Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Må man ha egne lokaler og biler for å hjelpe 10 familier? jeg bare spørr - det høres ut som noe man kan styre med i kjellerstua mi.

Det blir jo slitasje på eget gulv og møbler da (jfr kommentaren til CBE om at de ikke kan bruke egen bil pga det forringer verdien på bilen med all ekstra belastning😂)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Må man ha egne lokaler og biler for å hjelpe 10 familier? jeg bare spørr - det høres ut som noe man kan styre med i kjellerstua mi.

Her er en som hjelper 103 familier ut fra sin egen stue:

https://www.aftenbladet.no/magasin/i/qLrLlw/renate-31-bad-finnno-om-hjelp-til-aa-feire-jul-no-reddar-ho-jula-for-andre

Og her er en artikkel  om en annen hjelpeorganisasjon fra Sarpsborg, som ser ut til å ha helt likt konsept. De hjalp 70 familier allerede i 2015. Lurer på hvorfor de 70 ikke søkte hos Omvendt Nisse i år?

https://www.nrk.no/ostfold/over-2000-julegaver-til-jul-1.12711566

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MissLucy skrev:

Her er en som hjelper 103 familier ut fra sin egen stue:

https://www.aftenbladet.no/magasin/i/qLrLlw/renate-31-bad-finnno-om-hjelp-til-aa-feire-jul-no-reddar-ho-jula-for-andre

Og her er en artikkel  om en annen hjelpeorganisasjon fra Sarpsborg, som ser ut til å ha helt likt konsept. De hjalp 70 familier allerede i 2015. Lurer på hvorfor de 70 ikke søkte hos Omvendt Nisse i år?

https://www.nrk.no/ostfold/over-2000-julegaver-til-jul-1.12711566

Det var litt poenget mitt. Jeg kjenner en mann som står alene med julehjelpen sin, kjøpt en ekstra fryseboks og lagrer i boden. Rundt 40 familier. Har ikke bil.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, MissLucy skrev:

du er så uvitende og ignorant at jeg er helt rystet. Hvem er du til å dømme hva folk ønsker skal komme ut om dem? Hvis det er èn ting vi vet om fattigdom i et rikt land, så er det at det er skambelagt, og folk går langt for å skjule det. Uforsiktig omgang med taushetsplikten er alvorlig. Det er alvorlig for dem som rammes, men det er og ødeleggende for ryktet til Omvent nisse.

Da vet du ikke hva taushetsplikt er, hvis du tror det å nevne at hun har hjulpet en familie på 10 er å bryte den. Hadde hun skrevet 2 voksne og 8 barn boende i Sarpsborg hadde det vært lettere gjenngjennelig. Det hun har skrevet har ikke noe med å bryte taushetsplikten. En ser jo nå hva folk lirer av seg fordi de ikke tåler at CBE viser seg i aller høyeste grad som et medmenneske. En må slutte å la all sin vrede over vanskelige ting i livet gå utover CBE. For her ligger det mye mellom linjene. 

Endret av Lin10
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Har Caroline Berg Eriksen slettet dette -https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/18/omvendt-julenisse-3/#comment-976516 ? I tilfelle hvorfor?

Screenshot_20191219-160254_Chrome.thumb.jpg.b90f787049246a4e0060d9cc9dcf775f.jpg

Screenshot_20191219-160313_Chrome.thumb.jpg.31096a43fea335fc6c6267f35d287372.jpg

Låg under kommentarene vedr. kritikk rundt hvorfor skrive antall personer, startet her https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/18/omvendt-julenisse-3/comment-page-1/#comment-975827

Nå bor det nesten 56 000 mennesker i Sarpsborg. Regner en med omegn enda flere. CBE sier dessuten at dette ikke kun er kjernefamilien. Så dette  er helt uproblematisk og en kan Ikke gjenkjenne noe på et så vagt  grunnlag.  Men ikke overrasket over at det blåses opp her inne, i kjent stil.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bendie skrev:

Nå bor det nesten 56 000 mennesker i Sarpsborg. Regner en med omegn enda flere. CBE sier dessuten at dette ikke kun er kjernefamilien. Så dette  er helt uproblematisk og en kan Ikke gjenkjenne noe på et så vagt  grunnlag.  Men ikke overrasket over at det blåses opp her inne, i kjent stil.

Gi meg 4 forskjellige opplysninger om en person og jeg garanterer at jeg klarer å snevre inn relativt greit hvem vedkommende er.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bendie skrev:

Siterer meg selv, så slipper jeg å gjenta hva som er problemet (og sikkert derfor Caroline Berg Eriksen slettet antallet i blogginnlegget):

19 timer siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Hvorfor skrive "Julestrømper til en familie på ×× personer" (jeg tok vekk antallet) - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/18/omvendt-julenisse-3/ ? Det kan føre til at folk tror at de vet hvem det er, og det er galt uansett om man har rett eller ikke...  

Det er så amatørmessig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en økonomisk vanskeligstilt familie ønsker å gjøre livssituasjonen sin offentlig kjent, så er det deres valg - ikke CBEs. 

I kjent stil fortsetter CBE å utvise sin sedvanlige ringeakt for personvern og andre individs ønsker og krav på identitetsbeskyttelse. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, pøbelsara skrev:

Altså Lin - dette har du ikke greie på i det hele tatt. Hvis naboen til familien kan kjenne dem igjen, har hun utlevert identifiserende opplysninger. At jeg som ikke bor i nærmiljøet til frueparet ikke kan finne ut hvem de er utfra de opplysningene hun ga, spiller ingen  rolle når noen faktisk KAN gjøre det, hvis de allerede er nære. 

Og så må du SLUTTE med å spekulere i at folk har problemer i livene sine fordi de er kritiske til fremferden til CBE. Det er stygt, det er ikke greit, og du kan ikke på noen måte dokumentere det - det er ren spekulasjon - og ikke særlig kvalifisert spekulasjon, heller. 

når medlemmer av L-gjengen drar den gamle leksa, så er det nok ikke så mange som lytter, så la dem holde på. De har ikke injurierende kraft, og det er seg selv de avkler. @Lin10 forstår nok ikke hvor mye slik vrøvling avslører om hvem hun selv er. Avkledd.

Endret av MissLucy
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Har de bare hjulpet 10 familier? Hvor kommer dette tallet fra?

det eneste tallet jeg har sett er 30 barn. Så da er vel 10 familier en beregning noen har gjort ut fra antall barn? jeg ville heller trodd at 30 barn tilsvarte 15 -20 familier, men det er jo også bare et overslag.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er veldig glad for å ikke kjenne bloggeierne personlig, for ikke søren om jeg hadde klart å la være å lekse opp om blant annet  folkeskikk, empati, etikk og verdier dersom de befant seg i min nærhet slik som de velger å fremstille seg.

Kudos til alle som konfronterer med kritiske spørsmål, sensuren i kommentarfeltet viser hvordan de ikke klarer å argumentere seg sympatisk...eller i det minste vettug ut at noe. Og så topper de hele veldedighetsfortreffeligheten med enda et avkledd bilde på insta. Det er så tonedøvt som man kan få det.

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
7 minutter siden, MissLucy skrev:

det eneste tallet jeg har sett er 30 barn. Så da er vel 10 familier en beregning noen har gjort ut fra antall barn? jeg ville heller trodd at 30 barn tilsvarte 15 -20 familier, men det er jo også bare et overslag.

Bare 30 barn?  Har de virkelig måtte tigge så mye for en så liten gruppe??  Snakker av erfaring i forhold til innsamling, og dette virker rart.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...