Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Revenge o'Cavatina skrev (30 minutter siden):

"Oi!😃 Her er det et stort butikkvindu med utstilling av puter i farger som matcher klærne mine. Hvor fiiint! Det ser ut som jeg har mange shoppingposer! 😍 Jeg må jo ta frem mobilen og forevige meg selv i dagliglivet i dette vinduet, tittende glad ned på bildet av meg på mobilskjermen idet jeg knipser så alle kan få se der filtrerte meg med en ukjent bil i bakgrunnen. Bygningen bak er også så delikaaat som kulisse! 👏. Åja, glemte doggybag'en til Lasse under armen🙈 men det gjør ingenting for hvor FIIIN er ikke luggen min idag!🙏 Hehe, og så er det er litt nippy ute, si!🙈🔥"

Sa ikke carolinenergeriksen-profilen noensinne. Jeg bare assossierte fritt som mottaker av publiseringen.

For et pinlig show dette er å bivåne 🙈

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (7 timer siden):

"Oi!😃 Her er det et stort butikkvindu med utstilling av puter i farger som matcher klærne mine. Hvor fiiint! Det ser ut som jeg har mange shoppingposer! 😍 Jeg må jo ta frem mobilen og forevige meg selv i dagliglivet i dette vinduet, tittende glad ned på bildet av meg på mobilskjermen idet jeg knipser så alle kan få se der filtrerte meg med en ukjent bil i bakgrunnen. Bygningen bak er også så delikaaat som kulisse! 👏. Åja, glemte doggybag'en til Lasse under armen🙈 men det gjør ingenting for hvor FIIIN er ikke luggen min idag!🙏 Hehe, og så er det er litt nippy ute, si!🙈🔥"

Sa ikke carolinenergeriksen-profilen noensinne. Jeg bare assossierte fritt som mottaker av publiseringen.

👏🏻🙌🏻

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo ta en hel evighet før både pølser og pinnebrød blir ferdigstekte over dette "bålet", hverken røyk eller glør. Pinnebrødet er heldig da, det ser ferdigstekt ut allerede .IMG_1199-1-copy.jpg?resize=2020,1346&quality=70

Endret av Minnie Mus
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (4 minutter siden):

Det må jo ta en hel evighet før både pølser og pinnebrød blir ferdigstekte over dette "bålet", hverken røyk eller glør. Pinnebrødet er heldig da, det ser ferdigstekt ut allerede .IMG_1199-1-copy.jpg?resize=2020,1346&quality=70

Blogginnlegget var merket med reklame da. 
De er ute på tur. 
Hun skriver om noe annet enn seg selv. 
Så får det være at det bålet ikke ser tent ut. De fikk nok i seg mat. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fibonacci skrev (3 minutter siden):

Det generelle bålforbudet gjelder ikke visse influencere? 

https://www.dsb.no/nyhetsarkiv/2021/balforbud-fra-15.-april/

Så bra det poengteres at bålet ikke var fyrt opp uansett da. 
Eller så kan det hende at noe av dette er gjeldene: Selv om det er generelt bålforbud har du lov til å tenne bål der det er opplagt at det ikke kan starte en brann. Dette kan for eksempel være hvis det ligger snø på bakken, eller at det har regnet i lang tid. Du kan også grille på stranden i god avstand fra skog og vegetasjon og på tilrettelagte grill- og bålplasser som er godkjent av kommunen. Sjekk alltid hvilke regler som gjelder for din kommune før du tenner bål.

Endret av Klink
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos tall fra Brønnøysundregistrene og Treasures vs andre, som ble diskutert for noen dager siden: Det ble forøvrig et gullår for Funkygine i fjor, akkurat som flere spådde her inne.

Endret av hufsaaaaa
La til noen ord
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (17 timer siden):

Jo.. men vi er så mange der ute med forskjellige kropper. Lange bein, korte bein, flat mage, definert mage, lange, kortete, skeive tenner, rette tenner og så videre. Jeg er fullt klar over at cbe sikkert viser holdninger om at man skal være tynn og trene en hel haug uten å spise . Og at det kan være skummelt for en med spiseforstyrrelser. 
Men å se bilde av en kropp som rett og slett bare er annerledes enn sin egen kan vel nesten ikke være problematisk. Hvorfor skal overvektige hylles, mens tynne må gjemme seg? 

Du argumenterer hele tiden ut ifra ditt eget perspektiv. Flott at du ikke har noen problemer med å bombarderes av perfekte, uoppnåelige (faktisk uekte) influensere i media, men dette er faktisk et samfunnsproblem, altså. Det er en kjennsgjerning at jenter/kvinner og gutter/menn over hele verden sliter med selvfølelsen pga det som oppleves som et overveldende kroppspress.

Og ja, det er fullt mulig å la være å følge f.eks CBE, men du slipper ikke unna likevel. Dette er rundt oss hele tiden, på reklameplakater, tv, vi får det opp i feeden på Facebook, Instagram osv enten vi vil eller ikke.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (2 minutter siden):

Du argumenterer hele tiden ut ifra ditt eget perspektiv. Flott at du ikke har noen problemer med å bombarderes av perfekte, uoppnåelige (faktisk uekte) influensere i media, men dette er faktisk et samfunnsproblem, altså. Det er en kjennsgjerning at jenter/kvinner og gutter/menn over hele verden sliter med selvfølelsen pga det som oppleves som et overveldende kroppspress.

Og ja, det er fullt mulig å la være å følge f.eks CBE, men du slipper ikke unna likevel. Dette er rundt oss hele tiden, på reklameplakater, tv, vi får det opp i feeden på Facebook, Instagram osv enten vi vil eller ikke.

Absolutt, men det er et samfunnsproblem ikke bare et cbe problem. Det finnes så mange som er helt grusomme på det der, cbe er nok kkke best i klassen, men på langt nær verst heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (13 minutter siden):

Men i akkurat denne tråden er det CBE som diskuteres. ;)

Ja, men cbe er det mulig å avfølge. Hun er heller ikke sånn kjempe mye i media lenger (?) heller. Så henne kan man la være å følge. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (5 minutter siden):

Føler du et ansvar for å bortforklare dette samfunnsproblemet, på bekostning av alle dem det rammer? Føler du et ansvar for med et skuldertrekk å legge ansvaret på alle som sliter med selvbilde, kroppspress og alvorlige spiseforstyrrelser, en av de vanligste alvorlige sykdommene hos tenåringsjenter som kan føre til irreversible helseskader (eller død), for at de velger å la seg påvirke negativt? Tenker du over at du ytrer deg så lemfeldig offentlig om tematikk som er blodig alvorlig for tusenvis av unge?

Eller slår du bare i hjel litt tid, liksom? 

Bare lurer. :) 

Jeg ønsker ikke å delta på en diskusjon som går på meg. 
Jeg mener jeg ikke utrykker noe om at de med alvorlige spiseforstyrrelser kan velge å være syke eller friske. Har ikke nevnt noen som er syke med et ord faktisk. 
Er man alvorlig syk håper jeg at man får hjelp til å bli frisk. Cbe og andre bloggere er det definitivt ikke hjelp i , nei. 

Endret av Klink
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har litt mer peiling enn meg: er det ikke ganske dårlig knebøy-teknikk i denne videoen? Ser at hun beveger knærne innover på vei opp, ser ikke helt riktig ut? Ser ut som stanga uten vekt er mer enn tungt nok for henne.. 

Screenshot_20210525_102709.thumb.jpg.19dc27ef2bcb5e6fd3cd5c34182b7f5e.jpg

Fra Netfit.no på Instagram 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aricia skrev (1 minutt siden):

ikke prøv deg. Det går ikke på deg. Det går på DET DU POSTER. 

Jeg mener jeg ikke utrykker noe om at de med alvorlige spiseforstyrrelser kan velge å være syke eller friske. Har ikke nevnt noen som er syke med et ord faktisk. 
Er man alvorlig syk håper jeg at man får hjelp til å bli frisk. Cbe og andre bloggere er det definitivt ikke hjelp i , nei. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, mange som sliter med alvorlige spiseforstyrrelser de har ikke blitt syke på grunn av influensere, de har blitt syke på grunn av alvorlige traumer i oppveksten, voldtekter, incest, umenneskelig stort prestasjonspress, vanskeligheter med å akseptere sin egen identitet og lignende. Så når man begynner å bli syk søker man seg kanskje til mennesker som ikke er bra og som gjør saken vondt verre. Cbe kan gjerne være en av dem da hun har et stort fokus på kropp og muligens har er vanskelig forhold til mat selv. Så lenge hvem som helst kan uttrykke seg på internett, så må en nesten avfølge om en ønsker å bli frisk. Dersom alle influensere med fokus på kropp sluttet, og ingen reklamer som insinuerer at tynn er lik vellykket, rik og pen ble brukt ville de fleste som sliter fremdeles slitt, for dette er stort sett ikke den utløsende faktoren. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymble skrev (2 minutter siden):

Dere som har litt mer peiling enn meg: er det ikke ganske dårlig knebøy-teknikk i denne videoen? Ser at hun beveger knærne innover på vei opp, ser ikke helt riktig ut? Ser ut som stanga uten vekt er mer enn tungt nok for henne.. 

Screenshot_20210525_102709.thumb.jpg.19dc27ef2bcb5e6fd3cd5c34182b7f5e.jpg

Fra Netfit.no på Instagram 

Det kan tyde på at det er maksstyrken hennes og at hun dermed har vanskeligheter med å stabilisere seg og løfte kontrollert opp.  Jeg gjør sånn når jeg begynner å nærme meg makspunkt og for sliten til å fortsette. Jeg er dog også plattfot og legger vekten ujevnt på føttene, hvilket fører til litt ubalanse. Jeg vet ikke om CBE har samme greia. Anbefaler denne videoen som viser hvordan man både korrekt gjør en knebøy og vanlige feil og årsaker til dette: 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...