Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

En skal velge en hund som passer livsstilen  og aktivitetsnivået en har, ikke den livsstilen en skulle ønske en hadde. Det anbefaler norsk kennelklubb også

Lange løpeturer og skiturer på flere timer??  Det er de jo aldri.  

De rusler i parken . Og er på hytta i påska.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MiniMjau skrev (9 minutter siden):

En skal velge en hund som passer livsstilen  og aktivitetsnivået en har, ikke den livsstilen en skulle ønske en hadde. Det anbefaler norsk kennelklubb også

Lange løpeturer og skiturer på flere timer??  Det er de jo aldri.  

De rusler i parken . Og er på hytta i påska.

Det er jo fult mulige de skal ha en mølle til hunden!! 😀Det er sjelden fruen løper ute i frisk luft ,mannen noe oftere, men ikke nok til at det holder for en stor hund som trenger mye mosjon. 
Dette «aktive» livet de lever er helt annerledes en hva andre mener er aktivt. Jeg er lite aktiv i forhold til mange jeg kjenner, men slår paret i særp ned i støvlene. Nå skal jeg feks ut å løpe i snø og frisk luft, Og det er ikke fordi jeg skal forbrenne kalorier, men fordi jeg elsker å kjenne at kroppen fungerer og få frisk luft i ansiktet. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst til å sende LKE en melding på insta og påpeke at det heter approach og ikke aproach som han har i bioen. Men orker ikke å bli hengt ut potensielt. For noen år siden stilte jeg spørsmål om redigering av bilder eller kommentarer eller noe (ble bevist på en eller annen blogg og kom aldri i media - dette var før den STORE stormen noen år senere) og da fikk jeg melding av LKE på Facebook.. Hadde jo lagt ved e-posten min, så han søkte meg opp. Jeg var tenåring på det tidspunktet, veldig spesielt. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding nr 2 var da jeg kommenterte med en annen e-post (siden jeg synes det var så ubehagelig å få melding på en helt annen plattform) og LKE ville tydeliggjøre at han visste hvem jeg var basert på ip...

9BD98478-7818-4062-A4EA-887BC35F6478.png

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille sangfugl skrev (21 minutter siden):

Har så lyst til å sende LKE en melding på insta og påpeke at det heter approach og ikke aproach som han har i bioen. Men orker ikke å bli hengt ut potensielt. For noen år siden stilte jeg spørsmål om redigering av bilder eller kommentarer eller noe (ble bevist på en eller annen blogg og kom aldri i media - dette var før den STORE stormen noen år senere) og da fikk jeg melding av LKE på Facebook.. Hadde jo lagt ved e-posten min, så han søkte meg opp. Jeg var tenåring på det tidspunktet, veldig spesielt. 

Hvorfor må du sende ham melding? Kan du ikke skrive det i kommentarfeltet, hvis det er så viktig? 

Du blir nok den første som gjør han oppmerksom på skrivefeilen :) 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Felis said:

Nå fikk jeg et mentalt bilde av LKE som blar febrilsk gjennom spydige meldinger fra 2014 for å sende NOK en melding for å bevise at han vet hvem du er. Med et passiv aggressivt slengkyss på slutten.

Men det er sikkert bare i mitt hode. En travel, suksessfull bedriftseier ville aldri søke opp privatpersoner for å skremme dem litt, det ville vært creepy...

SAMME HER! Haha, det er derfor jeg aldri har lagt det ut før (og fordi jeg bare en sjelden gang blar meg gjennom her). Blokkerte han en periode også. Men, han får styre den travle hverdagen som han vil

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Shopgirl2014 said:

Hvorfor må du sende ham melding? Kan du ikke skrive det i kommentarfeltet, hvis det er så viktig? 

Du blir nok den første som gjør han oppmerksom på skrivefeilen :) 

Det kan man jo! Var bare min lille, uviktige irritasjon jeg funderte litt på :) Spiller jo tross alt ingen rolle, men skal innrømme at «herr perfekt» på Instagram irriterte meg litt ekstra i dag

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (4 timer siden):

Det er jo fordi noe av kritikken kan diskvalifiseres. Om CBE ønsker å legge seg og stå opp tidlig, så er da det helt irrelevant for alle andre. Det vil ikke påvirke de som leser bloggen/insta negativt.

Ja, det er helt irrelevant for andre så hvorfor poster hun det hele tiden med det beinet over dyna for å være deilig ?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å søke på Netfit.no på Facebook sånn av og til og i dag kom jeg over dette:

morsomt at på ønsket kvalifikasjon og egenskaper så er det det motsatte av hva CBE og herr Eriksen er 😂

A852292A-B0D2-4655-9A21-E2D574C5DF7E.png

0F572BDA-B04F-4EE9-ACA2-F4A1EA1AB96F.png

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice-91 skrev (13 minutter siden):

Driver å søke på Netfit.no på Facebook sånn av og til og i dag kom jeg over dette:

morsomt at på ønsket kvalifikasjon og egenskaper så er det det motsatte av hva CBE og herr Eriksen er 😂

Står det noe om at de søker noen med gode norskkunnskaper også? Hvordan i all verden er det mulig å beherske språket så dårlig når man lever av å formidle? Er det for mye forlangt at man får en voksen til å se over teksten når det dreier seg om en stillingsannonse?

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det blir interessant å se om det er full åpenhet om hvem som gir de faktiske tilbakemeldingene på Netfit. De har jo for vane å la LKE svare innlogget som CBE. 

Jeg lurer nå enda mer på hvorfor noen skal velge Netfit over andre. Lojale følgere som idoliserer CBE ønsker sikkert å bli veiledet av henne og jeg tenkte at der har de jo allerede «sikre» kunder. 

Når dette nå settes ut til frilansere, så er det jo ikke spesielt attraktivt. 

Forøvrig er det jo helt merkelig at de nå skifter fokus mot utholdenhet og triatlon. CBE har aldri hatt fokus på dette, så da må man anta at de som har fulgt henne for trening tidligere ikke lenger er i målgruppa. 

Det lukter at LKE har et stort engasjement i dette og med historien i mente så er det jo ikke akkurat når han tar styringen at bedriften når nye høyder. Ikke har hans egne prosjekter lykkes heller. 

Det er virkelig rart at de ikke bygger videre på det bloggen har representert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (9 minutter siden):

Står det noe om at de søker noen med gode norskkunnskaper også? Hvordan i all verden er det mulig å beherske språket så dårlig når man lever av å formidle? Er det for mye forlangt at man får en voksen til å se over teksten når det dreier seg om en stillingsannonse?

Her er det faktisk Adrian Paul som har lagt ut men trenger ikke å vær han som har skrevet annonsen heller

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Izibelli skrev (7 timer siden):

Men om de hadde ligget og dratt seg til langt på dag og latt barna ta seg av seg selv om morgenen hadde det hvert galt for dere også, mye man kan kritisere folk på, men når man ønsker og legge seg og stå opp, det blir litt for dumt og kritisere noen for😆

Det var jeg som skrev det første innlegget om saken, det var mest en undring, ikke skarp kritikk. I tillegg er det en selvsagt ting å sette spørsmålstegn ved narrativet deres. Jeg går dessverre ikke på den «henge i stroppen»-tilværelsen de prøver å selge inn for leserne. De må jo leve verdens mest bedagelige liv samtidig som de gjør en jobb som er til null nytte i samfunnet (bortsett fra at de betaler skatt, men ut fra skattelistene; langt mindre enn mange andre par i full jobb). 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice-91 skrev (33 minutter siden):

Her er det faktisk Adrian Paul som har lagt ut men trenger ikke å vær han som har skrevet annonsen heller

Det er jo bemerkelsesverdig at Adrian Paul, som allerede drifter en haug helt tilsvarende treningsbedrifter med nok PT'er å ta av, søker etter nye "frilans"-PT'er for Netfit AS. Mens han selv har gjennomtrekk av PT'er.

http://www.optimaltrener.no/

https://www.optimaltrening.com/

https://www.optimaltrening.com/optimal_trener.html

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Izibelli skrev (7 timer siden):

Men om de hadde ligget og dratt seg til langt på dag og latt barna ta seg av seg selv om morgenen hadde det hvert galt for dere også, mye man kan kritisere folk på, men når man ønsker og legge seg og stå opp, det blir litt for dumt og kritisere noen for😆

Et av hovedtemaene for kritikken er den negative påvirkningen bloggen har når alt som presenteres er perfeksjon. Om det er utseende, kropp, kosthold, ekteskap, trening, barn, relasjoner eller hva som enn presenteres så er det perfekt. 

Når tidspunktet for når bloggpersonen står opp kritiseres, er det i denne konteksten det må forstås. 

Det å være trøtt og slite litt med å stå opp om morgenen er normalen for de fleste. Men også her er CBE perfekt. Hun står opp klokka 05.30 som må oppfattes som tidligere enn det som er vanlig og som pr definisjon fortsatt er natt. https://www.met.no/vaer-og-klima/begreper-i-vaervarsling

Hennes stadige forsøk på å sette seg selv på en pidestall savner sidestykke i norsk mediehverdag.  Det skaper et voldsomt og skadelig perfeksjonspress for kvinner som leser bloggen. Spesielt for de som ikke forstår at det som presenteres er en svært redigert virkelighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SE som har operert seg fra topp til tå, selger trening i samarbeid med A.P.  Riktignok til 50 % prosent avslag. I influenser verden, er kvantitet viktigere enn kvalitet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra de søker etter noen som er ydmyk. Det har jeg aldri sett i en jobbannonse før. Men for å samarbeide med lke og cbe holder det ikke å være ydmyk, da må man nok bukke, nikke, neie og sannsynligvis krabbe for eierene. Klarer ikke helt å se for meg at lke aksepterer at andre kan en jobb og eventuelt har en annen innfallsvinkel en han selv. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (1 minutt siden):

SE som har operert seg fra topp til tå, selger trening i samarbeid med A.P.  Riktignok til 50 % prosent avslag. I influenser verden, er kvantitet viktigere enn kvalitet? 

Jeg mener influencerbransjen er landets råtneste, iallfall blant bransjer som er lovlige. Nå mer enn noen gang trenger vi at reklamepengene går til mediehus som ansetter dyktige journalister, ikke til wannabe skriblere med skyhøyt forbruk og enda større ego, posører som står for alt vi ikke vil ha i et demokratisk samfunn: ingen refleksjon, ingen selvkritikk, intet budskap uten å tjene på det, sletter kritiske røster, endrer narrativ etter vinden, bryr seg ikke om forskning osv. De er jo nesten en egen lite konspigjeng de verste av dem. 😕

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står også opp 0430/05/0530, men det er ikke frivillig for å si det sånn (mange små barn). Folk som står opp frivillig 0530 har det for behagelig. 

Men bra for henne at følgerne ikke blir lei av å se leggeTI og morgentrening. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...