Aidensfield Skrevet 20. november 2021 #52921 Skrevet 20. november 2021 (endret) Hun var ikke den dårligste i kveld... Synes hun gjorde det bra😊 Da gikk hun videre Endret 20. november 2021 av Aidensfield 7
123Frustrert Skrevet 20. november 2021 #52922 Skrevet 20. november 2021 Fizzypo skrev (2 timer siden): Hovedvekten av kritikken i denne tråden går kanskje ut på de punktene du nevner, men hun synger jo ikke om å bli kritisert, men trykket ned. Det er klart at kritikk kan oppfattes som hat av mottakeren, men det er jo påpekt mange ganger her at hun ikke godkjenner kritiske kommentarer og dermed er det vel også naturlig å tro at hun ikke godkjenner hets. Så når hun synger om damer som trykker andre damer ned så kan det vel tenkes at hun ikke refererer utelukkende til damer i denne tråden, eller? Og jeg forstår fortsatt ikke hvordan du kan trekke en slutning basert på den sangteksten at hun mener all kritikken hun får har rot i misunnelse. Kan du si hva hun blir kritisert for ellers da?
Gjest Finlay Skrevet 20. november 2021 #52923 Skrevet 20. november 2021 Synes også hun gjorde det bra😊
Gjest Kattedama Skrevet 20. november 2021 #52924 Skrevet 20. november 2021 Godt jobba, selv om jeg mener at budskapet om å « heie på hverandre» er helt malplassert. Særlig med tanke på at influenser bransjen handler ikke om å være greie mot hverandre, eller heie på hverandre. Det handler om å skape komplekser hos andre for å selge inn varer, produkter og tjenester. Det er en kynisk og kalkulerende bransje.
Rev. Revenge Skrevet 20. november 2021 #52925 Skrevet 20. november 2021 Jobbermedbarn skrev (15 minutter siden): Hørte det såvidt nå, det var da helt ok, selv om hverken låt eller tekst er noe høydare. Men det var da ikke live? Eller så var backingen så høy at det overdøvet? Men det er jo sikkert likt for alle. Det er likt for alle. De synger live, men vokalen mikses med ferdig opptak når det sendes. Det er mindre krevende enn å justere alle stemmene som skal synge for seg. Helt vanlig med disse programmene og én av grunnene til at jeg normalt ikke ser på dem, for det er så lett å se når leppene ikke er i sync med opptaket, og jeg misliker autotune for å få noe surt til å høres bra ut. Jeg kan ikke si hvem som var best eller dårligst, for i mine ører var ingenting av dette noe som er verdig et gjenhør. 23
Hallepalle2 Skrevet 20. november 2021 #52926 Skrevet 20. november 2021 Hun var ikke verre enn de andre, men jeg sitter igjen med spørsmålet om hvem HUN heier på? Sånn til hverdags? Det er mest fokus på hvor slemme alle er mot henne, både når hun (en sjelden gang) svarer på bloggen og nå i dette makkverket av en tekst? 49
Fizzypo Skrevet 20. november 2021 #52927 Skrevet 20. november 2021 123Frustrert skrev (10 minutter siden): Kan du si hva hun blir kritisert for ellers da? Hva har det med saken å gjøre? Hun synger jo ikke om å bli kritisert. Jeg skriver om kritikk og hets, to vidt forskjellige ting. Venter forøvrig fortsatt på oppklaring i hvordan du tolket teksten dit hen at «trykker ned» betyr det samme som å kritisere pga misunnelse. Det mener jeg er en veldig liberal tolkning av en svært enkel tekst. 2
Anonym90059005 Skrevet 20. november 2021 #52928 Skrevet 20. november 2021 (endret) Har ikke så mye meninger om selve sang/opptreden, midt på treet i guess. Teit tekst dog, spesielt om ikke er ironisk. MEN, jeg syns hun er overraskende lite komfortabel i settingen og programmet ellers. Se spesielt når hun sitter og følger med i programmet når de andre synger og svarer på spm osv, ser litt knytt og delvis ubekvem ut. Sammenlig med Helene f.eks., som er avslappet og fremstår helt naturlig blid og sjarmerende. Endret 20. november 2021 av Anonym90059005 23
MacBeth Skrevet 20. november 2021 #52929 Skrevet 20. november 2021 Foreslår at dere som vil diskutere Norges nye megahit, kan lage en egen tråd om dette? 9
Jobbermedbarn Skrevet 20. november 2021 #52930 Skrevet 20. november 2021 Revenge o'Cavatina skrev (4 minutter siden): Det er likt for alle. De synger live, men vokalen mikses med ferdig opptak når det sendes. Det er mindre krevende enn å justere alle stemmene som skal synge for seg. Helt vanlig med disse programmene og én av grunnene til at jeg normalt ikke ser på dem, for det er så lett å se når leppene ikke er i sync med opptaket, og jeg misliker autotune for å få noe surt til å høres bra ut. Jeg kan ikke si hvem som var best eller dårligst, for i mine ører var ingenting av dette noe som er verdig et gjenhør. Klar over det, men det er jo mange programmer det ER live selv om det brukes justeringer; Stjernekamp, Idol, The Voice osv. Litt rart å ikke synge live når man skal finne en ny megahit spør du meg. 4
Gjest CecilieX Skrevet 20. november 2021 #52931 Skrevet 20. november 2021 (endret) Jeg synes det er helt utmerket at Odda forsvant ut. Om vi skulle snakke om ræva budskap så er det å trykke damer ned ved å seksualisere dem et av de aller verste. Endret 20. november 2021 av CecilieX
FruRosa Skrevet 20. november 2021 #52932 Skrevet 20. november 2021 Problemet med hennes opptreden, som jeg ser det, er at hun ikke "kommer gjennom skjermen". Alt hun gjør og sier fremstår stivt og lite spontant. Se på f.eks. Helene, som vant idag, hun er søt og naturlig sjarmerende og sprudlende. Det er tøft av CBE å være med i et sånt program, men jeg føler ikke hun byr på seg selv. Det blir som bloggen; et "glanset magasin". 24
Sol79 Skrevet 20. november 2021 #52933 Skrevet 20. november 2021 Litt urettferdig å sammenligne med Helene som har hatt programlederjobb i flere år og har fått godt betalt for å gjøre alle slags dumme ting på tv i Senkveld. 25
pøbelsara Skrevet 20. november 2021 #52934 Skrevet 20. november 2021 Det var helt OK. Hun virket litt utilpass, men ikke så utilpass som jeg husker henne fra "skal vi danse" Sangen er virkelig ikke min sjanger i det hele tatt, men det var ingen av dem. Jeg synes hun kan kjøre på med TV og teater - mye bedre det, enn evinnelige bilder og filmer av barn og kropp i alle mulige situasjoner, Budskapet om å bygge hverandre opp, er jo veldig bra. Men hvem bygger hun opp? har hun hjulpet andre up and coming SoMe-damer? 43
Rev. Revenge Skrevet 20. november 2021 #52935 Skrevet 20. november 2021 (endret) Jobbermedbarn skrev (16 minutter siden): Klar over det, men det er jo mange programmer det ER live selv om det brukes justeringer; Stjernekamp, Idol, The Voice osv. Litt rart å ikke synge live når man skal finne en ny megahit spør du meg. Enig. Men så er deltakerne ikke akkurat kjent for å synge. De har TV- og skuespillerfaring, men varierende grad av evne til å komme gjennom skjermen. Her jaktes det ikke på et nytt talent, men en ny, "jovial" partylåt slik jeg ser det. Caroline Berg Eriksens versjon var det lite jovialt og party over, sammenlignet med de andre deltakerne. Odda ga jo alt, men det ble for mye. Mistenker at hans funksjon var å være trekkplaster og ikke var meningen at han skulle fortsette heller, siden det kommer inn en ny. Vi husker ham som den som tilsynelatende fikk overtenning og gikk ut pga kjærleik til Sylvi, mens Cbe hadde glitterkostyme og satt bak en ringblits. Endret 20. november 2021 av Revenge o'Cavatina tilføyelse 7
GhostHug Skrevet 20. november 2021 #52936 Skrevet 20. november 2021 Synes dette var ganske bra! Hun er så klart ikke like trygg på tv som Helene men spent på neste sang! 5
Gjest Kattedama Skrevet 20. november 2021 #52937 Skrevet 20. november 2021 (endret) CecilieX skrev (29 minutter siden): Jeg synes det er helt utmerket at Odda forsvant ut. Om vi skulle snakke om ræva budskap så er det å trykke damer ned ved å seksualisere dem et av de aller verste. Det er vel ikke hvilken som helst dame dette her. Vi snakker om ei som polariser og bygger opp under dårlige holdninger og fordommer. Disse holdningene rammer familien hans direkte. Det er konteksten. Det er vel mer et spark mot dette enn å «trykke ned damer, ved å seksualisere de». Endret 20. november 2021 av Lill :)
Hallepalle2 Skrevet 20. november 2021 #52938 Skrevet 20. november 2021 Hva skal man si… misunnelige dommere, der altså. 49
cerruti Skrevet 20. november 2021 #52939 Skrevet 20. november 2021 For meg ble det klart hvem som ga mest underholdning og utstråling. Det var ikke CBE. 13
Skrottefar Skrevet 20. november 2021 #52940 Skrevet 20. november 2021 Hallepalle2 skrev (2 minutter siden): Hva skal man si… misunnelige dommere, der altså. Ahahahah.....det spruta sjalusi ut av dommerne ja, sjalusi på hva da liksom? Tror nok dommerne klarer å se forskjell på gull og gråstein altså 🤣 42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå