Isild Skrevet 16. mai 2021 #42341 Del Skrevet 16. mai 2021 Emma Marie skrev (28 minutter siden): Venter spent på svar. Det er på tide å knuse influencerbransjen! Hadde vært interessant å få innblikk i hvordan avtalen de i mellom ble gjort, og hva den inneholder. Caroline: "Jeg har ikke slitt med skader på 10 år" Annonsør: "Vi valgte Caroline fordi hun har slitt med en del skader" Og hva gjelder merking av reklame så må jeg si jeg lurer. Alle vet jo at "personlig favoritt"-effekten forsvinner så fort influenceren merker tydelig med reklame. Ellipsemaskinen har vært avbildet flere ganger uten å være merket på noen som helst måte. Kan Sportsmaster virkelig stå inne for dette? Eller er det dette de var ute etter? (slurve litt med merkingen for å oppnå venninneråd-effekten?) Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 16. mai 2021 #42342 Del Skrevet 16. mai 2021 NewStart87 skrev (21 timer siden): Igjen. Filter. 😂👏🏼👏🏼 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 16. mai 2021 Populært innlegg #42343 Del Skrevet 16. mai 2021 Isild skrev (40 minutter siden): Hadde vært interessant å få innblikk i hvordan avtalen de i mellom ble gjort, og hva den inneholder. Caroline: "Jeg har ikke slitt med skader på 10 år" Annonsør: "Vi valgte Caroline fordi hun har slitt med en del skader" Og hva gjelder merking av reklame så må jeg si jeg lurer. Alle vet jo at "personlig favoritt"-effekten forsvinner så fort influenceren merker tydelig med reklame. Ellipsemaskinen har vært avbildet flere ganger uten å være merket på noen som helst måte. Kan Sportsmaster virkelig stå inne for dette? Eller er det dette de var ute etter? (slurve litt med merkingen for å oppnå venninneråd-effekten?) Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some Vi som forbrukere må aldri være i tvil om hva det virkelige motivet bak manglende merking av reklame faktisk er; nemlig å unngå å framstå som en reklameplakat. Det er så viktig å framstå som vennen din som bare ønsker å vise deg alle de flotte tingene CBE har, slik at du kan likne på henne, uten at du skal forstå at hun får betalt for å vise det fram. Det er faktisk så viktig at man vikler seg inn i et nett av løgner, får bedrifter til å framstå som idioter, og selger barndommen til barna dine, for å oppnå det. For å gjøre sammensuriumet komplett, puttes det inn retusjerte, fotoshoppede filterbilder av en halvnaken bedriftseier med kaffekopp, pulsklokke, og serier på skjerm foran mølla. Så kan man toppe det hele med LKE som tror han er lege, trenings-og kostholdsekspert m.m, og svarer de som våger å stille spørsmål som ikke er udelt positive, med å være frekk, ufordragelig og direkte motbydelig. At noen finner noe som helst ved denne bedriften inspirerende og forbilledlig, går over min forstand. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 16. mai 2021 #42344 Del Skrevet 16. mai 2021 44 minutter siden, lillehammeren said: Igjen. Filter. 😂👏🏼👏🏼 Hva er det med den gapingen???? Skjønner ikke vitsen, ser bare teit ut 😅 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 16. mai 2021 #42345 Del Skrevet 16. mai 2021 (endret) Andre annonsører som ikke passer på at de som annonserer for de merker reklame riktig, får bøter. Hvorfor går annonsørene hos Treasures AS under radaren ? https://www.tv2.no/a/11480962/ Endret 16. mai 2021 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menemen Skrevet 16. mai 2021 #42346 Del Skrevet 16. mai 2021 Minnie Mus skrev (1 minutt siden): Hva er det med den gapingen???? Skjønner ikke vitsen, ser bare teit ut 😅 Gapesmil er av grunnpilarene for influencere, må vite. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. mai 2021 #42347 Del Skrevet 16. mai 2021 Era Vulgaris skrev (21 minutter siden): Vi som forbrukere må aldri være i tvil om hva det virkelige motivet bak manglende merking av reklame faktisk er; nemlig å unngå å framstå som en reklameplakat. Det er så viktig å framstå som vennen din som bare ønsker å vise deg alle de flotte tingene CBE har, slik at du kan likne på henne, uten at du skal forstå at hun får betalt for å vise det fram. Det er faktisk så viktig at man vikler seg inn i et nett av løgner, får bedrifter til å framstå som idioter, og selger barndommen til barna dine, for å oppnå det. For å gjøre sammensuriumet komplett, puttes det inn retusjerte, fotoshoppede filterbilder av en halvnaken bedriftseier med kaffekopp, pulsklokke, og serier på skjerm foran mølla. Så kan man toppe det hele med LKE som tror han er lege, trenings-og kostholdsekspert m.m, og svarer de som våger å stille spørsmål som ikke er udelt positive, med å være frekk, ufordragelig og direkte motbydelig. At noen finner noe som helst ved denne bedriften inspirerende og forbilledlig, går over min forstand. Amen! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 16. mai 2021 #42348 Del Skrevet 16. mai 2021 Kristin Gjeldsvik påpekte problematikken i 2019. https://www.nrk.no/kultur/blogger-etterlyser-boter_-_-det-er-lovlose-tilstander-1.14382865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Laia Skrevet 16. mai 2021 Populært innlegg #42349 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg er har fulgt med her over en periode, og dette er mitt første innlegg i tråden. Jeg er (som mange andre her) er opptatt av hvordan sosiale medier og reklame påvirker oss på godt og vondt. Og ikke minst; mekanismene som råder innen reklamebransjen. Jeg er opptatt av redelighet. Det har vært debatt om ellipsemaskinen som plutselig dukket opp. Som noen også nevnte tidligere, synes jeg også å minnes å ha sett den maskinen i en tidligere story eller bilde. Bladde meg tilbake i feeden til netfit, og på innlegg postet 12. november i fjor kan man tydelig se ellipsemaskinen både i venstre bildekant og i speilet. Det som er mer interessant er; hva er årsaken til at ellipsemaskinen først nå merket som reklame? 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 16. mai 2021 #42350 Del Skrevet 16. mai 2021 Menemen skrev (1 time siden): Gapesmil er av grunnpilarene for influencere, må vite. Det skal gi en illusjon om at de er så glade. Gjør som meg, bli lykkelig. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Powerball Skrevet 16. mai 2021 #42351 Del Skrevet 16. mai 2021 (endret) NewStart87 skrev (17 timer siden): Først mange bilder av barnas soverom og lekerom, så denne selfien hvor hun ikke en gang ser ut som seg selv. Her ser hun nesten asiatisk ut? Lurer forresten på hvor mye filler hun bruker i overleppa da den er svært smal fra naturens side. Jeg syns hun har mistet det naturlige særpreget sitt fullstendig etter at hun startet med all innsprøytningen. Syns leppene dine var mye finere før, CBE! Nå er det digre lepper, silikonpupper i monitor og stumpen i været. Snakk om en klassereise i kraftig utforbakke... Endret 16. mai 2021 av Powerball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menemen Skrevet 16. mai 2021 #42352 Del Skrevet 16. mai 2021 Siden jeg vet at både CBE og ektemann leser jevnlig her inne, vær så god: how-to-set-a-table.gif (842×596) (viners.co.uk) Siden CBE jevnlig har innlegg med festpyntede bord hadde det gledet meg om dekketøyet ble plassert korrekt og duken ble strøket. På forhånd takk. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 16. mai 2021 #42353 Del Skrevet 16. mai 2021 Minnie Mus skrev (2 timer siden): Hva er det med den gapingen???? Skjønner ikke vitsen, ser bare teit ut 😅 Innøvde "bloggerfjes". Husker Anna Rasmussen hadde en periode med gapesmil. Samme utrykk på alle bilder. Husker også da SE blunket med det ene øyet på alle bilder. Influencere står nok mye foran eget kamera og øver inn positurer de tenker at er flatterende, sporty osv. Lurer på hva den økende filterbruken til Caroline skyldes. Det virker som hun forsøker å få frem et helt annet utseende - et annet uttrykk. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimoni Skrevet 16. mai 2021 #42354 Del Skrevet 16. mai 2021 Minnie Mus skrev (2 timer siden): Hva er det med den gapingen???? Skjønner ikke vitsen, ser bare teit ut 😅 Ser ut som en Muppet- dukke. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 16. mai 2021 #42355 Del Skrevet 16. mai 2021 (endret) Isild skrev (34 minutter siden): Innøvde "bloggerfjes". Husker Anna Rasmussen hadde en periode med gapesmil. Samme utrykk på alle bilder. Husker også da SE blunket med det ene øyet på alle bilder. Influencere står nok mye foran eget kamera og øver inn positurer de tenker at er flatterende, sporty osv. Lurer på hva den økende filterbruken til Caroline skyldes. Det virker som hun forsøker å få frem et helt annet utseende - et annet uttrykk. Litt som da vi tok bilde av barn, hvor vi sa cheese og de i årevis hadde firkantet munn på alle bilder😬😬😬😁🤣 Men da var de 3-4 år😬 Endret 16. mai 2021 av Consita 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 16. mai 2021 #42356 Del Skrevet 16. mai 2021 Lavande skrev (14 timer siden): Nede i 0,99% engasjementrate - https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno Nedgangen i engasjement går raskere enn jeg så for meg for bare måneder siden. Når det bikker under 1 % så er det virkelig lite. Og hvor mange av disse gjennomsnittlig 3000 som klikker liker er andre influencere eller bedrifter som ikke er reelle fans/lesere og der med ikke er kjøpere av produkter det reklameres for? Sammenligningen med Funkygine sier noe om potensialet i Norge for en trenings/familie/livsstilsinfluencer. Et potensial CBE altså roter bort med ensidig fokus som beviselig ikke bare vi på KG men like mye kjerneleserne er dritt lei av. Funkys snitt på 168 kommentarer mot CBEs 34 er likeledes veldig beskrivende og ikke i CBE.nos favør for å si det pent. Lavande skrev (14 timer siden): Til sammenligning har Funkygine over dobbelt så mange følgere, og nesten 6 ganger engasjementrate - https://socialblade.com/instagram/user/funkygine. Takk for statistikk @Lavande 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. mai 2021 #42357 Del Skrevet 16. mai 2021 Den valpen hjalp bare en liten stund. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 16. mai 2021 Populært innlegg #42358 Del Skrevet 16. mai 2021 Kollontaj skrev (1 minutt siden): Den valpen hjalp bare en liten stund. Brønnen er ikke bare tom, den er så knusktørr som det går an. Hun legger jo ikke sjelen sin i noen ting. Før var det i det minste litt innsats i forkant av høytider og merkedager. Nå bruker hun to dager på å dekke et bord til 17. mai, og det er totalt uinspirert, i tillegg til å bli presentert alt for sent til å ha noen som helst påvirkning. Resten er et merkelig virvar av trening, kaffe, pulsklokke, vin, selvdiggende bilder med filter, barn og litt hund. Verdens rareste bedriftskonto. Ingen mål og mening, ingen retning eller fokus. Alt virker bare helt tilfeldig og uinspirert. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 16. mai 2021 #42359 Del Skrevet 16. mai 2021 Menemen skrev (56 minutter siden): Siden jeg vet at både CBE og ektemann leser jevnlig her inne, vær så god: how-to-set-a-table.gif (842×596) (viners.co.uk) Siden CBE jevnlig har innlegg med festpyntede bord hadde det gledet meg om dekketøyet ble plassert korrekt og duken ble strøket. På forhånd takk. Det er nok bare en kreativ lek med bestikket, på samme måte som med språket. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menemen Skrevet 16. mai 2021 #42360 Del Skrevet 16. mai 2021 Lopploella skrev (Akkurat nå): Det er nok bare en kreativ lek med bestikket, på samme måte som med språket. Eller kreative tolkninger av lovverk ... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå