Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

odipodis skrev (26 minutter siden):

Det er kanskje bra fruen har den jobben hun har, for skulle hun ha skapt like mye forvirring og misforståelser i en "vanlig" jobb kunne det blitt kritisk også for andre enn henne selv. Til og med på blogginnlegget med omelettoppskriften greier hun å skape forvirring rundt hvorvidt oppskriften er til 1 eller 4 omeletter.

Det står i oppskriften at det er til 4, så at det skaper forvirring syns jeg er litt snodig. Hvordan man velger å steke og om det blir en stor eller 4 små kan den som lager avgjøre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klementine skrev (33 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare kjøpte seg et nytt funkishus med slette tak og vegger. De er jo overhodet IKKE opptatt av å bevare noe i huset! sier ikke at det trenger å være gammeldags, men sjelen kunne de nå forsøkt å bevare.

De har kjøpt et hus..da er det vel fult opp til dem selv hvordan de vil at huset skal se ut.Ja..de har ille smak..men læll

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

odipodis skrev (1 time siden):

Det er kanskje bra fruen har den jobben hun har, for skulle hun ha skapt like mye forvirring og misforståelser i en "vanlig" jobb kunne det blitt kritisk også for andre enn henne selv. Til og med på blogginnlegget med omelettoppskriften greier hun å skape forvirring rundt hvorvidt oppskriften er til 1 eller 4 omeletter.

igjen eksempel på at hun formulerer seg veldig dårlig. 

Da jeg har vært på et kjøkken tidligere, så jeg at oppskriften og bildet ikke hang sammen og at denne røren hadde hun del opp i flere. Jeg ser på noen av kommentarene at leserene hennes kanskje ikke engang prøver å forstå, men der er hele poenget med å formulere seg riktig. Når teksten ikke henger sammen med bildet, kreves det mer forklaring feks: "jeg laget én røre og stekte i fire omganger, slik at vi fikk fire tynnere omeletter hver. Du kan gjerne steke hele røren i en panne, da vil den nok bli vanskeligere å brette over slik jeg har gjort på bildet, men du kan ha tilbehøret på siden".

I sine fotballfrue dager, var det mye tekst, og veldig "muntlig" skrevet. Jeg føler hun skapte bedre kontakt med leserene enn hva hun gjør i dag. Jeg velger å tro at denne dårlige formuleringen hennes er følger av slurv/hastverksarbeid, men etterhvert som man ser at dårlig formulering er gjentakende i innlegg etter innlegg (som forøvrig begyner å bli ganske få), kan man jo begynne å lure på om hun rett og slett blir dårligere å skrive lengre tekster, da hun kun er vant til "captures" på instagram. Uansett vitner det om at det er mer fokus på det visuelle (bilder), enn på hva som faktisk skrives. Kanskje hun heller skulle gått over til fotograf-bransjen, hvor man slipper å skrive noe som helst, men uttrykker alt gjennom bilder.... ;)

Endret av MacBeth
overivrig bruk av , ;)
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (38 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare kjøpte seg et nytt funkishus med slette tak og vegger. De er jo overhodet IKKE opptatt av å bevare noe i huset! sier ikke at det trenger å være gammeldags, men sjelen kunne de nå forsøkt å bevare.

så enig - huset de valgte selv å kjøpe hadde fortjent eiere som ville dyrke stil og atmosfære. Huset fortjener det. Selvsagt helt fint å like en annen stil men da bør man kjøpe et hus tilsvarende den stilen. Er redd dette blir mer og mer et kvasi opplegg. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
Emma Marie skrev (10 timer siden):

Blir ikke klok på dette jeg…Hvem var det som betalte de egentlig?

54F9960C-3A1E-471A-A18C-57EDC6D0A8D1.png

Brimi Sæter svarer altså at cbe.no har et lite samarbeid med destinasjonselskapet (Visit Jotunheimen), mens de igjen svarer at samarbeidet var med bl.a. Elveseter og Brimi Sæter (de er aksjonærer, og de som ble nevnt i reklamer både på bloggen og instagram hos cbe.no).

Jf. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/2467/?tab=comments#comment-28190237

Screenshot_20210825-141413_Chrome.jpg.ad6562179505ed2932e13ec878c1ccaa.jpg.3962a32040f359f016629ddf14274b17.jpg

Er det ingen av de som vil vedkjenne seg at de har samarbeidet med Treasures AS/cbe.no? Så flaut for alle parter.

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klementine skrev (44 minutter siden):

Jeg syns de har klart det veldig bra jeg. Et hus fra 1923 må jo renoveres, og de har beholdt brystpanel/panel på vegger, beholdt gulvet i stuene, og tatt stilen med fiskebeinsgulv videre i huset. Kjøkkenet er modernisert men fremdeles beholdt "bonderomantisk" stil, som jeg syns passer bra med huset. At møbler og interiør ikke er ihht 1923 stilen, er jo opp til dem selv og faktisk ikke noe å kritisere i forbindelse med å beholde "sjel" i huset. De har beholdt utvendig stil, og bevarer hagen rundt som faktisk er det eneste som er "lov" å kritisere, da Kulåsparken er nærmest kulturarv å regne i Sarpsborg. 

Det som kan og bør kritiseres er et enormt forbruk, ved å redekorere og kjøpe nye møbler i et kjør. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (1 minutt siden):

Jeg syns de har klart det veldig bra jeg. Et hus fra 1923 må jo renoveres, og de har beholdt brystpanel/panel på vegger, beholdt gulvet i stuene, og tatt stilen med fiskebeinsgulv videre i huset. Kjøkkenet er modernisert men fremdeles beholdt "bonderomantisk" stil, som jeg syns passer bra med huset. At møbler og interiør ikke er ihht 1923 stilen, er jo opp til dem selv og faktisk ikke noe å kritisere i forbindelse med å beholde "sjel" i huset. De har beholdt utvendig stil, og bevarer hagen rundt som faktisk er det eneste som er "lov" å kritisere, da Kulåsparken er nærmest kulturarv å regne i Sarpsborg. 

Det som kan og bør kritiseres er et enormt forbruk, ved å redekorere og kjøpe nye møbler i et kjør. 

idag starter oppussingen av kontoret fordi frua selv blir svimmel av planker. Slette vegger og tak står på programmet. Radiatoren skal også gjemmes eller fjernes

Jeg kritiserer ikke stilen. Jeg bare synes det er veldig rart å pusse opp en gang i året sånn som de gjør. Det er jo samme rom de pusser opp stort sett. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
MacBeth skrev (14 minutter siden):

Jeg syns de har klart det veldig bra jeg. Et hus fra 1923 må jo renoveres, og de har beholdt brystpanel/panel på vegger, beholdt gulvet i stuene, og tatt stilen med fiskebeinsgulv videre i huset. Kjøkkenet er modernisert men fremdeles beholdt "bonderomantisk" stil, som jeg syns passer bra med huset.

...

Hvor ofte må et hus fra 1921 renoveres? Det var totalrenovert i 2006, Jf. https://www.sa.no/lokale-nyheter/til-salgs-for-6-9-millioner/s/1-101-2259336

"... De har lagt ned et enormt stykke arbeid de fire siste årene. Både utvendig og innvendig er eiendommen totalrenovert..."

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om vi ikke blir lurt trill rundt når det gjelder både oppussing og møbelskift? Bloggerens historie med manglende evne til å merke reklame, samt lettvint omgang med sannheter, gjør at jeg ikke tror et sekund på at de pusser opp eller bytter møbler - fordi de har lyst eller at det er et behov. Jeg tolker det som (dårlig) skjult reklame, altså at det er noe de får betalt for, enten i form av spons eller at det er betalt annonsering. Vi vet jo at det er et vanlig triks å ikke merke annonser, men heller late som om det er leserne som spør etter opplysninger, og at produktopplysningene blir gitt i kommentarfeltet. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavande skrev (19 minutter siden):

Hvor ofte må et hus fra 1921 renoveres? Det ble totalrenovert i 2006, Jf. https://www.sa.no/lokale-nyheter/til-salgs-for-6-9-millioner/s/1-101-2259336

"... De har lagt ned et enormt stykke arbeid de fire siste årene. Både utvendig og innvendig er eiendommen totalrenovert..."

Renovering er ofte skifte av rør/el-anlegg, kledning, isolasjon og andre "byggtekniske" ting - det vet jeg ikke om dem har gjort igjen? jeg trodde bare dem satte inn nytt kjøkken og nytt interiør pluss badekar/vask på badet? Flisene var vel de samme? 

De gamle kobberrrørene hadde ofte levetid på 25-30 år, og jeg antar at i 2006, ble det lagt rør-i-rør og plast, som vil holde typ til evig tid, forutenom pakninger som bør skiftes kanskje etter 20 år. El-anlegg gjort i 2006, holder også veldig lenge, samt isolasjon. Holdbarheten avhenger av materialer og hvilken teknisk forskrift som er brukt. Jeg har ikke nok kunnskap til å svare deg på spørsmålet for å være ærlig.  

Oppussing derimot, en vegg som ble malt i 2006, bør nok males igjen etter 10 år, (de kjøpte i 2016?) særllig om huset har skiftet eier (solbleking, møbler som står inntil etc). Gulv må man se an bruksskader, 10 år på tregulv er en voksen alder ettersom tregulv fortere får merker enn laminat feks... 

Endret av MacBeth
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (21 minutter siden):

idag starter oppussingen av kontoret fordi frua selv blir svimmel av planker. Slette vegger og tak står på programmet. Radiatoren skal også gjemmes eller fjernes

Jeg kritiserer ikke stilen. Jeg bare synes det er veldig rart å pusse opp en gang i året sånn som de gjør. Det er jo samme rom de pusser opp stort sett. 

Jeg er enig med deg at det er rart, rettere sagt unødvendig, da særlig siden det er samme rom. Ofte så går jo oppussing i et hos andre boligeiere fordi man kanskje tar et rom omgangen, og i løpet av 7 år har man kanskje kommet gjennom hele huset... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig med deg at det er rart, rettere sagt unødvendig, da særlig siden det er samme rom. Ofte så går jo oppussing i et hos andre boligeiere fordi man kanskje tar et rom omgangen, og i løpet av 7 år har man kanskje kommet gjennom hele huset... 

da er vi helt enige. Det fremstår unødvendig og "sløsete". 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lavande
MacBeth skrev (23 minutter siden):

Renovering er ofte skifte av rør/el-anlegg, kledning, isolasjon og andre "byggtekniske" ting - det vet jeg ikke om dem har gjort igjen? jeg trodde bare dem satte inn nytt kjøkken og nytt interiør pluss badekar/vask på badet? Flisene var vel de samme? 

De gamle kobberrrørene hadde ofte levetid på 25-30 år, og jeg antar at i 2006, ble det lagt rør-i-rør og plast, som vil holde typ til evig tid, forutenom pakninger som bør skiftes kanskje etter 20 år. El-anlegg gjort i 2006, holder også veldig lenge, samt isolasjon. Holdbarheten avhenger av materialer og hvilken teknisk forskrift som er brukt. Jeg har ikke nok kunnskap til å svare deg på spørsmålet for å være ærlig.  

Oppussing derimot, en vegg som ble malt i 2006, bør nok males igjen etter 10 år, (de kjøpte i 2016?) særllig om huset har skiftet eier (solbleking, møbler som står inntil etc). Gulv må man se an bruksskader, 10 år på tregulv er en voksen alder ettersom tregulv fortere får merker enn laminat feks... 

Ifølge tidligere eier gjorde de mer enn å skifte rør og male vegger, jf. https://www.sa.no/lokale-nyheter/til-salgs-for-6-9-millioner/s/1-101-2259336

"... jeg har restaurert huset med andakt, og har hele veien vært opptatt av å beholde den opprinnelige stilen samtidig som det skal være moderne..".

(Fra https://naob.no/ordbok/totalrenovere: Totalrenovere betydning: renovere, pusse opp (bygning, rom e.l.) fullstendig, i sin helhet).

Fra https://naob.no/ordbok/restaurere: Restaurere betydning:  sette i stand; reparere ; bringe tilbake til opprinnelig tilstand)

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (37 minutter siden):

Det står da ikke fjernes.  "skal den stå som den er eller skjules", Og at hun ikke er så fan av disse skjulerne heller.

Mulig de ikke gjorde annet enn nye gulv og male den gang de tok kontoret, ser ikke problemet med det. Bodd seg inn litt og ser de ønsker endre enkelte ting. Ikka uvanlig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (23 minutter siden):

De beholdt vel det gamle kjøkkenet, men malte fronter, skiftet benkeplate og vask,la noen fliser og ny kjøkkenøy bl.a . Så nye gulv flere steder, begge bad ble pusset opp husker jeg, et med dusj og et med badekar. De var uerfarne på dette selv og bommet en del, og de dem hadde var vel ikke akkurat best i klassen på renovering. Burde tatt inn skikkelig hjelp med engang, men vi aner jo ikke hvilke rom so skal pusses opp nå, bortsett fra kontoret. Hun skrev vel liten del av huset, så kan jo være rom dem ikke tok sist, som f.eks kjeller, eller andre rom som ikke vises

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
virkelig skrev (1 minutt siden):

De beholdt vel det gamle kjøkkenet, men malte fronter, skiftet benkeplate og vask,la noen fliser og ny kjøkkenøy bl.a . Så nye gulv flere steder, begge bad ble pusset opp husker jeg, et med dusj og et med badekar. De var uerfarne på dette selv og bommet en del, og de dem hadde var vel ikke akkurat best i klassen på renovering. Burde tatt inn skikkelig hjelp med engang, men vi aner jo ikke hvilke rom so skal pusses opp nå, bortsett fra kontoret. Hun skrev vel liten del av huset, så kan jo være rom dem ikke tok sist, som f.eks kjeller, eller andre rom som ikke vises

Ah, ok, jeg trodde de rev hele og satte inn nytt, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande

Kommer det tydelig frem hvem Treasures AS reklamerer for her - https://www.instagram.com/p/CTKQ9OZjALn/?utm_medium=copy_link?

Screenshot_20210830-111703_Instagram.thumb.jpg.55d3445e8628f1f4abb4bfc4332e8f12.jpg

Nei, man må gå inn på story for å se det. Og rabattkoden er da til Blivakker, men reklameinnlegget på instagram er ikke merket i det hele tatt med navn på denne annonsøren.

Hva sier Forbrukertilsynet om det? 

Screenshot_20210830-115007_Chrome.thumb.jpg.1d55111984181ec4c3a5937e5bc6f287.jpg

Treasures AS klarer altså ikke å merke korrekt. 

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavande skrev (20 minutter siden):

Ifølge tidligere eier gjorde de mer enn å skifte rør og male vegger, jf. https://www.sa.no/lokale-nyheter/til-salgs-for-6-9-millioner/s/1-101-2259336

"... jeg har restaurert huset med andakt, og har hele veien vært opptatt av å beholde den opprinnelige stilen samtidig som det skal være moderne..".

(Fra https://naob.no/ordbok/totalrenovere: Totalrenovere betydning: renovere, pusse opp (bygning, rom e.l.) fullstendig, i sin helhet).

Fra https://naob.no/ordbok/restaurere: Restaurere betydning:  sette i stand; reparere ; bringe tilbake til opprinnelig tilstand)

Jeg mener å huske at hus og garasje har en eller annen grad av verneverdighet, og at de derfor ikke kan pusse opp og renovere slik de vil uten tillatelse fra kommunen? De fikk ikke tillatelse til å rive garasjen på grunn av dette.

https://www.ha-halden.no/har-sokt-om-a-rive-garasje-kommunen-mener-den-er-bevaringsverdig/s/5-20-910442

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavande skrev (5 minutter siden):

Kommer det tydelig frem hvem Treasures AS reklamerer for her - https://www.instagram.com/p/CTKQ9OZjALn/?utm_medium=copy_link?

Screenshot_20210830-111703_Instagram.thumb.jpg.55d3445e8628f1f4abb4bfc4332e8f12.jpg

Nei, man må gå inn på story for å se det. Og rabattkoden er da til Blivakker, men reklameinnlegget på instagram er ikke merket i det hele tatt med navn på denne annonsøren.

Hva sier Forbrukertilsynet om det? 

Screenshot_20210830-115007_Chrome.thumb.jpg.1d55111984181ec4c3a5937e5bc6f287.jpg

Treasures AS klarer altså ikke å merke korrekt. 

Seriøst? Jeg trodde dett var reklame for Elisabeth Arden/MyMuse? Best i klassen som vanlig 🙄

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...