Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Felis skrev (7 timer siden):

Lars Kristian kan i hvert fall reglene. Det beviste han da han irettesatte Fitfocuse for ikke å merke et to år gammelt hoppetau. Snakk om å sitte i glasshus... 

Jeg ser han har  redigert kommentaren i ettertid, og samtidig slettet alle svarene til hun som påpekte at de konsekvent gjør samme feil selv. Der var det noen gullkorn og trusler om blokkering osv. Det er helt uforståelig for meg at en profesjonell medieaktør etter 10 år i bransjen, fremdeles ikke kan tøyle temperamentet på sosiale medier, slik at han må slette spor i ettertid. 

https://www.facebook.com/Fitfocuse/posts/1753334751492057

Skjermbilde 2021-08-13 kl. 10.56.37.png

Skjermbilde 2021-08-13 kl. 11.10.40.png

Det er nesten så jeg ikke tror det jeg leser. Snakk om enorme kampestein i et stort glasshus. 
Tok screenshot av et av svarene til LKE. At det var?!

Bildet er hentet fra samme link som @Felis la ut i originalposten sin. 

3C6FA15C-95D5-4533-970F-7791D96EEC9F.jpeg

Endret av Aquarius04
Endret bildestr.
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (11 minutter siden):

Det er nesten så jeg ikke tror det jeg leser. Snakk om enorme kampestein i et stort glasshus. 
Tok screenshot av et av svarene til LKE. At det var?!

Bildet er hentet fra samme link som @Felis la ut i originalposten sin. 

3C6FA15C-95D5-4533-970F-7791D96EEC9F.jpeg

Han er virkelig fullstendig uspiselig! 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyckeliten skrev (1 time siden):

Dette kunne vært en veldig bra debatt med saklig kritikk, men å kritisere at dama har stive nipler?! Eller at hun går med singlet og har flettet håret. Ser mange på tur i fjellet med jeans og all salgs klær. Håper ikke alle må ha «rene» turklær for å få gå i fjellet uten å få kritikk. Selv har jeg alltid fletter både på løpetur og tur i fjellet. 

Når de kommer til eksponering av barna, så skulle jeg ønske hun kunne lært litt av Kristin Gjelsvik. Hun legger ikke ut bilde av soverommet til sønnen sin engang. Håper virkelig noen av disse reklamepengene går rett på barnas egne bankkontoer. Blir interessant å se hvordan disse bloggerbarna reagerer på all eksponeringen når de blir voksne og skjønner hva de har blitt utsatt for. 

Når det kommer til reklamesamarbeid tror jeg absolutt det er viktig å gi beskjed til aktørene dersom influensere gjør at du velger å ikke benytte deg av produktene deres lenger. Jeg sendte en Mail til Pierre Robert ang en influenser og den grusomme eksponeringen av barna, samarbeidet der ble avsluttet. 

Enig med deg i alt du skriver - og oppfordrer deg til å rapportere innlegg som kommenterer kropp eller frisyre for eksempel.  

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Loublover
Lyckeliten skrev (1 time siden):

Eller at hun går med singlet og har flettet håret. Ser mange på tur i fjellet med jeans og all salgs klær. Håper ikke alle må ha «rene» turklær for å få gå i fjellet uten å få kritikk. Selv har jeg alltid fletter både på løpetur og tur i fjellet. 

Er så enig! Og skjønner heller ikke hva som er så galt i å gå med jeans på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Han er virkelig fullstendig uspiselig! 

Enig. Helt ironisk at denne fyren anklager andre for å ikke følge lover og regler! Her snakker vi om dra til tryne ja. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin10 skrev (15 timer siden):

Det sier du som tydeligvis veldig ofte klikker deg inn på hennes sosiale kanaler og ser dette. Dy viser jo en fryktelig dobbelmoral. Klager på noe og samtidig oppsøker det. Det hun legger ut synes hun er helt greit å vise, uten at hun må vite hvem som ser det.  Ikke noe sensitivt. Det er jo du som har problemer med det og verken barn eller foreldre. Sier jo litt😀 

Man må jo være oppdatert på det som skjer, for å kunne kritisere og man trenger ikke følge henne for å følge med. Jeg må vite hva et parti i Norge står for, nettopp for å ikke stemme på dem, og man må følge med på hva med hun legger ut for å kunne kritisere, ser du sammenlikningen?  

Selvfølgelig syns hun det er greit å vise det hun legger ut, det er jo nettopp dét som er problemet og som kritiseres! 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det er annonsørenes villighet til å bruke en influencer som i det lange løp holder liv i en influencerkarriere. Inntekten må komme fra et sted. Annonsørenes villighet er avhengig av at følgere responderer på reklamen. Klikk er mindre viktig over tid. Det er ikke vanskelig å følge med uten å bidra med klikk, men det er altså ikke de som er kritiske sine klikk som bidrar til å holde liv i karrieren. Det er det de som ukritisk agerer på reklamen som legges ut. En annonsør vil fort oppdage om et samarbeid genererer omsetning. 

I begynnelsen var antall klikk styrende, helt til man skjønte at klikk ikke nødvendigvis utgjorde en potensiell kjøper. 

Endret av CecilieX
Språk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (3 minutter siden):

Det er annonsørenes villighet til å bruke en influencer som i det lange løp holder liv i en influencerkarriere. Inntekten må komme fra et sted. Annonsørenes villighet er avhengig av at følgere responderer på reklamen. Klikk er mindre viktig over tid. Det er ikke vanskelig å følge med uten å bidra med klikk, men det er altså ikke de som er kritiske sine klikk som bidrar til å holde liv i karrieren. Det er det de som ukritisk agerer på reklamen som legges ut. En annonsør vil fort oppdage om et samarbeid genererer omsetning. 

I begynnelsen var antall klikk styrende, helt til man skjønte at klikk ikke nødvendigvis utgjorde en potensiell kjøper. 

Pluss at instagram hvor hun er mest aktiv, ikke genererer klikk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (1 time siden):

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (1 time siden):

Litt på siden, men: Blir ikke det litt upresist?

Det er jo åpenbart at algoritmene på IG fanger opp bare at man stopper opp noen sekunder ved en post man tilfeldig får som enten reklame i feeden eller som foreslåtte poster i "Utforsk", og i hvert fall når man søker opp en konto for å sjekke en post eller for å klikke seg inn på en story.

Det skjer i hvert fall meg hvis jeg har sjekket noe i en post hos en influencer (jeg følger ikke noen av dem) - da kan jeg kjapt få opp reklame for vedkommende i min egen feed. Den rapporterer jeg så fluksens som "ikke relevant", evt "støtende". :ler: 

Men selvsagt vil det ha mye større effekt når følgere liker poster og klikker seg inn på produsenter influencere reklamerer for, evt kjøper noe.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Aricia sier - alt engasjement har innvirkning på algoritmene, og gir større synlighet på insta. I tillegg vil annonsører som regel ha tilgang til influencerens insta-statistikk - hvor mange ser en instapost/story? Hvor mange av disse er følgere? Hvor mange "sveiper opp" på en story? Følgertall og engasjement på insta vil også ha betydning for hvor mye en annonsør er villig til å betale. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (3 timer siden):

Litt på siden, men: Blir ikke det litt upresist?

Det er jo åpenbart at algoritmene på IG fanger opp bare at man stopper opp noen sekunder ved en post man tilfeldig får som enten reklame i feeden eller som foreslåtte poster i "Utforsk", og i hvert fall når man søker opp en konto for å sjekke en post eller for å klikke seg inn på en story.

Det skjer i hvert fall meg hvis jeg har sjekket noe i en post hos en influencer (jeg følger ikke noen av dem) - da kan jeg kjapt få opp reklame for vedkommende i min egen feed. Den rapporterer jeg så fluksens som "ikke relevant", evt "støtende". :ler: 

Men selvsagt vil det ha mye større effekt når følgere liker poster og klikker seg inn på produsenter influencere reklamerer for, evt kjøper noe.

Ikkenoledig skrev (3 timer siden):

Hvordan vet du det?

Det er IG sin egen algoritme rettet mot enkeltbrukeren(/facebook/Google om du vil, vi har alle googlet noe og så "plutselig" sett masse reklame på facebook/IG), og som du sier, man får se "liknende kontoer". En bruker kan se likes og følgere, pluss bruker kan se hvem som har sett story(også ikke-følgere), men CBE.no feks kan ikke se trafikken og hvem som har sett et bilde uten å "like". Engasjementet måles i antall likes/følgere/sett story, ikke per besøkende.

Jeg var kanskje litt upresis ang generering av klikk, en blogger kan få betalt per besøkende på sin side gitt at de har en avtale med et verktøy(Google adsense bl.a.), dette finnes ikke på Instagram.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gunvald skrev (1 time siden):

Det er nok ikke så morsomt når barna blir eldre og får Instagram selv, og ser drøssevis av bilder av seg selv, og moren sin mer eller mindre halvnaken for å hele tiden høste ros for sin egen kropp. Gud hjelpe meg at det er mulig at hun som har hatt et anstrengt forhold til kropp og mat ikke skjønner bedre. 

Med mindre de vokser opp til å bli like glad i oppmerksomhet, og får samme syn på kropp, trening og kosthold som sine foreldre. 

Endret av Sandie
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (19 minutter siden):

Det er IG sin egen algoritme rettet mot enkeltbrukeren(/facebook/Google om du vil, vi har alle googlet noe og så "plutselig" sett masse reklame på facebook/IG), og som du sier, man får se "liknende kontoer". En bruker kan se likes og følgere, pluss bruker kan se hvem som har sett story(også ikke-følgere), men CBE.no feks kan ikke se trafikken og hvem som har sett et bilde uten å "like". Engasjementet måles i antall likes/følgere/sett story, ikke per besøkende.

Jeg var kanskje litt upresis ang generering av klikk, en blogger kan få betalt per besøkende på sin side gitt at de har en avtale med et verktøy(Google adsense bl.a.), dette finnes ikke på Instagram.

Jo, når man har en businesskonto eller en "creator"-konto på instagram får man tilgang til mye statistikk. Jeg kan for eksempel se at 32400 så mitt siste instabilde, mens 3450 trykker liker. 413 lagret bildet, 395 trykket seg inn på profilen min fra bildet (bra for algoritmene). Kan også se hvor mange som så bildet fra feeden sin, hvor mange som kom via "explore", via hashtags...

All denne statistikken (og mer) gjøres nok også tilgjengelig for annonsører (de smarte annonsørene ber i hvertfall om denne infoen!). Så, klikk etc teller på instagram også - selv om man ikke DIREKTE betales per klikk. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunvald skrev (3 timer siden):

Det er nok ikke så morsomt når barna blir eldre og får Instagram selv, og ser drøssevis av bilder av seg selv, og moren sin mer eller mindre halvnaken for å hele tiden høste ros for sin egen kropp. Gud hjelpe meg at det er mulig at hun som har hatt et anstrengt forhold til kropp og mat ikke skjønner bedre. 

Hun skjønner ikke bedre. At skryt og ros gjør noe med psyken er det ikke tvil om uten at jeg går inn og stiller diagnoser. Grenser i sosiale medier fllyttes jo mer man bruker det og lever man av det er det fort å miste dømmekraften i jakten på likes, kommentarer og klikk. Først skulle barna skjermes, så var det bilder forfra, så var det en periode med ryggen til og nå er det tilbake til ingen skjerming. Lurer på hva som skjedde underveis her. De så at barn drar flere følgere, dette tjener de penger på eller føles det godt fordi hun er så stolt av de. Må alt man er stolt av ut på sosiale medier?? 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (2 timer siden):

Med mindre de vokser opp til å bli like glad i oppmerksomhet, og får samme syn på kropp, trening og kosthold som sine foreldre. 

Nettopp. Noe som er veldig sannsynlig fordi de ikke vet om noe annet. Og det finnes mange syke folk der ute, og nysgjerrige folk som kommer til å følge kontoene til disse barna. Da får faren to nye kommentarfelt som han kan herje i. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...