Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

På besøk skrev (1 time siden):

Ja, sykt flaks for dem at det ikke var varmere den dagen! Kjenner ingen hundeeiere som holder på sånn. Da hadde det vel vært bedre å la hunden være igjen på hotellet? 

Det er nok dessverre en del som holder på sånn. Jeg har ei venninne som er engasjert i den lokale rideklubben og da hun var frivillig funksjonær på et distriktsstevne midt i den varmeste perioden i juli måtte de knuse ruter i flere biler for å få ut hunder som led i varmen, dette gjentok seg både fredag, lørdag og søndag, til tross for hyppige oppfordringer via høyttaleranlegget om å ikke hensette hunder i bilene i varmen. De opplevde også at en hest måtte få tilsyn av veterinær fordi den var blitt stående lenge i en hestehenger i solsteika og segnet om. Helt utrolig at folk ikke skjønner bedre...:bond:

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aidensfield skrev (11 minutter siden):

Synes du ja.. Men du er jo ikke cbe.. Å fatter ikke hva dette har med firma og gjøre

Når dette promoteres i firmaets kanaler har det jo med firmaet å gjøre.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubella skrev (2 minutter siden):

Når dette promoteres i firmaets kanaler har det jo med firmaet å gjøre.

Å det er innafor og kalle andre usmakelig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må til for at en voksen mann skal få impulskontrollen såpass på plass at han slipper å slette div poster? 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MacBeth skrev (14 minutter siden):

Syns dette hundegreiene blir litt overdrevet her, men det er jo basert på svarene fra CBE selv. 

Til å ha tatt utdannselse innen journalistikk, og til å ha vært en såpass aktiv blogger i (over) 10 år, blir jeg stadig oppgitt over måten hun formulerer seg på. 

Spørsmålet var: "Hei. Hvordan løste dere det med Ozo i bilen og varme når dere var i Hulderfossen? Du svarte aldri på den kommentaren."  til et innlegg som ikke var relatert mot Hunderfossen/Barnas Gråd. 

Et svar til dette burde ha tatt høyde for at ikke alle som leser har lest andre innlegg, samt tilleggsinfo for å dukke unna Dyrepoliti og unødvendig kritikk noe ala: "Vi var i Hunderfossen i tre(?) dager, vi hadde han med oss der inne *så kan man gi skryt til dem for at dette er lov*, to av dagene og siden det ikke var så varmt en av dagene, hadde vi han i bilen i skyggen med åpne vinduer, de timene vi var på Barnas Gård. Vi byttet på å lufte han og sjekke at alt var fint. Vi har varsel på mobilen når temperaturen oversiger X grader inne i bilen (ja det går an, jeg har) og han hadde tilgang til vann." 

Men igjen, så svarer hun med største selvfølge at alle har nilest og studert og husker alle innlegg og svarer derfor "det var kun 20 grader og overskya" og *BANG* så er diskusjonen igang. Jeg undrer noen ganger på om hun gjør det litt med vilje for å skape engasjement, eller om hun virkelig ikke har lært etter så mange år i gamet at man skal tråkke forsiktig.... 

Enig i det meste du skriver her! Helt utrolig hvor dårlig hun er til å svare/forklare!

Uenig i at ting ang Ozo blir overdrevet, og føler (beklager om jeg tar feil) at ordet "dyrepoliti" brukes som noe negativt. Man SKAL være "dyrepoliti" om man ser at dyr behandles feil!

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger denne her, jeg.

- When you're friends with an instagramer, you learn that they're never not influencing. These Redditors share what it's like to hang out with an influencer:

https://www.stylevamp.com/p/l9qn4j/redditors-share-what-its-like-to-be-friends-with-an-influencer/1?utm_source=fan_auto_uselessfacts&utm_medium=i_ar9u8k&utm_campaign=l9qn4j&utm_content=i_eb7jc5kck5aqncdcmx7tkd65eu

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (54 minutter siden):

Legger denne her, jeg.

- When you're friends with an instagramer, you learn that they're never not influencing. These Redditors share what it's like to hang out with an influencer:

https://www.stylevamp.com/p/l9qn4j/redditors-share-what-its-like-to-be-friends-with-an-influencer/1?utm_source=fan_auto_uselessfacts&utm_medium=i_ar9u8k&utm_campaign=l9qn4j&utm_content=i_eb7jc5kck5aqncdcmx7tkd65eu

Influencer-livet fremstår nitrist på alle måter.
Blir bare mer og mer takknemlig for mitt helt mediokre liv 😁 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (40 minutter siden):

Skjønte det vel selv så fort han fikk forklart at folk er glad i hesten sin, på samme måte som en hund, og at det viser mangel på empati når han respektløst legger ut bildet av hestekjøtt og spyemoji, etter å drept kjæledyret til et annet menneske! Jeg 🤮 av oppførselen til denne mannen som skal være et forbilde for to små barn, i en familie som «elsker» dyr🤦‍♀️

Hva tenker du om dette @Nudeldama

Nye høyder på LKE sin kritikkverdige oppførsel? 

Endret av Marioposa
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

Enig i det meste du skriver her! Helt utrolig hvor dårlig hun er til å svare/forklare!

Uenig i at ting ang Ozo blir overdrevet, og føler (beklager om jeg tar feil) at ordet "dyrepoliti" brukes som noe negativt. Man SKAL være "dyrepoliti" om man ser at dyr behandles feil!

Jeg brukte "dyrepoliti" litt på samme linje som "mammapoliti". Dette er dem som tar alt i verste mening, eskalerer og overdriver. Jeg mener at en hund kan ligge på et teppe på gulvet, "Dyrepolitiet" i min tanke var de som mener at "HERREUD hunden kan da ikke ligge på GULVET! den må jo ha seng, med varmeregulerende underlag helst massasje ellers er du mishandler". Eller mammapolitiet som ved et spørsmål om "har dere tips for brannsår?" svarer at "åssen i helv... kunne du la barnet ditt brenne seg? DU ER EN UBRUKELIG MAMMA".  Man skal være på om man ser dyr/barn blir behandlet feil, helt enig, da er man bare et oppegående, omtenksomt menneske, man er ikke dyre/mammapoliti. Så det var nok litt feil bruk av meg, jeg er jo for at Norge skal få et eget faktisk dyrepoliti ;) Ser du poenget mitt?  :) 

Noen kaster seg inn og argumenterer som om han var i bilen i 12 timer i steikende sol mens de var i Hunderfossen hele dagen, men vi vet for lite om situasjonen. Vi vet faktisk ingenting annet enn det dem gir uttrykk for og det er det som er hele poenget mitt. Slik som CBE fremstiller det så "var det ikke så farlig for bilen stod jo bak noen trær i 20 grader med litt skyer". Det høres jo ut som dyremishandling i mine øyne, men legger jeg godvilja såvidt til, så antar jeg at dem elsker pelsdotten sin og ikke vil den vondt, og skjønner at en bil blir fort varm.  

Når svarene (*fra CBE) er så talentløse og lite gjennomtenkte så eskalerer det fort og fokuset blir på å "vinne" en diskusjon og henge seg opp i detaljer som at "sola snur jo ikke?". (Det er en talemåte, CBE, vi vet jo at den ikke snur. Sola står helt stille den. Det er jo jorda som beveger seg, i samme retning, i millioner av år ;)

Endret av MacBeth
*svarene fra CBE der altså
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor, HVORFOR gjør han dette? 😳

Han har jo slettet alle kommentarer som har kommet... Har fulgt litt med på det etter at det ble kommentert i går. 

Screenshot_20210823_154146.jpg

Endret av Ugresset
Redigert
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefunny. 
«Negative» i anførselstegn, faktisk. Djeeze. 

Endret av Imblar
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (4 timer siden):

kontrasten til dagens blogginnlegg om dyr og idiyll og helgens hendelser kunne jo ikke vært større. Her skal det ignoreres koste hva det koste vil for å redde stumpene. Selv ikke sympati for ulykken klarte de å forvalte skikkelig

Tragisk. Men de har alltid vært sånn - nektet ta til seg råd og kritikk. Og blir det for mye/vanskelig, fjerner de innlegg/tråder. 
for en moral sier jeg 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (12 minutter siden):

Ja, stakkars LKE som må kjøre rundt i en splitter ny Skoda i et par uker.🙄 

Han filosoferer også over at sosiale medier er "funny", for han har visstnok fått flere "negative" tilbakemeldinger på at han tok ned bildet av hestekjøtt på camperen enn han fikk da han la det ut. Men er glad han tok det ned for svart humor er ikke hans greie.

Jeg tror ikke han skjønner bedre. Rett og slett.

Begynner å bli på høy tid for dette influencerparet å logge av litt. Reflektere litt  - offline. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 minutt siden):

Begynner å bli på høy tid for dette influencerparet å logge av litt. Reflektere litt  - offline. 

eller avslutte sin virksomhet i det offentlige rom. De har jo ikke noe positivt å bidra med lengre - tvert om. Og råd og kritikk tar de ikke til seg 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...