MacBeth Skrevet 12. september 2021 #50581 Del Skrevet 12. september 2021 (endret) Hvorfor får jeg ikke opp det første bildet under her på hennes IG? Det er ikke en del av de fire bildene på hennes første innlegg....🤷♀️ Der har hun helt andre klær... EDIT: noen mer oppmerksomme enn meg, så at det var fra 2019. Case closed and never mind!! Endret 12. september 2021 av MacBeth 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 12. september 2021 #50582 Del Skrevet 12. september 2021 MacBeth skrev (4 minutter siden): Hvorfor får jeg ikke opp det første bildet under her på hennes IG? Det er ikke en del av de fire bildene på hennes første innlegg....🤷♀️ Det er fra 2019 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 12. september 2021 #50583 Del Skrevet 12. september 2021 neon_sun skrev (4 minutter siden): Det er fra 2019 Omg, god morgen🙈 takk!! Da vet vi at hun gjorde en bedre figur i 2019 enn 2021 🤣 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #50584 Del Skrevet 12. september 2021 Følgende ble sendt inn til Coop: Hei. Jeg ser at dere bruker bloggeren Caroline Berg Eriksen i en reklame for «Coop rydder Norge» og er interessert i å høre på hvilket grunnlag dere mener at hun er en god ambassadør for miljøvern? Det er kjent at hun både på blogg og spesielt Instagram fronter et enormt forbruk av varer, og spesielt billig ‘bruk og kast’ artikler. Selve reklamen ser ut til å være hastig gjennomført på en strand hvor hovedfokus er på nærbilder av bloggerens kropp og vakre naturbilder. Det er ikke så mye annet enn en halvtom plastsekk som oppfordrer til dugnad her? Det er også verd å merke seg at de eneste gangene denne bloggeren fronter miljøvern (og veldedige prosjekt) er ved betalt samarbeid. Mener dere at hun er en god ambassadør for kampanjen deres? Til slutt vil jeg gjerne vite hvor mye Coop betalte for dette samarbeidet? Som mangeårig medlem i Coop så kjenner jeg godt slagordet ‘litt mitt’ og ønsker derfor å vite hvor mye av ‘litt mitt’ som blir brukt på denne kampanjen? Så får vi se om vi får svar. Dette irriterer meg faktisk på ekte! 136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 12. september 2021 #50585 Del Skrevet 12. september 2021 MacBeth skrev (19 minutter siden): Omg, god morgen🙈 takk!! Da vet vi at hun gjorde en bedre figur i 2019 enn 2021 🤣 Lett hendt 😁😂 Men mer kritikk og kommentarer som faktisk fikk stå i 2019. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 12. september 2021 #50586 Del Skrevet 12. september 2021 Nå vet jeg ikke hva man finner av søppel på den siden av landet, men ettersom jeg plukker MYE søppel både ved havet og ellers kan jeg komme med mine tanker om "innsatsen" til CBE; Her hvor jeg bor er det ofte mer søppel som har drevet i land enn det er etterlatenskaper fra piknik (som andre også har påpekt. Derfor er det ofte plasttau/trosser, isopor, gamle flasker, q-tipspinner, diverse uidentifisere småbiter, blant annet. Det jeg samler ved en ryddeøkt ved havet er myyye småplukk, og mye av det jeg plukker er bleket og avfarget etter vær og vind. Annet er også ganske møkkete etter å ha ligget kilt fast mellom steiner eller halvt nedgravd blant annet ilanddrevet søppel. Jeg har også ryddet andre steder hvor man finner mer typisk "pikniksøppel" - plastflasker, innpakningsplast (typ Kvikklunsj), bokser etter drikke, en og annen gjenglemt smokk/hanske, m.m. Alle steder jeg rydder er det stor variasjon i søppelet. Jeg har aldri opplevd å finne en helt ren, tørr, fin kartong med adresselappen fremdeles på. Det er i det hele tatt lite av søppelet som fremdeles er like helt, rent og tørt som det CBE samlet. Og som andre har nevnt; Hvor er "før"-bildene av søppelet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 12. september 2021 #50587 Del Skrevet 12. september 2021 Noen som har en kjapp link for å klage på kjønnsdiskriminerende reklame til forbrukerrådet? Fant ikke noe selv En reklame for noe helt urelatert til kropp skal ikke inneholde masse bilder av kropp. Når skal bloggere få påpakk for dette? Det gjelder også mange av SE sine reklamer, selv om det er for solbruning er reklamene overdrevent seksualisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg lillebill Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #50588 Del Skrevet 12. september 2021 Nå gjorde jeg noe jeg ikke har gjort før - jeg sendte mail til coop og sa hva jeg mente om samarbeidet. Frem til nå har jeg protestert i det stille - ved å la være å handle hos enkelte butikker og bedrifter, men jeg synes dette har gått alt for langt! Tenk at det er mulig å tjene penger på dette her, det er helt ufattelig. Det er på tide at bedrifter som velger å samarbeide med denne bedriften forstår at de dermed også stiller seg bak enkelte verdivalg som tas, for eksempel med tanke på eksponering av mindreårige. 90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. september 2021 #50589 Del Skrevet 12. september 2021 Har gjort det samme. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #50590 Del Skrevet 12. september 2021 tarantulla skrev (23 minutter siden): Nå vet jeg ikke hva man finner av søppel på den siden av landet, men ettersom jeg plukker MYE søppel både ved havet og ellers kan jeg komme med mine tanker om "innsatsen" til CBE; Her hvor jeg bor er det ofte mer søppel som har drevet i land enn det er etterlatenskaper fra piknik (som andre også har påpekt. Derfor er det ofte plasttau/trosser, isopor, gamle flasker, q-tipspinner, diverse uidentifisere småbiter, blant annet. Det jeg samler ved en ryddeøkt ved havet er myyye småplukk, og mye av det jeg plukker er bleket og avfarget etter vær og vind. Annet er også ganske møkkete etter å ha ligget kilt fast mellom steiner eller halvt nedgravd blant annet ilanddrevet søppel. Jeg har også ryddet andre steder hvor man finner mer typisk "pikniksøppel" - plastflasker, innpakningsplast (typ Kvikklunsj), bokser etter drikke, en og annen gjenglemt smokk/hanske, m.m. Alle steder jeg rydder er det stor variasjon i søppelet. Jeg har aldri opplevd å finne en helt ren, tørr, fin kartong med adresselappen fremdeles på. Det er i det hele tatt lite av søppelet som fremdeles er like helt, rent og tørt som det CBE samlet. Og som andre har nevnt; Hvor er "før"-bildene av søppelet? Riktig observert. Er vel ikke en kjeft som tar med seg postpakker i kartong på stranda. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 12. september 2021 #50591 Del Skrevet 12. september 2021 Pusern3 skrev (2 timer siden): ikke Coop en gang 😛🤣🤣🤣 Haha, godt poeng! Men du vet, det spiller ingen rolle hvem de reklamerer for, det er CBE som skal være i fokus, uansett. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #50592 Del Skrevet 12. september 2021 Jeg har også for første gang sendt en tilbakemelding. Er fast kunde hos Coop og reagerte på deres valg av reklamekanal forrige gang, men unnlot å kommentere det den gang. At de igjen velger den kanalen er bare rart. Influencerbedriften har ikke særlig mye troverdighet igjen, og de som støtter og følger skriver ting som at "For en kropp" på et innlegg som altså er ment å inspirere til å rydde søppel. Det sier endel. Det er på tide at annonsørene får opp øynene for hva de ulike influencerne står for og følge litt med i timen ift hvor mye de egentlig inspirerer, og ikke minst HVEM og med HVA de påvirker. Helt greie og mange fornuftige spørsmål og tilbakemeldinger slettes og blokkeres over en lav sko. At Coop (m.fl) syns dette er ok kommunikasjon (mot DERES kunder) fra en betalt samarbeidspartner er rart. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 12. september 2021 #50593 Del Skrevet 12. september 2021 Jeg ser Coop reklamerer mye om denne ryddeaksjonen på Facebook https://www.facebook.com/coopnorway De skulle bare visst hvordan denne ryddeaksjonen blir fremstilt hos CBE 😛 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg lille sangfugl Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #50594 Del Skrevet 12. september 2021 Denne kommentaren ble også fjernet raskt. 77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 12. september 2021 #50595 Del Skrevet 12. september 2021 Kollontaj skrev (55 minutter siden): Har gjort det samme. Jeg også 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg gjestvest Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #50596 Del Skrevet 12. september 2021 Det hadde muligens vært en ide å ta vare på kommentarer om betalt samarbeid som blir slettet, sende til Coop, stille spørsmål om det er meningen at samarbeidet skal være skjult. Videre spørre om Coop har gjort vurdering rundt hva kunden mener om betalt dugnad arbeid for miljø idet Coop er litt kundens. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestvest Skrevet 12. september 2021 #50597 Del Skrevet 12. september 2021 Jeg har nevnt det tidligere: Engasjement er flott, det er forståelig å være engasjert, men man må være klok. Det er bedre å sende en god henvendelse enn mange forhastet. Mange blir overflødig og kjapt uinteressant. Man vil risikere å ikke blitt tatt seriøst. Det blir litt som personer som snakker om å ha sendt titalls av jobbsøknader. Send en, sørg for at den er uslåelig. Bli enige om hvem som sender, send en henvendelse, til kommunikasjonsdirektør, med kopi til miljøvernministeren og media. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 12. september 2021 #50598 Del Skrevet 12. september 2021 gjestvest skrev (13 minutter siden): Jeg har nevnt det tidligere: Engasjement er flott, det er forståelig å være engasjert, men man må være klok. Det er bedre å sende en god henvendelse enn mange forhastet. Mange blir overflødig og kjapt uinteressant. Man vil risikere å ikke blitt tatt seriøst. Det blir litt som personer som snakker om å ha sendt titalls av jobbsøknader. Send en, sørg for at den er uslåelig. Bli enige om hvem som sender, send en henvendelse, til kommunikasjonsdirektør, med kopi til miljøvernministeren og media. Du kan jo kanskje sende den selv ? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 12. september 2021 #50599 Del Skrevet 12. september 2021 Kollontaj skrev (2 timer siden): Riktig observert. Er vel ikke en kjeft som tar med seg postpakker i kartong på stranda. Nei, men når CBE plukker søppel er det jo så delikaaat 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestvest Skrevet 12. september 2021 #50600 Del Skrevet 12. september 2021 Aricia skrev (3 minutter siden): Du kan jo kanskje sende den selv ? Jeg er ikke på hennes kanaler. Jeg har ikke tilgang til alle kilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå