Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Hallepalle2 said:

Jeg er ikke et hundemenneske, men hvor bra er det å ha med en valp på fest på en fremmed plass, med fremmede mennesker, med alkohol og til langt på natt? Jeg vet at hunder i vår familie blir utrygg om matmor/far drikker alkohol og blir «annerledes» (ikke fulle, men litt beruset). 

Og så tenker jeg at enkelte nok kan roe litt ned på tannblekingen. 

Det samme tenkte jeg 😕 Ikke bra å ta med en hund der eierne drikker seg på en rimelig god snurr. Hunder er som barn, og merker med en gang på oss om vi er påvirket av alkohol.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Klink said:

Dette varierer fra hund til hund. Hvis man vil ha en trygg hund i forskjellige situasjoner så er det lurt å ta de med og lære de til å bli vant med dem. 

Du tar feil der. Å ta med en hund på fest, er langt ifra det samme som å sosialisere den. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (23 minutter siden):

Du tar feil der. Å ta med en hund på fest, er langt ifra det samme som å sosialisere den. 

Ok, da antar vi bare at den hunden hadde det dritt da. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (45 minutter siden):

Jeg trodde det ble skrevet om den turen i skogen. Har ikke kverulere om svaberg i det hele tatt. 

Bålet på turen i skogen var ikke på en kommunalt anlagt bålplass. Det så man tydelig på steinene rundt. Bare det at noen andre har laget bål der før, muligvis lovlig den gangen hvis det var på vinterstid, så betyr det ikke det alltid er lov. Både bålet i skogen og bålet på svaberget var ikke lov. I ettertid har vi sett mye primus så mulig de har lært og det er jo bra. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Klink said:

Hvorfor antar du det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (2 timer siden):

Jeg lurer overhodet ikke på hva det skal være godt for (antar du ikke gjør det heller). Men også her går det an å sette det i et perspektiv av negativ påvirkning. Bestemødrene våre brant ikke BHer for at vi noen tiår senere fronter kropp og utseende som hverandres viktigste verdi

Jeg er så enig! Rosa-influencer-bransjen er, med noen unntak, kvinnefiendtlig og kvinnedegraderende. Kropp og utseende vises som kvinners viktigste valuta og verdiene som opphøyes ville gitt våre forgangs kvinnesakskvinner kvalme av vemmelse. Dette er altså det CBE med flere jobber så iherdig for. Hvorfor tillater vi dette skjer? 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (1 time siden):

Jeg trodde det ble skrevet om den turen i skogen. Har ikke kverulere om svaberg i det hele tatt. 

At flere snakker om svaberg burde være et hint. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Scott skrev (5 timer siden):

Supert svar 😄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta med seg en valp på fest der det drikkes alkohol er ikke sosialisering, men idioti. 

En valp er som et barn, og valpen blir utrygg blant berusete mennesker, særlig eierene. Dette pga menneskene endrer adferd når de er påvirket av rusmidler (noe også alkohol er) og hunden klarer ikke lese signalene til menneskene. Særlig gjelder dette eierene som valpen/hunden i utgangspunktet kjenner godt adferden til og er trygg på. Når eierene drikker og adferden endres skaper det utrygghet hos hunden.

Dette var i tillegg i Oslo, en by hunden ikke hadde vært i før. Og bare det i seg selv er en stressfaktor. Å være på hotell og ikke hjemme i kjente omgivelser er også en stressfaktor. Så blir valpen dratt med på fest i tillegg, en fest der alkoholen fløt fritt ifg instastory. 

Nå mener jeg ikke at man aldri skal ta seg ei øl eller et glass vin når man har hund, men deg er forskjell på ei øl hjemme i trygge omgivelser og å dra hunden med seg på fest blant mange berusete mennesker, i en fremmed by. 

Valper er som barn, og man tar ikke med seg barn på fest heller. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball

Når yrket hennes består av å se bra ut så er det merkelig å truge på seg en topp som er så trang at den kløyver puppene hennes i to på hvert eneste bilde. Det ser så sjukt ubehagelig og forpint ut (hvordan er det å puste i noe sånt) og jeg blir igjen slått av tanken - at hun orker!

https://imgur.com/a/PNKZIem

For det første så ser man større ut i for trange klær. For det andre så hadde toppen helt sikkert vært kjempesøt om hun hadde valgt den i en størrelse som passet, og dermed kunne hun sikkert ha inspirert noen. Men det å truge på seg str xs trumfer tydeligvis alt, inkludert passform. Blir bare så rart når yrket hennes går ut på å se bra ut og å forsøke å inspirere andre. Polarhund på poolparty så også merkelig ut 😳 Ser ut som om den allerede er større enn LKE, skikkelig fin og lodden bamse da 😆 

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Scott skrev (8 timer siden):

At jeg skrev at jeg tenkte på den turen i skogen hvor de brant bål siden temaet var ulovligbålbrenning burde også være et hint.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (5 minutter siden):

Når yrket hennes består av å se bra ut så er det merkelig å truge på seg en topp som er så trang at den kløyver puppene hennes i to på hvert eneste  bilde. Det ser så sjukt ubehagelig og forpint ut og jeg blir igjen slått av tanken - at hun orker! For det første så ser man større ut i for trange klær. For det andre så hadde toppen helt sikkert vært kjempesøt om hun hadde valgt den i en størrelse som passet, og dermed kunne hun sikkert ha inspirert noen. Men det å truge på seg str xs trumfer tydeligvis alt, inkludert passform. Blir bare så rart når yrket hennes går ut på å se bra ut og å forsøke å inspirere andre. Polarhund på poolparty så også merkelig ut 😳 Ser ut som om den allerede er større enn LKE, skikkelig fin og lodden bamse da 😆 

Måtte inn og sjekke og det så ikke veldig bra ut nei. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (39 minutter siden):

Å ta med seg en valp på fest der det drikkes alkohol er ikke sosialisering, men idioti. 

En valp er som et barn, og valpen blir utrygg blant berusete mennesker, særlig eierene. Dette pga menneskene endrer adferd når de er påvirket av rusmidler (noe også alkohol er) og hunden klarer ikke lese signalene til menneskene. Særlig gjelder dette eierene som valpen/hunden i utgangspunktet kjenner godt adferden til og er trygg på. Når eierene drikker og adferden endres skaper det utrygghet hos hunden.

Dette var i tillegg i Oslo, en by hunden ikke hadde vært i før. Og bare det i seg selv er en stressfaktor. Å være på hotell og ikke hjemme i kjente omgivelser er også en stressfaktor. Så blir valpen dratt med på fest i tillegg, en fest der alkoholen fløt fritt ifg instastory. 

Nå mener jeg ikke at man aldri skal ta seg ei øl eller et glass vin når man har hund, men deg er forskjell på ei øl hjemme i trygge omgivelser og å dra hunden med seg på fest blant mange berusete mennesker, i en fremmed by. 

Valper er som barn, og man tar ikke med seg barn på fest heller. 

Spiller det noen rolle om hunden er hjemme eller ikke? Har vært på noen fester selv hvor hunder er tilstede uten at eier har sett på det som noe problem. Da gjerne hjemme eller med på hytta som hunden kjenner fra før. Og dette er eiere jeg trodde kunne en del om dyr. 

Endret av Klink
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (9 timer siden):

Du skjønner da vel at du ikke kan tolke noe som helst positivt her i denne tråden.... Alt CBE gjør, skal hakkes ned på. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Kontorotta skrev (1 minutt siden):

Du skjønner da vel at du ikke kan tolke noe som helst positivt her i denne tråden.... Alt CBE gjør, skal hakkes ned på. 

Skjønner i hvert fall at jeg har feilet fullstendig om menneske, mor, kone og hundeeier i følge de fleste her i tråden. 

Selv om jeg ikke har vært en influencer, så har jeg gjort nesten alt i livet mitt feil. Eneste jeg ikke har gjort, er å eksponere barna mine. Men resten av livet mitt er en fiasko! Godt det er så mange andre perfekte mennesker i denne tråden som veier opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (13 timer siden):

Utrolig merkelig utvikling i denne tråden de siste sidene. Hva med å la persondebatten ligge, og heller pense inn igjen på trådens tema! 

Jeg kikket litt på CBE sin instagram nå, og jeg er forundret over at hun - som faktisk er en levende reklameplakat for klær og mye annet, stadig bruker klær som er så lite flatterende på henne. Hun har en kropp som kan kle alt mulig veldig godt, men skal presse seg inn i for små størrelser. Det gir et inntrykk av at klærne er ubehagelige å ha på, synes jeg, og gir i hvert fall ikke meg lyst til å kjøpe noe av det. 
Den blusen hun har på i det selskapet på lørdag(tror det var lørdag...), er jo så trang over brystet at det ser vanskelig ut å puste. Den hadde vært mye finere i en større størrelse, og gitt et bedre inntrykk av plagget.

Nå er ikke det innlegget merket med reklame, så hun reklamerer sikkert ikke for den blusen, men det er ikke første gang jeg observerer dette, så da er det muligens litt mer relevant å nevne enn debatten om vellykket/ikke vellykket.

Kan det være at denne influenceren ikke har peiling på klær og har et forvrengt kroppsbilde der hun går rundt i for små klær ? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være greit å ha i bakhodet at ikke all kritikk som fremkommer her, er helt reell. Kan være mange årsaker til å ønske å forsøple diverse tråder - og ulike måter å gjøre det på.  

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Kontorotta skrev (31 minutter siden):

Dævendøtte skrev (27 minutter siden):

Skjønner i hvert fall at jeg har feilet fullstendig om menneske, mor, kone og hundeeier i følge de fleste her i tråden. 

Selv om jeg ikke har vært en influencer, så har jeg gjort nesten alt i livet mitt feil. Eneste jeg ikke har gjort, er å eksponere barna mine. Men resten av livet mitt er en fiasko! Godt det er så mange andre perfekte mennesker i denne tråden som veier opp. 

Nå er det jo opprettet en egen Tråd om CBE-tråden, disse innleggene passer perfekt inn der, så kan man heller holde seg til HI her 😁 Jeg tenker at det blir topp, så slipper man alle avsporingene og kranglelystne innlegg her inne som hakker tråden i filler og drukner de gode innleggene (mange usaklige innlegg her også selvfølgelig, men jeg har inntrykk av at de seriøse og faste kritikerne her inne rapporterer i stedet for å sitere og kjefte videre over flere sider).

Kos dere masse med generelle brukeranalyser og generelle brukerangrep som ovenfor i Tråden om CBE-tråden, don't let the door hit you on the way out 😁

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (26 minutter siden):

Selv om du er både sarkastisk og spydig i svaret ditt, har du merkelig nok truffet spikeren på hodet her. 

Som influencer (eller påvirker om du vil) har man et visst ansvar, alt man gjør(legger ut) blir analysert, tolket og kritisert av følgere, og det er derfor svært viktig at man ikke legger ut alt slik som Treasures AS gjør, om man vil være på toppen da det er lite som skal til før man faller. Vi er nok mange som kan kjenne oss igjen i mye av det CBE gjør, både med hund, barn og annet, men forskjellen er at ingen(utenom våre nærmeste) bryr seg om deg og meg! Vi påvirker ingen, vi har ikke et ansvar, vi kan gjøre "feil", vi kan gjøre faktiske feil og livet vårt rusler videre. 

Selv om dem får mye ufortjent og usaklig kritikk, og alt granskes med lupe, er nettopp det en liten tankevekker. Det virker som CBE med vilje til tider provoserer, grunnen vet vi ikke, men det er rimelig å anta at provosering skaper klikk og oppmerksomhet, eller så er de rett og slett så opptatt av å "ikke bry seg om hva andre mener" og derfor gjør som dem vil. Ironien her er jo at de lever av og forsørger seg med at andre skal mene noe om hva dem gjør.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

At jeg skrev at jeg tenkte på den turen i skogen hvor de brant bål siden temaet var ulovligbålbrenning burde også være et hint.  

Det hintet la du til etterpå, når du redigerte kommentarene dine. Nice try, no cigar 😏

Endret av Frøken Scott
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...