Gjest CecilieX Skrevet 4. juli 2021 #45881 Del Skrevet 4. juli 2021 Andungene skrev (1 time siden): Jeg er så utrolig misunnelig på CBE. Jeg vet jeg ikke burde lese bloggen hennes da den får meg til å føle meg dårlig. Men fyttirakkeren for et vellykket liv. Bra mann, pene barn, godt forhold og masse penger. De har tjent så mye penger at de ikke behøver å jobbe lenger, men kan leve på avkastninger. Jeg tror CBE er en veldig dyktig forretningskvinne, men for meg så er det noe som skurrer. Jeg kjøper de fleste produktene hun promoterer og der er bra, men veldig dyre. Hvis hun får deg til å føle deg dårlig, bør du avfølge. En av de tingene hun kritiseres for er nettopp det at hun bare viser glansbildet. Det får nettopp denne konsekvensen at man sammenlikner seg og at eget liv fremstår dårligere. Det gjør en også mer tilbøyelig til å kjøpe det hun promoterer, fordi hun selger det inn at om du kjøper dette kan du bli som henne. Det er bare det at det sjelden stemmer. Særlig ikke når det hun viser er et resultat av redigering eller hvit løgn. Satt på spissen: Har du kommet noe nærmere å få det livet hun har etter å ha kjøpt alt det hun selger? Du sitter jo fortsatt her og er misunnelig skriver du. Det ironiske er at du ønsker deg rikdommen hennes, men du kommer jo ikke dit hvis du bruker store beløp på å kjøpe det hun har. Som sagt: Avfølg. Da slipper du misunnelsen og misnøyen med eget liv. I tillegg sparer du penger. Det er nesten et Kinderegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. juli 2021 #45882 Del Skrevet 4. juli 2021 Man blir ikke som CBE ved å kjøpe verken narrativet eller varene som selges. Man blir bare lurt. (Og de aller fleste vil nok ikke leve hennes liv, det fremstår både innholdstomt og vanskelig å opprettholde fasademessig.) 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 4. juli 2021 #45883 Del Skrevet 4. juli 2021 (endret) Hedy Lamarr skrev (1 time siden): Er det bare jeg som er lei av denne metadebatten på de siste sidene? 🥱 Det skjønner jeg. Den hører hjemme annen annen tråd men blir stadig dratt hit. Jeg har ikke impulskontroll nok til å la være å svare. Tar det til etterretning. Endret 4. juli 2021 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 5. juli 2021 #45884 Del Skrevet 5. juli 2021 Andungene skrev (12 timer siden): Jeg er så utrolig misunnelig på CBE. Jeg vet jeg ikke burde lese bloggen hennes da den får meg til å føle meg dårlig. Men fyttirakkeren for et vellykket liv. Bra mann, pene barn, godt forhold og masse penger. De har tjent så mye penger at de ikke behøver å jobbe lenger, men kan leve på avkastninger. Jeg tror CBE er en veldig dyktig forretningskvinne, men for meg så er det noe som skurrer. Jeg kjøper de fleste produktene hun promoterer og der er bra, men veldig dyre. Nei, ikke la deg blende! Hun er så definitivt ikke vellykket. Lav utdannelse, lav moral, spiseforstyrrelser, kjedelige dager, fallende karriere, lav inntekt(hun og mannen tjente dårligere en sykepleiere i 2019). Vi vet heller ikke om de har investert eller om de bare har forbrukt. Hun promoterer som regel billig ræl og mister annonsører rett som det er. Hun fucker opp mange av samarbeidene sine (f.eks kremmerhuset og BEALion). Så ingen grunn til å være missunnelig. Se på det som er bra i ditt liv og gjør det beste ut av det. Du er bra nok!!! 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 5. juli 2021 #45885 Del Skrevet 5. juli 2021 Andungene skrev (13 timer siden): Jeg er så utrolig misunnelig på CBE. Jeg vet jeg ikke burde lese bloggen hennes da den får meg til å føle meg dårlig. Men fyttirakkeren for et vellykket liv. Bra mann, pene barn, godt forhold og masse penger. De har tjent så mye penger at de ikke behøver å jobbe lenger, men kan leve på avkastninger. Jeg tror CBE er en veldig dyktig forretningskvinne, men for meg så er det noe som skurrer. Jeg kjøper de fleste produktene hun promoterer og der er bra, men veldig dyre. Jeg er heeelt sikker på at du er minst like vellykket som hun er, og sannsynligvis er du et mer oppegående menneske som bidrar mye mer i samfunnet alene enn hva disse to bak bloggen gjør til sammen. Jeg ser ingenting ved hennes liv som er vellykket. Ha en fin sommer og kos deg masse!! (Du trenger ikke å svinge rundt i en blafrende for liten sommerkjole for å være lykkelig 😀Heller det motsatte ) 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 5. juli 2021 #45886 Del Skrevet 5. juli 2021 123Frustrert skrev (4 minutter siden): Jeg er heeelt sikker på at du er minst like vellykket som hun er, og sannsynligvis er du et mer oppegående menneske som bidrar mye mer i samfunnet alene enn hva disse to bak bloggen gjør til sammen. Jeg ser ingenting ved hennes liv som er vellykket. Ha en fin sommer og kos deg masse!! (Du trenger ikke å svinge rundt i en blafrende for liten sommerkjole for å være lykkelig 😀Heller det motsatte ) Når behovet for å kritisere er så stort at man ikke klarer å finne noe positivt med CBE, så er det slike uttalelse som kommer.. Du ser ikke noe ved hennes liv som er vellykket? 😀Du ser bort fra at hun er sunn og frisk, ser flott ut, har en mann hun elsker og fått 2 friske barn. Ikke minst har godt og nært forhold til sin familie og venner. Hun har en jobb som gir henne en god inntekt, har et hus og trygge rammer for barna, har økonomi som gir familien mulighet til å reise når de ønsker det. Har tilgang til sommerhytta og vinterhytte. Virker tilfreds med livet. Kan heller ikke se at hun snakker ned andre mennesker, er misunnelig og negativ som denne tråden dessverre er preget av. Din definisjon på vellykket er kanskje å henge her inne😅Lykke er å kunne gjøre akkurat hva man vil, uten at andre skal fortelle deg noe annet. Om det er en blafrende liten sommerkjole som CBE tar på seg, eller en større kjole som du kanskje foretrekker. Fritt valg! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. juli 2021 #45887 Del Skrevet 5. juli 2021 Levina skrev (2 minutter siden): Når behovet for å kritisere er så stort at man ikke klarer å finne noe positivt med CBE, så er det slike uttalelse som kommer.. Du ser ikke noe ved hennes liv som er vellykket? 😀Du ser bort fra at hun er sunn og frisk, ser flott ut, har en mann hun elsker og fått 2 friske barn. Ikke minst har godt og nært forhold til sin familie og venner. Hun har en jobb som gir henne en god inntekt, har et hus og trygge rammer for barna, har økonomi som gir familien mulighet til å reise når de ønsker det. Har tilgang til sommerhytta og vinterhytte. Virker tilfreds med livet. Kan heller ikke se at hun snakker ned andre mennesker, er misunnelig og negativ som denne tråden dessverre er preget av. Din definisjon på vellykket er kanskje å henge her inne😅Lykke er å kunne gjøre akkurat hva man vil, uten at andre skal fortelle deg noe annet. Om det er en blafrende liten sommerkjole som CBE tar på seg, eller en større kjole som du kanskje foretrekker. Fritt valg! Enig med mye, å si at ingenting ved hennes liv er vellykket er egentlig bare usmakelig syns jeg. Diskusjonen går plutselig på livet hennes som vi bare vet noe om via sosiale medier og ikke på hva bedriften foretar seg. Du ramser fint opp en del ting cbe har fått til 😊 At hun ikke snakker ned andre og virker tilfreds er jeg dog litt usikker på om er sant. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 5. juli 2021 #45888 Del Skrevet 5. juli 2021 Levina skrev (10 minutter siden): Når behovet for å kritisere er så stort at man ikke klarer å finne noe positivt med CBE, så er det slike uttalelse som kommer.. Du ser ikke noe ved hennes liv som er vellykket? 😀Du ser bort fra at hun er sunn og frisk, ser flott ut, har en mann hun elsker og fått 2 friske barn. Ikke minst har godt og nært forhold til sin familie og venner. Hun har en jobb som gir henne en god inntekt, har et hus og trygge rammer for barna, har økonomi som gir familien mulighet til å reise når de ønsker det. Har tilgang til sommerhytta og vinterhytte. Virker tilfreds med livet. Kan heller ikke se at hun snakker ned andre mennesker, er misunnelig og negativ som denne tråden dessverre er preget av. Din definisjon på vellykket er kanskje å henge her inne😅Lykke er å kunne gjøre akkurat hva man vil, uten at andre skal fortelle deg noe annet. Om det er en blafrende liten sommerkjole som CBE tar på seg, eller en større kjole som du kanskje foretrekker. Fritt valg! Samme regla som alltid , hvordan vet du alt dette?? 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 5. juli 2021 #45889 Del Skrevet 5. juli 2021 Klink skrev (Akkurat nå): Enig med mye, å si at ingenting ved hennes liv er vellykket er egentlig bare usmakelig syns jeg. Diskusjonen går plutselig på livet hennes som vi bare vet noe om via sosiale medier og ikke på hva bedriften foretar seg. Du ramser fint opp en del ting cbe har fått til 😊 At hun ikke snakker ned andre og virker tilfreds er jeg dog litt usikker på om er sant. Hun har helt sikkert sine vanskelige dager som andre, men hun har uttalt og skrevet flere ganger hvor takknemlig hun er livet sitt, og det forstår jeg. Har aldri lest eller hørt offentlig at hun snakker ned andre, som enkelte andre influencere kan gjøre med sine kollegaer. Hun lever sitt liv og er ikke etter andre. At hun av og til forsvare seg selv når folk komme med feilaktige påstander og er ufine i kommentarfeltet, skulle da bare mangle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 5. juli 2021 #45890 Del Skrevet 5. juli 2021 Orly skrev (1 minutt siden): Samme regla som alltid , hvordan vet du alt dette?? Hva tror du? Kanskje ved å følge henne på sosiale medier..🤔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. juli 2021 #45891 Del Skrevet 5. juli 2021 @Levina Artig innlegg! ☺️ Å uttrykke seg subtilt er ikke alltid lett. «Lykke er å gjøre akkurat som man vil uten at andre skal fortelle deg noe annet.» Er nok ganske mange som vil være uenig i den definisjonen av lykke. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 5. juli 2021 #45892 Del Skrevet 5. juli 2021 Kollontaj skrev (1 minutt siden): @Levina Artig innlegg! ☺️ Å uttrykke seg subtilt er ikke alltid lett. «Lykke er å gjøre akkurat som man vil uten at andre skal fortelle deg noe annet.» Er nok ganske mange som vil være uenig i den definisjonen av lykke. Jeg har aldri skrevet at det er definisjonen, så jeg forstod ikke helt kommentaren din. Men, artig kommentar fra deg🙃 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. juli 2021 #45893 Del Skrevet 5. juli 2021 Orly skrev (18 minutter siden): Samme regla som alltid , hvordan vet du alt dette?? På samme måte som vi vet alt annet? Vi vet jo at hun har mann og barn som ser friske og raske ut. At hun bor i et fint hus med tilgang på hage og uteområde. Dette er bra nok å ha fått til. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 5. juli 2021 #45894 Del Skrevet 5. juli 2021 Klink skrev (2 minutter siden): På samme måte som vi vet alt annet? Vi vet jo at hun har mann og barn som ser friske og raske ut. At hun bor i et fint hus med tilgang på hage og uteområde. Dette er bra nok å ha fått til. Men dette er jo noe som 90 % av Norges befolkning har oppnådd/kommer til å oppnå i løpet av livet. Hvorfor er det noe å MISUNNE? 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlikkFlakk Skrevet 5. juli 2021 #45895 Del Skrevet 5. juli 2021 Man ser ved flere anledninger at de som er så perfekte utad er ikke så perfekte innad. Det er ofte store problemer som skygges over av bilder som viser lykke og velhavende. Sier ikke at de har store problemer, men man kan ikke gå igjennom et liv uten noen problemer. Samtidig så skjønner jeg at det er dårlig for bedriften hvis man fokuserer på problemer, det vil de nok holde privat. Det at følgere tror blindt på at de er perfekte og følgerne føler seg underlegne av den grunn er ikke bra. Man skal selvfølgelig være kritisk til det man leser osv, men det er ikke lett dersom du er ung eller er en person som har det vanskelig og lett føler seg underlegne når personen du følger legger ut et liv der alt er glansbilder. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. juli 2021 #45896 Del Skrevet 5. juli 2021 Mrs Robinson skrev (5 minutter siden): Men dette er jo noe som 90 % av Norges befolkning har oppnådd/kommer til å oppnå i løpet av livet. Hvorfor er det noe å MISUNNE? Jeg vet ikke hvorfor noen misunner det? Noen som ikke har oppnådd det samme kanskje? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 5. juli 2021 #45897 Del Skrevet 5. juli 2021 Klink skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hvorfor noen misunner det? Noen som ikke har oppnådd det samme kanskje? Men hvorfor misunnes Caroline berg Eriksen for å ha partner, hus og barn, og ikke Madonna Hansen som har oppnådd akkurat det samme? Å ha partner, hus og tilsynelatende friske barn er ikke uoppnåelig i Norge, det er helt vanlig og normalt 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. juli 2021 #45898 Del Skrevet 5. juli 2021 Mrs Robinson skrev (Akkurat nå): Men hvorfor misunnes Caroline berg Eriksen for å ha partner, hus og barn, og ikke Madonna Hansen som har oppnådd akkurat det samme? Å ha partner, hus og tilsynelatende friske barn er ikke uoppnåelig i Norge, det er helt vanlig og normalt Jeg vet ikke hvorfor noen misunner cbe noe, hun framstiller jo, som svært mange andre, livet sitt som fint og flott på sosiale media. Så kanskje noen misunner henne det som framstilles der? Og tror du ikke en som ønsker kjæreste eller barn misunner «Madonna Hansen» for det samme? Som et eksempel vet jeg om flere ufrivillig barnløse som er misunnelige fordi Kari Nordmann er gravid. Det det reageres på er at en bruker skriver at han eller hun ikke kan se noe vellykket ved cbe og der er jeg uenig, selv om det hun framstiller på some er et glansbilde. Og det bør alle bli bevisst på, at some er bare en framstilling av akkurat det man har lyst til å vise fram. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 5. juli 2021 #45899 Del Skrevet 5. juli 2021 Det eneste jeg kunne tenkt meg som CBE har er masse gratis stæsj som hun får kasta etter seg hele tiden. Ellers har jeg mann, barn, bikkje, 2 biler, hus og enda større og finere hage enn det CBE har. Jeg har heller ikke utsikt rett inn i en anleggplass. Penger har jeg også. Sikkert ikke like mye som henne men nok til at jeg kan betale regningene og unne meg noe i ny og ne. Utenlandsreiser liker jeg ikke og jeg kunne blitt like fit som henne hadde jeg gidda å bry meg og kosthold og trening. Spise på resturrant fem dager i uka liker jeg heller ikke. Men det er nice å få gratis robotklippere, klær, barnevogner etc da. Og å ha så mye tid til egenpleie som hun tilsynelatende har. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 5. juli 2021 #45900 Del Skrevet 5. juli 2021 (endret) Klink skrev (15 timer siden): Jeg vet ikke helt om jeg finner dette innlegget troverdig… Ikke jeg heller. Mistenker at det er ironi - for å se om deltagerne i tråden "går på" det. Det nevnes ganske ofte her at man ikke forstår hva faktiske følgere blir inpspirert av. Innlegget virket som et svar til de - hvor noe av det stereotypiske som pleier å provosere mest som "misunnelig", "pene barn", "kan leve av avkastning" nevnes. Dette fremsto for meg litt som å komme inn å "banne i kjerka" med hensikt - for å se om det ble debatt. Endret 5. juli 2021 av Isild 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå