Pusern3 Skrevet 11. august 2021 #48401 Del Skrevet 11. august 2021 happygilmore skrev (7 timer siden): Neida, hun er nok ikke hånlig (det bare høres sånn ut, latteren kan hun muligens ingenting for). Men hva er poenget med å legge det ut? Så trist! Jeg ser liksom skuffelsen i øynene på ungene når de skjønner at det var en telefon som snakket til dem igjen, ikke mamma... Et koselig is-øyeblikk, kunne hun ikke bare vært der med dem? såååååå enig 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 11. august 2021 #48402 Del Skrevet 11. august 2021 (endret) tarantulla skrev (2 timer siden): Jeg tenker i første omgang å måtte stå i rollen som bloggens barbiedukke. Skal ikke si noe om LKEs rolle, men har noen tanker om det. Men ja, de kan selvsagt legge bort det presset, men det betyr å ta et steg bort fra alt som betaler regningene deres. det er nok utfordringen ja. Men det er nok ikke så lange tiden før barbie rollen etc ikke er aktuell for dem lengre…. Årene går… Endret 11. august 2021 av Pusern3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 11. august 2021 #48403 Del Skrevet 11. august 2021 Jobbermedbarn skrev (1 time siden): Jeg har tenkt akkurat det samme. Mange er tilbake i hverdagen og for resten er det rett rundt hjørnet. Virker ikke som cbe.no er høyt prioritert i disse reklameoppdragene. too late for å stå frem som forbilder ja.. men ikke så egnete uansett tenker jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 11. august 2021 #48404 Del Skrevet 11. august 2021 tarantulla skrev (2 timer siden): Dette! Jeg har også tenkt at som forelder så prøver man sitt beste. Om spesialister/eksperter kommer med råd, så følger man dem. Rett og slett fordi man ikke tør å risikere å gjøre noe som setter barns helse eller sikkerhet på spill. Men hos CBE er det annet som veier tyngre enn at barna potensielt kan lide av eksponeringen. Jeg tror ikke hun mener at hun er viktigere, jeg tror hun er underlagt et ytre press som gjør at hun velger feil hele tiden. Hun er åpenbart ikke den skarpeste kniven i skuffen, men jeg tror ikke hun vil barna sine noe vondt. sånn tenker jeg det er også. Hun virker ikke hverken særlig smart eller særlig moden. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 11. august 2021 #48405 Del Skrevet 11. august 2021 Surikatt skrev (6 timer siden): Hun ler og fniser jo etter hver setning når de filmes. fremstår med det «dum» 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brabancon Skrevet 11. august 2021 #48406 Del Skrevet 11. august 2021 Hva er hensikten med denne tråden? Egentlig? Ordbruk i de siste sidene: Stort ego Litt kort Nervøst ticks Skade de rundt seg Teit Patetisk Dement Litt treig Falsk/nesten hysterisk Noksagt Ikke særlig smart Ikke særlig moden Er dette saklig kritikk av en influencer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allie Skrevet 11. august 2021 #48407 Del Skrevet 11. august 2021 Nå har det vært mange subjektive vurderinger av CBE som person, med nedsettende ordbruk. Det fremstår ikke som en diskusjon om bedriften nå. Så mange gode innlegg som skrives her inne, men de innleggene forsvinner litt i de siste sidenes innlegg., dessverre. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 11. august 2021 #48408 Del Skrevet 11. august 2021 Sukk. Jeg er så glad i Brimi sæter og det går da så det suser for dem. Kan ikke forstå at de vil gi influensere penger for reklame. Kommer til å forbinde skråpå tå med barnearbeid i fremtiden 😢 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brabancon Skrevet 11. august 2021 #48409 Del Skrevet 11. august 2021 Pusern3 skrev (35 minutter siden): fremstår med det «dum» Hva er hensikten med å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 11. august 2021 #48410 Del Skrevet 11. august 2021 Knokkel skrev (3 timer siden): Jeg er sikkert treg, og i tillegg litt dum, men hvordan kan man reise fra sted til sted å få gratis opphold på hoteller og feriesteder? Sender bloggerne en forespørsel mot omtale på blogg/ insta, og så biter de forskjellige på. Jeg ser flere, bl.a Kristin og Dennis, er på sponsa hotellopphold når de farter rundt. Også disse Nyhusene Jeg lurer på hvordan jeg kan få meg gratis ferie. Tror det er mer lukrativt å ha en jobb slik at du kan velge hvilke ferie du vil på og betale ferien din selv og faktisk ha ferie i ferien. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. august 2021 #48411 Del Skrevet 11. august 2021 Brabancon skrev (1 time siden): Hva er hensikten med denne tråden? Egentlig? Ordbruk i de siste sidene: Stort ego Litt kort Nervøst ticks Skade de rundt seg Teit Patetisk Dement Litt treig Falsk/nesten hysterisk Noksagt Ikke særlig smart Ikke særlig moden Er dette saklig kritikk av en influencer? Nope. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 11. august 2021 #48412 Del Skrevet 11. august 2021 Vipser skrev (1 time siden): Sukk. Jeg er så glad i Brimi sæter og det går da så det suser for dem. Kan ikke forstå at de vil gi influensere penger for reklame. Kommer til å forbinde skråpå tå med barnearbeid i fremtiden 😢 Jeg også elsker Brimi sæter, men jeg kommer aldri til å dra dit igjen, pga cbe og lke 👎🏻 Forbaska folk ass. Slutt å bruk barna deres som pengemaskiner 🤮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 11. august 2021 Populært innlegg #48413 Del Skrevet 11. august 2021 50 minutter siden, Blinkie said: Jeg også elsker Brimi sæter, men jeg kommer aldri til å dra dit igjen, pga cbe og lke 👎🏻 Forbaska folk ass. Slutt å bruk barna deres som pengemaskiner 🤮 Hvis du velger å ikke dra dit lenger pga. reklamesamarbeidet med Treasures AS hhv. CBEvil det være fair og smart å si ifra til Brimi Sæters markedsføringsavfeling. Dette gjelder også på allment grunnlag. Velger man å ikke bruke en vare/tjeneste pga. en påvirker/blogger, bør firmaet det gjelder også informeres om det. Og når det er snakk om tungtveiende årsaker som utlevering av barn, så bør det påpekes. I det hele og det store er det snakk om å bruke forbrukermakta til å skape de endringene som definitivt behøves når det kommer til utnyttelsen av mindreårige i kommersiell sammenheng. 78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 12. august 2021 #48414 Del Skrevet 12. august 2021 Vipser skrev (7 timer siden): Sukk. Jeg er så glad i Brimi sæter og det går da så det suser for dem. Kan ikke forstå at de vil gi influensere penger for reklame. Kommer til å forbinde skråpå tå med barnearbeid i fremtiden 😢 Samme her. Skuffa. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10.54 Skrevet 12. august 2021 #48415 Del Skrevet 12. august 2021 10 hours ago, Knokkel said: Jeg er sikkert treg, og i tillegg litt dum, men hvordan kan man reise fra sted til sted å få gratis opphold på hoteller og feriesteder? Sender bloggerne en forespørsel mot omtale på blogg/ insta, og så biter de forskjellige på. Jeg ser flere, bl.a Kristin og Dennis, er på sponsa hotellopphold når de farter rundt. Også disse Nyhusene Jeg lurer på hvordan jeg kan få meg gratis ferie. Tipper det er relativt vanlig å kontakte hotellet selv for å spørre om gratis opphold mot reklame. De største har sannsynligvis et management som tar seg av den jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 12. august 2021 #48416 Del Skrevet 12. august 2021 Jobbermedbarn skrev (9 timer siden): Jeg har tenkt akkurat det samme. Mange er tilbake i hverdagen og for resten er det rett rundt hjørnet. Virker ikke som cbe.no er høyt prioritert i disse reklameoppdragene. Det er nok kanskje derfor hun får sponsa opphold nå og ikke i fellesferien da det er fullt.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. august 2021 Forfatter #48417 Del Skrevet 12. august 2021 (endret) ..... Endret 12. august 2021 av MissLucy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondinbolla Skrevet 12. august 2021 #48418 Del Skrevet 12. august 2021 (endret) To forskere har undersøkt barn og unges forhold til og påvirkning av influensermarkedsføring: https://www.idunn.no/ntu/2021/01/livsstil_til_salgs_om_influensermarkedsfoering_paa_sosiale_m Ikke overraskende går ting mange av oss problematiserer her igjen, spesielt dette med å skille bedriften fra personen o.l. Endret 12. august 2021 av Blondinbolla 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 12. august 2021 #48419 Del Skrevet 12. august 2021 Brabancon skrev (8 timer siden): Hva er hensikten med denne tråden? Egentlig? Ordbruk i de siste sidene: Stort ego Litt kort Nervøst ticks Skade de rundt seg Teit Patetisk Dement Litt treig Falsk/nesten hysterisk Noksagt Ikke særlig smart Ikke særlig moden Er dette saklig kritikk av en influencer? Nei, det er ikke saklig, men jeg må helt ærlig si at det er betegnende for denne bedriften. Man kan forsøke å diskutere saklig med bedriften på bloggen, det er umulig siden de hele tiden sletter/ikke godkjenner kommentarer eller lar være å svare. Når bedriften gjentatte ganger viser frem mindreårige på bloggen, uten å vise noe som helst refleksjon over det, men har holdningen «jeg vet best» så kan man ikke si noe annet en at det er en umoden holdning, skader de rundt seg, det er ganske teit og ganske dumt. Når bedriften daglig går i mot råd fra fagfolk ang thininspo, til tross for at dette også blir påpekt daglig, kan man ikke annet en å si at det virker ego, og ganske så dumt? Kanskje litt tregt også, at de ikke får inn i hodet at man skal tenke på andre en seg selv når man legger ut bilder av små porsjoner med salat etter en mils løpetur. Trassen de viser med å hele tiden skal vise frem alkohol i alle sammenhenger er også ganske umodent og jeg vil si ekstremt dumt; alkohol når man kjører bil, når man kjører båt og til alle døgnets tider, når man er sammen med barn eller når man skal løpe. Å normalisere et høyr alkoholforbruket kan man vel ikke si annet en er ganske dumt? 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 12. august 2021 Populært innlegg #48420 Del Skrevet 12. august 2021 (endret) Jeg synes ikke måten @Brabancon argumenterer på er god. En liste med negative karakteristikker som alle er tatt helt ut av kontekst, hentet fra ulike innlegg, er ikke argumentasjon. Man trenger kontekst for å bedømme ordvalg i hvert enkelt tilfelle. "Teit" kan feks kanskje være innenfor, eller kanskje ikke - det kommer an på resten av setningen og avsnittet. Men: Veldig mange av karakteristikkene på listen kan ikke være noe annet enn angrep på personlighetstrekkene til influenceren. @123Frustrert : Karakteristikken "stort ego" er et meget godt eksempel. For en bedrift, uansett hvor mye man bruker ordet som subjekt i alle setninger, kan altså virkelig ikke ha et stort ego. En bedrift har ikke noe ego. Selv en influencer, dvs den figuren vi ser framstilt i SoMe, feks på CBE.no sin IG, har ikke noe ego, hverken lite eller stort. Det er det eventuelt privatpersonen bak influenceren som har, privatpersonen som setter influenceren i scene. Og den privatpersonen, inkl all synsing omkring hennes psyke og personlighetstrekk, faller utenfor tematikken for denne tråden. Oppfordrer også til å rapportere det man mener er regelbrudd. @Brabancon: Selv om noe er postet i tråden uten at noen argumenterer i mot, betyr det ikke at alle som har postet her noensinne stiller seg bak alle innlegg. Det betyr at mange faktisk følger forumsreglene vi alle har godtatt ved registrering, og lar være å svare på regelbrudd, men i stedet rapporterer dem. Kanskje er det ikke en ideell løsning, men det synes jeg du i så fall skal ta med forumsledelsen. Endret 12. august 2021 av Aricia 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå