Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

happygilmore skrev (7 timer siden):

Neida, hun er nok ikke hånlig (det bare høres sånn ut, latteren kan hun muligens ingenting for). Men hva er poenget med å legge det ut? Så trist! Jeg ser liksom skuffelsen i øynene på ungene når de skjønner at det var en telefon som snakket til dem igjen, ikke mamma... Et koselig is-øyeblikk, kunne hun ikke bare vært der med dem?

såååååå enig 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tarantulla skrev (2 timer siden):

Jeg tenker i første omgang å måtte stå i rollen som bloggens barbiedukke. Skal ikke si noe om LKEs rolle, men har noen tanker om det. Men ja, de kan selvsagt legge bort det presset, men det betyr å ta et steg bort fra alt som betaler regningene deres.

det er nok utfordringen ja. Men det er nok ikke så lange tiden før barbie rollen etc ikke er aktuell for dem lengre…. Årene går…

Endret av Pusern3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Jeg har tenkt akkurat det samme. Mange er tilbake i hverdagen og for resten er det rett rundt hjørnet. Virker ikke som cbe.no er høyt prioritert i disse reklameoppdragene. 

too late for å stå frem som forbilder ja.. men ikke så egnete uansett tenker jeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (2 timer siden):

Dette!

Jeg har også tenkt at som forelder så prøver man sitt beste. Om spesialister/eksperter kommer med råd, så følger man dem. Rett og slett fordi man ikke tør å risikere å gjøre noe som setter barns helse eller sikkerhet på spill. Men hos CBE er det annet som veier tyngre enn at barna potensielt kan lide av eksponeringen. Jeg tror ikke hun mener at hun er viktigere, jeg tror hun er underlagt et ytre press som gjør at hun velger feil hele tiden. Hun er åpenbart ikke den skarpeste kniven i skuffen, men jeg tror ikke hun vil barna sine noe vondt. 

sånn tenker jeg det er også. Hun virker ikke hverken særlig smart eller særlig moden. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (6 timer siden):

Hun ler og fniser jo etter hver setning når de filmes. 

fremstår med det «dum» 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brabancon

Hva er hensikten med denne tråden? Egentlig? Ordbruk i de siste sidene:

Stort ego

Litt kort

Nervøst ticks

Skade de rundt seg

Teit

Patetisk

Dement 

Litt treig

Falsk/nesten hysterisk 

Noksagt

Ikke særlig smart 

Ikke særlig moden

Er dette saklig kritikk av en influencer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det vært mange subjektive vurderinger av CBE som person, med nedsettende ordbruk. 
Det fremstår ikke som en diskusjon om bedriften nå.

Så mange gode innlegg som skrives her inne, men de innleggene forsvinner litt i de siste sidenes innlegg., dessverre.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Jeg er så glad i Brimi sæter og det går da så det suser for dem. Kan ikke forstå at de vil gi influensere penger for reklame. Kommer til å forbinde skråpå tå med barnearbeid i fremtiden 😢

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knokkel skrev (3 timer siden):

Jeg er sikkert treg, og i tillegg  litt dum, men hvordan kan man reise fra sted til sted å få gratis opphold på hoteller og feriesteder?

Sender  bloggerne en forespørsel mot omtale på blogg/ insta, og så biter de forskjellige på. 

Jeg ser flere, bl.a Kristin og Dennis,  er på sponsa hotellopphold når de farter rundt. Også disse Nyhusene  

Jeg lurer på hvordan jeg kan få meg gratis ferie.

Tror det er mer lukrativt å ha en jobb slik at du kan velge hvilke ferie du vil på og betale ferien din selv og faktisk ha ferie i ferien. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brabancon skrev (1 time siden):

Stort ego

Litt kort

Nervøst ticks

Skade de rundt seg

Teit

Patetisk

Dement 

Litt treig

Falsk/nesten hysterisk 

Noksagt

Ikke særlig smart 

Ikke særlig moden

Nope. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Vipser skrev (1 time siden):

Sukk. Jeg er så glad i Brimi sæter og det går da så det suser for dem. Kan ikke forstå at de vil gi influensere penger for reklame. Kommer til å forbinde skråpå tå med barnearbeid i fremtiden 😢

Jeg også elsker Brimi sæter, men jeg kommer aldri til å dra dit igjen, pga cbe og lke 👎🏻 Forbaska folk ass. Slutt å bruk barna deres som pengemaskiner 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vipser skrev (7 timer siden):

Samme her. Skuffa.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Knokkel said:

Jeg er sikkert treg, og i tillegg  litt dum, men hvordan kan man reise fra sted til sted å få gratis opphold på hoteller og feriesteder?

Sender  bloggerne en forespørsel mot omtale på blogg/ insta, og så biter de forskjellige på. 

Jeg ser flere, bl.a Kristin og Dennis,  er på sponsa hotellopphold når de farter rundt. Også disse Nyhusene  

Jeg lurer på hvordan jeg kan få meg gratis ferie.

Tipper det er relativt vanlig å kontakte hotellet selv for å spørre om gratis opphold mot reklame. De største har sannsynligvis et management som tar seg av den jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (9 timer siden):

Jeg har tenkt akkurat det samme. Mange er tilbake i hverdagen og for resten er det rett rundt hjørnet. Virker ikke som cbe.no er høyt prioritert i disse reklameoppdragene. 

Det er nok kanskje derfor hun får sponsa opphold nå og ikke i fellesferien da det er fullt..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To forskere har undersøkt barn og unges forhold til og påvirkning av influensermarkedsføring: https://www.idunn.no/ntu/2021/01/livsstil_til_salgs_om_influensermarkedsfoering_paa_sosiale_m

Ikke overraskende går ting mange av oss problematiserer her igjen, spesielt dette med å skille bedriften fra personen o.l.

Endret av Blondinbolla
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brabancon skrev (8 timer siden):

Stort ego

Litt kort

Nervøst ticks

Skade de rundt seg

Teit

Patetisk

Dement 

Litt treig

Falsk/nesten hysterisk 

Noksagt

Ikke særlig smart 

Ikke særlig moden

Nei, det er ikke saklig, men jeg må helt ærlig si at det er betegnende for denne bedriften. Man kan forsøke å diskutere saklig med bedriften på bloggen, det er umulig siden de hele tiden sletter/ikke godkjenner kommentarer eller lar være å svare. Når bedriften gjentatte ganger viser frem mindreårige på bloggen, uten å vise noe som helst refleksjon over det, men har holdningen «jeg vet best» så kan man ikke si noe annet en at det er en umoden holdning, skader de rundt seg, det er ganske teit og ganske dumt. 

Når bedriften daglig går i mot råd fra fagfolk ang thininspo, til tross for at dette også blir påpekt daglig, kan man ikke annet en å si at det virker ego, og ganske så dumt?  Kanskje litt tregt også, at de ikke får inn i hodet at man skal tenke på andre en seg selv når man legger ut bilder av små porsjoner med salat etter en mils løpetur. 

Trassen de viser med å hele tiden skal vise frem alkohol i alle sammenhenger er også ganske umodent og jeg vil si ekstremt dumt; alkohol når man kjører bil, når man kjører båt og til alle døgnets tider, når man er sammen med barn eller når man skal løpe. Å normalisere et høyr alkoholforbruket kan man vel ikke si annet en er ganske dumt? 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...