Felis Skrevet 18. desember 2019 #13561 Del Skrevet 18. desember 2019 (endret) 11 minutter siden, ti10 skrev: Du snakker om språkutvikling, nye ord og begreper og linker altså til en artikkel fra 2008. Det har skjedd mye både i Russland og samfunnet ellers siden da. Begrepet var forholdsvis nytt i 2008, men likevel har tydeligvis ikke alle fått det med seg. For andre er det et godt innarbeidet begrep, noe denne tråden vitner om. PS, Jeg skrev at det STADIG dannes nye ord og begreper, det stoppet ikke i 2008, altså. Endret 18. desember 2019 av Felis 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 18. desember 2019 #13562 Del Skrevet 18. desember 2019 Fikk hun ikke en bil av fotballfruemannen et år? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 18. desember 2019 #13563 Del Skrevet 18. desember 2019 Jeg husker enda den gangen frua fikk en audi til jul. så godt folk er forskjellige! det er jo ikke uvanlig at ektepar ikke gir hverandre noe. Det kommer jo ofte fra samme felleskonto uansett. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 18. desember 2019 Forfatter #13564 Del Skrevet 18. desember 2019 4 minutter siden, Isola2 skrev: Fikk hun ikke en bil av fotballfruemannen et år? https://www.carolinebergeriksen.no/2012/12/25/jeg-fikk-ny-bil/ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 18. desember 2019 #13565 Del Skrevet 18. desember 2019 8 minutter siden, Felis skrev: Begrepet var forholdsvis nytt i 2008, men likevel har tydeligvis ikke alle fått det med seg. For andre er det et godt innarbeidet begrep, noe denne tråden vitner om. PS, Jeg skrev at det STADIG dannes nye ord og begreper, det stoppet ikke i 2008, altså. Får ikke til å søke det opp så gamle innlegg, men jeg fikk litt pes da jeg for at jeg omtalte de som nyrike russere mens de bodde i Siljan.. så helt nytt er ikke den oppførselen deres nei. Har man reist litt rundt i verden, så har man erfart dette begrepet. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. desember 2019 #13566 Del Skrevet 18. desember 2019 17 minutter siden, ti10 skrev: Du snakker om språkutvikling, nye ord og begreper og linker altså til en artikkel fra 2008. Det har skjedd mye både i Russland og samfunnet ellers siden da. Men begrepet «nyrik russer» (New Russian) består og tolkes av de fleste som en person som flasher rikdom, men har harry smak. Forøvrig er begrepet enda eldre enn 2008. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 18. desember 2019 #13567 Del Skrevet 18. desember 2019 Her utrolig å se forskjellen på engasjementet nå vs da i kommentarfeltet. Er det et innlegg som "tar av" nå, er det snakk om 50-75 kommentarer, da var det over hundre, til og med over to hundre. Forklares dette i hovedsak at folk styrer vekk i fra blogging generelt, er det de som har styrt skuta feil, er sensuren så sterk eller er publikum på en annen plattform? Noen innlegg får jo under 10 kommentarer, jeg har til og med sett null (Netfit f.eks). 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. desember 2019 #13568 Del Skrevet 18. desember 2019 Må vi virkelig bruke spalteplass på forståelsen av begrepet nyrik russer? Poenget er at bloggeierne har en offentlig adferd som tilskrives begrepet nyrik russer, og det er det flere gode og allerede nevnte grunner til. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 18. desember 2019 #13569 Del Skrevet 18. desember 2019 (endret) Proft at CBE avslører en av familiene de skal hjelpe i nest siste blogginnlegg. Er det mulig, liksom?! 🙄🙄🙄 Og det i lille Sarp... Endret 18. desember 2019 av Aquarius04 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 18. desember 2019 #13570 Del Skrevet 18. desember 2019 6 timer siden, TulleteKatt skrev: Fra å levere mat og gaver, og snakke om det flotte prosjektet og de takknemlige mottakerene, så rett ut å shoppe nytt JULE-undertøy av alle ting. Det var dette med troverdighet, kart og terreng da. Og ydmykhet. Hun sa i GMN at frueparet ikke gir hverandre gaver fordi de har alt de trenger. Men det stemmer ikke, hun har altså ikke alt undertøyet hun trenger. Kunne ønsket seg undertøy til jul da. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. desember 2019 #13571 Del Skrevet 18. desember 2019 12 minutter siden, Aquarius04 skrev: Proft at CBE avslører en av familiene de skal hjelpe i nest siste blogginnlegg. Er det mulig, liksom?! 🙄🙄🙄 Og det i lille Sarp... Å? Hvordan ble de avslørt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 18. desember 2019 #13572 Del Skrevet 18. desember 2019 11 minutter siden, Kollontaj skrev: Å? Hvordan ble de avslørt? Antall familiemedlemmer. Et uvanlig tall. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 18. desember 2019 #13573 Del Skrevet 18. desember 2019 3 minutter siden, Aquarius04 skrev: Antall familiemedlemmer. Et uvanlig tall. 10 familiemedlemmer? Er det så uvanlig da, kan jo være besteforeldre, barn og barnebarn? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 18. desember 2019 #13574 Del Skrevet 18. desember 2019 Så innslaget fra GMN og det viser med all tydelighet hvor mye LKE redigerer og bearbeider bilder av bedriftsleder. I tillegg så var deler av «blogguniformen» på plass med belte til over 3000kr. Må si at det er merkelig at Egmont som eier TV2 og blogg.no gir CBE som blogger via denne plattformen TV tid om dette prosjektet. Disse skillelinjene mellom kommersielt og ikke profitt når det gjelder prosjektet er visket ut, slik alt annet viskes ut i blogglandia. Jeg er skeptisk til hvordan det etiske aspektet er ivaretatt når man blander kortene slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradisio1 Skrevet 18. desember 2019 #13575 Del Skrevet 18. desember 2019 37 minutter siden, kvinneguide skrev: Hun sa i GMN at frueparet ikke gir hverandre gaver fordi de har alt de trenger. Men det stemmer ikke, hun har altså ikke alt undertøyet hun trenger. Kunne ønsket seg undertøy til jul da. ‘Frueparet’😂😂😭😭👏🏼👏🏼😂😂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 18. desember 2019 #13576 Del Skrevet 18. desember 2019 26 minutter siden, Skrottefar skrev: 10 familiemedlemmer? Er det så uvanlig da, kan jo være besteforeldre, barn og barnebarn? Det er det nok ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 18. desember 2019 #13577 Del Skrevet 18. desember 2019 Jeg klarer ikke slutte å undre meg over prioriteringene til Omvendt Julenisse. Det er kjempeflott at flere familier får en fin jul takket være hjelpen de får fra OJ, men for meg virker det merkelig at de gir så store mengder med mat og gaver til hver familie de hjelper som de gjør. På Instastoryen til frua er det filmet en stabel med fem bananesker pluss ei plastkasse med mat som hun skriver at er til en familie og at hun håper de har mat i julen, romjulen og på nyåret. Tidligere har hun fortalt at alle barna skal få fire til fem gaver. Om de heller hadde redusert mengden mat og gaver til hver familie så kunne de jo hjulpet flere med de ressursene de hadde tilgjengelige. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. desember 2019 #13578 Del Skrevet 18. desember 2019 Det var dette med å ivareta taushetsplikt og personvern, da. Bra jobba, carolinebergeriksen.no. Håper juleundertøyet er like rødt som fjesene til bloggeierne burde være. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 18. desember 2019 #13579 Del Skrevet 18. desember 2019 Akkurat nå, Revenge o'Cavatina skrev: Det var dette med å ivareta taushetsplikt og personvern, da. Bra jobba, carolinebergeriksen.no. Håper juleundertøyet er like rødt som fjesene til bloggeierne burde være. Det er helt forferdelig. De er rett og slett ikke egnet for en slik oppgave. Hvorfor slo de seg ikke sammen med de som har erfaring med dette fra før? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 18. desember 2019 #13580 Del Skrevet 18. desember 2019 Dette kan bare toppes med at «bloggerne» har vært med å filmet diverse seanser under omvendt Julenisse arbeid. Det gjenstår å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå