Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og en pirkedetalj, man bør ikke løpe med plugger i ørene når man trener hund til å løpe med seg. Den skal lystre kommandoer, og hvordan får du regulert ditt eget lydnivå, eller oppfatte når det kommer noe bakfra om du ikke har hørsel? 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu bra at hun har kommet med en "oppklarende" post på Instagram  (les bildetekst, kommentarer og svar til disse) 🤦‍♀️ 

Endret av odipodis
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solaire
odipodis skrev (3 timer siden):

Veldig fint at hun har kommet med en "oppklarende" post på Instagram  (les bildetekst, kommentarer og svar til disse) 🤦‍♀️ 

Så vinglete hun jogger i videoen i den nest siste posten på instagam. Flaksende og veivende, bikkja drar i båndet, så drar CBE i båndet og snubler omtrent i bikkja før hun avslutter med stram barbie-pose foran utsikten. Kan de ikke bare la være med å legge ut filmer av henne på IG, CBE er så ekstremt selvbevisst at det er nesten vondt å se på. Sjukt flott natur men det ser ikke terapeutisk ut i det hele tatt med et så stressende kroppsspråk 😦 Jeg ser jo at det er skikkelig viktig for henne å se veldig feminin ut mens hun jogger, men jeg er 100 % sikker på at den naturlige joggestilen hennes er hundre ganger mer instgramvennlig (og ikke minst effektiv). 

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne pågående diskusjonen om løping med hund i samsvar med HI som understreker at dette er en tråd om bedriften og dens virksomhet? Såvidt jeg kan se har ikke hunden blitt brukt i annonser slik barna har. Det her fremstår derfor som kritikk av personen CBE og hennes valg. Greit nok at CBE selv blander disse rollene i SoMe, men nå står det tydelig i HI at akkurat her skal vi diskutere bedrift og ikke individer. Om man ønsker å kritisere hennes valg vedr. denne saken er det ikke bedre å skrive direkte til henne slik flere har gjort på IG? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (2 timer siden):

Jeg driver med canicross, som er snøreløping med hund. Hunden får aldri løpe festet i halsbånd, den skal ha trekksæle for å ikke strupe luftveiene. En annen grunn til sæle er for å lære skillet mellom å gå tur, og trekke tur.  Dette må trenes inn fra starten. Man kan løpe tur med "fot" men da skal Hunden ikke være foran den som løper og aldri trekke.

Så varmt som det er nå, så kan hunder ikke løpe. Hunden kan trave, dvs jeg kan jogge i ca 6,5 min/km for at min hund ikke skal endre ganglag. Hvis vi skal fortere enn det må vi grytidlig opp, siden det kjøligste er i 5-6 tiden på morningen. Vi må alltid ha med vann og skål, og stoppe for å tilby vann hvert kvarter, og blir Hunden pesete så må vi stoppe, eller gå noen minutter. Hunden får bare perspirert og kjølt seg ned med tungen. Helst stopper vi innom bekker sånn at Hunden får kjølt ned potene, det hjelper også.

Vi løper så lite som mulig på asfalt, det er høy slitasje på potene. Er det over 20 grader går vi heller ikke tur på asfalt, da er det korteste vei til skogen, og vi går i grøftekanten.

Og hunden fikk ikke løpe over 5k før den var året. Ser andre sier 18mnd her, men vi kjørte gradvis belastning og kortere turer fra 12 mnd (vi trener med en trekkhundklubb).

De bryter det meste i dokumenteringen sin av sitt hundehold.

Informativt og bra! 👏🏻🌸

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (13 minutter siden):

Hunden, i likhet med barna, er nevnt i bedriftens bio på IG. Regner derfor med at det er et bedriftsanliggende, noe de skal tjene penger på; i likhet med barna. 

Ok, men tjener de egentlig penger på den? Alt jeg ser en en egen IG konto til hunden slik mange andre hundeeiere oppretter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fizzypo skrev (2 minutter siden):

Ok, men tjener de egentlig penger på den? Alt jeg ser en en egen IG konto til hunden slik mange andre hundeeiere oppretter. 

Økt interesse og flere klikk er viktig for den lønna de får for reklame de legger ut. Engasjementraten er ofte viktigere enn antall følgere. Hunden kan hjelpe til med det, samt at de kanskje kan få reklameoppdrag med hunden etterhvert. De vil nok ønske seg inn i en voksende «fjell-liveterbestute-friluftsliv»-trend, da er hunden en del av narrativet. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (7 minutter siden):

mener du at folk skal bestemne når de utsettes for forretningsvirksomhet og når det som postes er privat? Jeg går ut fra at hun har en privat konto hun poster private ting på. 

Nei. Mener du at man heller skal anta at alt er forretningsvirksomhet? For da kan man i prinsippet kritisere alt - klessmaken hennes, måten hun sminker seg på, fargevalgene i huset osv. Jeg syns ikke at dette fremstod som en åpenbar kritikk av bedriften, derav spørsmålet mitt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Solaire
Fizzypo skrev (34 minutter siden):

Nei. Mener du at man heller skal anta at alt er forretningsvirksomhet? For da kan man i prinsippet kritisere alt - klessmaken hennes, måten hun sminker seg på, fargevalgene i huset osv. Jeg syns ikke at dette fremstod som en åpenbar kritikk av bedriften, derav spørsmålet mitt.

Er ikke det hun legger ut på de offentlige bedriftkanalene sine en representasjon av bedriften hennes da? Hun lever jo av oppmerksomheten rundt det hun poster. Jeg syns ikke det er KG sin feil at CBE og LKE fremstår som arrogante og egoistiske. De har selv blitt tatt for slankeredigering over en 5 år lang periode, for å uttale at alkoholreklameloven er tåpelig, for å avgi falske kommentarer under beskyttede yrkestitler, bryter corona-anbefalinger og så videre. Man graver stort sett sin egen grav. Jeg tenker at de lever veldig godt med at mange ikke kan fordra dem, ellers hadde de sluttet med å produsere så mye provoserende innhold i bedriftskanalene sine. De hadde ikke trengt å bruke ungene aktivt i reklame for eksempel. De vet jo godt at det er på tvers av råd og anbefalinger fra fagpersoner og store institusjoner som Kripos og UNICEF. Man får godt over 100 000 googletreff når man googler barna, og det er veldig naivt å tro at absolutt ingen av de titusenvis av bildene av barna på internett har kommet på avveie.

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det legges ut ganske så grov feilinformasjon om dyrehold på bedriftskontoen og hunden  brukes til å skape innhold på bedriftskontoen. 
Enten er har de særdeles dårlig hukommelse, eller så legges det ut for å skape diskusjon og engasjement rundt bedriften. 
Dårlig dyrehold og feilinformasjon skal alltid kommenteres og skape engasjement for at det ikke skal gjentaes eller læres videre uansett hvor det legges ut/ deles.  

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...