Aricia Skrevet 19. mai 2021 #42501 Del Skrevet 19. mai 2021 CBE.no har 311 000 følgere på Instagram, og en åpen bedriftskonto. Kontoen er en kanal for salg av annonseplass. Alt innhold på kontoen er innpakningspapir og staffasje som tjener salgsformålet. Svært få trykker liker på bildene (= engasjementsrate), men at CBE.no potensielt når ut til et svært stort publikum likevel er hevet over tvil. Å forsøke å bruke noe annet som argument for å gjøre debatten om kroppspress og ansvar til en debatt om enkeltindivider (privatpersonen Berg Eriksen vs. den enkelte deltaker i denne tråden) og deres personlige moral er en stråmann og en avsporing. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 19. mai 2021 #42502 Del Skrevet 19. mai 2021 Pottah skrev (11 minutter siden): Jeg er enig i at man skal være forsiktig med hva man skriver, og at man ikke skal spekulere i noens helse. Jeg har alltid et bevisst forhold til det jeg skriver, og hadde hatt null problem med å si det jeg skriver face2-face eller om identiteten min ble lekket. Jeg skriver aldri ting jeg ikke står for, og jeg unngår å spekulere i helse. Det mener jeg alle bør gjøre. Men at mine og CBE sine ytringer vektes likt, er jeg ikke enig i. Jobben til CBE er å påvirke. Hun har et redaktøransvar jeg ikke har, skal følge lover og bør følge retningslinjer som stiller mye mer ansvar enn det min ytringsfrihet gjør. Mener du at CBE lyver? Det er riktig at det er salgstaktikk å si "det er mange som har spurt...." istedenfor å bare svare de som spør, eller legge ut "svaret" uten å starte med å si at mange har spurt. Men om det ikke faktisk ER mange som har spurt, så er det jo løgn. Det stemmer at hun har lavt engasjement, og jeg tror det kan tyde på at hun er på vei nedover businessmessig om hun ikke klarer å snu den trenden. Det betyr ikke at det ikke fortsatt er mange som lar seg påvirke av henne, bare at engasjementet og antall lesere av bloggen er lavere enn før. Det er ikke en motsetning å si "jeg tror CBE er på vei ut" og at hun fortsatt har en påvirkningskraft og bør forholde seg til at hun er en negativ påvirker. Jeg skriver ikke offentlig hva jeg tror om noens psyke, men det betyr ikke at jeg ikke kan være skeptisk til det som legges ut for at noen skal tjene penger. Enig. I tillegg tenker jeg det det også kan være forskjeller på hvilke områder CBE.no fortsatt påvirker eller ikke påvirker lengre. Jeg er i målgruppen men sliter med å se hvordan noen kan påvirkes til å kjøpe produktene det reklameres for. Der i mot ser jeg uten problemer at man i høy grad kan påvirkes av thinspo, og usunt forhold til mat og trening. Det er ikke svart/hvitt eller alt/intet. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 19. mai 2021 #42503 Del Skrevet 19. mai 2021 De fikk jo opp engasjementet med å eksponere barna til gangs både på blogg og IG, etter 17 mai feiringen. Måtte vel til etter en stund med lite oppmerksomhet. Vi ser jo at det er barna som interesserer og engasjerer følgerne på antall likes på innholdet CBE legger ut. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 19. mai 2021 #42504 Del Skrevet 19. mai 2021 Minnie Mus skrev (7 minutter siden): De fikk jo opp engasjementet med å eksponere barna til gangs både på blogg og IG, etter 17 mai feiringen. Måtte vel til etter en stund med lite oppmerksomhet. Vi ser jo at det er barna som interesserer og engasjerer følgerne på antall likes på innholdet CBE legger ut. Ja, forkastelig praksis at mindreårige må stille opp på egen fridag. Fra tidlig morgen til sene kvelden, for at foreldrene skal tjene penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 19. mai 2021 #42505 Del Skrevet 19. mai 2021 3 minutter siden, Lin11 said: Ja, forkastelig praksis at mindreårige må stille opp på egen fridag. Fra tidlig morgen til sene kvelden, for at foreldrene skal tjene penger. Ja, det er forkastelig at de ikke får ha i fred 17 mai engang, uten at det skal deles med mange tusen ukjente mennesker. Burde ikke innlegget vært merket som reklame egentlig? Mener å huske at CBE mottok noe bunadssølv? Så forresten at "fossensylv" spurte om de kunne dele, under innlegget på insta fra 17 mai. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klaraku78 Skrevet 19. mai 2021 #42506 Del Skrevet 19. mai 2021 Minnie Mus skrev (33 minutter siden): De fikk jo opp engasjementet med å eksponere barna til gangs både på blogg og IG, etter 17 mai feiringen. Måtte vel til etter en stund med lite oppmerksomhet. Vi ser jo at det er barna som interesserer og engasjerer følgerne på antall likes på innholdet CBE legger ut. Video av barna er delt på tik tok også, bare for å være sikker på de blir eksponert for flest mulig. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 19. mai 2021 #42507 Del Skrevet 19. mai 2021 Pottah skrev (56 minutter siden): ... Det stemmer at hun har lavt engasjement, og jeg tror det kan tyde på at hun er på vei nedover businessmessig om hun ikke klarer å snu den trenden. Det betyr ikke at det ikke fortsatt er mange som lar seg påvirke av henne, bare at engasjementet og antall lesere av bloggen er lavere enn før. Det er ikke en motsetning å si "jeg tror CBE er på vei ut" og at hun fortsatt har en påvirkningskraft og bør forholde seg til at hun er en negativ påvirker. ... Aricia skrev (55 minutter siden): CBE.no har 311 000 følgere på Instagram, og en åpen bedriftskonto. Kontoen er en kanal for salg av annonseplass. Alt innhold på kontoen er innpakningspapir og staffasje som tjener salgsformålet. Svært få trykker liker på bildene (= engasjementsrate), men at CBE.no potensielt når ut til et svært stort publikum likevel er hevet over tvil. Å forsøke å bruke noe annet som argument for å gjøre debatten om kroppspress og ansvar til en debatt om enkeltindivider (privatpersonen Berg Eriksen vs. den enkelte deltaker i denne tråden) og deres personlige moral er en stråmann og en avsporing. Inocybe skrev (39 minutter siden): Enig. I tillegg tenker jeg det det også kan være forskjeller på hvilke områder CBE.no fortsatt påvirker eller ikke påvirker lengre. Jeg er i målgruppen men sliter med å se hvordan noen kan påvirkes til å kjøpe produktene det reklameres for. Der i mot ser jeg uten problemer at man i høy grad kan påvirkes av thinspo, og usunt forhold til mat og trening. Det er ikke svart/hvitt eller alt/intet. Signerer. 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 19. mai 2021 #42508 Del Skrevet 19. mai 2021 Nudeldama skrev (2 timer siden): Hvis man mener CBE må være seg bevisst hva hun legger ut fordi det kan påvirke andre, så bør man også være seg selv bevisst hva man legger ut hvis det kan påvirke CBE negativt. Hvis man mener at folk har et ansvar selv og at de da heller bør la være og oppsøke det som trigger dem, så vil jo både det CBE legger ut og det som skrives i denne tråden være mindre problematisk. Jeg mener bare at det må være likt. Det man står for må gå begge veier. Sorry, men denne tråden står ikke ansvarlig for om CBE trigges eller ikke. Da bør i alle fall CBE la være å lese her inne. Men det bør jo ikke være noe problem, all den tid hun påstår hun ikke leser den. 😬 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 19. mai 2021 #42509 Del Skrevet 19. mai 2021 Minnie Mus skrev (1 time siden): Ja, det er forkastelig at de ikke får ha i fred 17 mai engang, uten at det skal deles med mange tusen ukjente mennesker. Burde ikke innlegget vært merket som reklame egentlig? Mener å huske at CBE mottok noe bunadssølv? Så forresten at "fossensylv" spurte om de kunne dele, under innlegget på insta fra 17 mai. Klart det skal merkes som reklame. Er praksisen hos Treasures AS å ha minst et umerket reklame innlegg i uka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 19. mai 2021 #42510 Del Skrevet 19. mai 2021 Aquarius04 skrev (1 time siden): Sorry, men denne tråden står ikke ansvarlig for om CBE trigges eller ikke. Da bør i alle fall CBE la være å lese her inne. Men det bør jo ikke være noe problem, all den tid hun påstår hun ikke leser den. 😬 Det samme kan vel da sies om noen trigges av å følge CBE på SoMe. De kan vel bare slutte å lese hennes insta/blogg? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 19. mai 2021 #42511 Del Skrevet 19. mai 2021 Ja, det er viktigere å beskytte CBE mot å trigges enn eventuelle lesere som blir påvirket. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 19. mai 2021 #42512 Del Skrevet 19. mai 2021 Nudeldama skrev (9 minutter siden): Det samme kan vel da sies om noen trigges av å følge CBE på SoMe. De kan vel bare slutte å lese hennes insta/blogg? Så bedrifter skal ikke følge etiske retningslinjer og ha god moralsk standard, fordi man kan bare la være å bruke de hvis de er shady? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 19. mai 2021 #42513 Del Skrevet 19. mai 2021 LilleSnupp skrev (1 minutt siden): Ja, det er viktigere å beskytte CBE mot å trigges enn eventuelle lesere som blir påvirket. Jeg ville trodd at de som syntes det var viktig å beskytte folk mot evt trigging ville vært opptatt av at det gjaldt alle, inkludert CBE. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 19. mai 2021 #42514 Del Skrevet 19. mai 2021 Lin11 skrev (1 minutt siden): Så bedrifter skal ikke følge etiske retningslinjer og ha god moralsk standard, fordi man kan bare la være å bruke de hvis de er shady? Du misforsto poenget. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 19. mai 2021 #42515 Del Skrevet 19. mai 2021 Nudeldama skrev (Akkurat nå): Du misforsto poenget. Det er faktisk du som misser poenget. Perspektivet ditt er skremmende, hvis flere hadde tenkt slik om bedrifter, ledere, statsledere og innenfor brudd på menneskerettigheter. Så ville denne planeten vært et ugreit sted å bo. Man skal virkelig ikke tåle så vel, den urett som ikke rammer deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 19. mai 2021 #42516 Del Skrevet 19. mai 2021 Lin11 skrev (Akkurat nå): Man skal virkelig ikke tåle så vel, den urett som ikke rammer deg selv! Inkluderer ikke det også CBE? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 19. mai 2021 #42517 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) Nudeldama skrev (17 minutter siden): Inkluderer ikke det også CBE? Nok en gang misser du poenget 🙄 Treasures AS er en bedrift, de driver bloggen CBE.no som tjener penger gjennom å påvirke til kjøp av varer. I tillegg bruker de egne barn i kommersiell utnyttelse. Dette er kritikkverdig og definitivt viktig å diskutere. Denne bedriften har i tillegg tenkt å selge inn trening gjennom thinspo. I tillegg er bedriften helt ræva på merking av reklame godt dokumentert på de siste sidene. Så denne ansvarsfraskrivelsen fra din side @Nudeldama kan du dele med de som har samme syn som deg selv. Å sammenligne shady handlinger fra shady bedrifter med kritikken mot denne er virkelig helt bak mål. Endret 19. mai 2021 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 19. mai 2021 #42518 Del Skrevet 19. mai 2021 Lin11 skrev (20 minutter siden): Nok en gang misser du poenget 🙄 Treasures AS er en bedrift, de driver bloggen CBE.no som tjener penger gjennom å påvirke til kjøp av varer. I tillegg bruker de egne barn i kommersiell utnyttelse. Dette er kritikkverdig og definitivt viktig å diskutere. Denne bedriften har i tillegg tenkt å selge inn trening gjennom thinspo. I tillegg er bedriften helt ræva på merking av reklame godt dokumentert på de siste sidene. Så denne ansvarsfraskrivelsen fra din side @Nudeldama kan du dele med de som har samme syn som deg selv. Å sammenligne shady handlinger fra shady bedrifter med kritikken mot denne er virkelig helt bak mål. Dette er viktig å huske på! Også for influencerne som tar all konstruktiv kritikk personlig. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 19. mai 2021 #42519 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) Det er åpenbart nødvendig å repetere gang etter gang hva formålet er for carolinebergeriksen.no /carolinebergeriksenno/ Treasures AS / netfit.no / Netfit AS Endret 19. mai 2021 av Revenge o'Cavatina 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 19. mai 2021 #42520 Del Skrevet 19. mai 2021 Det er faktisk ikke alle som er voksne nok, sterke nok, har fornuft nok til å bare «slutte å følge». Det er jo hele poenget med å inspirere og influere. Folk bruker sånt som motivasjon og inspirasjon. Og da slutter man bare ikke å følge. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå