Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Pasha said:

Caroline koser på drektig hund.

burde ikke denne hunden få være i fred for alle gjestene dersom den snart får valper? (eller kanskje det bare er Caroline som får lov.. ikke andre gjester).

pluss for at hun bare viste nabobordet sin vinflaske da. ikke noe synlig alkohol på sitt eget 👍

Så på storyen hun la ut i går, der ene barnet klappet hunden. Hvis CBE hadde hatt en smule peiling på hundens språk, hadde hun tatt vekk ungen med en gang. Hunden viste tydelig at den ikke var komfortabel, blandt annet ved å legge ørene bakover og kikke bort.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minnie Mus skrev (Akkurat nå):

Så på storyen hun la ut i går, der ene barnet klappet hunden. Hvis CBE hadde hatt en smule peiling på hundens språk, hadde hun tatt vekk ungen med en gang. Hunden viste tydelig at den ikke var komfortabel, blandt annet ved å legge ørene bakover og kikke bort.

mor er for opptatt med å filme 🙈

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Pasha said:

mor er for opptatt med å filme 🙈

Ja, såpass opptatt med å filme og lage innhold som hun kan spre ut i some kanalene sine at hun driter i både det å lese hundens språk og barns rettigheter. 

Fin inspirasjon denne dama der :sarkasme:

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (3 timer siden):

Å se insta-story der mor spør datter hvor de skal (til en magisk foss), mens hun filmer seg selv i selfie-mode er bare.. jeg har ikke ord.. datter har en samtale med mor, mens mor er i en monolog på nett mens hun speiler seg i monitor. 

Og ja. Bedrift/privatperson. Hvor går skillet? Gudene vet. 

For et absurd opplegg. 

Det er så man nesten ikke tror sine egne øyne.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Men, altså, bor man på en sæter bør man ikke bli overrasket over at dyrene lager lyd?

En hane som galer fra kl 04 er hvert fall ikke noe for meg 😆 Har en del sauer gående rundt hytta på nattestid, men hanegal kl 04 er virkelig noe helt annet 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solaire
Lill :) skrev (5 minutter siden):

Har CBE et samarbeid med blivakker? De er kjent for å selge gamle produkter..

Ja jeg kjøpte en gang en redken shampoo på blivakker som gikk ut på dato for to år siden 😳

Tror vel at det er makeupmekka som CBE har hatt samarbeid med. CBE brukte skjønnhetsfilter på de første reklamevideoene hun hadde for sminken, hun gav seg med det etter at hun fikk påpakk fra dem og gikk over til et slags lysfilter i stedet 🙃 

Hvordan er det med skjønnhetsfilter/retusjering og reklamemerking nå forresten? Trer bestemmelsen om å måtte merke retusjert/redigert reklame i kraft snart , eller er det allerede gjeldende?

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (7 timer siden):

Ja, tenkte det samme! Den hunden dempet og dempet. Klassisk eksempel på hvordan hunder prøver å vise barn at de er ukomfortable. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
Minnie Mus skrev (9 timer siden):

CBE og LKE har jo hatt miniatyrhunder i 14 år, og hundene ble jo naturligvis mer og mer dorske de siste årene. Jeg ser at folk med miniatyrhunder ofte legger mindre vekt på dressur og oppdragelse enn de med mellomstore og store hunder, fordi små hunder er så søte og uansett ikke velter folk om de hopper eller drar i båndet. CbE og LKE har kanskje ikke vært avhengige av å kunne lese hundenes språk så veldig nøye. Det jeg ser nå er hvert fall at de stadig legger ut på mye lengre og hurtigere turer med samjoedvalpen enn hva som er anbefalt med tanke på valpens alder og utvikling. Kanskje for å slite den ut slik at den ikke er for vill hjemme? Hunden har det nok kjempebra, men det er fort gjort for den å pådra seg livslange og livsforkortende skader og plager når CBE og LKE velger å bryte anbefalinger og sunt vett innen hundehold.

Men de liker jo å ta risikoer, det ser man jo også godt med tanke på hvor heftig og omfattende de har utlevert ungene på internett og brukt dem i reklame de siste 8-9 årene. Jeg syns bedriftens tydeligste signal er å fronter handlinger som går på tvers av offentlige anbefalinger og retningslinjer innen alt fra smittevern og utlevering av unger til thinspo og hundehold.

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (6 timer siden):

Magisk foss med enhjørninger. Hva er det hun snakker om?! 

Fantasilek med ungene på tur er jo helt vanlig og veldig morsomt. Skjønner ikke at dette er noe å kritisere henne for. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol-kvinneg-ass skrev (1 time siden):

Fantasilek med ungene på tur er jo helt vanlig og veldig morsomt. Skjønner ikke at dette er noe å kritisere henne for. 

Men hvorfor legge dette ut for å please gamle følgere og for å få nye? Barn bør holdes unna denne psyke bransjen. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lol-kvinneg-ass skrev (1 time siden):

Jada. Jeg leker også med barna mine, men MÅ alt inneholde glitter og rosa?! Blir gal av dama

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (15 minutter siden):

Men hvorfor legge dette ut for å please gamle følgere og for å få nye? Barn bør holdes unna denne psyke bransjen. 

pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Helt enig i at det er gøy og stas å fantasere og leke med barn.

HELT uenig i at slike private øyeblikk i livet skal deles med kreti og pleti helt uten noen form på kontroll av hvem som kan se det.

Ad nauseam.

Da er det som bør kritiseres av @Irja, ikke hvilken lek de velger.

Irja skrev (3 minutter siden):

Jada. Jeg leker også med barna mine, men MÅ alt inneholde glitter og rosa?! Blir gal av dama

At de velger rosa og "jenteleker" er vel ikke noe som trenger å debatteres på KG, det blir useriøst og en avsporing av debatten.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lol-kvinneg-ass skrev (3 minutter siden):

Da er det som bør kritiseres av @Irja, ikke hvilken lek de velger.

At de velger rosa og "jenteleker" er vel ikke noe som trenger å debatteres på KG, det blir useriøst og en avsporing av debatten.

Jeg bestemmer jo ikke hva andre skriver i denne tråden - men valgte å kommentere at det faktisk ikke er lekingen, men delingen det er noe galt med. 

Og så viser disse kommentarene akkurat hvorfor det er ugreit å dele slik. HVorfor skal vilt fremmede vite hva de leker? Man kan jo ikke styre hva folk sier når man ikke styrer hva man legger ut.

Endret av pøbelsara
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeget fornøyd med at de får melk rett fra kua 😂 Forsåvidt mye bedre enn fem vinglass-bilder per dag, da.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knokkel
Irja skrev (1 time siden):

De jeg kjenner jeg blir gal av fjerner jeg fra livet mitt - både på nett og ellers. Hvorfor ergre seg over noe en kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...