Surikatt Skrevet 4. desember 2019 #12421 Del Skrevet 4. desember 2019 5 timer siden, Aricia skrev: Selvsagt hadde hun det, da det heller ikke var noen grunn til å gjøre noen av de tingene heller (?). Andre influencere som er engasjert av Redd Barna i samme kampanje står som sagt ute i kulden i Redd Barna-t-skjorte i innleggene sine for prosjektet. Så her er det tydelig at CBE.no har gått imot ønskene fra oppdragsgiver og tatt egne valg for innlegget de betaler henne for - av en eller annen grunn. Ja, hun synes det var bedre å gjøre det stikk motsatte. Sitte foran en peis med veskehunden sin og være takknemlig for at hun har det så godt. Igjen ble fokuset henne selv og ikke Redd Barnas arbeid. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 4. desember 2019 #12422 Del Skrevet 4. desember 2019 6 minutter siden, Surikatt skrev: Ja, hun synes det var bedre å gjøre det stikk motsatte. Sitte foran en peis med veskehunden sin og være takknemlig for at hun har det så godt. Igjen ble fokuset henne selv og ikke Redd Barnas arbeid. Akkurat dette skriver hun i en kommentar under Instagramposten også. At hun gjør det nettopp fordi hun kan. 🙄 Jeg får dessverre ikke til å linke til det, da jeg er blokkert på IG, men så det tidligere via nettleser. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 4. desember 2019 #12423 Del Skrevet 4. desember 2019 Har hun virkelig sagt at t-skjorta ble borte i posten (eller noe lignende) eller er det noe vi (man/dere/noen) tror fordi hun ikke brukte den? Jeg synes bare det er så rart at UI klarte å få den ut til alle andre... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Bie Skrevet 4. desember 2019 #12424 Del Skrevet 4. desember 2019 2 minutter siden, Felis skrev: Har hun virkelig sagt at t-skjorta ble borte i posten (eller noe lignende) eller er det noe vi (man/dere/noen) tror fordi hun ikke brukte den? Jeg synes bare det er så rart at UI klarte å få den ut til alle andre... Jeg fikk faktisk ikke tilsendt t-skjorten 😕 Jeg hadde nok brukt t-skjorten om jeg hadde den 🙂 Fra kommentarfeltet https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/01/varm-et-barn-til-jul/#comments Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg annsme89 Skrevet 4. desember 2019 Populært innlegg #12425 Del Skrevet 4. desember 2019 Jeg har fulgt med på debatten her inne en stund nå, og klarer ikke fortsatt ikke fatte hvordan det er mulig å fremstille seg så kyniske og griske som dette paret. Tanken med veldedig arbeid var god! Men litt for god for å være sann.. Såklart skal de ikke legge ut for noe selv! Såklart skal de kun delegere. Og ikke minst vurdere! Unnskyld meg- men med hvilken kompetanse? Si meg, bidrar de i det hele tatt med økonomiske midler, gaver osv? Eller oppfordrer de kun alle andre til det? Har jeg gått glipp av noe? Har ikke de god nok økonomi til å bidra størsteparten av lasset selv? I tillegg tar de BETALT av oppdraget med Redd Barna?? De får betalt for å veldedighetsarbeid? Hvor selvmotsigende er det? De sier dette er arbeid som gjøres på fritiden, men fortell meg gjerne hvordan dette er annerledes enn andre annonseinnlegg/reklameinnlegg? Beklager, men dette er helt tragisk. Jeg får mest en følelse av at dette gir paret en god og varm klapp på skuldren, der de kan rose hverandre for godt arbeid, mens de selv kan meske seg med kjøpshysteri og julebonanza med god samvittighet, for HEY! «vi har jo bidratt!» Jeg er overbevist om at paret med dette «veldedighetsarbeidet» nå har sikret seg et frikort for evig tid. 81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 4. desember 2019 #12426 Del Skrevet 4. desember 2019 6 minutter siden, Jonas Bie skrev: Jeg fikk faktisk ikke tilsendt t-skjorten 😕 Jeg hadde nok brukt t-skjorten om jeg hadde den 🙂 Fra kommentarfeltet https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/01/varm-et-barn-til-jul/#comments Da synes jeg hun skal ha kred for at hun ikke stilte seg opp i snøen i sponset undertøy, eller neglisjé. Hun lot sjansen gå fra seg.... 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 4. desember 2019 #12427 Del Skrevet 4. desember 2019 - hvit t-skjorte - kaldt ute Jeg tror henne når hun sier hun hadde brukt T-skjorten hvis hun hadde fått den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Bie Skrevet 4. desember 2019 #12428 Del Skrevet 4. desember 2019 Kan jo være at de som er med på kampanjen får velge om de vil bruke t-skjorten eller ikke. Hvis CBE takket nei, så er det jo ikke løgn at hun ikke har fått den tilsendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 4. desember 2019 #12429 Del Skrevet 4. desember 2019 (endret) 3 timer siden, FruJohansen skrev: Takk for tilbakemeldinger på innlegget mitt @Frøken Scott kan jeg reposte svaret fra Redd Barna i tråden på Facebook, det som du la ut her for noen sider tilbake? Helt i orden 😊 Hvilken tråd er det, forresten? Endret 4. desember 2019 av Frøken Scott 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 4. desember 2019 #12430 Del Skrevet 4. desember 2019 (endret) 23 timer siden, Glemtbrukernavnet skrev: I kommentarfeltet til reklameinnlegget på instagram for "Redd Barna" finner man bl.a. følgende kommentarer etter ca. 2 døgn: - "Beautiful!❤️❤️❤️❤️❤️" - " Nydelig bilde" - "💕💖" - "Beautiful 💖" - "Koselig bilde 😍❤️" - "😍😍" - "Hvor er leopard genser fra?😍👑" - "♥️" - "❤️" - "💫💫💫🔥👌👍😍" - "❤️❤️❤️" - "Favorittpeisen❤️" - "reddbarna: Takk for at du hjelper oss å sette fokus på en så viktig sak, @carolinebergeriksenno 🌲 🎁✨ Når alle bidrar litt er vi med på noe stort ❤️" Legg merke til at det er de som er kritiske som får med seg hva som bør være fokuset i reklamen. En person skriver så treffende: "Synd alle kommentere på deg og ditt utseende.. i stedet for det som burde være fokus her.. de små barna som ikke kan sitter foran ovnen å varme seg.. kanskje feil bruk av bilde i reklamen da..? 😳" Og en annen: "Det er veldig, veldig rart at hverken bloggeren selv eller hovedtyngden av leserne ikke stusser over bildebruken i en slik sak. Hva har en pyntet dame med en dyr hund foran en enda dyrere kakkelovn å gjøre med Redd barna? Skal vi liksom bli glade på bloggerens vegne for at hun ikke er et fattig barn? Det er ingen «kontrast» her som får oss til å tenke på fattige barn og jeg reagerer negativt på at penger jeg har gitt til Redd barna går med til å lønne en velstående blogger som ikke klarer å formidle et budskap." Og direkte svar til "Redd Barna": "Fokuset ble nok litt feil." Så bra, da støtter jeg noen andre iår Endret 5. desember 2019 av Kleenex 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 4. desember 2019 #12431 Del Skrevet 4. desember 2019 4 minutter siden, Kleenex skrev: Så bra, da støtter jeg noen andre enn røde kors iår. Så vidt jeg vet bruker ikke Frelsesarmeen dyre bloggere i sitt arbeide.... Obs. Det er Redd Barna. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 4. desember 2019 #12432 Del Skrevet 4. desember 2019 (endret) Mai 2018 Kritikk for å ikke stille på departementets rundebordskonferanse mot kroppspress Forklaring: Ikke fått invitasjon Bevis: Departementets adresseliste viser at hun er invitert. Ny forklaring: Ikke fått invitasjon Desember 2019: Kritikk for dårlig utført kampanje, i motsetning til bloggkolleger. Forklaring: Ikke fått T-skjorte fra Redd Barna. Nja, det var det med troverdighet da. Endret 4. desember 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 4. desember 2019 #12433 Del Skrevet 4. desember 2019 15 minutter siden, CecilieX skrev: Mai 2018 Kritikk for å ikke stille på departementets rundebordskonferanse mot kroppspress Forklaring: Ikke fått invitasjon Bevis: Departementets adresseliste viser at hun er invitert. Ny forklaring: Ikke fått invitasjon Desember 2019: Kritikk for dårlig utført kampanje, i motsetning til bloggkolleger. Forklaring: Ikke fått T-skjorte fra Redd Barna. Nja, det var det med troverdighet da. Nå er vel i grunn det paret der kjent for å ha et rimelig lemfeldig forhold til sannhet... 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 4. desember 2019 Populært innlegg #12434 Del Skrevet 4. desember 2019 (endret) 3 timer siden, Felis skrev: Da synes jeg hun skal ha kred for at hun ikke stilte seg opp i snøen i sponset undertøy, eller neglisjé. Hun lot sjansen gå fra seg.... Neida, det gjorde hun ikke for idag ble det dronefilm av bloggeieren iført bikini under påskudd av å "lengte tilbake til sommeren" (korrigerer: ønske seg Lefkos-ferie til jul) til foreløpig 1894 likes. Dette etter barneeksponering til 10 232 likes, etterfulgt av betalt Redd Barna-dugnad med sponset kakkelovn og seg selv i fokus til 3183 likes, igjen etterfulgt med et nytt barneeksponeringsbilde til 12 342 likes. Nevner også reklame for AdLibris forut for dronebikinifilm med 1759 likes. Både Redd Barna og AdLibris må jo få utrolig dårlig utbytte av å betale for annonseplass hos carolinebergeriksen.no, når målgruppa av akademisk høyt utdannede kvinner i etableringsfasen som elsker shopping tydeligvis helst vil ha er delikate, oppstilte bilder av småpiker. Endret 4. desember 2019 av Revenge o'Cavatina irriterende skrivefeil 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 4. desember 2019 #12435 Del Skrevet 4. desember 2019 Please slutt å blande Røde Kors oppi denne saken. Dette er REDD BARNA. Samme som har brukt mange penger på TV-reklame for tiden. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 4. desember 2019 #12436 Del Skrevet 4. desember 2019 Hun kunne skaffet denne t skjorten om hun virkelig ville. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 4. desember 2019 Populært innlegg #12437 Del Skrevet 4. desember 2019 Jeg tenker det at når store organisasjoner tenker at de skal prøve noen nye markedsføringstrategier - som feks influencere - så burde de virkelig sjekke hva influenceren står for og hva vedkommende har sagt og gjort før. Å kjøpe innlegg hos en influenser er noe annet enn å kjøpe en annonse - fordi influenceren later som de står inne for og elsker alt de reklamerer for, så kan man risikere å havne innimellom hårvitaminer, bikiniabider og overeksponerte barn med annonsen sin. Det influenceren står for - eller ikke står for avgjør selvsagt om folk synes de er gode markedsføringskanaler eller ikke. Selv om jeg ikke liker alt jeg leser i VG, synes jeg ikke reklameplass i VG er opprørende - men når en person liksom selger meningene sine i øst og vest - og gjør relativt mange ting som er på kanten for penger og oppmerksomhet samtidig selger reklame, så henger kredibiliteten (for meg) mye tettere sammen med hva influenceren har sagt, gjort eller ment, enn en annonse i en avis/tidsskrift. Det mange synes er genialt med influenser-markedsføring, nemlig at man etablerer et slags personlig forhold til influenceren (som forøvrig IKKE er gjensidig) som gjør at man stoler på vedkommende, man beundrer vedkommende (bare se alle "Å, du er så vakker"-kommentarene influencerne får). Når vedkommende anbefaler noe, er liksom ideen at folk skal gå mann av huse for å skaffe seg det samme. Baksiden er at når vedkommende gjør mange rare vurderinger og har mange holdninger (og handlinger) man IKKE liker, kobles merkenavnet opp mot alt dette, og folk velger å ta avstand - ikke bare fra influenceren, men fra de som velger influenceren som markedsføringskanal også. Det går liksom begge veier, det der. Og hvis man først har fått avsmak mot et merkenavn fordi de kjøper reklame hos noen som feks eksponerer barn eller har et sykt kroppsfokus, skal det litt til å rette opp det inntrykket igjen. 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 4. desember 2019 #12438 Del Skrevet 4. desember 2019 https://imgur.com/a/aWATTUz Hvordan i huleste kan man få dette bilde til å være reklame for Redd barna? 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 4. desember 2019 Populært innlegg #12439 Del Skrevet 4. desember 2019 24 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Neida, det gjorde hun ikke for idag ble det dronefilm av bloggeieren iført bikini under påskudd av å "lengte tilbake til sommeren" (korrigerer: ønske seg Lefkos-ferie til jul) til foreløpig 1894 likes. Dette etter barneeksponering til 10 232 likes, etterfulgt av betalt Redd Barna-dugnad med sponset kakkelovn til 3183 likes, igjen etterfulgt med et nytte barneeksponeringsbilde til 12 342 likes. Nevner også reklame for AdLibris forut for dronebikinifilm med 1759 likes. Både Redd Barna og AdLibris må jo få utrolig dårlig utbytte av å betale for annonseplass hos carolinebergeriksen.no, når det målgruppa av akademisk høyt utdannede kvinner i etableringsfasen som elsker shopping tydeligvis helst vil ha er delikate, oppstilte bilder av småpiker. Phew 😅. Var nesten så jeg som høytutdannede kjøpesterk kvinne ble litt bekymret for om ikke vi snart skulle få se CBE i undertøyet i smekker nitrist slankende bloggerpositur igjen. Må jo være en uke siden sist snart . Og så naturlig utvungen hun ligger der på stranden med bloggerfoten godt plassert så ingen skal få tvilsomme ideer om at hun muligvis har lår som kvinner flest hun også. Vi snakker tross alt om en veteran-influencer som til og med har klart å implementere bloggerfot i skiteknikken sin 👏. Proff til fingerspissen, eller tåspissen om man vil. Pupper opp og fram også 👍. Hvis noen av dere som leser dette får fornemmelse av sarkasme kan dere før dere starter brukerdebatten igjen tenke litt over hva i allverden CBE mon ønsker med slike IG-poster. Jeg sliter med å se andre formål enn kroppsfokus og skryt men tar gjerne en debatt om avsenders budskap satt opp mot mottakergruppe. 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 4. desember 2019 Populært innlegg #12440 Del Skrevet 4. desember 2019 På IG skryter frua av at hun har funnet så fint innpakningspapir med nøtteknekkere på, som hun gleder seg til å bruke. Regner med hun vil bruke det til å pakke inn gaver fra omvendt julenisse Og som vanlig, så er det såååå mange som spør henne hvor hun har fått tak i ting, denne gangen er det visst lapper/tagger fra Nille. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå