Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

Det finner lenker til dokumentasjon av eksponeringen CBE driver med på daglig basis. Jeg finner ikke lenkene, kan noen hjelpe meg her? Jeg mener å huske at det ble laget en blogg med infoen på?

https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/ Her er ett av innleggene - fra Influencere.wordpress.com 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betalte reklameinnlegget for Redd barna er et skikkelig Kinderegg for CBE; hun får betalt for å reklamere for RB, samtidig som hun i samme innlegg får vist frem sponset kakkelovn og klokke fra DW. Og den eneste sponsen som er korrekt merket som reklame er Redd barna. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuttavims skrev:

Ser for meg fruen og mannen kjøre gedigne tinnsoldater rundt på sekketraller i herskapeligheten...😂😂😂ser de ikke selv hvor ufrivillig komisk det er?

Syns det hadde vært en kult blogg, eller videoblogg jeg. Liker sånne som tørr utfolde seg litt for verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, MissLucy skrev:

likevel er det flere lesere som uttaler i kommentarfeltet at gode Caroline selvsagt ikke har fått betalt for innlegget. Uten at hun motsier dem.

Det interessante med reaksjonene er jo at de demonstrerer hvor utenkelig det er for de fleste å ta imot penger fra Redd Barna. Det normale er å gi. Kunne hun ikke bare gitt dem det innlegget? hvor mange minutter av arbeidstiden ville det tatt å hamre ned de få linjene?

Og jeg må bare peke på det igjen - det nedrige i å ta penger fra Redd Barna samme dag som man gir bort gratis reklame til et industrikonsern.

Det ser jeg overhodet ikke for meg at bedriften gjør. Tipper de bare funnet en annen måte å løse det på, sånn forretningsmessig. For å slippe å merke, blant annet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Skogspike skrev:

Det ser jeg overhodet ikke for meg at bedriften gjør. Tipper de bare funnet en annen måte å løse det på, sånn forretningsmessig. For å slippe å merke, blant annet. 

Det er to muligheter:

1. De har fått betalt for begge, men merker bare den ene. Da har de brutt markedsføringsloven, OG gitt en fordel til industrikonsernet som de ikke ga til den ideelle organisasjonen.

2. De tar betaling fra Redd Barna, og gir industrikonsernet gratis reklame.

Ingen av dem ser særlig bra ut.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dette var helt feil valg av påvirker til å påvirke for Redd Barna. 

I kommentarfeltet: "Hvor er genseren fra?" 

 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Isild skrev:

Jeg mener at dette var helt feil valg av påvirker til å påvirke for Redd Barna. 

I kommentarfeltet: "Hvor er genseren fra?" 

 

Ikke sant?" SÅ fint bilde" "❤️".  3151 likes. Ingen som roper hurra og sier de skal gi til Redd Barna. Mens bilder av egne barn før og etter har generert over 10 000 liker-klikk hver. Så da ser man hva folk vil ha - og hva de ikke er så interessert i.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Oline12 skrev:

Er det samfunnet vårt eller er det CBE det er noe galt med? 

Beklager å måtte si det, men slik det fremstår nå er carolinebergeriksen.no blitt selve den symbolske inkarnasjonen av alt som er galt i samfunnet.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du tror du har sett alt, så topper de med reklame for Adlibris illustrert med bilde av frua som tydeligvis har fått tak i saks og gavepapir.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.11.2019 den 21.14, Glemtbrukernavnet skrev:

Stemmer...

Lenke til blogginnlegg med skjult reklame for "Bara Sport".

Hun har samme skjulte reklame for Daniel Wellington i Redd Barna-innlegget. Innlegget er kun merket som reklame for Redd Barna, selv om det etter Forbrukertilsynet også skulle vært merker med reklame for DW.

I kommentarfeltet hevder frua at det er ikke nødvendig å merke det som reklame for DW...

Endret av Frukthage
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette paret har minimalt med påvirkningskraft. Kjenner ingen som har noen interesse av hva de driver med. Om de skulle være noe, vil jeg si hun har negativ påvirkningskraft. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Frukthage skrev:

Hun har samme skjulte reklame for Daniel Wellington i Redd Barna-innlegget. Innlegget er kun merket som reklame for Redd Barna, selv om det etter Forbrukertilsynet også skulle vært merker med reklame for DW.

I kommentarfeltet hevder frua at det er ikke nødvendig å merke det som reklame for DW...

Stemmer - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/01/varm-et-barn-til-jul/#comments

Screenshot_20191203-220243_Chrome.thumb.jpg.2be4d5312f262a4bb00dbba133a6749b.jpg

 

 

Caroline Berg Eriksen har tidligere skrevet at hvis man får spørsmål om produkt man har reklamert for tidligere, bør man kanskje gå tilbake å merke -  https://www.carolinebergeriksen.no/2015/07/22/merking-av-reklame-i-sosiale-medier/#comment-259161

Screenshot_20191203-215450_Chrome.thumb.jpg.f45543c39c36d60b6e337bc51cfd0447.jpg

 

Jeg mener at Caroline Berg Eriksen la ut reklame på instastory for Daniel Wellington nå nylig,  så når hun skriver at klokken er derfra i kommentarfeltet tenker jeg at Redd Barna reklameinnlegget burde ha blitt ettermerket med reklame for klokka. 

Når det gjelder kakkelovnen: De har reklamert for den tidligere.  Den er i salg enda. Forbrukertilsynet sier følgende - https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

Screenshot_20191203-221051_Chrome.thumb.jpg.8c427f6f13829d2e9447a96c1cdb67b0.jpg

Kakkelovnen var godt eksponert både på blogg og Instagram.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...