Tabris Skrevet 25. desember 2019 #14001 Del Skrevet 25. desember 2019 20 minutter siden, Ellenn said: På Facebook ja, til familie og venner..ikke til flere hundre tusen, på blogg, insta og snap, på firmakontoen sin, fra senga julaften morgen. Til og med kongefamilien sender ut julebilder med barna. Julebilder på Facebook og Instagram vil også være tilgjengelig for hvem som helst hvis man har åpen profil, noe mange har. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg CabinCruiser Skrevet 25. desember 2019 Populært innlegg #14002 Del Skrevet 25. desember 2019 (endret) 26 minutter siden, Tabris skrev: Til og med kongefamilien sender ut julebilder med barna. Julebilder på Facebook og Instagram vil også være tilgjengelig for hvem som helst hvis man har åpen profil, noe mange har. Tror dette blir en debatt om mye som har mange vinklinger. Kongebarna er jo dessverre å regne som offentlige figurer. De tilhører Kongerike Norge, de tilhører ikke Haakon og Mette-Marit i villaen i Asker. De står i en noe særstilling i forhold til en debatt om barn i media (på en måte ikke, men joda, dere skjønner hva jeg mener). Såvidt jeg vet er alle offentlige bilder av Prinsessen og Prinsen bilder som tas i deres jobbsammenheng som representanter av Norge (ja, de jobber). Det er ikke lagt ut bilder av barnas rom, deres private bursdagsfeiringer, ei heller Prinsessens private konfirmasjonsfest f.eks. Når det legges ut papparazzibilder av prinsessen på vei til første skoledag så kaller jeg det overtramp av hennes privatliv. Hennes offentlige liv er noe hun må akseptere i sin situasjon, hun må akseptere julebildene, smile for fotografen når det pyntes i røde salong og at hennes konfirmasjon var en offentlig affære. Hun må ikke akseptere invasjon av sitt private liv, bilder av hennes eget soverom, at informasjon om hvor hun reiser kommer ut (sikkerhetsrisiko bl.a) eller at foreldrene hennes om så hadde valgt å offentliggjøre alle de nye plaggene hennes. Prinsesse Märthas barn holdes utenfor disse bildene. De tilhører ikke kongehuset og dermed ikke Kongeriket Norge. De barna i Sarpsborg må ikke akseptere dette fordi de har ikke en rolle i verden som er forutbestemt for dem i ly av en grunnlov eller lovhjemmel. Endret 25. desember 2019 av CabinCruiser 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prudens Skrevet 25. desember 2019 #14003 Del Skrevet 25. desember 2019 (endret) 13 timer siden, Skrottefar skrev: For min del så ville jeg ekskludert The Eriksens, for i mine øyne så fortjener ikke de en dritt, verken en god jul eller noen verdens ting, og skyt meg gjerne, men den bedriften der og de menneskene bak forakter jeg for den måten de fronter et falskt, tilgjort og usmakelig liv med utlevering av barn, kred-jag for å oppnå positiv omdømme, ref. omvendt liksom-julenisse, og generelt nedlatende holdning til kritiske røster og tilsvar til disse......så, sorry mac, disse 2 på sin høye hest med sin besserwisser-holdning og unaturlige tilnærming til et normalt liv er ingen jeg vil ha noen høye tanker om. Men......foruten det, så vil jeg selvfølgelig ønske både dere andre og de som har fått hjelp i denne jule-tiden en riktig så god jul, det er dere vel fortjent, uten tvil 😁 Dette er lavmål.Er ikke rart at tråden får et dårlig rykte, og man tenker det er mange bitre sjeler her At den får 23 likes i skrivende stund. sier også en del om det . og det et er trist. Det er greit å være kritisk til deler av virksomheten, men dette går lang utover det. Endret 25. desember 2019 av prudens 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 25. desember 2019 #14004 Del Skrevet 25. desember 2019 1 minutt siden, prudens skrev: Dette er lavmål.Er ikke rart at tråden får et dårlig rykte, og man tenker det er mange bitre sjeler her At den får 23 likes i skrivende stund. sier også en del om det . og det et er trist. Det er greit å være kritisk til deler av virksomheten, men dette går lang utover det. Oj, den fikk jeg ikke med meg. Den var grov. Og med såpass mange likes. Akkurat det du siterte der synes jeg er mye grovere og mye mer kritikkverdig enn at familien har tatt et julebilde og sendt ut som julehilsen. Og at det får stå uimotsagt (til nå) og med masse likes. Denne tråden er sin egen verste fiende noen ganger. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 25. desember 2019 #14005 Del Skrevet 25. desember 2019 5 minutter siden, CabinCruiser skrev: Tror dette blir en debatt om mye som har mange vinklinger. Kongebarna er jo dessverre å regne som offentlige figurer. e akseptere dette fordi de har ikke en rolle i verden som er forutbestemt for dem i ly av en grunnlov eller lovhjemmel. Men dette handler ikke om barnas soverom eller overeksponering. Det er julebilde med en julehilsen. Jeg har ikke tall på hvor mange slike jeg har sett i sosiale medier de siste dagene. Man bør kritisere for det som er verdt å kritisere, ikke der CBE gjør det som er vanlig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 25. desember 2019 #14006 Del Skrevet 25. desember 2019 12 minutter siden, Nudeldama skrev: Man bør kritisere for det som er verdt å kritisere, ikke der CBE gjør det som er vanlig. Men det er jo ikke vanlig å legge ut bilder av barna sine på en firmakonto, uansett om det er julehilsener eller andre anledninger. Heldigvis! 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 25. desember 2019 #14007 Del Skrevet 25. desember 2019 6 minutter siden, Nudeldama skrev: Men dette handler ikke om barnas soverom eller overeksponering. Det er julebilde med en julehilsen. Jeg har ikke tall på hvor mange slike jeg har sett i sosiale medier de siste dagene. Man bør kritisere for det som er verdt å kritisere, ikke der CBE gjør det som er vanlig. Jeg følger hundrevis av kommersielle instagramkontoer, og har også sett mange julebilder av familier i år (dog ikke fra senga). Jeg reagerer ikke på det, for det er ikke hundrevis av bilder av ungene resten av året. De fleste barna har jeg aldri sett før og noen av dem visste jeg ikke eksisterte engang. Jeg hadde ikke reagert på The Eriksens julekort heller, hadde det ikke vært for den massive eksponeringen resten av året. Når jeg leser at de sammenlignes med kongefamilien så må jeg bare le, men jeg er helt sikker på at The Eriksens setter pris på sammenligningen 😂 Det verste er at barna i kongefamilien er langt mer skjermet enn jentene i Sarpsborg. Hvis jeg skal være ærlig støtter jeg ikke kongehuset heller. Jeg er opptatt av at barn skal få være barn og at fremtiden deres skal være opp til dem å forme. Så for min del hjelper ikke sammenligningen det minste på hva jeg synes om The Eriksens. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 25. desember 2019 #14008 Del Skrevet 25. desember 2019 Akkurat nå, Ellenn skrev: Men det er jo ikke vanlig å legge ut bilder av barna sine på en firmakonto, uansett om det er julehilsener eller andre anledninger. Heldigvis! Det er ikke en ren firmakonto som f.eks IKEA eller Rema 1000. Det er en kombinasjon av hennes blogg som privatperson som hun også bruker som reklamekanal. Et glanset magasin, som hun selv sa en gang at hun ønsket å lage. Noe jeg mener hun har lyktes med. Bildene er vakre og behagelige for øyet, teksten er enkel og innholdet er som regel ganske så på overflaten og med fokus på sminke, mote og interiør. Det er denne sammenblandingen av enkeltperson og bedrift som er unik for bloggere, og som er med på å gjøre det problematisk fordi det er vanskelig å skille. Det er også av den grunn jeg mener man bør være svært bevisst hva og hvordan man kritiserer. Ikke fordi en slik virksomhet er fritatt fra kritikk, på ingen måte. Men nettopp fordi man er i grenseland for en enkeltperson så bør man være ekstra bevisst på at det man kritiserer faktisk er bedriften og at kritikken er saklig rettet mot det som gjøres i den forstand. Ikke på henne (eller andre i familien) som person. Dette er et av de bildene som er i grenseland, men som jeg vil si bikker over til å bli mer fra henne som person og fra familien. I den sammehengen synes jeg ikke akkurat det bildet er kritikkverdig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest YtreYtterst Skrevet 25. desember 2019 #14009 Del Skrevet 25. desember 2019 Jeg tror jeg hadde satt ribben i vrangstrupen om årets julebilde fra kongehuset var tatt i pysjamas mellom dynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 25. desember 2019 #14010 Del Skrevet 25. desember 2019 Akkurat nå, Felis skrev: Jeg følger hundrevis av kommersielle instagramkontoer, og har også sett mange julebilder av familier i år (dog ikke fra senga). Jeg reagerer ikke på det, for det er ikke hundrevis av bilder av ungene resten av året. De fleste barna har jeg aldri sett før og noen av dem visste jeg ikke eksisterte engang. Jeg hadde ikke reagert på The Eriksens julekort heller, hadde det ikke vært for den massive eksponeringen resten av året. Når jeg leser at de sammenlignes med kongefamilien så må jeg bare le, men jeg er helt sikker på at The Eriksens setter pris på sammenligningen 😂 Det verste er at barna i kongefamilien er langt mer skjermet enn jentene i Sarpsborg. Hvis jeg skal være ærlig støtter jeg ikke kongehuset heller. Jeg er opptatt av at barn skal få være barn og at fremtiden deres skal være opp til dem å forme. Så for min del hjelper ikke sammenligningen det minste på hva jeg synes om The Eriksens. Jeg synes det bilr feil om man skal bruke andre kritikkverdige ting CBE har gjort som "unnskyldning" for å kritisere det som i seg selv ikke er kritikkverdig. Det er slike ting som gjør at tråden får rykte på seg for å "kritisere alt". 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 25. desember 2019 #14011 Del Skrevet 25. desember 2019 (endret) 21 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg synes det bilr feil om man skal bruke andre kritikkverdige ting CBE har gjort som "unnskyldning" for å kritisere det som i seg selv ikke er kritikkverdig. Det er slike ting som gjør at tråden får rykte på seg for å "kritisere alt". Så at jeg skriver at bedriften for lengst har overtrukket kontoen for eksponering gir tråden et dårlig rykte? Jeg tror jeg deler mening med ganske mange andre her inne når jeg skriver at jeg på ingen måte mener at The Eriksens skal holde barna sine hemmelig. Jeg er ikke fanatisk. At ungene kommer med på et bilde i ny og ne er ingen katastrofe. Men her snakker vi tusenvis av bilder, i tillegg til personlig informasjon om hva de driver med på fritiden, hvor de går på skole og barnehage, hva de spiser, hva de har på seg, hvordan rommene deres ser ut ++ Det er noe ganske annet enn et (litt smakløst) julekort! Endret 25. desember 2019 av Felis 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 25. desember 2019 #14012 Del Skrevet 25. desember 2019 1 hour ago, Tabris said: Til og med kongefamilien sender ut julebilder med barna. Julebilder på Facebook og Instagram vil også være tilgjengelig for hvem som helst hvis man har åpen profil, noe mange har. Man kan vel ikke akkurat sammenligne kongefamilien med et oppmerksomhetssykt ektepar som selger barna sine for penger, eller? 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 25. desember 2019 #14013 Del Skrevet 25. desember 2019 1 time siden, prudens skrev: Dette er lavmål.Er ikke rart at tråden får et dårlig rykte, og man tenker det er mange bitre sjeler her At den får 23 likes i skrivende stund. sier også en del om det . og det et er trist. Det er greit å være kritisk til deler av virksomheten, men dette går lang utover det. Det kan jo være at årsaken til at folk ikke tar til motmæle, er at de rapporterer regelbrudd og prøver å holde diskusjonen på sporet? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 25. desember 2019 #14014 Del Skrevet 25. desember 2019 Forøvrig synes jeg at å sammenlikne herr og fru Eriksen med famililie med kongefamilien er en liten smule søkt. Kongefamilien har vel ikke posert i sengen på sine offisielle bilder noen gang - hverken i anledning morsdag eller jul? 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 25. desember 2019 #14015 Del Skrevet 25. desember 2019 1 time siden, Tabris skrev: Til og med kongefamilien sender ut julebilder med barna. Julebilder på Facebook og Instagram vil også være tilgjengelig for hvem som helst hvis man har åpen profil, noe mange har. Kan ikke sammenligne kongebarn mot overeksponert bloggerbarn. Vi vet ingenting om kongebarna, verken rommene deres eller hvordan de feirer bursdagene. Hjelpes. Snakk om ansvarsfraskrivelse. Kongebarn er meget bra skjermet i motsetning til de stakkars bloggerbarna som er på utstilling HVER ENESTE dag hele året rundt! Håper inderlig de ikke får psykiske lidelser av dette i fremtiden, med paranoia og personlighetsforstyrrelser. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 25. desember 2019 #14016 Del Skrevet 25. desember 2019 5 minutter siden, pøbelsara skrev: Det kan jo være at årsaken til at folk ikke tar til motmæle, er at de rapporterer regelbrudd og prøver å holde diskusjonen på sporet? Jeg tenker at det da hadde vært fornuftig at en av de faste kritikerne hadde sagt i fra at dette ikke er greit. Slik det står nå uimotsagt og med 24 liker, viser det at et stort antall av kritikerne her, støtter den uttalelsen fult ut. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 25. desember 2019 #14017 Del Skrevet 25. desember 2019 Akkurat nå, Lana01 skrev: Jeg tenker at det da hadde vært fornuftig at en av de faste kritikerne hadde sagt i fra at dette ikke er greit. Slik det står nå uimotsagt og med 24 liker, viser det at et stort antall av kritikerne her, støtter den uttalelsen fult ut. Men herregud, nå får du fader ta å skjerpe deg litt. De faste kritikerne sier jo JEVNT OG TRUTT ifra om at slike innlegg ikke er ok! Og "kun" fordi man ikke sitter på kg hele dagen i jula (!), så støtter kritikerne denne uttalelsen? Fy faen dere fruefans klarer jaggu å dra den langt! 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citha Skrevet 25. desember 2019 #14018 Del Skrevet 25. desember 2019 1 minutt siden, Lana01 said: Jeg tenker at det da hadde vært fornuftig at en av de faste kritikerne hadde sagt i fra at dette ikke er greit. Slik det står nå uimotsagt og med 24 liker, viser det at et stort antall av kritikerne her, støtter den uttalelsen fult ut. Altså vet du hva. Jeg rapporterer innlegg jeg synes er over streken, slik man SKAL GJØRE. Du får det jo til å høres ut som om de som sitter med ribbe, familie og pinnekjøtt automatisk er enig i innlegg de ikke engang har lest. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 25. desember 2019 #14019 Del Skrevet 25. desember 2019 15 timer siden, Skrottefar skrev: For min del så ville jeg ekskludert The Eriksens, for i mine øyne så fortjener ikke de en dritt, verken en god jul eller noen verdens ting, og skyt meg gjerne, men den bedriften der og de menneskene bak forakter jeg for den måten de fronter et falskt, tilgjort og usmakelig liv med utlevering av barn, kred-jag for å oppnå positiv omdømme, ref. omvendt liksom-julenisse, og generelt nedlatende holdning til kritiske røster og tilsvar til disse......så, sorry mac, disse 2 på sin høye hest med sin besserwisser-holdning og unaturlige tilnærming til et normalt liv er ingen jeg vil ha noen høye tanker om. Men......foruten det, så vil jeg selvfølgelig ønske både dere andre og de som har fått hjelp i denne jule-tiden en riktig så god jul, det er dere vel fortjent, uten tvil 😁 Jeg forsvarer ikke parets eksponering av de små men dette du skriver her kunne du spart deg. Greit å være uenig men Det virker jo som at du hater de? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 25. desember 2019 #14020 Del Skrevet 25. desember 2019 (endret) ..... Endret 26. desember 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå