Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Arktis skrev (2 timer siden):

...

Må ikke glemme at CBE har over 300 000 følgere på insta, samt at inntekten til bedriften øker. 

Det man også bør se etter er engasjementrate på IG. Carolinebergeriksen.no har der de siste årene hatt lave tall, jf. https://influencere.wordpress.com/2019/06/30/engasjementrate-instagram-den-30-06-19/. Men etter å ha brukt barna de siste dagene har de imidlertid steget, men engasjementet regnes fremdeles som lavt, jf. https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno.

Som tidligere nevnt har Carolinebergeriksen.no hatt synkende lesertall på blogg, synkende følgertall på Instagram, og lav engasjementrate. Og de har ikke satset på YouTube eller Snapchat.

Når det gjelder hvor bra det går, tenker jeg at det er relevant å sammenligne Treasures AS med for eksempel Funkygine.

Funkygine - https://www.proff.no/selskap/nordic-lifestyle-as/jessheim/helsetjenester/IF4I9JF06Y3/

Screenshot_20201228-161426_Chrome.thumb.jpg.b84483193f47ea5db65a53ee317da296.jpg

Caroline Berg Eriksen - https://www.proff.no/selskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/

Screenshot_20201228-161203_Chrome.thumb.jpg.f9aa5599118e8f0bc98ddf1e35f69431.jpg

Jeg vil ikke akkurat si at Treasures AS sine inntekter øker hvis man sammenligner med en "konkurrerende" bedrift. Fra 2017 til 2019 hadde Treasures AS også et stort fall i driftsinntektene.

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Lin11 said:

Hadde ikke CBE en konkurranse på gang , hvor man kunne vinne gavekort på 5000kr? Hvis man fulgte de? 

Det stemmer. Det var vel også nå i desember. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg litt på hvorfor CBE mister følgere over f.eks. Funkygine.

La merke til at "troverdighet" ble nevnt tidligere, og at omdømme er avgjørende. Men samtidig blir vel følgere fristet av fine bilder, kropp, skandaler osv. At man kan like underholdningen selv om man ikke har noe spesielt til overs for virksomheten og det personen fronter. 

Det burde være en selvfølge at lover følges og at reklame merkes, men selv om alt skulle være på stell her, så tviler jeg sterkt på at lesertall hadde økt noe drastisk. Kanskje CBE rett og slett blir litt kjedelige. Frontet perfekthet er litt oppbrukt og folk vil heller se menneskeligheten, et ekte morgenansikt og en drittdag. Noe som ikke er ihjeliscenesatt.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (55 minutter siden):

Ingen økning i følgere? 

Det var vel en økning i dagene etter at konkurransen ble lansert?

Jeg se jo på hva CBE gjør i SoMe, av om jeg ikke følger på IG, feks.

Ved flere anledninger har jeg brukt forbrukermakten min og sagt fra når bedrifter jeg er kunde hos, velger å annonsere hos influencere jeg mener opptrer uetisk, uhøflig eller  til og med ulovlig. Jeg har sagt fra til bedrifter som har brukt både CBE, ABDavidsen og Sophie Elise. Selv om de har mange følgere, er skandaler og dårlig presse, ikke godt for business for influencere. Den gangen kommentarfeltjukset til CBE ble avslørt, fikk de masse oppmerksomhet - men de ble ikke akkurat nedrent av nye samarbeidspartnere. 

At folk følger, betyr ikke nødvendigvis at de er lojale fans. Noen ganger er det motsatt - folk som følger og kjenner metodene, velger aktivt bort produkter det reklameres for på grunn av valg av markedsføringskanal. Det kan fort slå begge veier, jfr uroen rundt Kremmehuset og samarbeidet med CBE. Det var jo helt katastrofe for dem, og det ble håndtert så dårlig at det ble kommentert mange steder i some-bransjen etterpå. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (1 time siden):

Det var vel en økning i dagene etter at konkurransen ble lansert?

Jeg se jo på hva CBE gjør i SoMe, av om jeg ikke følger på IG, feks.

Ved flere anledninger har jeg brukt forbrukermakten min og sagt fra når bedrifter jeg er kunde hos, velger å annonsere hos influencere jeg mener opptrer uetisk, uhøflig eller  til og med ulovlig. Jeg har sagt fra til bedrifter som har brukt både CBE, ABDavidsen og Sophie Elise. Selv om de har mange følgere, er skandaler og dårlig presse, ikke godt for business for influencere. Den gangen kommentarfeltjukset til CBE ble avslørt, fikk de masse oppmerksomhet - men de ble ikke akkurat nedrent av nye samarbeidspartnere. 

At folk følger, betyr ikke nødvendigvis at de er lojale fans. Noen ganger er det motsatt - folk som følger og kjenner metodene, velger aktivt bort produkter det reklameres for på grunn av valg av markedsføringskanal. Det kan fort slå begge veier, jfr uroen rundt Kremmehuset og samarbeidet med CBE. Det var jo helt katastrofe for dem, og det ble håndtert så dårlig at det ble kommentert mange steder i some-bransjen etterpå. 

Hva var det som skjedde med Kremmerhuset igjen? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavande skrev (3 timer siden):

Det man også bør se etter er engasjementrate på IG. Carolinebergeriksen.no har der de siste årene hatt lave tall, jf. https://influencere.wordpress.com/2019/06/30/engasjementrate-instagram-den-30-06-19/. Men etter å ha brukt barna de siste dagene har de imidlertid steget, men engasjementet regnes fremdeles som lavt, jf. https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno.

Som tidligere nevnt har Carolinebergeriksen.no hatt synkende lesertall på blogg, synkende følgertall på Instagram, og lav engasjementrate. Og de har ikke satset på YouTube eller Snapchat.

Når det gjelder hvor bra det går, tenker jeg at det er relevant å sammenligne Treasures AS med for eksempel Funkygine.

Funkygine - https://www.proff.no/selskap/nordic-lifestyle-as/jessheim/helsetjenester/IF4I9JF06Y3/

Screenshot_20201228-161426_Chrome.thumb.jpg.b84483193f47ea5db65a53ee317da296.jpg

Caroline Berg Eriksen - https://www.proff.no/selskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/

Screenshot_20201228-161203_Chrome.thumb.jpg.f9aa5599118e8f0bc98ddf1e35f69431.jpg

Jeg vil ikke akkurat si at Treasures AS sine inntekter øker hvis man sammenligner med en "konkurrerende" bedrift. Fra 2017 til 2019 hadde Treasures AS også et stort fall i driftsinntektene.

Det blir kanskje ikke helt sammenlignbart å se CBE mot Fynkygine. Fynky hadde nok en stor vekst i 2019 pga hun hadde MANGE baller i luften. Skal vi danse, eget brød, Fynkyfam på TV2 Livsstil og kokebok var jo store "utenom det vanlige" aktiviteter hun hadde i 2019. Kanskje mer og, husker hvertfall jeg var lei av å se henne overalt i 2019 og synes hun overeksponerte seg noe voldsomt. 

CBE har jo hatt jevne driftsinntekter siden 2015. 2017 ser ut til å være et unntak hvor det gikk ekstra bra, jeg husker ikke om hun hadde noen avtaler/aktiviteter da som sikkert gjorde at de fikk et byks i omsetningen det året. Men resterende år fra 2015-2019 ser det jo ut til å ligge på 3.5 mill +/-

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavande skrev (3 timer siden):

Dette er ikke ment som kritikk mot tråden, for jeg synes det er vitkig med kritikk av CBE, men når hun har havnet såpass langt nede som hun har, mens Funky har flere følgere, burde man ikke legge inn støtet der og gått hennes bedrift etter sømmene slik man gjør med CBE? Funky eksponerer også barna sine noe voldsomt, og med flere følgere blir det vel verre for barna?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
semperflorens skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke ment som kritikk mot tråden, for jeg synes det er vitkig med kritikk av CBE, men når hun har havnet såpass langt nede som hun har, mens Funky har flere følgere, burde man ikke legge inn støtet der og gått hennes bedrift etter sømmene slik man gjør med CBE? Funky eksponerer også barna sine noe voldsomt, og med flere følgere blir det vel verre for barna?

Problemet med CBE og grunnen til at tråden er lang og kritikken massiv er summen  av alt det kritikkverdige. Det er kroppspress, manglende merking, perfeksjonspress og eksponering av barn. 

For Funkygine er det stort sett eksponering av barn som er kritikkverdig. 

Heri ligger forskjellen i mengde kritikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (4 minutter siden):

Problemet med CBE og grunnen til at tråden er lang og kritikken massiv er summen  av alt det kritikkverdige. Det er kroppspress, manglende merking, perfeksjonspress og eksponering av barn. 

For Funkygine er det stort sett eksponering av barn som er kritikkverdig. 

Heri ligger forskjellen i mengde kritikk. 

Ah, det gir mening. Jeg har nok sett meg litt blind på dette med eksponering av barn, da jeg synes det er det absolutt verste, men alt det andre er jo selvfølgelig også veldig viktig å rette kritikk mot.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

semperflorens skrev (31 minutter siden):

Funkygine eksponerer ungene sine, men ikke voldsomt. Tror jeg knapt har sett bilder eller videoer av de i hele desember. Ungene til CBE blir filmet flere ganger om dagen. Selv om Funkygine deler noe om barna, så syns jeg faktisk hun har blitt mye bedre på å skjerme de. CBE blir faktisk bare værre og værre. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (2 timer siden):

Ved flere anledninger har jeg brukt forbrukermakten min og sagt fra når bedrifter jeg er kunde hos, velger å annonsere hos influencere jeg mener opptrer uetisk, uhøflig eller  til og med ulovlig. Jeg har sagt fra til bedrifter som har brukt både CBE, ABDavidsen og Sophie Elise.

Har du sagt fra direkte til bedriftene? Fikk du evt. noe vettuge svar tilbake eller bare sånne standardfraser som at de vurderer sine samarbeidspartnere fra gang til gang og bla bla bla 😛

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omo skrev (48 minutter siden):

Det blir kanskje ikke helt sammenlignbart å se CBE mot Fynkygine. Fynky hadde nok en stor vekst i 2019 pga hun hadde MANGE baller i luften. Skal vi danse, eget brød, Fynkyfam på TV2 Livsstil og kokebok var jo store "utenom det vanlige" aktiviteter hun hadde i 2019. Kanskje mer og, husker hvertfall jeg var lei av å se henne overalt i 2019 og synes hun overeksponerte seg noe voldsomt. 

CBE har jo hatt jevne driftsinntekter siden 2015. 2017 ser ut til å være et unntak hvor det gikk ekstra bra, jeg husker ikke om hun hadde noen avtaler/aktiviteter da som sikkert gjorde at de fikk et byks i omsetningen det året. Men resterende år fra 2015-2019 ser det jo ut til å ligge på 3.5 mill +/-

Hvorfor kan man ikke sammenligne carolinebergeriksen.no og Funkygine?  At Funkygine har mer "baller i luften" viser jo hvem som lykkes og er aktuell. Dvs hvem annonsører,  samarbeidspartnere og andre ønsker å ha med å gjøre.

Vedr det uthevede: Ja? Jeg tilbakeviste en påstand om at Treasures AS har økt sine inntekter. Som du også viser til, så gjorde ikke de det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndaEnGang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EndaEnGang skrev (20 minutter siden):

Har ikke vært innom Kremmerhuset etter dette da jeg finner hele behandlingen fra Kremmerhuset helt hinsides. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MarianneE skrev (14 timer siden):

Har ikke vært innom Kremmerhuset etter dette da jeg finner hele behandlingen fra Kremmerhuset helt hinsides. 

Klarer ikke å handle på hverken Kremmerhuset eller TWF varer. Assosierer dette med kynisme og  mangel på etikk når det gjelder valg av reklame/annonse plass. Det handler i stor grad om holdninger til kvinner, barn og norske lover og regler (blant annet reklame og alkoholloven). 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (1 minutt siden):

Klarer ikke å handle på hverken Kremmerhuset eller TF varer. Assosierer dette med kynisme og  mangel på etikk. 

TF? Men ja, jeg er enig ellers

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser herren i huset titulerer seg med at han er «sicen

så det ble kommentarer på instaprofilen hans noen som lurere på kildehenvisning, siden han har for vane å mene at alle kan tolke forsking på sin måte. Noe han så klart ikke kan ha husket å ha gjort 🤷🏻‍♀️
vedkommende trekker også frem undersøkelsene de gjorde rundt «natural cyklus», og om de kanskje hadde kommet litt lenger i forhold til å tolke forskningsresultater ( ser at den siste posten har blitt slettet). Når man ikke har mer mellom øra og tror at et prevensjonsmiddel som måler tempo er 99.9 prosent sikket.. da kan man ikke lese forskning. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...