Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fizzypo skrev (1 time siden):

Ok, men tjener de egentlig penger på den? Alt jeg ser en en egen IG konto til hunden slik mange andre hundeeiere oppretter. 

Det er innhold til en annonsekanal. Ingen gidder å lese et rent annonsemagasin - det må være innhold i bunnen. Derfor tenker jeg at alt som postes i bedriftens kanaler ligger i innenfor trådens tema.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fizzypo skrev (2 timer siden):

Er denne pågående diskusjonen om løping med hund i samsvar med HI som understreker at dette er en tråd om bedriften og dens virksomhet? Såvidt jeg kan se har ikke hunden blitt brukt i annonser slik barna har. Det her fremstår derfor som kritikk av personen CBE og hennes valg. Greit nok at CBE selv blander disse rollene i SoMe, men nå står det tydelig i HI at akkurat her skal vi diskutere bedrift og ikke individer. Om man ønsker å kritisere hennes valg vedr. denne saken er det ikke bedre å skrive direkte til henne slik flere har gjort på IG? 

Alt, absolutt alt, som vises på denne kanalen handler om bedriften. Det er jo på denne måten hun skaper basen for hele bedriten sin. Det kan ikke være betalt reklame i ALLE postene, da gidder ikke folk å se. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker også at innholdet i kanalene som brukes til å selge annonseplass, er en del av virksomheten deres. Det er jo nettopp argumentet om at hun som privatperson ikke skal kritiseres, som forkludres av henne selv (og mange av hennes bloggerkollegaer) ved at det postes en salig blanding av liksom-private øyeblikk og salgsannonser (mer eller mindre skjulte) i kanalene hun har åpne for hele verden. Hvis fargevalgene i huset er betalte oppdrag, kan man selvsagt diskutere det på linje med feks Jotuns interiørsider, og klær hun reklamerer for, kan man kommentere passform, farge, materialer etc. Hvordan hun sminker seg er relevant når hun reklamerer for make-up, som feks MakeupMekka.  Å kommentere hvordan hun poserer er innafor, å kommentere hvordan kroppen ser ut, er selvsagt ikke det. 

Jeg tar som en selvfølge at hun har mer private kanaler hvor hun deler ting med de nærmeste.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne pågående diskusjonen om løping med hund i samsvar med HI som understreker at dette er en tråd om bedriften og dens virksomhet? Såvidt jeg kan se har ikke hunden blitt brukt i annonser slik barna har. Det her fremstår derfor som kritikk av personen CBE og hennes valg. Greit nok at CBE selv blander disse rollene i SoMe, men nå står det tydelig i HI at akkurat her skal vi diskutere bedrift og ikke individer. Om man ønsker å kritisere hennes valg vedr. denne saken er det ikke bedre å skrive direkte til henne slik flere har gjort på IG? 

Så lenge den vises på firmakonto er det selvsagt innafor å diskutere løping med hund 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg synes spørsmålet ditt er godt.  Disse influencerne har brukt sine folkeregistrerte navn og fremviser det som tilforlatelig ser ut til å være livet sitt. Grensen mellom hva som er bedrift og hva som er privat er bevisst visket ut. 

Likevel mener jeg at det skal være mulig å skille mellom hva som er legitimt og hva som ikke er legitimt å diskutere. 

Jobben som influencere handler om å skape en relasjon mellom deg og følgeren. Skal påvirkningen (yrkestittelen er påvirker) ha effekt bør relasjonen være positiv. Alt som handler om å bygge relasjon og engasjement, som deretter kan selges inn hos annonsørene er det i prinsippet mulig å definere som bedriftsrelatert. Personlig trekker jeg en snevrere grense som går ved det som handler om å påvirke negativt. 

Hundehold skaper, som flere sier, et større engasjement. Mange er interessert i hund og innlegg om hund skaper dermed interesse. Når de fremviser dårlig hundehold kan det påvirke andre hundeeiere, så jeg vil mene at det er innafor hva gjelder bedrift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokosmakron skrev (21 timer siden):

Ser varmt ut der i dag, og ikke en sky på himmelen. Mine hunder er aldri med på lange løpeturer når det begynner å nærme seg 20 grader, da er det korte turer med innlagt badepause som gjelder, og helst tidlig på morgenen eller sent på kvelden. Håper hun i det minste sjekket temperaturen på asfalten først... ville heller ikke tatt med en 7 mnd gammel hund på joggetur på asfalt.. eller joggetur 2 dager på rad... eller joggetur i det hele tatt...men det er nå meg... og ja, jeg er kanskje over gjennomsnittet interessert i hund, så det blir mest det jeg kommenterer.

Enig. Men alt vi vet så kan denne løpeturen være på liksom også..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (2 timer siden):

utrolig merkelig video. Starter med at bedriftseier ligger og vrir seg på ei brygge mens bikinioverdelen har sklidd opp halvveis oppå implantatene. Hva er poenget? 

https://www.instagram.com/reel/CSOmrUmjC4l/?utm_medium=copy_link

56C726D1-8A4C-45F8-A3F1-B843FC4C80E7.jpeg

Å vise frem hvor tynn hun er,som med det meste annet bedriften legger ut.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (16 minutter siden):

Å vise frem hvor tynn hun er,som med det meste annet bedriften legger ut.

Den bikinien ser jo nettopp ut som den også er: ekstra small. 🙈🙈

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monimoni skrev (29 minutter siden):

Enig. Men alt vi vet så kan denne løpeturen være på liksom også..

Det kan hende, selv om det er mye som peker mot at løpeturen ikke var på liksom (story hvor hun faktisk løper med hunden, neste story hvor hun selv skriver «7 km med denne pelsdotten» og loggføring på Strava). Om det så var på liksom synes jeg det viser dårlig dømmekraft å få det til å se ut som at de har gjort noe som frarådes av mange årsaker. Dette er noe de (de = bedriften) har gjort flere ganger før med andre ting også, f.eks legger ut storyer som kan få det til å se ut som at de drikker alkohol til lunsj, for så å kjøre bil etterpå. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo Treasures helt i tet med alt annet. Hvorfor skal det være noe annet med hunden? Den er nok i en klasse for seg og tåler godt disse løpeturene, selv om den bare er en valp. Blir kvalm av fremstillingen deres av livet sitt.

Endret av lizziea
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokosmakron skrev (2 timer siden):

Det kan hende, selv om det er mye som peker mot at løpeturen ikke var på liksom (story hvor hun faktisk løper med hunden, neste story hvor hun selv skriver «7 km med denne pelsdotten» og loggføring på Strava). Om det så var på liksom synes jeg det viser dårlig dømmekraft å få det til å se ut som at de har gjort noe som frarådes av mange årsaker. Dette er noe de (de = bedriften) har gjort flere ganger før med andre ting også, f.eks legger ut storyer som kan få det til å se ut som at de drikker alkohol til lunsj, for så å kjøre bil etterpå. 

Hun skriver i kommentarfeltet at de ikke har begynt å løpe med ham ennå. Så hva som er sannheten vites ikke. Som ofte er tilfelle når det gjelde bedriften. 

Screenshot_20210810-203838_Instagram.jpg

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monimoni skrev (4 minutter siden):

Hun skriver i kommentarfeltet at de ikke har begynt å løpe med ham ennå. Så hva som er sannheten vites ikke. Som ofte er tilfelle når det gjelde bedriften. 

Screenshot_20210810-203838_Instagram.jpg

Skrev hun ikke at de løp 7 km da?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lizziea skrev (Akkurat nå):

Skrev hun ikke at de løp 7 km da?

Jo. Men plutselig var ikke denne turen med hund likevel. 🙄🤔

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (6 timer siden):

utrolig merkelig video. Starter med at bedriftseier ligger og vrir seg på ei brygge mens bikinioverdelen har sklidd opp halvveis oppå implantatene. Hva er poenget? 

https://www.instagram.com/reel/CSOmrUmjC4l/?utm_medium=copy_link

56C726D1-8A4C-45F8-A3F1-B843FC4C80E7.jpeg

Videoen har navnet "Morning stretch". Kroppspråket er fra sengen idet en våkner. Hun er omplassert. Ment å illustrere noe annet for den som kan tolke tekst og bilde. 

Hva er poenget? Man vil kunne anta bedriften også har en del mannlige kunder.

Endret av gjestvest
dobbel post
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bildene postet på omtrent samme tid hos CBE og LKE viser at de løp med hunden. At hun nå skal begynne å lyve om det er helt utrolig. Håper uansett at hun stopper med det og tar rådene hun har fått på alvor. 

0F542A05-8A06-47F4-BDA2-525E66C6D1F1.png

Endret av Trudis23
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...