Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Lafamiglia skrev (35 minutter siden):

Så utrolig synd at denne i utgangspunktet interessante tråden, har blitt tatt over av sneversynte og intolerante slarvekjerringer, som finner noe å kritisere med det aller meste.

Når skal diskusjonen komme tilbake på rett spor igjen?

Det har kanskje det? Ikke rart i så fall. Jeg tviler på at CBE fenger nok lenger. Bloggen er så godt som nedlagt, følgermassen på instagram går sakte men sikkert nedover. Jeg orker ikke å følge, det føles upassende å plutselig få silikonpupper i gjennomsiktig bh rett i fleisen når man sitter i lunsjpausen på jobb. Den økende seksualiseringen gjør vel at mange kvinner generelt faller fra, KG eller ei, og menn har vel uansett ikke interesse for billigsminken og dameklærne hun reklamerer for 🤷‍♀️ De har gjort en snodig dreining av lesersegmentet sitt hvertfall. 

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (42 minutter siden):

Morsomt på story: «travel hverdag». 😂 Kanskje de har litt selvironi? 

😐

det tviler jeg på 🤣🤣🤣🤣

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (1 time siden):

Frua er så glad for at Freska ved å vaske redder en så travel hverdag! 

Travel…Ærlig talt. Det er et hån mot mennesker som faktisk har en travel hverdag. Bortsett fra trening/løping/hopp og sprett, kaffedrikking, lunsj ute og selvdigging, hva er det egentlig hun bruker åtte timer+ på i løpet av en dag?

ikke noe særlig annet - du oppsummerte godt. Måtte være frisør besøk og negle fiksing evt 🤣🤣🤣🤣🤣

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (52 minutter siden):

Morsomt på story: «travel hverdag». 😂 Kanskje de har litt selvironi? 

😐

Som en annen her skrev, den følelsen fikk jeg også når jeg var hjemmeværende med baby. Én avtale i løpet av hele dagen kunne være nok til at jeg følte meg småstressa. Jeg tviler faktisk ikke på at CBE føler at hun har det travelt. Selv om hun daglig dokumenterer i SoMe at hun har mer enn nok tid hver eneste arbeidsdag til å kose seg med treningshobbyen sin, omfattende sminkerutiner, styling av hår, negler og selfies i timesvis, bruke lang tid på å lage seg smoothies og lunsj, dra på kafé med mannen, kjærestetrening osv. 

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (52 minutter siden):

Så utrolig synd at denne i utgangspunktet interessante tråden, har blitt tatt over av sneversynte og intolerante slarvekjerringer, som finner noe å kritisere med det aller meste.

Du først? 😉

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold dere fast, her kommer kveldens viktigste spørsmål (egentlig prøver jeg å unngå å høre på Slagsvold Vedum):

Hvorfor ble siste innlegg på IG slettet? Det lå da bilder i hvit kjole tidligere i dag? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Hold dere fast, her kommer kveldens viktigste spørsmål (egentlig prøver jeg å unngå å høre på Slagsvold Vedum):

Hvorfor ble siste innlegg på IG slettet? Det lå da bilder i hvit kjole tidligere i dag? 

Kommer Vedum i hvit kjole snart mener du? :sjokk:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (18 minutter siden):

Det gjorde det! "Kjole i september" eller no..

Men den ble vel erstattet med "løpe i sports bh i september" i story, 🤷‍♀️

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 timer siden):

Jeg kan i alle fall gjette. Som mange andre, har jeg hatt problem med Instagram i dag, og sist jeg var inne på hennes konto hadde det siste innlegget fått veeeeldig få likes. Skal se hun legger det ut på ny i morgen, for hun vil jo ha flere likes må du skjønne. Håper jeg tar feil. :glare:

Endret av Snødronninga
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den hvite kjolen, og stusset på ordlyden. Hun skrev at det fremdeles var en varm september, eller noe slikt, som indikerte at det var i slutten av måneden. Jeg syntes det var rart, fordi det bare var den 2. september. :ler: Husker ikke akkurat hva det stod, men kanskje hun fant ut selv at det var pussig. :vetikke: 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (2 timer siden):

Hva som er interessant er individuelt. Siden du verken er sneversynt, intolerant eller slarvete (vil jeg tro?) så har DU kanskje noe interessant å bidra med? ;) 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg feil, men var det ikke han der tv-oppusseren som tok badene? Ikke Sinnasnekkeren, men han SoMe-profilen.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullhår1
Snødronninga skrev (7 timer siden):

Jeg kan i alle fall gjette. Som mange andre, har jeg hatt problem med Instagram i dag, og sist jeg var inne på hennes konto hadde det siste innlegget fått veeeeldig få likes. Skal se hun legger det ut på ny i morgen, for hun vil jo ha flere likes må du skjønne. Håper jeg tar feil. :glare:

Hva er få likes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gullhår1
Inocybe skrev (3 timer siden):

CBEs forklaring om at arbeidet på ikke "bare" ett men hele to bad har så dårlig kvalitet de _må_  gjøre det på nytt etter bare 3 år gir ingen mening. Hvis det håndverksmessig er så slett arbeid hadde det vært oppdaget tidlig og vært reklamasjonssak som forlenget hadde vært igangsatt. Altså er dette en løgn/bortforklaring. 
Hadde scenarioet til CBE stemt hadde faktisk LKEs trang til å rante i kommentarfelt (nesten) vært på sin plass i motsetning til fillesaker som kaffe som ikke kommer når han ønsker eller en søppelpose uten for beholderen.

Så det vi ser er altså et klassisk eksempel på hvordan CBE og LKE ikke evner å si de har tatt feil og CBE prøver å glatte over det med en løgn/bortforklaring som hverken gir mening eller setter dem i det minste bedre lys. Må være slitsomt å anse seg selv for så ufeilbarlig men samtidig ikke være i stand til å komme på overbevisende nok løgner til å slippe av sted med det. 

Mener at håndverkere må komme å fikse om det er noe som er gjort dårlig selv om det er 20 år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (3 timer siden):

CBEs forklaring om at arbeidet på ikke "bare" ett men hele to bad har så dårlig kvalitet de _må_  gjøre det på nytt etter bare 3 år gir ingen mening. Hvis det håndverksmessig er så slett arbeid hadde det vært oppdaget tidlig og vært reklamasjonssak som forlenget hadde vært igangsatt. Altså er dette en løgn/bortforklaring. 
Hadde scenarioet til CBE stemt hadde faktisk LKEs trang til å rante i kommentarfelt (nesten) vært på sin plass i motsetning til fillesaker som kaffe som ikke kommer når han ønsker eller en søppelpose uten for beholderen.

Så det vi ser er altså et klassisk eksempel på hvordan CBE og LKE ikke evner å si de har tatt feil og CBE prøver å glatte over det med en løgn/bortforklaring som hverken gir mening eller setter dem i det minste bedre lys. Må være slitsomt å anse seg selv for så ufeilbarlig men samtidig ikke være i stand til å komme på overbevisende nok løgner til å slippe av sted med det. 

I følge håndtverksloven er det normalt 5 års garanti på bad, så hvis det er samme firma som pusser opp, gir det jo mening. Da er det en reklamasjonssak. Hvis det er noen andre som pusser opp, er det helt vanvittig. Et bad koster fort 3-400K, avhengig av materialene selvsagt, men CBE har jo veldig eksklusiv smak...😉 Hvis de bruker de summene på noe som i utgangspunktet er gratis, så er de dummere enn jeg trodde.

Jeg kan tenke meg noen grunner til hvorfor paret pusser opp så ofte. Som mange har nevnt før meg, de går hjemme hele dagen. Da blir man fort lei, finner feil man ellers ikke ville sett osv.

En annen ting er at de ikke har utviklet en egen stil. Å utvikle smak og preferanser tar tid, og det er mye prøving og feiling. Men innen man er såpass voksne som paret er, vet de fleste hva de liker. Problemet er at ingenting de eier er valgt av dem selv, alt er reklame, derfor har de ikke fått denne treningen. De badene de har nå, er for spesielt interesserte, og paret kjenner nok selv at det stryker dem mot hårene. Men det gjenstår å se om noen finner rett stil til dem denne gangen.

Og så trenger de selvfølgelig reklameinntekter. Huset deres er jo ikke et hjem, det er et utstillingslokale. Ingen butikker har samme utstilling år etter år. Jeg fatter ikke hvordan noen orker å leve sånn, men de trives nok med det for de har knapt prøvd noe annet.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullhår1 skrev (5 minutter siden):

Mener at håndverkere må komme å fikse om det er noe som er gjort dårlig selv om det er 20 år siden

20 år høres litt lenge ut selv for dårlig håndverk men jeg er ikke 100% inne i regelverket så mulig jeg tar feil.

Men uansett så er ikke kunden-likte-ikke-likevel-looken-hun-selv-hadde-valgt en reklamasjonssak. Slik jeg sterkt mistenker er den egentlige grunnen her. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (1 time siden):

Husker jeg feil, men var det ikke han der tv-oppusseren som tok badene? Ikke Sinnasnekkeren, men han SoMe-profilen.

Jo, Rune som jeg ikke husker navnet på. Hadde et eget oppussingsprogram ja der de pusset opp på en dag hos intetanende folk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...