gjestvest Skrevet 28. august 2021 #49541 Del Skrevet 28. august 2021 gjestvest skrev (3 timer siden): Jeg likte det bedre da tråden besto i hovedsak av sterke kvinner som gikk i sømmen av en bedrift enn det som nå ligner mer på en syklubb. Jeg begynner å lure på om enkelte muligens er blitt miljøskadd. Jeg bemerker iblant en slags konkurranse med adferden til bl.a LKE. Så henvender enkelte seg til samtlige plasser og blir overrasket over at bedriften tas i forsvar. Matematikken bør ikke være vanskelig. Den dagen du mister deg selv har du ingenting igjen å kjempe med. gjestvest skrev (2 timer siden): Igjen: Det er måten man angriper en problemstilling på som er avgjørende og danner et bilde av hvem man selv er, og hvem som stikker av med troverdigheten, og deretter hva gjelder eksterne henvendelser. Det er vel og fint å være engasjert her inne, men når en ikke har troverdighet utenfor her er engasjementet ingenting verd når man skal henvende seg utenfor her. Heisann1234 skrev (57 minutter siden): Jeg skjønner det ikke. Er det ikke lov å kommentere antrekket til en offentlig person? Ikke at det interesserer meg super mye, men det er ganske irriterende at noen skal komme og leke forumpoliti og påpeke at nei det her er ikke saklig debatt. Ja vell, så er det syklubb tema da, HVEM BRYR SEG? Det må da for pokker heller være lov å kommentere antrekkene til kjendiser/influencere. Vi gjør jo det hele tiden. Minmote på VG gjør det osv. Når ble det plutselig fyfy??? Det er alltid lurt å lese. Ingen har sagt hva en skal snakke om, men måte. Jeg snakker om - jeg skriver tross alt også direkte om - måten en angriper en problemstilling på, og troverdighet. Synker standard til trådens brukere, øker standard til bedriften. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 28. august 2021 #49542 Del Skrevet 28. august 2021 Surikatt skrev (58 minutter siden): Går ut i nattkjole vil jeg si er kroppsfokus. Overforbruk vil jeg si er stadig nye klær istedet for gjenbruk. Perfeksjonisme er å redigere kropp og bruke så mye filter på bilder at hun ser ut som en helt annen person. Dette er også kroppspress. et unaturlig og usunt fokus på overdreven trening (særlig bort -med-fett fokus) er regelrett kroppsfokus (og ikke et sunt et). Dette blir godt understreket med svært minimale klær og kropp som vises godt frem i litt uvanlige settinger 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 28. august 2021 #49543 Del Skrevet 28. august 2021 Revenge o'Cavatina skrev (25 minutter siden): Jeg lurer på i hvilken grad antrekkene ville blitt et så stort tema hvis Caroline Berg Eriksens figur hadde vært mer lik Helene Drage, og på hvilken måte debatten ville utartet seg. Begge to figurerer i tøy ment for relasjonsbygging og salg, og meningene om tøyet florerer. Forskjellen er at Caroline Berg Eriksen anses som flott uansett hva hun har på seg og hvor smakløst man mener det er eller ikke er, mens Helene Drage får sin nærmere standard-kropp debattert fra alle vinkler uansett hvor flatterende tøyet sitter på henne. Hadde HD stilt i noe som ligner en nattkjole på et familie-show tipper jeg forumaktiviteten hadde nådd nye høyder. Caroline Berg Eriksen slipper som oftest unna med feil antrekk i for små størrelser på feil sted med unnskyldningen "flott, men..." mens Helene Drage får passet sitt påskrevet uten nyanserte unnskyldninger fordi hun er nærmere normalen i samfunnet og får dermed bare være "flott" hvis hun kler seg tekkelig slik at det ikke oppstår ubehag ved synet. Begge to poserer til krampa tar dem, men vi skal ikke mene noe om tøyet (og kroppen) til CBE mens det er greit å kritisere HDs tøy (og kropp) - selv om begge disse jobber med nøyaktig det samme: Relasjonsbygging, reklame, og påvirkning til salg. spot on 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 28. august 2021 #49544 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (1 time siden): Dette er jo en disusjonstråd med ett satt tema. Jeg mener at brukeres subjektive meninger om cbes klær er fine eller ikke ,ikke hører hjemme under det temaet. Jeg er jo inne på denne tråden pga jeg synes temaet, som er ment for denne tråden, er interessant. Og da er det kjipt at det er side opp og side ned om ting som ikke hører hjemme her. Som feks om folk synes klærne er fine eller ikke, om de burde hatt mer grønnsaker på tacoen eller ikke osv. Det kan jo gå lengre mellom moderering. (Og ja, ser at jeg også er bidrar godt til dette de siste sidene, Men føler det er en nødvendig onde.) men de innbyr jo til å kommentere i det de legger ut bilder på Story på en offentlig IG konto - det er jo å be om kommentarer. CBE elsker jo få de positive kommentarene - det er tydelig å se. Da må hun (og hennes fan gruppe) også tåle noen kritiske kommentarer. (De fleste sv sistnevnte type blir fjernet og da blir det naturlig at det også deles her hvor det blit stående). 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 28. august 2021 #49545 Del Skrevet 28. august 2021 Hallepalle2 skrev (19 minutter siden): @Nijolenoen tanker om dette, eller hoppet du bare over spørsmålet mitt? Neida, bare ikke fått med meg posten din 😊 Skjønner ikke helt resonnementet og at det betyr døden for influencere. Jeg snakker om at det ikke hører hjemme her i tråden mtp på temaet som satt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 28. august 2021 #49546 Del Skrevet 28. august 2021 Pusern3 skrev (6 minutter siden): men de innbyr jo til å kommentere i det de legger ut bilder på Story på en offentlig IG konto - det er jo å be om kommentarer. CBE elsker jo få de positive kommentarene - det er tydelig å se. Da må hun (og hennes fan gruppe) også tåle noen kritiske kommentarer. (De fleste sv sistnevnte type blir fjernet og da blir det naturlig at det også deles her hvor det blit stående). Da hører de kommentarene kanskje hjemme der i steden for denne tråden om kritikkverdige forhold I bedriften cbe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 28. august 2021 #49547 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (2 minutter siden): Neida, bare ikke fått med meg posten din 😊 Skjønner ikke helt resonnementet og at det betyr døden for influencere. Jeg snakker om at det ikke hører hjemme her i tråden mtp på temaet som satt. Nå er det slik at tråden blir moderert ganske regelmessig og om slike betraktninger bryter med trådens tema hadde de blitt moderert bort. Det er ikke din oppgave å styre diskusjonen her inne. Delta på den delen av diskusjonen du ønsker, men la være å avspor med din egen mening om hva som passer seg. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 28. august 2021 #49548 Del Skrevet 28. august 2021 Hallepalle2 skrev (6 minutter siden): Nå er det slik at tråden blir moderert ganske regelmessig og om slike betraktninger bryter med trådens tema hadde de blitt moderert bort. Det er ikke din oppgave å styre diskusjonen her inne. Delta på den delen av diskusjonen du ønsker, men la være å avspor med din egen mening om hva som passer seg. Det er heller ikke din jobb! Du gjør det samme med meg nå, som du sier jeg ikke skal gjøre med andre. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestvest Skrevet 28. august 2021 #49549 Del Skrevet 28. august 2021 (endret) Hallepalle2 skrev (19 minutter siden): Nå er det slik at tråden blir moderert ganske regelmessig og om slike betraktninger bryter med trådens tema hadde de blitt moderert bort. Det er ikke din oppgave å styre diskusjonen her inne. Delta på den delen av diskusjonen du ønsker, men la være å avspor med din egen mening om hva som passer seg. Nijole skrev (11 minutter siden): Det er heller ikke din jobb! Du gjør det samme med meg nå, som du sier jeg ikke skal gjøre med andre. Slapp av. Jeg kan moderere dere begge. Jeg er tross alt moralpoliti. Endret 28. august 2021 av gjestvest 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 28. august 2021 #49550 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (1 time siden): Dette er jo en disusjonstråd med ett satt tema. Jeg mener at brukeres subjektive meninger om cbes klær er fine eller ikke ,ikke hører hjemme under det temaet. Jeg er jo inne på denne tråden pga jeg synes temaet, som er ment for denne tråden, er interessant. Og da er det kjipt at det er side opp og side ned om ting som ikke hører hjemme her. Som feks om folk synes klærne er fine eller ikke, om de burde hatt mer grønnsaker på tacoen eller ikke osv. Det kan jo gå lengre mellom moderering. (Og ja, ser at jeg også er bidrar godt til dette de siste sidene, Men føler det er en nødvendig onde.) Du får lære deg å leve med det. Som oss andre, forøvrig. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 28. august 2021 #49551 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (56 minutter siden): Da hører de kommentarene kanskje hjemme der i steden for denne tråden om kritikkverdige forhold I bedriften cbe. Hvordan mener du at bilder av en svært lettkledt CBE hvor hun åpenbart poserer for å se veldig tynn ut ikke har noe å gjøre med kroppspress, thinspo og bedriftens image utad å gjøre? Grunnen til at foten ser så stor ut er jo fordi hun trekker underlivet bakover for å få smalere hofter. Bare se et par videoer fra danamercer på instaram så ser dere en forstyrrende endeløs rekke av "slimming tricks" som CBE benytter seg av, samtidig som mannen hennes slenger ut av seg gullkorn som "pizza i dag feit i morra". CBEs stil har gått fra damete til oppsiktsvekkende lettkledt og i mange tilfeller vulgær, fordi kroppsfokuset hennes fremstår helt ekstremt. Idealet bedriften fronter er å bruke arbeidsdagene på trening, manikyrer og pinetrange, avslørende klær. Ikke rart at mediene ikke ofret henne et bilde på den premieren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 28. august 2021 #49552 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (1 time siden): Det er heller ikke din jobb! Du gjør det samme med meg nå, som du sier jeg ikke skal gjøre med andre. Nei, det blir ikke det samme🙈jeg forklarer hvordan forumet fungerer. Du maser om hvordan DU vil at det skal fungere. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 28. august 2021 #49553 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (3 timer siden): Det kan godt være det er innafor å kommentere antrekkene, men det er ikke et kritikkverdig forhold og hører derfor ikke hjemme her. Mener jeg. Hva med å lage en tråd om det da? "Influencere og klær, hva liker du og ikke?" Jeg synes du har noen gode poenger rundt omtale av antrekk. Det handler om hvordan man omtaler det og om man setter det i en kontekst som gjør det kritikkverdig. Samtidig er det jo interessant å spørre seg hva hensikten med å poste noe på SoMe er. Grunnen til at influencere kan leve av å vise frem livene sine inkl hva de ikler seg, er at det sitter en mottaker på den andre siden og er interessert i dette. Uten denne interessen er det ikke mulig å leve av det. Disse mottakerne vil ha ulike meninger om det som fremvises, slik er det for oss alle. Influencere baserer mye av sin kommunikasjon på at de vil ha meninger også ref kommentarfelt og spørsmål der meninger utbes. I CBE sitt tilfelle takkes det også hjerteligst for alle slike komplimenter. Denne dialogen er en stor del av relasjonen som hun har med leserne sine og som er viktig for at reklamen skal fungere. Og det er reklamen som gjør at hun tjener penger og har dette som yrkesutøvelse. Innlegget mitt er ikke til støtte for å skrive ufine kommentarer om antrekk, men en påpeking av at influenceryrket handler om du poster noe til et antall mottakere. «Se på meg i dag» hvorpå mottaker ser på deg og gjør seg noen tanker. Disse tankene er det åpent for å formulere, enten ved å trykke liker, eller å kommentere. Det er jo det SoMe er. Når CBE tar et bilde av seg selv i kjole OG legger det ut fordi 300.000 skal se det er det da å forvente at bare de som likte antrekket skal si noe om det? Hun legger det ut i et medium der konseptet er å like og kommentere. Hvis bare de som er positive skal kommentere så får man jo et skeivt bilde som hun kan bruke til å bygge videre på sin merkevare. Er det dit vi vil? At influencerne skal få dyrke seg selv i perfeksjonens tegn, der de utelukkende hylles? Og det er her CBE er i en særstilling med sin fremstilling av sitt glansede magasin. Det redigeres, det slettes, det blokkeres. Alt for å iscenesette seg som et ideal. Jeg liker veldig dårlig akkurat dette forretningskonseptet. Å iscenesette seg som perfekt. Om dette inntrykket ikke blir utfordret så får man et falskt ideal, som dyrkes på falske premisser. For de av oss som har fulgt CBE i mange år så vet vi at det har vært en hovedstrategi å mute all kritikk, og man må anta at det handler om at det truer glansbildet som de har som forretningsidé. Av samme grunn tas det aldri selvkritikk. Jeg tror jeg har skrevet meg litt bort. Poenget er i alle fall at jeg undrer meg over hvordan noen som lever av å legge ut noe for respons, bare kan forvente positiv respons. Skal Instagram bare være et sted hvor influencere legger ut bilder og mottar anerkjennelse? Mange benytter allerede muligheten til å blokkere og slette, slik at de bare mottar hyllest. Så kan de selge seg inn som populære og tjene gode penger. Gjennom dette så fremstår de som vellykkede og noen som man kan se opp til. Jeg vet ikke hva motsatsen er, og har ikke noe ønske om at alle bare filterløst skal ytre seg om det de ser. Men nettopp fordi influencere generelt og CBE spesielt har gjort alt de kan for å devaluere kritikk, mens de jobber for å iscenesette seg som overmennesker som bare mottar hyllest, så opptar temaet meg. Jeg er egentlig ikke for å kommentere antrekk, men det er nå engang dette de lever av. Jeg får et inntrykk av at influenceres drømmescenario er at de får hyllest og likes uansett hva de gjør. Vil vi dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Havnefogden Skrevet 28. august 2021 Populært innlegg #49554 Del Skrevet 28. august 2021 Det er uttalelser og bilder i det siste på disse kanalene som får meg til å tenke at de vil rendyrke sine roller i bedriften. Hun er den superslanke og spreke, yndige og sexy baben, som til tross for sin sivile status får både menn og kvinner til å gispe begeistret. Han er den råbarske ultraløperen med bare muskler på kroppen. Han drar seg opp fjell etter fjell og legger bak seg mange mil, nærmest uanfektet, fordi han er så gjennomtrent. Dette narrativet underbygges av LKE sin kommentar at han måtte dra inn og hente hustruen, fordi hun var for hot til å kunne gå "løs" der inne i storbyen. Det underbygges også av CBE sine poserende shots på IG. Det maskuline narrativet underbygges av reels fra fjell og faktisk også denne ulykken med hesten. Jammen er han tøff som kjører land og strand rundt, natt og dag, løper og løper. Veldig synd med den hesten. Kan folk tenke. Eller de vil at folk skal tenke slik. Fordi de får minimalt at korrektiv utenfra, utvikler de dette rollemønsteret til det nærmer seg en parodi. Vi er vel kommet dit nå. 106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 28. august 2021 #49555 Del Skrevet 28. august 2021 Havnefogden skrev (9 minutter siden): Det er uttalelser og bilder i det siste på disse kanalene som får meg til å tenke at de vil rendyrke sine roller i bedriften. Hun er den superslanke og spreke, yndige og sexy baben, som til tross for sin sivile status får både menn og kvinner til å gispe begeistret. Han er den råbarske ultraløperen med bare muskler på kroppen. Han drar seg opp fjell etter fjell og legger bak seg mange mil, nærmest uanfektet, fordi han er så gjennomtrent. Dette narrativet underbygges av LKE sin kommentar at han måtte dra inn og hente hustruen, fordi hun var for hot til å kunne gå "løs" der inne i storbyen. Det underbygges også av CBE sine poserende shots på IG. Det maskuline narrativet underbygges av reels fra fjell og faktisk også denne ulykken med hesten. Jammen er han tøff som kjører land og strand rundt, natt og dag, løper og løper. Veldig synd med den hesten. Kan folk tenke. Eller de vil at folk skal tenke slik. Fordi de får minimalt at korrektiv utenfra, utvikler de dette rollemønsteret til det nærmer seg en parodi. Vi er vel kommet dit nå. Dette er tatt helt på kornet. Flott innlegg! 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 28. august 2021 Populært innlegg #49556 Del Skrevet 28. august 2021 Til dere som forsvarer influencerbedriften i ett og alt (noe av det som forsvares er helt rett selvfølgelig) Men! Jeg må spørre: vil dere virkelig ha det slik at en reklamekanal som jobber med å skulle selge oss ting utelukkende skal ha tilbakemeldinger i form av likes, tomler opp, flamme-emojies og fersken-emojies, hjerter, "duu", "fineste" og "hot mama" ? Mener dere på ordentlig at man ikke skal kritisere noe, for det er slemt, da er man "ute etter", man mobber, er misunnelig og har ikke noe liv? Har vi kommet dit at vi ikke lenger skal være kritiske til hva vi får servert i reklamekanaler, for hvis vi ikke har noe pent å si så skal vi holde kjeft? Jeg bare spør, for DA blir jeg bekymret. 83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg ssophie Skrevet 28. august 2021 Populært innlegg #49557 Del Skrevet 28. august 2021 (endret) Jeg husker jeg leste et intervju med Taylor Swift for noen år siden, for det fikk meg til å tenke på influencere og deres valg. Swift ble spurt om hvorfor hun ikke ville svare på noen spørsmål om kjæresten, og hun svarte at: "our relationship isn't up for discussion". For hun visste at alt hun snakker om offentlig, blir diskutert, og at det derfor er viktig for henne å ha en tydelig grense på hva hun holder privat: https://www.etonline.com/taylor-swift-says-her-relationship-with-joe-alwyn-is-not-up-for-discussion-131213 Hun har altså skjønt det. Alt man selv offentliggjør, er automatisk "up for discussion". Og sånn er det jo med influencere også. Én ting er uskyldige greier som antrekk (ref. den pågående debatten her), mat og interiør, men når man lar barn, familieliv, lekser, osv bli offentlig informasjon og underholdning, så aksepterer man også at disse tingene blir diskutert. Jeg synes det er helt absurd. Endret 28. august 2021 av ssophie 78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 28. august 2021 #49558 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (3 timer siden): Da hører de kommentarene kanskje hjemme der i steden for denne tråden om kritikkverdige forhold I bedriften cbe. men der blir alt som er negativt og/eller kritisk fjernet så derfor naturlig at det også blir skrevet her 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 28. august 2021 #49559 Del Skrevet 28. august 2021 Det er da like relevant å diskutere klesstil og antrekk som legges ut i CBEs kanaler som når nan står foran et utstillingsvindu eller blar i et livsstilsmagasin. Problemet til CBE er at hun bruker all tid på å få ned fettprosent og posere og redigere seg i sitt eget kroppsideal. Fokuset er på kroppen hennes, thinspo og et uoppnåelig kroppsideal, og de fleste antrekk er valgt ut for å fremheve dette, ikke klærne. Om hun hadde brukt noe av den tiden hun bruker på å fronte thinspo til å sette seg inn i mote, trender og stil hadde hun kanskje sluppet bedre unna. Hun har ikke noe naturlig stilsans, og så lenge hun ikke gjør noen innsats for å bli bedre vil hun ikke få bedre reviews på stilen/e de fronter i kanalene sine heller. Man er virkelig ikke bedre enn det man publiserer, så nådeløs er mediebransjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 28. august 2021 #49560 Del Skrevet 28. august 2021 Om man mener cbe ikke driver med kroppspress eller thininspo av noe slag. Jeg legger ved to bilder fra IG story som er tatt det siste døgnet. Ett bilde er reklame for en veske/bag det andre er for å vise at drikker en slags Shake.. på begge delene er kroppen i fokus, og på en slik måte at den skal vises så tynn som overhodet mulig. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå