Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Orly skrev (31 minutter siden):

Mascaraen er veldig bra, litt rart å klage på noe man ikke har prøvd 

Det er uansett trist at fruen markedsfører billig ræl- noe både makeup mekka og twist shake er. Ingenting ekskusivt over det. Men hun tar jo de få mulighetene hun har.. Det bryter så inmari med hennes "glansede magasin" og "eksklusive" livsstil.  Det er ikke klasse på dama. Blir så TRIST av influencere. At de ikke kan bruke makten sin til noe annent en forbruk av ræl og dårlige skjønnhetsidealer. Personlig følger jeg heller bloggere og instagrammere som snakker om personlig økonomi, minimalisme, ekte trening, reduksjon av forbruk osv. Folk med sunne verdier. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katten89 skrev (15 minutter siden):

Det er uansett trist at fruen markedsfører billig ræl- noe både makeup mekka og twist shake er. Ingenting ekskusivt over det. Men hun tar jo de få mulighetene hun har.. Det bryter så inmari med hennes "glansede magasin" og "eksklusive" livsstil.  Det er ikke klasse på dama. Blir så TRIST av influencere. At de ikke kan bruke makten sin til noe annent en forbruk av ræl og dårlige skjønnhetsidealer. Personlig følger jeg heller bloggere og instagrammere som snakker om personlig økonomi, minimalisme, ekte trening, reduksjon av forbruk osv. Folk med sunne verdier. 

Billig ræl  faktisk , fir en nedlatende holdning. Selv om ikke sminken koster mange hundre kroner så er det ikke  ræl, noen ganger burde man gå litt i seg selv altså. 
Dette er en av grunnene til at denne tråden blir sett på som useriøs, synd dere ikke ser det selv.

Endret av Orly
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maayaaa
Orly skrev (1 minutt siden):

Billig ræl  faktisk , fir en nedlatende holdning. Selv om ikke sminken koster mange hundre kroner så er det ikke  ræl, noen ganger burde man gå litt i seg selv altså. 

Billig betyr at det er kuttet kostnader hele veien opp gjennom distribusjonskjeden, samt at billig ofte (ikke alltid) betyr dårlig kvalitet. Det er nå bare ett aspekt av saken.

Ett helt annet er at det kræsjer totalt med fancy villa i parken å bruke billigmascara, billige klær, billig alt mulig. Det kan jo hende at CBE kler seg i haute couture når hun ikke er på sosiale medier, men jeg får meg ikke helt til å tro det.

Begge fremstår som desperate klatrere i den sosiale rangstigen, og de bommer hele tiden. 

Kvalitet er ikke snobberi. Kvalitet koster i nyinnkjøp, men det varer. Kvalitet og godt håndverk er bærekraftig. Nytt alt mulig hele tiden er ikke. Classy er å kjøpe så god kvalitet som du har råd til, og så bruke det opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Orly skrev (10 minutter siden):

Dette er en av grunnene til at denne tråden blir sett på som useriøs, synd dere ikke ser det selv.

Veldig seriøst å kalle en tråd for useriøst, fordi man ikke liker at en maskara kalles billig ræl. Har du i det hele tatt lest tråden? Har du noe å bidra med når det gjelder annen problematikk enn et utsagn om en maskara? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (2 minutter siden):

Veldig seriøst å kalle en tråd for useriøst, fordi man ikke liker at en maskara kalles billig ræl. Har du i det hele tatt lest tråden? Har du noe å bidra med når det gjelder annen problematikk enn et utsagn om en maskara? 

Ja jeg har lest hele tråden og hver gang noen ymter frempå om usaklig kritikk så blir de sablet ned, det er en hel drøss jeg ikke liker med CBE som jeg har skrevet før, men all kritikk er ikke god kritikk ! 
Ser dere ikke selv hvor tåpelig det blir å sable folk ned på den måten du gjør nå? Har man ikke lov å komme med kritikk når man mener noe av det dere skriver blir for dumt ? Har du noe annet å bidra med selv ? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Orly skrev (52 minutter siden):

Ja jeg har lest hele tråden og hver gang noen ymter frempå om usaklig kritikk så blir de sablet ned, det er en hel drøss jeg ikke liker med CBE som jeg har skrevet før, men all kritikk er ikke god kritikk ! 
Ser dere ikke selv hvor tåpelig det blir å sable folk ned på den måten du gjør nå? Har man ikke lov å komme med kritikk når man mener noe av det dere skriver blir for dumt ? Har du noe annet å bidra med selv ? 

Du syns det er dumt at jeg klager på en mascara jeg ikke har prøvd. Unnskyld meg men ja, jeg tviler virkelig på hvor god en mascara kan være når den bare koster 40 kroner. Det gjør meg hverken til en snobb eller en riking. Erfaringsmessig, for MEG, så har det alltid lønt seg å gå for kvalitet. Det holder rett og slett mye lenger. Men nå er det vel nok avsporing fra trådens tema.

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maayaaa skrev (17 minutter siden):

Begge fremstår som desperate klatrere i den sosiale rangstigen, og de bommer hele tiden. 

Ja, du sier noe der, og selv om de sikkert forsøker å klatre, så er det dessverre for de feil vei, men de ser det kanskje ikke selv?
I mitt øyemed så befinner de seg ganske så langt nede på den stigen, om de i det hele tatt har kommet seg til første trinn 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (Akkurat nå):

Du syns det er dumt at jeg klager på en mascara jeg ikke har prøvd. Unnskyld meg men ja, jeg tviler virkelig på hvor god en mascara kan være når den bare koster 40 kroner. Det gjør meg hverken til en snobb eller en riking. Erfaringsmessig, for MEG, så har det alltid lånt seg å gå for kvalitet. Det holder rett og slett mye lenger. Men nå er det vel nok avsporing fra trådens tema.

Ja selvsagt synes jeg det,som med alle som mener noe om ting de ikke har prøvd. Jeg har både dyre og billige mascaraer , den til 30 er ikke noe dårligere enn den dyre , ja jeg ble overrasket over hvor god den var til den prisen men jeg valgte å prøve og er glad for det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maayaaa
Skrottefar skrev (11 minutter siden):

I mitt øyemed så befinner de seg ganske så langt nede på den stigen, om de i det hele tatt har kommet seg til første trinn 

Det er sant - de er nyrike (om et par millioner her og der betyr rikdom), og beter seg deretter. Jeg vet lite om bakgrunnen til LKE, men CBE er av solid arbeiderbakgrunn, noe hun definitivt ikke trenger å skamme seg over (og kanskje ikke gjør det heller). Men ja, de klatrer på feil stige i feil retning i forhold til det som synes å være målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (36 minutter siden):

Da synes jeg du kan delta i noe av det som faktisk er ganske alvorlig - feks barneeksponering og hvordan varer og tjenester markedsføres og hvordan det merkes. 

Og hun reklamerer jo ikke akkurat for high-end-produkter. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og persondebatt.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Orly skrev (44 minutter siden):

Sablet ned? Du driver å avsporer og kritikken av en maskara sier ingenting om denne tråden. Hvis man først skal snakke om å gå i seg selv, så les tråden en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt rart av en som lager en trenings-app å aldri vise at hun trener med vekter, men bare skrive det. Hun viser jo alt annet

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Orly skrev (44 minutter siden):

Ja selvsagt synes jeg det,som med alle som mener noe om ting de ikke har prøvd. Jeg har både dyre og billige mascaraer , den til 30 er ikke noe dårligere enn den dyre , ja jeg ble overrasket over hvor god den var til den prisen men jeg valgte å prøve og er glad for det. 

Skjønner virkelig ikke hva det har i denne tråden å gjøre. Lag din egen maskara tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ultiva skrev (1 minutt siden):

Og i dagens blogginnlegg så fikk vi bekreftet det vi visste på torsdag; at bildet på story ovenfor var skjult reklame og brudd på markedsføringsloven.

https://imgur.com/a/V1hftUd

#bestiklassen

Så overraskende. Reklameperioden hadde vel ikke begynt, kanskje? 🤪

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (45 minutter siden):

Da synes jeg du kan delta i noe av det som faktisk er ganske alvorlig - feks barneeksponering og hvordan varer og tjenester markedsføres og hvordan det merkes. 

Og hun reklamerer jo ikke akkurat for high-end-produkter. 

Seriøst? Jeg har deltatt det i flere ganger , hjelpes altsp, Gud forby at man ikke er en del av hylekoret alltid. Da er man ikke konstruktiv , har ikke lest hele tråden , engasjerer seg ikke nok osv.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (36 minutter siden):

Sablet ned? Du driver å avsporer og kritikken av en maskara sier ingenting om denne tråden. Hvis man først skal snakke om å gå i seg selv, så les tråden en gang til.

Avsporer fordi jeg sier det blir for dum kritikk? Å ja glemte jo at man ikke kan si dere mot ! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Ultiva skrev (22 minutter siden):

I dagens blogginnlegg fikk vi bekreftet det vi allerede visste på torsdag 13/5; at IG-storyen ovenfor var skjult reklame og brudd på markedsføringsloven:

https://imgur.com/a/V1hftUd

"Krav til merking gjelder i alle medier. Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi. Dersom du f. eks. har reklame i et blogginnlegg, må du også merke innlegg på Facebook, Instagram eller Snapchat som promoterer dette blogginnlegget. Det er ikke lov å få noen til å gå inn på et reklameinnlegg uten at de er oppmerksomme på at det er snakk om reklame."

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-3

#bestiklassen

#oseravkvalitet

Dette må jo meldes til FT! Det er allerede godt dokumentert i tråden at bedriften har reklamert for dette, uten å merke. Det er søren på tide at FT blir tipset om praksisen til Twenty four også, hvis dette faktisk er planlagt/ bestilt fra deres side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...