Populært innlegg Fizzypo Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #48701 Del Skrevet 20. august 2021 Revenge o'Cavatina skrev (15 timer siden): Allerede i 2013 var hun i fronten for å fremme trening gjennom svangerskapet, og delte villig vekk råd om trening for magen, fem uker før termin, beskyttet bak en forskningsartikkel og hennes egen PT, samt "Det er viktig for meg å poengtere at jeg er utrolig svai i ryggen, så på de bildene hvor dette ser unaturlig ut, er det altså ikke det." Også her er kommentarfeltet igjen et frydefullt gjensyn med en blogger i toppform hva gjelder sleivkjeft. Direktelenke: https://www.carolinebergeriksen.no/2013/10/28/gravid-10-enkle-treningsovelser/comment-page-1/ Ikke glem at hun under første svangerskap reklamerte for et slags magebelte som man skulle bruke etter fødsel for å få magen til å trekke seg fortere sammen. Hun viste den frem i et innlegg om hva hun hadde med seg i fødebagen og jeg husker at hun eksplisitt påpekte i etterkant av fødsel at det ikke var behov for den likevel og at det ble for løs. Nå er ikke jeg tilhenger av å bruke ting en person gjorde for mange år siden som et argument på hvorfor de ikke er egnet til å gi råd om trening og kosthold i dag, men i akkurat denne saken har det vært tilsynelatende lite progresjon i holdninger rundt kropp og trening. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 20. august 2021 #48702 Del Skrevet 20. august 2021 Lill skrev (14 timer siden): Trening etter fødsel er slettet ja. Men de la ut enda et tips før de slettet. 123Frustrert skrev (2 timer siden): Jo, men de ble lagt ut i går og var borte på kvelden. Lill skrev (2 timer siden): Innleggene ble slettet før det. Det er ikke nødvendigvis negativt at det ble slettet. Det er bra at man rydde opp etter seg. Nå står det jo 23t siden på bildet som ble lagt ut her da? Blir jo borte etter 24t. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 20. august 2021 #48703 Del Skrevet 20. august 2021 Ingen tvil om At bildene ble borte lenge før 24t’ers fristen, så kanskje nådde kritiske innlegg rundt rådene frem… det er å håpe… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ansjosen Skrevet 20. august 2021 #48704 Del Skrevet 20. august 2021 4 minutter siden, Pusern3 said: Ingen tvil om At bildene ble borte lenge før 24t’ers fristen, så kanskje nådde kritiske innlegg rundt rådene frem… det er å håpe… De to bildene som er screenshottet i denne tråden ble screenshottet etter at de hadde ligget ute henholdsvis 21 og 23 timer, så de ble ikke borte lenge før 24 timer var gått iallfall. Er det andre stories som ble lagt ut lenge etter disse dere referer til ? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 20. august 2021 #48705 Del Skrevet 20. august 2021 Nijole skrev (1 time siden): Nå står det jo 23t siden på bildet som ble lagt ut her da? Blir jo borte etter 24t. Ansjosen skrev (12 minutter siden): De to bildene som er screenshottet i denne tråden ble screenshottet etter at de hadde ligget ute henholdsvis 21 og 23 timer, så de ble ikke borte lenge før 24 timer var gått iallfall. Er det andre stories som ble lagt ut lenge etter disse dere referer til ? Det kan se ut til at de forsvant fordi det var gått 24 timer allikevel? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Klementine Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #48706 Del Skrevet 20. august 2021 Ja, jeg blåser egentlig i kroppen. Men hvem kvinne på 35 år går kledd som det der en helt vanlig fredag på cafe? Vi snakker alt på en gang her. Kort rosa barbietopp med veldig synlige cuper og sånne lyserosa barbiesko. Det ser jo så langt fra både fashion og alt som det er mulig å komme. Ønsker en ikke bli tatt for å være en sexdukke eller bimbo, så tar en virkelig på seg noe annet! Blir helt klein på hennes vegne. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 20. august 2021 #48707 Del Skrevet 20. august 2021 Klementine skrev (48 minutter siden): Ja, jeg blåser egentlig i kroppen. Men hvem kvinne på 35 år går kledd som det der en helt vanlig fredag på cafe? Vi snakker alt på en gang her. Kort rosa barbietopp med veldig synlige cuper og sånne lyserosa barbiesko. Det ser jo så langt fra både fashion og alt som det er mulig å komme. Ønsker en ikke bli tatt for å være en sexdukke eller bimbo, så tar en virkelig på seg noe annet! Blir helt klein på hennes vegne. Sånn stil hun hadde for lenge siden. Og hvorfor står hun og tar selfier i speilet på et offentlig toalett? Noe så….. merkelig 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 20. august 2021 #48708 Del Skrevet 20. august 2021 Klementine skrev (47 minutter siden): Ja, jeg blåser egentlig i kroppen. Men hvem kvinne på 35 år går kledd som det der en helt vanlig fredag på cafe? Vi snakker alt på en gang her. Kort rosa barbietopp med veldig synlige cuper og sånne lyserosa barbiesko. Det ser jo så langt fra både fashion og alt som det er mulig å komme. Ønsker en ikke bli tatt for å være en sexdukke eller bimbo, så tar en virkelig på seg noe annet! Blir helt klein på hennes vegne. Nok en toalett-selfie med det vanlige utrykket og hjerte-emojier. Lurer på hva slags tanker som går gjennom topplokket... 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 20. august 2021 #48709 Del Skrevet 20. august 2021 Snødronninga skrev (29 minutter siden): Nok en toalett-selfie med det vanlige utrykket og hjerte-emojier. Lurer på hva slags tanker som går gjennom topplokket... Det lurer jeg også en del på. Hun tenker altså at det bringer noe til verden å publisere x antall selfies gjennom dagen. Da er man faktisk rimelig selvopptatt. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 20. august 2021 #48710 Del Skrevet 20. august 2021 (endret) Hallepalle2 skrev (1 time siden): Det lurer jeg også en del på. Hun tenker altså at det bringer noe til verden å publisere x antall selfies gjennom dagen. Da er man faktisk rimelig selvopptatt. Altså; kanalene til CBE har da aldri handlet om mottakerne. Hvem blir inspirert av å se CBE gapesmile i gjennomsvett bh mens hun skryter av å ha løpt 10 km mens andre har vært på jobb i timevis? Alt handler om selvskryt og bekreftelse. Hun klarer ikke engang å reklamere for produkter uten at hovedfokuset er å skryte av seg selv (som f eks å kople sammen annonsøren Balion med elendig passform og stygge gnagsår). Endret 20. august 2021 av Solaire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 20. august 2021 #48711 Del Skrevet 20. august 2021 Så sitter vi og griner så tårene spruter av en tegnefilm, ifølge insta. Jaja. Jeg vet ikke om noen voksne mennesker som oppfører seg sånn. Kan godt være noen er sånn, det vet jeg ingenting om, men de poster det ihvertfall ikke på some 😅 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 20. august 2021 #48712 Del Skrevet 20. august 2021 Surikatt skrev (3 timer siden): Sånn stil hun hadde for lenge siden. Og hvorfor står hun og tar selfier i speilet på et offentlig toalett? Noe så….. merkelig Snødronninga skrev (3 timer siden): Nok en toalett-selfie med det vanlige utrykket og hjerte-emojier. Lurer på hva slags tanker som går gjennom topplokket... Minnie Mus skrev (1 time siden): Hvilke tanker som går gjennom det topplokket der, har jeg lurt på mange ganger. Mistenker at det er rimelig tomt der oppe, med bare tanker om meg, meg og meg igjen. Det fremstår jo fullstendig tomt og virkelighetsfjernt fra de fleste av oss! Jeg klarer ikke å komme på noen som er sånn 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 20. august 2021 #48713 Del Skrevet 20. august 2021 (endret) Jeg ler meg ihjel av selfiene. Dette er stor underholdning. Tilføyelse: Det er for meg en helt hinsides tåpelig aktivitet å gå på do og ikke bare knipse enda en selfie, men også legge til hjerter og publisere det i en alder av 35. (Dumt uansett alder, men lettere å akseptere fjaset fra en trettenåring). Det ville vært mindre latterlig om hun som eieren av sine reklamekanaler der hun av en eller annen grunn velger å puplisere do-selfier, tok en selfie ved bordet i restauranten, eller rett og slett ba bordkameraten om å ta et bilde. Hvorfor velger Caroline Berg Eriksen doen? Hvem har påvirket cbe til å tro at å publisere selfier fra do eller speilet i spisestua til hele verden er norm? Disse speil-/do-selfiene fremstår som om hun sniker seg unna for å beundre seg selv og publiserer det som en mulighet for at målgruppa i reklamekanalen også skal beundre det hun selv har fokus på idet hun trykker på utløserknappen: Seg selv. Det er helt i tråd med egne (forblåste) uttalelser om seg selv som inspirasjonskilde for andre fra 2017: November 2017: CBE om hvor inspirert andre blir av henne – «bare fordi jeg er meg»: https://imgur.com/a/TjUHa https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/ Endret 21. august 2021 av Revenge o'Cavatina tilføyelse 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaLinda Skrevet 20. august 2021 #48714 Del Skrevet 20. august 2021 (endret) Alltid lurt på hvorfor det rakkes ned på klesstil og utseende hennes her i tråden. Kan hun ikke få lov til å gå i det hun vil da? Akkurat som gutten som vil bruke kjole på kafé, får bruke kjole på kafé uten å lage en stor sak ut av det? Enig i at virksomheten er ute på jordet her, men altså… kritisere henne for hvordan hun går kledd på kafé? Hun gikk da ikke naken? Eller reklamerte for undertøyskolleksjon? Endret 20. august 2021 av MammaLinda 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. august 2021 #48715 Del Skrevet 20. august 2021 (endret) MammaLinda skrev (5 minutter siden): Alltid lurt på hvorfor det rakkes ned på klesstil og utseende hennes her i tråden. Kan hun ikke få lov til å gå i det hun vil da? Akkurat som gutten som vil bruke kjole på kafé, får bruke kjole på kafé uten å lage en stor sak ut av det? Enig i at virksomheten er ute på jordet her, men altså… kritisere henne for hvordan hun går kledd på kafé? Hun gikk da ikke naken? Eller reklamerte for undertøyskolleksjon? Klart hun må få gå som hun vil. Samtidig er det en reklame-konto hun driver og må derfor forvente at noen reagerer på innholdet. Det er jo for så vidt en ønsket og forventet effekt av å drive en slik konto. Endret 20. august 2021 av Kollontaj 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 20. august 2021 #48716 Del Skrevet 20. august 2021 MammaLinda skrev (5 minutter siden): Alltid lurt på hvorfor det rakkes ned på klesstil og utseende hennes her i tråden. Kan hun ikke få lov til å gå i det hun vil da? Akkurat som gutten som vil bruke kjole på kafé, får bruke kjole på kafé uten å lage en stor sak ut av det? Enig i at virksomheten er ute på jordet her, men altså… kritisere henne for hvordan hun går kledd på kafé? Hun gikk da ikke naken? Eller reklamerte for undertøyskolleksjon? så lenge det skal være til inspirasjon for andre og publisert på en offentlig konto tenker jeg det er helt innafor å spørre seg hva i all verden personen selv tenker når en kler seg som en barbiedukke. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #48717 Del Skrevet 20. august 2021 MammaLinda skrev (1 minutt siden): Alltid lurt på hvorfor det rakkes ned på klesstil og utseende hennes her i tråden. Kan hun ikke få lov til å gå i det hun vil da? Akkurat som gutten som vil bruke kjole på kafé, får bruke kjole på kafé uten å lage en stor sak ut av det? Enig i at virksomheten er ute på jordet her, men altså… kritisere henne for hvordan hun går kledd på kafé? Hun gikk da ikke naken? Eller reklamerte for undertøyskolleksjon? Det handler vel mest om at hun hele tiden bommer på segmentet hun tror hun henvender seg til, nemlig ressurssterke, velutdannede kvinner i samme alder som seg selv. De som er opptatt av interiør, mat, trening og familieliv. Hun tror hun er elegant, moteriktig, og et stilikon, når sannheten er at hun ser ut som om alt er kjøpt i ungdomsavdelingen på Nelly.com. Hun har et fokus som kun er vent innover, på hva hun liker, hva hun synes er elegant og stilig, og ofrer ikke en tanke på at hun er en "levende reklameplakat" som skal selge varene hun viser fram. Når da hennes stil ikke appellerer til de tidligere nevnte kvinnene, forstår hun ikke hvorfor. Hennes målgruppe har gjerne en helt annen stil, smak og livsstil. Igjen, kart og terreng harmonerer ikke. De fleste er lei selvdigging gjennom do-selfies, selfies i ovnsdøra, og selfies etter løping på mølla. Det gir ingenting. 74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 20. august 2021 #48718 Del Skrevet 20. august 2021 Minnie Mus skrev (50 minutter siden): Så sitter vi og griner så tårene spruter av en tegnefilm, ifølge insta. Jaja. Jeg vet ikke om noen voksne mennesker som oppfører seg sånn. Kan godt være noen er sånn, det vet jeg ingenting om, men de poster det ihvertfall ikke på some 😅 Jeg kan gjerne gråte av en tegnefilm, f.eks Todd & Cooper eller The Lion King. Ikke minst kudos til de som poster det på SoMe, nettopp for å fjerne stigmaet rundt det å felle tårer. Det er særdeles lavmål å shame noen for det. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 20. august 2021 #48719 Del Skrevet 20. august 2021 6 minutter siden, MammaLinda said: Alltid lurt på hvorfor det rakkes ned på klesstil og utseende hennes her i tråden. Kan hun ikke få lov til å gå i det hun vil da? Akkurat som gutten som vil bruke kjole på kafé, får bruke kjole på kafé uten å lage en stor sak ut av det? Enig i at virksomheten er ute på jordet her, men altså… kritisere henne for hvordan hun går kledd på kafé? Hun gikk da ikke naken? Eller reklamerte for undertøyskolleksjon? For min del kan hun kle seg i hva hun vil, men så lenge hun poster bilder av seg selv på en offentlig konto i sosiale medier, må hun vel regne med at det ikke bare er skryt å få av typen "fine du" og "hvor er toppen kjøpt"......Å det er jo rimelig kleint at en voksen tobarnsmor tar selfies i de speila som kan taes selfies i, enten det er på en do eller i en ovnsdør. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 20. august 2021 #48720 Del Skrevet 20. august 2021 Nudeldama skrev (Akkurat nå): Jeg kan gjerne gråte av en tegnefilm, f.eks Todd & Cooper eller The Lion King. Ikke minst kudos til de som poster det på SoMe, nettopp for å fjerne stigmaet rundt det å felle tårer. Det er særdeles lavmål å shame noen for det. Folk må gråte alt de orker for min del. Som voksent menneske synes jeg det er ekstremt "cringe" med sånne tårevåte, oppstilte bilder. Hvilket normalt menneske tar bilde av seg selv når man gråter? Og i tillegg legger det ut på sosiale medier. Det framstår kun som falskt og oppmerksomhetssykt. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå