Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Malum skrev:

Nei, se der, er du jammen tilbake i tråden. Du forsvant så fort i forrige «runde», da du fikk presentert en del grundig og direkte argumentasjon. Flere her forventet at du svarte for deg. Det gjorde du aldri. Du er både sitert og tagget, så det burde være enkelt å gå igjennom og besvare. 

Eller er det litt sånn at du har erfaring med at de ubehagelige spørsmålene blir litt glemt når du bare forsvinner i noen dager, sånn at du deretter kan starte på «ny frisk»? :)

Word! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, MissLucy skrev:

vi kan jo samle dem i ett innlegg så det blir lett å finne tilbake til. Da vil hun nok svare.

Ja, jeg er ganske sikker på at flere her er mer enn villige til å påta seg den oppgaven :tommel:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, MissLucy skrev:

vi kan jo samle dem i ett innlegg så det blir lett å finne tilbake til. Da vil hun nok svare.

Thats a good vending :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MissLucy skrev:

Vet ikke om jeg er så fryktelig interessert i svarene fra den kanten, da det ikke er mulig å få forståelige svar med substans som forklarer det sterke behovet for ukritisk forsvar av barneeksponering, og nå manglende etisk behandling av mottakere av bistand. Blant annet.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pøbelsara skrev:

De må forholde seg til GDPR når de ber om persondata fra folk. Ellers har de ikke lovpålagt taushetsplikt slik enkelte profesjoner har - men jeg forventer at både herr og fru Eriksen og alle som har tilgang på potensielt sensitive opplysninger om noen at de er varsomme og ikke utleverer opplysninger som kan identifisere familiene de hjelper. Jeg er sikker på at CBE var ubetenksom når hun skrev om antallet medlemmer i en familie de skulle hjelpe - men slike opplysninger kan gjøre at andre skjønner hvem hun snakker om. Og det burde hun la være, rett og slett. 

Og alle opplysninger som kan identifisere folk, bør man være forsiktig med. De som allerede kjenner denne familien, kan kjenne dem igjen, selv om folk fra andre steder i landet ikke kan finne frem til navn og andre data utfra det CBE opplyste om. Men de som allerede kjenner dem, kan fort gjøre det.

Enig. Dette er ikke lovfestet taushetsplikt, men de lover full anonymitet til søkerne på hjemmesiden sin, så da er taushetsplikten en del av avtalen. Da mener jeg ikke etisk, men juridisk.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Revenge o'Cavatina skrev:

Vet ikke om jeg er så fryktelig interessert i svarene fra den kanten, da det ikke er mulig å få forståelige svar med substans som forklarer det sterke behovet for ukritisk forsvar av barneeksponering, og nå manglende etisk behandling av mottakere av bistand.

nei, jeg hadde ikke tenkt å lese dem. Men jeg synes hun skylder oss bryet med å svare.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Over hele Norge finnes det privatmennesker som deltar i gruppene som kalles Hjelp oss og hjelpe. Vi gjør dette frivillig og gratis, hele året. Vi henter mat og klær, og distribuerer til de som trenger hjelp. De fleste av oss har et slags lager hjemme med alt fra bleier til parkdresser, skøyter og hermetikk. Gubben har gladelig ofret garasjen.

Jeg er så glad for alle de som gjør dette i all stillhet, med verdighet og nestekjærlighet. Ingen av oss er rike på penger og materielle goder. Men vi har integritet, empati, og særdeles små behov for hurrarop og likes. 

Jeg skal ikke si hva jeg tenker om opplegget hos frueparet, annet enn at dåsespraypushing og ballongbuer kanskje er mer i deres gate. Det er ikke så krevende, og man trenger ikke moral og integritet da 😏

Dette! Takk for at du setter ord på det mange tenker om dette paret. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Over hele Norge finnes det privatmennesker som deltar i gruppene som kalles Hjelp oss å hjelpe. Vi gjør dette frivillig og gratis, hele året. Vi henter mat og klær, og distribuerer til de som trenger hjelp. De fleste av oss har et slags lager hjemme med alt fra bleier til parkdresser, skøyter og hermetikk. Gubben har gladelig ofret garasjen.

Jeg er så glad for alle de som gjør dette i all stillhet, med verdighet og nestekjærlighet. Ingen av oss er rike på penger og materielle goder. Men vi har integritet, empati, og særdeles små behov for hurrarop og likes. 

Jeg skal ikke si hva jeg tenker om opplegget hos frueparet, annet enn at dåsespraypushing og ballongbuer kanskje er mer i deres gate. Det er ikke så krevende, og man trenger ikke moral og integritet da 😏

Dette er så utrolig bra tiltak som går hele året, og det er fantastisk å se hvor mange som bidrar, og hvor fort ting «ordner» seg. Ingen som er opptatt av hvor fantastisk man er eller hvor stor suksess det er, men gleden i å være med å hjelpe andre! 

Og jeg sitter og klør meg litt i hodet over hvordan noen her vet at de opplysningene som ble gitt ut ikke var identifiserbare! Hvordan i all verden vet man det? 🤔

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Bare 30 barn?  Har de virkelig måtte tigge så mye for en så liten gruppe??  Snakker av erfaring i forhold til innsamling, og dette virker rart.

Ja, de måtte TIGGE så mye, neste år enda  mer TIGGING. 

Endret av Lin10
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jobbermedbarn skrev:

Dette er så utrolig bra tiltak som går hele året, og det er fantastisk å se hvor mange som bidrar, og hvor fort ting «ordner» seg. Ingen som er opptatt av hvor fantastisk man er eller hvor stor suksess det er, men gleden i å være med å hjelpe andre! 

Og jeg sitter og klør meg litt i hodet over hvordan noen her vet at de opplysningene som ble gitt ut ikke var identifiserbare! Hvordan i all verden vet man det? 🤔

Man kan kun være sikker på sånt dersom man ikke utleverer noe rundt det. Sarpsborg og omegn er ikke stort, det er veldig fort gjort at noen kjenner noen og da er personvernet brutt.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lin10 skrev:

Det har de da selv skrevet, så ingen vits i å være ufin over brukeren du siterer.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
7 minutter siden, Lin10 skrev:

Ja, det er rart at de tigger fremfor å bidra selv. Særlig med tanke på hvor få som fikk hjelp. Da virker det latterlig at det var synd på den ene familien som ikke fikk hjelp fordi bloggekteparet hadde gitt nok og ikke vil leve asketisk for å kunne bidra. Så istedenfor å TIGGE så kunne de bidratt til den ene familien. Det gjenstår å se om det blir mer tigging til neste år, det er mye å ta tak i for ekteparet og bedriften.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Revenge o'Cavatina skrev:

Det har de da selv skrevet, så ingen vits i å være ufin over brukeren du siterer.

Noen må gripe etter det lille halmstrået...alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistenker at Glenn Medeiros har hatt større påvirkningskraft gjennom årene med sin ene sviskelåt om trofasthet enn ei berte fra Østfold med en ti år gammel blogg.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
45 minutter siden, Kollontaj skrev:

Og gjett hvilken dag de hadde mer enn de sedvanlige 18-22000 leserne? 

https://ocast.com/sv/influencers/caroline-berg-eriksen-314/stats/www-carolinebergeriksen-no-602

Det er fankern meg kvalmt. 

8231E9E6-2196-4ABA-BD94-49B2F1E20493.png

Takk for bekreftelsen på at 1) Omvendt julenisseprosjekt ikke bare er til de 10+ familiene de hjelper sin inntekt, men også Berg Eriksen sin bedrift. Dette synliggjør at de uselviske og oppofrende bloggeierne  også tjener på dette prosjektet. 2) Tallene synliggjør også at det bør gjøres en vurdering på om dette er innafor, rent markedsføringsmessig. Her har bloggekteparet fått mye gratisreklame både fra seg selv og Egmont. I tillegg så lurer jeg på om de familiene som får hjelp er klar over at de er dra hjelp når det gjelder engasjement for en fallert bloggstjerne? Og hvor etisk er det? Og i redsel for å bli hengt ut på nett av fotografen, så vil ingen redaksjonelle medier ta tak i denne saken selv om det er mange nok punkter å stille spørsmålstegn ved. Ikke rart bloggerekteparet  snakker varmt om bruken av sine sosiale medier til sitt prosjekt. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et slags håp om at CBE bare har blitt en karikering, en harselering over dumskap, som dessverre gikk så altfor mye på bekostning av barna deres.
Men så topper de hele driten med dette. 
Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, så jeg skal la være å ramse opp alt som allerede er nevnt i denne tråden. 

At hun får lov til å holde på. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Takk for bekreftelsen på at 1) Omvendt julenisseprosjekt ikke bare er til de 10+ familiene de hjelper sin inntekt, men også Berg Eriksen sin bedrift. Dette synliggjør at de uselviske og oppofrende bloggeierne  også tjener på dette prosjektet. 2) Tallene synliggjør også at det bør gjøres en vurdering på om dette er innafor, rent markedsføringsmessig. Her har bloggekteparet fått mye gratisreklame både fra seg selv og Egmont. I tillegg så lurer jeg på om de familiene som får hjelp er klar over at de er dra hjelp når det gjelder engasjement for en fallert bloggstjerne? Og hvor etisk er det?

Minner om følgende: Siden organisasjonen Omvendt Julenisse Østfold er såpass ny, finnes det ikke særlig til regnskap før etter nyttår. Men regnskapet til en frivillig organisasjon kan hvem som helst be om innsyn i, og så er det opp til organisasjonen om de utviser åpenhet eller ikke. De aller fleste organisasjoner uavhengig av størrelse oppfordres til og fører en åpenhetspolitikk på regnskapet, økonomien og organisatoriske forhold.

At de blander sammen veldedig organisasjon med kommersielt salg av annonseplass fremstår bare som enda et utslag av at bloggeierne ikke evner å skille mellom foretakene og privatlivet sitt.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...