Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MissLucy skrev (6 minutter siden):

et litt kuriøst eksempel på en voksen som ikke er komfortabel med den kommersielle bruken av barnebilder av seg selv:

https://www.byas.no/kultur/i/AL7zeE/covergutten-paa-nirvanas-nevermind-album-gaar-til-soeksmaal-30-aar-ette

Det der har nok ikke noe med hvor komfortabel han var med bruken av bildet… Han var svært stolt av det inntil han i år «totusenogkrenka» fant ut at han kunne bli meget komfortabelt rik av et aldri så lite søksmål…🙄

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
Emma Marie skrev (13 minutter siden):

EB021C58-5AC6-479E-8EC0-EE03F6A60BD7.png

Hva innebærer dette?

Screenshot_20210825-141413_Chrome.jpg.ad6562179505ed2932e13ec878c1ccaa.jpg

Hvem sponset opplevelser? Var det bl.a. Brimi Sæter? I tilfelle,  forstår de ikke at spons = samarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavande skrev (2 minutter siden):

Hva innebærer dette?

Screenshot_20210825-141413_Chrome.jpg.ad6562179505ed2932e13ec878c1ccaa.jpg

Hvem sponset opplevelser? Var det bl.a. Brimi Sæter? I tilfelle,  forstår de ikke at spons = samarbeid?

Men hvorfor fjernet CBE Brimi Sæter fra reklamemerkingen? Visit Jotunheimen har de vel aldri nevnt i tekst el, kun Brimi. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emma Marie skrev (18 minutter siden):

EB021C58-5AC6-479E-8EC0-EE03F6A60BD7.png

Jeg henger meg litt opp i at Marit er såpass ydmyk, insinuerer at det nok kanskje var en dårlig bedrift å samarbeide med og at hun omtaler bedriften som CBE. Kjenner ikke til andre fora der de blir omtalt som det. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (11 minutter siden):

Det der har nok ikke noe med hvor komfortabel han var med bruken av bildet… Han var svært stolt av det inntil han i år «totusenogkrenka» fant ut at han kunne bli meget komfortabelt rik av et aldri så lite søksmål…🙄

det kan nok være. Det var derfor jeg skrev at det var et litt kuriøst eksempel. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor fjernet CBE Brimi Sæter fra reklamemerkingen? Visit Jotunheimen har de vel aldri nevnt i tekst el, kun Brimi. 

Godt spørsmål.  Vil ikke Brimi Sæter vedkjenne seg "tilknytning" til CBE/Treasures AS?

Og ja, de reklamerer jo for Elveseter og Brimi Sæter i reklameinnlegget.  De skriver ikke noe om Visit Jotunheimen og hvem de er..

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (51 minutter siden):

Jeg gir meg enda over🤦🏽‍♀️I går sendte jeg henne en mld på hvorfor hun reklamerte for Brimi Sæter når de påstår at de ikke hadde samarbeid med henne. Idag har hun endret overskriften sin. Så da hadde vi rett likevel da!

Jeg sendte også en mld til Brimi Sæter om det stemte at de hadde et samarbeid, og at jeg da ikke kom til å besøke de fordi jeg ville ikke støtte noe som hun/bedriften fikk sponsa. 
Har også tipsa VG, da dette er løgn og bedrageri! Håper flere kan gjøre det samme med en mld til VG (sms til 2200)

Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no

D7BC9FFB-38E7-43A1-BC53-C98601C414FE.jpeg

Hvem fikk henne til å endre overskrift? De leser jo ikke her, så da må man anta at det var noen andre som ba henne om det? Brimi Sæter, kanskje?

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavande skrev (8 minutter siden):

Godt spørsmål.  Vil ikke Brimi Sæter vedkjenne seg "tilknytning" til CBE/Treasures AS?

Og ja, de reklamerer jo for Elveseter og Brimi Sæter i reklameinnlegget.  De skriver ikke noe om Visit Jotunheimen og hvem de er..

I beste fall viser det hvor bevisstløs det går an å være i et profesjonelt samarbeid, i verste fall er det noe annet som har skjedd/skjer mht hvem som betalte gildet. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (21 minutter siden):

Hvem fikk henne til å endre overskrift? De leser jo ikke her, så da må man anta at det var noen andre som ba henne om det? Brimi Sæter, kanskje?

Jeg tenker nok at det at de ikke leser her, er en sannhet med svært store modifikasjoner. Gøy at de stadig slenger spydigheter om andre som leser her. ;););) 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aidensfield skrev (2 timer siden):

Bh?? Er det ikke treningstopp hun har?

det er uten tvil en trenings bh. Rimelig pinlig avkledd antrekk for henting i skole og barnehage. I en lysblå farge som overhode ikke skjuler noe - særlig når man er svett.

hva er det hun vil stå frem som om dagen??? 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo som forbruker interessert i å vite hva man sponses av og hva som er egne meninger. Særlig i Jotunheimen hvor vi jevnlig er. Utrolig useriøst og rotete.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

I beste fall viser det hvor bevisstløs det går an å være i et profesjonelt samarbeid, i verste fall er det noe annet som har skjedd/skjer mht hvem som betalte gildet. 

Enig. Det reklameinnlegget er eller har vært feilmerket.

Fra https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-2

Screenshot_20210825-143101_Chrome.thumb.jpg.e4b6202d3916856afcf9c967d59bdaa9.jpg

Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/ ?

Første versjon:

Screenshot_20210825-144757_Chrome.jpg.c654c43724de8e8e2901aa0ebf09d32e.jpg

Siste versjon:

Screenshot_20210825-143724_Chrome.thumb.jpg.9f516c54f6053c99d7ed64bac4a4ab45.jpg

Siden det ikke er Visit Jotunheimen som sponset oppholdet hos Elveseter og Brimi Sæter, jf svaret deres - fra https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=28190217

Screenshot_20210825-141413_Chrome.jpg.26ce662a013d1cfeec32e36524b563a2.jpg

Tenker jeg at det er reklameoppdrag for de som stod bak sponsing. Og som tidligere nevnt, reklameinnlegget handler ikke om Visit Jotunheimen, men Elveseter og Brimi Sæter. :

For et rot. Så uprofesjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok Treasures AS kontakt med Visit Jotunheimen (ser sånn ut ut fra skjermbildene) og fikk tips om hvem som kunne sponse dem? Veldig rart, siden de besøkte Brimi også i fjor. Ordner Visit Jotunheimen avtalene? Skjønner ikke hvorfor de er nevnt i reklamemerkingen. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kollontaj skrev (6 minutter siden):

Tok Treasures AS kontakt med Visit Jotunheimen (ser sånn ut ut fra skjermbildene) og fikk tips om hvem som kunne sponse dem? Veldig rart, siden de besøkte Brimi også i fjor. Ordner Visit Jotunheimen avtalene? Skjønner ikke hvorfor de er nevnt i reklamemerkingen. 

Cbe fikk hvertfall tips om hva de kunne finne på, så spørs det om hun har hatt en ringerunde til de aktuelle stedene for å spørre/tigge om gratis overnatting.  Trodde de hadde en agent eller noe som fikset avtaler til de. Må de ringe rundt selv for å få sponset ting, så høres de ikke så veldig attraktive ut lenger. Og hvorfor klarer de ikke å betale sin egen ferie?...

Ser at hun ikke har forandret merkingen på instagram, så det er jo vanskelig å skjønne hvem hun egentlig reklamerer for.  

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
Klaraku78 skrev (18 minutter siden):

Cbe fikk hvertfall tips om hva de kunne finne på, så spørs det om hun har hatt en ringerunde til de aktuelle stedene for å spørre/tigge om gratis overnatting.  Trodde de hadde en agent eller noe som fikset avtaler til de. Må de ringe rundt selv for å få sponset ting, så høres de ikke så veldig attraktive ut lenger. Og hvorfor klarer de ikke å betale sin egen ferie?...

Ser at hun ikke har forandret merkingen på instagram, så det er jo vanskelig å skjønne hvem hun egentlig reklamerer for.  

Stemmer det - https://www.instagram.com/p/CSgtBIuDkJB/?utm_medium=copy_link20210825_152900.thumb.jpg.fe8c82394ab8a21a7eaae5a6d4ec2b27.jpg

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansjosen skrev (1 time siden):

Nå var det tilfeldigvis du som svarte sist, så da siterte jeg deg, men dette gjelder også de over her: Hvordan er dette relevant som kritikk av bedriften?

Jeg tenker at det gjør ingen skade om hun påvirker folk til å bli litt mindre selvbevisste og hente i barnehagen i det man hadde på der og da? Og at barn lærer at man ikke fniser av eller påpeker hva andre folk har på seg, selvom man selv skulle finne det upassende?

I de fleste tilfeller sabler man ned bloggens formidlingsevne ved å understreke at ingen trener med full makeup, at ingen av oss med normal jobb har tid til å trene på dagtid osv. Og det er jeg forsåvidt enig i. Men her viser hun jo frem at man kan faktisk jogge og hente barna og det er helt fint, selvsagt gitt at man bor slik til at man ikke da lager omvei og vanskeligheter for seg selv. Det tenker jeg er bedre påvirkning enn mye annet rart som frontes.

Så veldig uenig med deg. Hvis du tror dette var det hun tilfeldigvis hadde på seg, og at dette ikke er bevisst påkledning så mener jeg du er veldig naiv. Man drar vitterlig ikke i undertøyet når man henter i barnehage og skole. Hun fremmer et usunt kroppsbilde som på ingen måte skal normaliseres!

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...