Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Kleenex skrev:

Slettet

Slettet siden misforståelsen er oppklart 😊

Endret av Inocybe
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker det at når store organisasjoner tenker at de skal prøve noen nye markedsføringstrategier - som feks influencere - så burde de virkelig sjekke hva influenceren står for og hva vedkommende har sagt og gjort før. Å kjøpe innlegg hos en influenser er noe annet enn å kjøpe en annonse - fordi influenceren later som de står inne for og elsker alt de reklamerer for, så kan man risikere å havne innimellom hårvitaminer, bikiniabider og overeksponerte barn med annonsen sin. Det influenceren står for - eller ikke står for avgjør selvsagt om folk synes de er gode markedsføringskanaler eller ikke. Selv om jeg ikke liker alt jeg leser i VG, synes jeg ikke reklameplass i VG er opprørende - men når en person liksom selger meningene sine i øst og vest - og gjør relativt mange ting som er på kanten for penger og oppmerksomhet samtidig selger reklame, så henger kredibiliteten (for meg)  mye tettere sammen med hva influenceren har sagt, gjort eller ment, enn en annonse i en avis/tidsskrift. 

Det mange synes er genialt med influenser-markedsføring, nemlig at man etablerer et slags personlig forhold til influenceren (som forøvrig IKKE er gjensidig) som gjør at man stoler på vedkommende, man beundrer vedkommende (bare se alle "Å, du er så vakker"-kommentarene influencerne får). Når vedkommende anbefaler noe, er liksom ideen at folk skal gå mann av huse for å skaffe seg det samme.

Baksiden er at når vedkommende gjør mange rare vurderinger og har mange holdninger (og handlinger) man IKKE liker, kobles merkenavnet opp mot alt dette, og folk velger å ta avstand - ikke bare fra influenceren, men fra de som velger influenceren som markedsføringskanal også. Det går liksom begge veier, det der. Og hvis man først har fått avsmak mot et merkenavn fordi de kjøper reklame hos noen som feks eksponerer barn eller har et sykt kroppsfokus, skal det litt til å rette opp det inntrykket igjen.  

Det nærmeste jeg kommer på å sammenligne med er:

- at mange sluttet å kjøpe annonseplass i Dagbladet da de forsatt opprettholdt kontaktannonsemarkedet (det som tilbød tjenester)

- det er trolig tilsvarende uønskede assosiasjoner som har fått "Vi Menn" til å kunngjøre slutt på "Vi Menn piken" 

- uønsket assosiasjon ønskes unngått hos Resett på grunn av redaksjonen og kommentarfeltene meningsytringer. 

Så det er ikke bare i påvirkermarkedet - og derfor ikke noe nytt, at man må kartlegge mediets profil og historikk. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Monimoni skrev:

Disse Netfit-øvelsene er bare helt latterlige å se på. Jeg finner mer inspirasjon i en malingspann enn i disse videoene hun legger ut 

Helt enig. I tillegg gjør hun mye av øvelsene feil.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 22.40, Inocybe skrev:

Beklager men da skjønner jeg ikke hva du mener.Har Røde Kors noe med Redd Barnas influencerkampanje å gjøre?

Nå har jeg rettet flere ganger og nå jeg får ikke gjort mere. Vennligst slett du også. Eller rapporter eller hva som må til. Jeg har endret skrivefeilen på orginalinnlegget. @Inocybe

Endret av Kleenex
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne julen på bloggen hos cbe.no er totalt usjarmerende. Alt er av plast og alt for mye av alt. Julepynt skal ha virkelig ikke matche eller byttes ut år etter år. Julepynt for meg er nostalgi og man skal ta frem det samme år etter år. Når man skal ha tre av plastikk fremme til det blir støvete blir liksom alt som heter sjarme borte. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kleenex skrev:

Nå har jeg rettet flere ganger og nå jeg får ikke gjort mere. Vennligst slett du også. Eller rapporter eller hva som må til. Jeg har endret skrivefeilen på orginalinnlegget. 

Slettet nå 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Kremert rosenkål😂

Synes det så skikkelig digg ut jeg. Noe av det beste jeg vet er å steke brokkoli i smør, så noe av det blir litt brent. Det smaker ikke brent, men ser litt brent ut. Får skikkelig digg smak 😁 Fikk lyst å prøve rosenkålen hennes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lady T skrev:

Synes det så skikkelig digg ut jeg. Noe av det beste jeg vet er å steke brokkoli i smør, så noe av det blir litt brent. Det smaker ikke brent, men ser litt brent ut. Får skikkelig digg smak 😁 Fikk lyst å prøve rosenkålen hennes. 

hmmm, skal prøve. Jeg liker dem pannestekt med litt salt, pepper og sitron og pittelitt parmesan :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CabinCruiser skrev:

hmmm, skal prøve. Jeg liker dem pannestekt med litt salt, pepper og sitron og pittelitt parmesan :)

Hørtes godt ut 😃 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, CabinCruiser skrev:

😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, På besøk skrev:

Hvorfor skal hun pynte treet på soverommet til barna? (Jmf.instastory)

Kan stikkordet være «delikat»?

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jonas Bie
10 minutter siden, På besøk skrev:

Hvorfor skal hun pynte treet på soverommet til barna? (Jmf.instastory)

Hvorfor skal VI vite at hun skal pynte treet på soverommet til barna lurer nå jeg på....

Endret av Jonas Bie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jonas Bie skrev:

Hvorfor skal VI vite at hun skal pynte treet på soverommet til barna lurer nå jeg på....

Mange gode spørsmål!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det gir litt blanede følelser, men jeg har plukket et gaveønske fra Omvendt Julenisse sitt ønsketre, så i morgen skal ungen og jeg kjøpe en ønsket gave til ei anonym jente på 17 år som ønsker seg skjerf og lue.

Jeg ønsker å støtte Omv.Julenisse Telemark for å gjøre en fin ting for noen som trenger det, men etter vi har sett The Eriksens innlegg føles det litt.. Glede med bismak.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott gjort av deg, synes ikke du skal føle noe negativt rundt det, har jo ikke noe med CBE.no å gjøre, heller. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...