Gjest tranedatter Skrevet 20. mai 2021 #42581 Del Skrevet 20. mai 2021 Marthos skrev (9 timer siden): Jeg bare kommer inn fra sidelinjen her og nevner at «Kundefordringene falt fra drøye 2,1 millioner til 644.000 kroner.» (og så kan vi jo «dele på to», siden de er to personer som lever av dette). Hentet fra: https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2021/05/19/7675344/inntjeningen-stupte-for-fotballfrue-i-fjor Sol79 skrev (9 timer siden): Det trenger jo ikke bety noe annet enn at de ikke har så mye utestående per 31/12. Å dele det på to gir ingen mening. Kundefordring: Kundefordringer – hva er en kundefordring? - Debet Regnskap Ordbok "En kundefordring er en bedrifts pengekrav til kunden sin i forbindelse med salget av en tjeneste eller vare. Altså, hva kunden som kjøper en tjeneste eller vare skylder sin leverandør. Det er for eksempel beløpet en leverandør utsteder på en faktura, penger som en leverandør har til gode hos kunden." Jeg trodde også det var den totale summen de har fakturert fra, bankinnskudd er tydeligvis det som betyr noe. Men om den minsker etter som utgifter betales eller viser et totalbeløp, vet jeg ikke. Videre (min fetmarkering): "Først når kunden har betalt den utstedte fakturaen fra kundefordringen føres dette over til bankinnskudd. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 20. mai 2021 #42582 Del Skrevet 20. mai 2021 Bildene er ofte blurret noe så hinsides, og på en flekkvis og merkelig måte. Dette er ikke bra redigering. De lysende kritthvite tennene på hele kjernefamilien (og ikke på «statister» som er med på bildene syns jeg også det er litt vanskelig å tro på. Ser aldri slike tenner i virkeligheten. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepsimaximus Skrevet 20. mai 2021 #42583 Del Skrevet 20. mai 2021 tranedatter skrev (1 time siden): Kundefordring: Kundefordringer – hva er en kundefordring? - Debet Regnskap Ordbok "En kundefordring er en bedrifts pengekrav til kunden sin i forbindelse med salget av en tjeneste eller vare. Altså, hva kunden som kjøper en tjeneste eller vare skylder sin leverandør. Det er for eksempel beløpet en leverandør utsteder på en faktura, penger som en leverandør har til gode hos kunden." Jeg trodde også det var den totale summen de har fakturert fra, bankinnskudd er tydeligvis det som betyr noe. Men om den minsker etter som utgifter betales eller viser et totalbeløp, vet jeg ikke. Videre (min fetmarkering): "Først når kunden har betalt den utstedte fakturaen fra kundefordringen føres dette over til bankinnskudd. " Om man skal se hvor mye de har fakturert i 2020 må man se på resultatsiden, altså der inntekter og utgifter fremkommer. Bankinnskudd, fordringer og gjeld er på balansesiden av regnskapet og sier noe om hvordan eiendeler er fordelt mellom fordringer, gjeld, bank osv. En veldig høy andel kundefordringer kan gjøre regnskapet mer usikkert, fordi man ikke vet om man får inn alle pengene. Det kan evt tyde på at mye av omsetningen har skjedd sent på året. En svært lav andel kundefordringer kan tyde på at det har vært liten aktivitet på slutten av året. Om man ikke kan noe om regnskap så er det nok best å holde seg til resultatsiden av regnskapet, som altså sier hvordan det har gått akkurat det året. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 20. mai 2021 #42584 Del Skrevet 20. mai 2021 Som andre har påpekt, hvordan kan VG konkludere med at "Coronaåret har ført til rekordlav aktivitet i Treasures AS, når de ikke har fått snakket med dem det gjelder? Fra https://www.vg.no/rampelys/i/rgogje/coronasmell-for-influencer-caroline-berg-eriksen + Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 20. mai 2021 #42585 Del Skrevet 20. mai 2021 Lavande skrev (1 minutt siden): Som andre har påpekt, hvordan kan VG konkludere med at "Coronaåret har ført til rekordlav aktivitet i Treasures AS, når de ikke har fått snakket med dem det gjelder? Fra https://www.vg.no/rampelys/i/rgogje/coronasmell-for-influencer-caroline-berg-eriksen + Fordi regnskapet for 2020 sier det ekteparet ikke vil kommentere. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 20. mai 2021 #42586 Del Skrevet 20. mai 2021 Sugar&Spice skrev (8 minutter siden): Fordi regnskapet for 2020 sier det ekteparet ikke vil kommentere. Så du tenker at det står i regnskapet, men har ikke eierne av Treasures AS uttalt i sine SoMe-kanaler at de ikke har blitt påvirket av Covid-19, eller husker jeg feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 20. mai 2021 #42587 Del Skrevet 20. mai 2021 Lavande skrev (Akkurat nå): Så du tenker at det står i regnskapet, men har ikke eierne av Treasures AS uttalt i sine SoMe-kanaler at de ikke har blitt påvirket av Covid-19, eller husker jeg feil? Jeg tenker at VG sin uttalelse handler om bedriften og regnskapet- tallenes tale. Hva eierne av bedriften sier trenger ikke nødvendigvis speile hva tallene sier. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 20. mai 2021 #42588 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Lavande skrev (13 minutter siden): Så du tenker at det står i regnskapet, men har ikke eierne av Treasures AS uttalt i sine SoMe-kanaler at de ikke har blitt påvirket av Covid-19, eller husker jeg feil? Nei, du husker ikke feil. Det var i forbindelse med en annen influencer som uttalte at det var nedgang i 2020 pga. korona. Berg Eriksen uttalte at de ikke opplevde det samme. Dessverre finner jeg ikke igjen uttalelsen i eget kommentarfelt. Tilføyelse: Dette er artikkelen jeg viser til. Kampanje sin er dessverre bak betalingsmur. "- En halv årslønn har gått rett ut vinduet" https://www.tv2.no/a/11434569/ "Influencere rammes av koronakrisen: - Det var et skikkelig slag i trynet | Kampanje" https://kampanje.com/premium/april-2020/innsikt/influencere-rammes-av-koronakrisen---det-var-et-skikkelig-slag-i-trynet/ Endret 20. mai 2021 av Revenge o'Cavatina 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 20. mai 2021 #42589 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Sugar&Spice skrev (3 timer siden): Jeg tenker at VG sin uttalelse handler om bedriften og regnskapet- tallenes tale. Hva eierne av bedriften sier trenger ikke nødvendigvis speile hva tallene sier. Regnskapet sier at bedriften har gjort det dårligere, men hverken vi eller VG kan konkludere med en årsak kun ved å se på de tallene. Andre tall viser at bloggen nå har under 2.000 daglige unike lesere (vs ca. 30.000 lesere for 3 år siden iflg. Blogglisten) og engasjementrate på instagram på rundt 1%, jf. tidligere innlegg her. Samtidig har bedriften rotet med å få opp Netfit i flere år (jobbet med det siden sommeren 2017 iflg blogginnlegg). En tjeneste de sannsynlig kunne ha tjent godt på under pandemien. Kan det ha noe/mer med inntekstsvikten å gjøre? Tilføyelse: Jeg legger forøvrig merke til at Finansavisen ikke skriver noe om årsak. Endret 20. mai 2021 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marguerite Skrevet 20. mai 2021 #42590 Del Skrevet 20. mai 2021 tranedatter skrev (2 timer siden): Kundefordring: Kundefordringer – hva er en kundefordring? - Debet Regnskap Ordbok "En kundefordring er en bedrifts pengekrav til kunden sin i forbindelse med salget av en tjeneste eller vare. Altså, hva kunden som kjøper en tjeneste eller vare skylder sin leverandør. Det er for eksempel beløpet en leverandør utsteder på en faktura, penger som en leverandør har til gode hos kunden." Jeg trodde også det var den totale summen de har fakturert fra, bankinnskudd er tydeligvis det som betyr noe. Men om den minsker etter som utgifter betales eller viser et totalbeløp, vet jeg ikke. Videre (min fetmarkering): "Først når kunden har betalt den utstedte fakturaen fra kundefordringen føres dette over til bankinnskudd. " At kundefordringene har gått ned kan jo bare være tilfeldig dersom de i 2020 fakturerte tidlig i desember i stedet for senere. Selvfølgelig kan de være en indikasjon på færre oppdrag også, men det er uansett bare et øyeblikksbilde som vil variere fra år til år avhengig av tidspunktet for faktureringene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 20. mai 2021 #42591 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Både VG og Finansavisen skriver at omsetningen i 2019 var på 3,6, men hos https://www.brreg.no står det 3,969 mill i driftsinntekter: Er det en feil? I tilfelle kan det være at overskriftene deres "... nesten halvert.." ikke stemmer? (Lenker til skjermbilder: VG og Finansavisen Endret 21. mai 2021 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 20. mai 2021 #42592 Del Skrevet 20. mai 2021 Lavande skrev (4 minutter siden): Det kan se ut som både VG og Finansavisen har brukt feil tall for 2019, når de skriver at omsetningen i 2019 var på 3,6, for i det offentlige regnskapet står det 3,969 mill i driftsinntekter. I tilfelle kan det være at overskriftene deres "... nesten halvert.." da ikke helt stemmer. Dokumentasjon: https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2021/05/19/7675344/inntjeningen-stupte-for-fotballfrue-i-fjor + https://www.vg.no/rampelys/i/rgogje/coronasmell-for-influencer-caroline-berg-eriksen + https://www.regnskapstall.no/regnskapstall-for-treasures-as-103984696S0 Det står over 3,6 da, rett skal være rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 20. mai 2021 #42593 Del Skrevet 20. mai 2021 Pandemien har slått uheldig ut økonomisk for enkelte influencere, mens andre tilsynelatende har klart seg bra. Caroline Berg Eriksen hevder selv å tilhøre den siste gruppen, altså de som ikke er negativt påvirket av Corona. Likevel har inntektene stupt. Da kan det bare skyldes færre oppdrag og/eller lavere betalt pr oppdrag. Når vi ser på tallene @Lavande legger fram, er dette veldig plausibelt. Vi må derfor anta at VG har tatt en spansk en og skyldt på corona, uten å sjekke fakta. Typisk klikkåte, corona selger, særlig nedstengningen negative konsekvenser gir veldig mange klikk, da folk flest er lei. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 20. mai 2021 #42594 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Klink skrev (22 timer siden): Det står over 3,6 da, rett skal være rett. Ikke hos VG. Finansavisen viser til over 3,6 mill, men hvem skriver det slik, hvis de mener 3,965 mill? Samtidig har både VG og Finansavisen overskrifter med omsetningen er "nesten halvert". Driftsinntektene for 2019 var iflg Brønnøysundregisteret på 3.965 mill., slik at hvis omsetningen for 2020 er på 1,9 stemmer ikke overskriftene deres. Som var poenget mitt. Og så kan man i tillegg stille spørsmål ved VG sin "Corona-overskrift". Endret 21. mai 2021 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresshoppa Skrevet 20. mai 2021 #42595 Del Skrevet 20. mai 2021 Hei, Lasse! Hvis (les:når) du ser dette, så må du seriøst øve mer på redigeringen. Flaut uproft🙈 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 20. mai 2021 #42596 Del Skrevet 20. mai 2021 On 5/18/2021 at 12:27 PM, Pust said: Magemusklene er tydelig delt i navlepartiet. Hvis du ser på bilder av menn med definerte muskler og like lite underhudsfett, vil du se forskjellen. Dersom kirurgen har laget for stor lomme kan implantatet skli ut av posisjon, for eksempel inn mot armhulen eller inn mot brystbenet. Implantater som ligger over og ikke under muskelen, kan sikkert bevege seg mer enn de som er plassert under muskelen. Jeg har ikke operert puppene, men jeg har også pupp som strekker seg innunder armhulen - det er spesielt synlig når jeg har på stram sportsbh. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 20. mai 2021 Populært innlegg #42597 Del Skrevet 20. mai 2021 gjest:) skrev (24 minutter siden): Jeg har ikke operert puppene, men jeg har også pupp som strekker seg innunder armhulen - det er spesielt synlig når jeg har på stram sportsbh. Godt å vite. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 20. mai 2021 #42598 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Nå er 2020-regnskapet lagt ut, og ifølge https://www.regnskapstall.no/informasjon-om-treasures-as-103984696S0 er omsetningen mer enn halvert: Fra https://www.proff.no/selskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ Endret 21. mai 2021 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 20. mai 2021 Populært innlegg #42599 Del Skrevet 20. mai 2021 De var med i Bloggerne, hun "designet" to kleskolleksjoner, hele familien var ikledd Twentyfour hele 2020 og hun brukte BALion så mye at hun fikk gnagsår på ryggen. Både oppe og nede. Likevel har inntektene stupt. Den manglende evnen til å fornye seg, den ukuelige troen på egen ufeilbarlighet og LKEs katastrofale oppførsel på SoMe speiles endelig i inntektene. Jeg er spent på om dette er en vekker for paret, eller om de fortsetter i samme spor. Jeg er redd de gjør det siste, for de mangler fantasi, gjennomføringsevne, arbeidsmoral og etter 14(?) år i bransjen har de fremdeles ikke forstått lovene jobben deres er underlagt. Hvis de skal endre på noe av dette, så er det en indirekte innrømmelse av at de har gjort feil tidligere. Jeg tror det sitter såpass langt inne at de heller kjører bedriften i grøfta. Ganske fascienerende å være vitne til, faktisk. 86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 20. mai 2021 Populært innlegg #42600 Del Skrevet 20. mai 2021 Felis skrev (5 minutter siden): De var med i Bloggerne, hun "designet" to kleskolleksjoner, hele familien var ikledd Twentyfour hele 2020 og hun brukte BALion så mye at hun fikk gnagsår på ryggen. Både oppe og nede. Likevel har inntektene stupt. Den manglende evnen til å fornye seg, den ukuelige troen på egen ufeilbarlighet og LKEs katastrofale oppførsel på SoMe speiles endelig i inntektene. Jeg er spent på om dette er en vekker for paret, eller om de fortsetter i samme spor. Jeg er redd de gjør det siste, for de mangler fantasi, gjennomføringsevne, arbeidsmoral og etter 14(?) år i bransjen har de fremdeles ikke forstått lovene jobben deres er underlagt. Hvis de skal endre på noe av dette, så er det en indirekte innrømmelse av at de har gjort feil tidligere. Jeg tror det sitter såpass langt inne at de heller kjører bedriften i grøfta. Ganske fascienerende å være vitne til, faktisk. Tror ikke på noen endring jeg heller. Caroline var på pallen hele veien som "fotballfrue". Søt og blid, ung og fresh, jenteblogg, rosablogg, lettlest, lettvint og dus. Men, som "herr og fru"-blogg i 30 årene har det blitt helt annerledes. Det er for det meste all over the place, arrogant, og redigert. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå