Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Revenge o'Cavatina skrev (6 minutter siden):

Hva er formålet med å publisere fjorårets bilder uten forklaring?

Arbeid spart, antar jeg?

Det er jo ikke helt uvanlig. Noen IGere reposter jo omtrent bare et tjuetalls bilder på repeat i årevis, for å få litt action på kontoen uten særlig innsats. Antar det funker hvis likes er et mål i seg selv.

Det lyser ikke akkurat inspirasjon av en stor influencer som tyr til samme nødstrategi.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nobile skrev (15 minutter siden):

Samme med videoen på IG-story med grønn underdel. Den er fra 22. Juli i fjor

22.8, faktisk. 😅

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde lagt ut for 8 timer siden, et lagt ut i fjor sommer. 

Helt tydelig at de er tatt samme dag!

20210629_232850.jpg

20210629_232903.jpg

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ella_00
FruRosa skrev (9 minutter siden):

Et bilde lagt ut for 8 timer siden, et lagt ut i fjor sommer. 

Helt tydelig at de er tatt samme dag!

20210629_232850.jpg

20210629_232903.jpg

Det oser av kvalitet dette her :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjør det noe at hun poster gamle bilder? Jeg føler meg jo ikke lurt av den grunn. Det er ikke samme type omskriving av historien som når tidspunkt/sted på bildet har en innvirkning for historien, som med båndtvang/ dronebruk/ smittevern, der hun åpenbart pynter på historien for å komme bedre ut av det selv, eller når det gjelder troverdigheten i betalte samarbeid - som hvilket antrekk som ble brukt når det oppsto gnagsår. 

Eller er det noe jeg ikke forstår? 

Jeg synes det er så liten variasjon i det hun poster, så det ikke gjør så stor forskjell om bildene er tatt i fjor eller år. Og kanskje det betyr at hun har logget litt av for å være med barna sine eller ta litt ordentlig ferie, evt. har avtaler hun ikke ønsker å vise folk - helt topp å bruke gamle bilder da. Forventer nesten det av en profesjonell påvirker, jeg. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Powerball skrev (7 timer siden):

Intervallet mellom dose 1 og 2 er 6-12 uker. CBE er 34 år. De vaksinerte ikke friske 34-åringer i Sarpsborg i slutten av april/starten av mai. Men la oss nå ikke gi en desperat CBE gleden av å spekulere i den personlige helsen hennes, selv om hun fisker desperat etter engasjement med det bildet. 

Her jeg bor kunne man registrere seg på liste hvor man kan møte opp på under 20 min for å få doser som er til overs den dagen. Man blir da oppringt, de følger ikke noen kriterier da. Jeg ble oppringt sånn selv. Sikkert det som har skjedd. Man får automatisk ny time til dose 2 når man får dose 1. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (7 timer siden):

Her jeg bor kunne man registrere seg på liste hvor man kan møte opp på under 20 min for å få doser som er til overs den dagen. Man blir da oppringt, de følger ikke noen kriterier da. Jeg ble oppringt sånn selv. Sikkert det som har skjedd. Man får automatisk ny time til dose 2 når man får dose 1. 

men er det ikke da rart at hun ikke svarer på det? Jeg stilte spørsmål på bloggen « så deilig å være fullvakisnert! Hvor lang tid har Sarpsborg fra dose en til dose to?» spørsmålet er ikke publisert, i mstesettning til andre spørsmål /kommentarer som er skrevet senere. 
Og tenk på å kunne ha brukt bloggen til litt opplysning ; «jeg er fullvaksinert, har stått på en liste hvor jeg kan bli tilkalt om noen uteblir fra sin vaksinasjon. Det kan jo du også gjøre, om du bil vaksinere deg!»

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
8 hours ago, Hanne357 said:

Men gjør det noe at hun poster gamle bilder? Jeg føler meg jo ikke lurt av den grunn. Det er ikke samme type omskriving av historien som når tidspunkt/sted på bildet har en innvirkning for historien, som med båndtvang/ dronebruk/ smittevern, der hun åpenbart pynter på historien for å komme bedre ut av det selv, eller når det gjelder troverdigheten i betalte samarbeid - som hvilket antrekk som ble brukt når det oppsto gnagsår. 

Jeg synes det er så liten variasjon i det hun poster, så det ikke gjør så stor forskjell om bildene er tatt i fjor eller år. Og kanskje det betyr at hun har logget litt av for å være med barna sine eller ta litt ordentlig ferie, evt. har avtaler hun ikke ønsker å vise folk - helt topp å bruke gamle bilder da. Forventer nesten det av en profesjonell påvirker, jeg. 

Ja. Caroline og co refses for oversharing og overeksponering og å "legge hele livet sitt ut for salg", men når hun gjenbruker gammel content er det kritikkverdig det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne357 skrev (8 timer siden):

Det gjør selvsagt ikke noe som medfører et omdømmetap eller skadelige ringvirkninger på høyde med redigeringsskandalen, som føyer seg inn i en overgripende og alvorlig tematikk som angår kroppspress og thinspo i SoMe.

Men hun er som sagt ikke den eneste på IG som resirkulerer bilder på den måten, ledsaget av en tekst der hun later som at bildet er nytt. Jeg forstår ikke at noen kan få seg til å gjøre noe slikt, og jeg reagerer like negativt uansett hvem som gjør det. Alle som har fulgt CBE.no siden i fjor vil kjenne igjen bildet og se at hun lyver. Jeg oppfatter framgangsmåten som pinlig og uprofesjonell, og som et tegn at man ikke tar følgerne sine på alvor. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne357 skrev (9 timer siden):

Man ser jo på instastory at hun verken har tatt ferie eller at hun har logget av for å være med barna. Det deles jo gjennom hele dagen. Hvis du ikke har andre bilder å dele enn ett år gammelt bilde av deg selv i bikini, så kunne tanken kanskje vært at hun må ikke dele hele tiden. Men behovet for å vise mest mulig hud nå på sommeren, er jo ikke uventet. Om det så må være gamle bilder fra i fjor. Pluss at det er jo ekstremt enkelt for de å bruke gamle bilder. Tenkt så mye tid det det går med til å posere og redigering i photoshop. Tenk så mange timer de har spart. Dagene dems er jo så hektiske, så da er det jo forståelig at de tar noen snarveier noen ganger...eller ikke...

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ella_00

Opplever det som lite redelig å ta i mot likes, på et bilde som er nesten 1 år gammelt. 

Endret av Ella_00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bremnes.Kari skrev (1 time siden):

Ja. Caroline og co refses for oversharing og overeksponering og å "legge hele livet sitt ut for salg", men når hun gjenbruker gammel content er det kritikkverdig det og.

Ouch. Ja, her var det sammenhengen sin. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (17 timer siden):

Intervallet mellom dose 1 og 2 er 6-12 uker. CBE er 34 år. De vaksinerte ikke friske 34-åringer i Sarpsborg i slutten av april/starten av mai. Men la oss nå ikke gi en desperat CBE gleden av å spekulere i den personlige helsen hennes, selv om hun fisker desperat etter engasjement med det bildet. 

Man er fullvaksinert etter én dose, dersom man har hatt covid. Ingen tvil om at hun ønsker spekulasjoner rundt temaet ved å legge ut slike bilder/meldinger.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen hun la ut da gikk opp fra vannet og over brygga så ut til å være fra i går, så den som tok filmen kunne vel knipsa noen nye bilder også så hun slapp å legge ut et fra i fjor. Men det er vel litt vanskelig når LK ikke er tilgjengelig for photoshop-arbeid..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mymble skrev (28 minutter siden):

Filmen hun la ut da gikk opp fra vannet og over brygga så ut til å være fra i går, så den som tok filmen kunne vel knipsa noen nye bilder også så hun slapp å legge ut et fra i fjor. Men det er vel litt vanskelig når LK ikke er tilgjengelig for photoshop-arbeid..

Den filmen var også fra i fjor. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Den filmen var også fra i fjor. 

Åja. Så bare hun hadde annen bikinitruse på seg på filmen enn på bildet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å legge ut gamle bilder viser i alle fall at det vi får se kan være langt fra sannheten og noe alle som følger influensere burde vite. Dette gjelder ikke bare cbe, men alle influensere.  

Endret av Klink
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...