Hallepalle2 Skrevet 28. august 2021 #49521 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (39 minutter siden): Det kan godt være det er innafor å kommentere antrekkene, men det er ikke et kritikkverdig forhold og hører derfor ikke hjemme her. Mener jeg. Hva med å lage en tråd om det da? "Influencere og klær, hva liker du og ikke?" Tenker du det samme om å kommentere antrekk positivt? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyacinth Skrevet 28. august 2021 #49522 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (2 timer siden): Jeg synes ikke poster som "hun kler seg vulgært" eller "hun har en god stil " bidrar til noe som helst da det er subjektivt. Et reklamebyrås reklame har jo ikke noe med produktet å gjøre. De lager jo reklamen og ikke produktene. Trur heller ikke de som jobber i byrået nekter å reklamere for noe om de ikke har samme klesstil selv feks. (Derimot etiske hensyn trur jeg de tar) Det er jo om reklamen er god eller ikke de fokuserer på. Og hva så om det er en liten gruppe som liker produktene? Skal man ikke kunne reklamere for klær som ikke er mainstream? Jeg er ganske sikker på at annonsørene har vært innom profilen før de booker henne og vet hvilken klesstil hun har. Cbe har en gjennomført stil, som hun har tatt et aktivt valg om å ha. Diskusjonen burde kanskje heller vært om det er forretningsmessig lurt å ikke kle seg mainstream da det appellerer til færre mennesker. Ikke om du personlig liker stilen eller ikke. Ja, egentlig burde diskusjonen handle det om den stilen hun bruker i reklamene sine gir annonsørene et godt salg. Jeg mener at det blir det samme som å diskutere om et byrås reklame treffer. Er som sagt enig med deg i at endel kommentarer er usaklige og ikke tilfører noe. Men kan virkelig heller ikke tro at hun skulle bry seg så veldig mye om noen mennesker hun ikke kjenner synes kjolen hennes er fin eller ikke. Hvorfor skulle det bry henne? Hun er jo superflott og får sikkert ti ganger så mange komplimenter som hun får kritiske kommentarer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 28. august 2021 #49523 Del Skrevet 28. august 2021 Måten en kler seg sier mye om et menneske. Dette gjelder også CBE. Og i hennes tilfelle; lite positivt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 28. august 2021 #49524 Del Skrevet 28. august 2021 Hallepalle2 skrev (13 minutter siden): Tenker du det samme om å kommentere antrekk positivt? Ja, så absolutt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 28. august 2021 #49525 Del Skrevet 28. august 2021 Startinnlegget i denne tråden inneholder følgende stikkord: Sitat kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk Sånn sett mener jeg det er innafor å kommentere antrekkene som vises fram. Inkludert at man ikke liker dem. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 28. august 2021 #49526 Del Skrevet 28. august 2021 Klart det er innafor å diskutere antrekk, hun legger jo ut bilder på en åpen insta konto. Ser ingenting galt i å mene at et antrekk ser lite flatterende ut på vedkommende som publiserer bilder av seg selv offentlig. Å diskutere kroppen og feks skrive at hun har for store føtter og at det ikke er pent, er ikke innafor. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 28. august 2021 #49527 Del Skrevet 28. august 2021 ¤flicka¤ skrev (28 minutter siden): Startinnlegget i denne tråden inneholder følgende stikkord: Sånn sett mener jeg det er innafor å kommentere antrekkene som vises fram. Inkludert at man ikke liker dem. Hva har kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk med om brukere her inne liker antrekkene eller ikke da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Heisann1234 Skrevet 28. august 2021 Populært innlegg #49528 Del Skrevet 28. august 2021 Jeg skjønner det ikke. Er det ikke lov å kommentere antrekket til en offentlig person? Ikke at det interesserer meg super mye, men det er ganske irriterende at noen skal komme og leke forumpoliti og påpeke at nei det her er ikke saklig debatt. Ja vell, så er det syklubb tema da, HVEM BRYR SEG? Det må da for pokker heller være lov å kommentere antrekkene til kjendiser/influencere. Vi gjør jo det hele tiden. Minmote på VG gjør det osv. Når ble det plutselig fyfy??? 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 28. august 2021 #49529 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (49 minutter siden): Ja, så absolutt! Men da er jo løpet kjørt for influensere som inngår samarbeid med div klesmerker, frisører, sminkemerker osv. Hvis det ikke skal være lov å ha en mening om ting som blir publisert på offentlige kanaler som er startet for å påvirke så er det vel døden for hele yrket deres? 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 28. august 2021 #49530 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (11 minutter siden): Hva har kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk med om brukere her inne liker antrekkene eller ikke da? Går ut i nattkjole vil jeg si er kroppsfokus. Overforbruk vil jeg si er stadig nye klær istedet for gjenbruk. Perfeksjonisme er å redigere kropp og bruke så mye filter på bilder at hun ser ut som en helt annen person. Dette er også kroppspress. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 28. august 2021 #49531 Del Skrevet 28. august 2021 Heisann1234 skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner det ikke. Er det ikke lov å kommentere antrekket til en offentlig person? Ikke at det interesserer meg super mye, men det er ganske irriterende at noen skal komme og leke forumpoliti og påpeke at nei det her er ikke saklig debatt. Ja vell, så er det syklubb tema da, HVEM BRYR SEG? Det må da for pokker heller være lov å kommentere antrekkene til kjendiser/influencere. Vi gjør jo det hele tiden. Minmote på VG gjør det osv. Når ble det plutselig fyfy??? Dette er jo en disusjonstråd med ett satt tema. Jeg mener at brukeres subjektive meninger om cbes klær er fine eller ikke ,ikke hører hjemme under det temaet. Jeg er jo inne på denne tråden pga jeg synes temaet, som er ment for denne tråden, er interessant. Og da er det kjipt at det er side opp og side ned om ting som ikke hører hjemme her. Som feks om folk synes klærne er fine eller ikke, om de burde hatt mer grønnsaker på tacoen eller ikke osv. Det kan jo gå lengre mellom moderering. (Og ja, ser at jeg også er bidrar godt til dette de siste sidene, Men føler det er en nødvendig onde.) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 28. august 2021 #49532 Del Skrevet 28. august 2021 Surikatt skrev (Akkurat nå): Går ut i nattkjole vil jeg si er kroppsfokus. Overforbruk vil jeg si er stadig nye klær istedet for gjenbruk. Perfeksjonisme er å redigere kropp og bruke så mye filter på bilder at hun ser ut som en helt annen person. Dette er også kroppspress. Det er ikke det som har vært fokuset. Om kjolen er fin eller ikke er ikke kroppsfokus. Jeg har ikke sagt at diskusjon om redigering av kropp og filter ikke hører hjemme her? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 28. august 2021 #49533 Del Skrevet 28. august 2021 (endret) Nijole skrev (7 minutter siden): Det er ikke det som har vært fokuset. Om kjolen er fin eller ikke er ikke kroppsfokus. Jeg har ikke sagt at diskusjon om redigering av kropp og filter ikke hører hjemme her? Det er hele pakka hun selger som diskuteres. Kjolen passer ikke på en teaterforestilling. Det er det folk har en mening om. Og det er lov. For meg må hun bare gå naken. Det bryr meg ikke. Endret 28. august 2021 av Surikatt 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 28. august 2021 #49534 Del Skrevet 28. august 2021 Nijole skrev (40 minutter siden): Hva har kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk med om brukere her inne liker antrekkene eller ikke da? Gjør meg en tjeneste og gå tilbake til det lange innlegget til @MissLucy, og pek i DETALJ på de stedene der hun uttrykker at hun ikke liker antrekkene til CBE, og at det er det hun bygger kritikken sin på. Det var nemlig slik du startet denne avsporingen av debatten. Og den bygger på at du rett og slett ikke har lest hva hun skriver, alternativt ikke forstått det. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 28. august 2021 #49535 Del Skrevet 28. august 2021 Jeg lurer på i hvilken grad antrekkene ville blitt et så stort tema hvis Caroline Berg Eriksens figur hadde vært mer lik Helene Drage, og på hvilken måte debatten ville utartet seg. Begge to figurerer i tøy ment for relasjonsbygging og salg, og meningene om tøyet florerer. Forskjellen er at Caroline Berg Eriksen anses som flott uansett hva hun har på seg og hvor smakløst man mener det er eller ikke er, mens Helene Drage får sin nærmere standard-kropp debattert fra alle vinkler uansett hvor flatterende tøyet sitter på henne. Hadde HD stilt i noe som ligner en nattkjole på et familie-show tipper jeg forumaktiviteten hadde nådd nye høyder. Caroline Berg Eriksen slipper som oftest unna med feil antrekk i for små størrelser på feil sted med unnskyldningen "flott, men..." mens Helene Drage får passet sitt påskrevet uten nyanserte unnskyldninger fordi hun er nærmere normalen i samfunnet og får dermed bare være "flott" hvis hun kler seg tekkelig slik at det ikke oppstår ubehag ved synet. Begge to poserer til krampa tar dem, men vi skal ikke mene noe om tøyet (og kroppen) til CBE mens det er greit å kritisere HDs tøy (og kropp) - selv om begge disse jobber med nøyaktig det samme: Relasjonsbygging, reklame, og påvirkning til salg. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 28. august 2021 #49536 Del Skrevet 28. august 2021 Aricia skrev (10 minutter siden): Gjør meg en tjeneste og gå tilbake til det lange innlegget til @MissLucy, og pek i DETALJ på de stedene der hun uttrykker at hun ikke liker antrekkene til CBE, og at det er det hun bygger kritikken sin på. Det var nemlig slik du startet denne avsporingen av debatten. Og den bygger på at du rett og slett ikke har lest hva hun skriver, alternativt ikke forstått det. Hun svarte meg på et innlegg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 28. august 2021 Populært innlegg #49537 Del Skrevet 28. august 2021 Kjoler og festantrekk på offentlige personer har blitt kommentert og vurdert så lenge jeg kan huske. Gjerne vurdert som terningkast. En ting er at man vurderer filmstjerner, artister og andre selvvalgte kjendiser. Jeg skjønner at det er leit å hale i land en ener på terningen, men disse har selv valgt å oppsøke offentligheten og har ofte sponsede antrekk, derfor må de tåle det. Når kongefamilien og politikere vurderes på samme måte, synes jeg det er leit. De har ikke søkt kjendisstatusen, ofte har de null interesse for klær, og svært sjeldent er det en økonomisk binding til antrekket de bærer. Hva Erna hadde på seg i middag på slottet er helt irrelevant for jobben hun gjør. Caroline Berg Eriksen har selv kjempet seg til kjendisstatus, bygget på sin teft for mote og interiør. Som regel har hun økonomiske motiver bak det hun ikler seg, (selv om det ikke er godt å si hva som er betalte oppdrag eller ikke, hun merker ikkeeksisterende samarbeid og unngår å merke svært mye annet). Alt hun har på seg er derfor åpent for diskusjon, fordi det er content i hennes kommersielle kanaler og selve grunnpilaren i bedriften. Da må hun også tåle at mange synes hun bommer grovt og ofte på motesansen sin. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 28. august 2021 #49538 Del Skrevet 28. august 2021 (endret) Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden): Jeg lurer på i hvilken grad antrekkene ville blitt et så stort tema hvis Caroline Berg Eriksens figur hadde vært mer lik Helene Drage, og på hvilken måte debatten ville utartet seg. Begge to figurerer i tøy ment for relasjonsbygging og salg, og meningene om tøyet florerer. Forskjellen er at Caroline Berg Eriksen anses som flott uansett hva hun har på seg og hvor smakløst man mener det er eller ikke er, mens Helene Drage får sin nærmere standard-kropp debattert fra alle vinkler uansett hvor flatterende tøyet sitter på henne. Hadde HD stilt i noe som ligner en nattkjole på et familie-show tipper jeg forumaktiviteten hadde nådd nye høyder. Caroline Berg Eriksen slipper som oftest unna med feil antrekk i for små størrelser på feil sted med unnskyldningen "flott, men..." mens Helene Drage får passet sitt påskrevet uten nyanserte unnskyldninger fordi hun er nærmere normalen i samfunnet og får dermed bare være "flott" hvis hun kler seg tekkelig slik at det ikke oppstår ubehag ved synet. Begge to poserer til krampa tar dem, men vi skal ikke mene noe om tøyet (og kroppen) til CBE mens det er greit å kritisere HDs tøy (og kropp) - selv om begge disse jobber med nøyaktig det samme: Relasjonsbygging, reklame, og påvirkning til salg. Som aktivt i HD tråden kjenner jeg ikke igjen kritikken om at det er ok å kritisere kroppen til HD? Tenker at det går et stort skille mellom å kritisere klær og kropp. Endret 28. august 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 28. august 2021 #49539 Del Skrevet 28. august 2021 Hallepalle2 skrev (51 minutter siden): Men da er jo løpet kjørt for influensere som inngår samarbeid med div klesmerker, frisører, sminkemerker osv. Hvis det ikke skal være lov å ha en mening om ting som blir publisert på offentlige kanaler som er startet for å påvirke så er det vel døden for hele yrket deres? @Nijolenoen tanker om dette, eller hoppet du bare over spørsmålet mitt? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 28. august 2021 #49540 Del Skrevet 28. august 2021 Tråden er ryddet for avsporing. Måne, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå