Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MarianneE skrev (6 timer siden):

Her er jeg hjertens enig! Vi på baksiden av kassa kan ikke gjøre noen verdens ting og det føles ubehagelig å ta i mot denne typen klager.

De som kan gjøre noe med det  er direktør for kommunikasjon og bærekraft,  bjø[email protected] med kopi til kommunikasjonssjef [email protected].   

Som noen tidligere har nevnt her, er Coop "litt ditt"  om du er medlem.  De ovenstående setter stor pris på innspill som kan forbedre  goodwill til merkevaren Coop.  

Oppegående "kjærringer" her på Kvinneguiden har brukt markedsmakten før,  til det beste for uvitende samarbeidspartnere, og spesielt bloggerbarna.  Og det har funka ;)

Endret av Yann
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (30 minutter siden):

Her er jeg hjertens enig! Vi på baksiden av kassa kan ikke gjøre noen verdens ting og det føles ubehagelig å ta i mot denne typen klager.

Det forstår jeg! Jeg tenkte aldri å fremlegge det som en klage, mer som en samtale rundt hva jeg reagerer på. For alt jeg vet har ikke hun jeg kjenner i kassa noengang hørt om CBE.no, og aldri hørt om hva de står for. Jeg kjenner henne, så jeg tror ikke hun vil føle det som en klage på deres butikk. 

Det er ingenting min lokale Coop og de flotte ansatte der kan gjøre med dette, det er jeg klar over. Men jeg tenker også litt som så at det gjør ingenting at de ( og også andre man prater med ) får vite hvorfor man reagerer på bruk av influencere i reklame. 

Hadde den kjeden jeg selv jobber i benyttet seg av influencere til å reklamere, hadde jeg snakket høyt og tydelig om det på min arbeidslplass og også forklart min sjef hva som er problematisk. Det er på den måten flere blir klar over problemstillingene.  Jeg ville vært flau på min arbeidssplass sine vegne , og hatt full forståelse hvis det ga kunden noen spørsmål ift hva søren vi drev med.  

Men vi i disse trådene vet jo en god del, fordi vi følgermed på influencermarketing. De aller fleste gjør igrunn ikke det, og da skal man selvsagt opplyse og informere -  og ikke rette sure klager. 

Håper det ble klart da :) 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swan1998 skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke si noen til hun som sitter i kasse. Hun har null påvirkning på hva COOP sin markedsavdeling velger å bruke penger på. Synes selv reklamen er på trynet, men kunne aldri funnet si noe til de ansatte i kassa….

MarianneE skrev (1 time siden):

Enig. De i kassa (og ellers i butikken) får høre alt det negative stadig vekk. Og vi må ikke overvurdere hvor "kjente" disse menneskene faktisk er.

Jeg jobbet i Coop selv for mange år siden. Vi visste knapt hva som kom i tilbudsbladet neste uke, ofte visste kundene dette før oss osv. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at jeg IKKE jobber i coop, men et annet sted. Klage på hva bedriften sentralt gjør er like kjip uansett 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

123Frustrert skrev (15 minutter siden):

Ser at noen har kommentert på #coopryddernorge på Instagram, men det har ikke blitt kommentert av noen. 

Om man søker opp den taggen på Instagram så er det et bilde som skiller seg voldsomt ut fra mengden. Gjett hvem sitt… til og med strandrydding skal være delikat og tilgjort. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (1 time siden):

Ser at noen har kommentert på #coopryddernorge på Instagram, men det har ikke blitt kommentert av noen. 

Legger ved lenke og skjermbilde.

https://www.instagram.com/p/CToihStqjWy/?utm_medium=copy_link

20210913_123928.thumb.jpg.d1894ac81f7872af94ffa3879a3678fa.jpg

20210913_130831.jpg.7d93caeed3a3669218aa45ed0eb6a621.jpg

Jeg er spent på hva Coop kommer til å svare.

Endret av Lavande
Oppdatert: Nye skjermbilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (41 minutter siden):

Takk 😀 glemte det helt. Plutselig kan det jo være slettet..

Vi får håpe Coop er mer profesjonell enn tidligere samarbeidspartner Kremmerhuset, jf. https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/. 😊

Jeg ser at Coop bl.a. bruker taggen #bærekraft under instagraminnlegget https://www.instagram.com/p/CToihStqjWy/?utm_medium=copy_link

Screenshot_20210913-121822_Instagram.thumb.jpg.388403a7d5ca320da5e128c8ea2bb5e4.jpg

De har dermed et forklaringsproblem vedrørende valg av Treasures AS/Carolinebergeriksenno som samarbeidspartner.

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medici skrev (49 minutter siden):

Ser det under samme innlegg er en bruker (nyopprettet?) med 0 innlegg, som roser coop for å bruke cbe og at fordi hun når ut til så mange er det et bra valg. Virker noe konstruert. 

Mytji lys, og mytji varme..Evt åååå, levva livet! 🎵🎵🎵

(sorry for gammel referanse)

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (14 timer siden):

Det er ingen som kritiserer at hun oppfordrer folk til å plukke søppel. Noen  kritiserer at hun ser på dette reklameinnlegget som nok en anledning til å ta bilder av magen sin. Noen kritiserer at Coop velger å bruke en kontoversiell blogger som cbe for dette oppdraget, fordi hun ikke er særlig troverdig i sitt miljøengasjement med sitt elleville forbruk og oppfordring til ellevilt forbruk mesteparten av dagene i årene som har vært imellom disse to søppelplukkingsoppfordringene. 
Ingen kritiserer henne for at hun oppfordrer til søppelplukk. 
Noen hevder at antrekket hun har valgt er særs lite egnet til søppelplukking og at søpla hun har funnet, ikke ser ut som søpla andre finner på strandryddedagen. Det handler nemlig svært sjelden om at folk har glemt å rydde engangsgrillen sin, men ofte om at det skylles opp søppel fra sjøen på strendene som kan skade livet i og ved havet. 
Værsågod, der fikk du det forklart litt grundigere, @Hut

👏

Det ble nok altfor godt forklart, siden det ble stille i den andre enden. :fnise:

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Medici skrev (2 timer siden):

Ser det under samme innlegg er en bruker (nyopprettet?) med 0 innlegg, som roser coop for å bruke cbe og at fordi hun når ut til så mange er det et bra valg. Virker noe konstruert. 

Ingen troverdighet igjen. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Medici said:

Med LKs favoritt emoji også: 👍🏼

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en instakonto, men kan man opprette så mange man vil på samme mailadresse, eller må man opprette ny Mail for hver konto?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, loffen said:

Ser at Coop svarer på disse innleggene på en ordentlig måte. Ikke slik som Kremmerhuset. Tommel opp for det i hvert fall. 😃

Jeg hadde blitt mer imponert hvis de ikke hadde copy-pastet det samme svaret inn under samtlige negative innlegg. Svaret i seg selv blir litt vel generisk, men enig i at det var mye bedre enn Kremmerhusets respons.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...