Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeg forstår virkelig ikke problemet her. Både CBE og Redd barna ønsker å hjelpe mennesker, men det dere bidrar med er å kritisere. Jeg synes det er en trist utvikling, men ikke overrasket. Redd barns ønsker å nå flest mulig med budskapet sitt og bruker nå influencere, som har en betydelig påvirkningskraft. Det en vet om CBE lesegruppe er at de fleste er ressursterke og mange er småbarnsforeldre.  Mange ønsker å hjelpe istedenfor å kritisere og dermed er i målgruppen. Hva du gir, vil du få igjen er et budskap mange tenker på i julen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Det er mye å si om CBE sitt bidrag til kampanjen. 

Først av alt det faktum at Instagramposten ikke så ut til å kommunisere godt med følgerne, de som kommenterer har ikke forstått budskapet. Og antall likerklikk tyder på det samme. 

Det er jo helt vanvittig at CBE.no som har 10 års erfaring fra reklame på SoMe faktisk ikke greier å lage en reklame som er forståelig, kunden får jo ikke det den har betalt for. Og kreativiteten er helt fraværende, denne poseringen har vi sett tusen ganger før. Hvordan en følger skal kunne skille mellom en ordinær oppdatering fra henne og en anmodning om hjelp til trengende er jo helt umulig å forstå. Jeg skjønner nesten ikke at det er mulig gitt erfaringen. Og når folk som er mye mindre profesjonelle greier å gjøre en mye bedre jobb, da vil jeg kalle det direkte flaut. 

Og når barna hennes genererer flere likerklikk enn en post om barn som har det vanskelig, da må man bare erkjenne at CBE sine følgere ikke er dem man skulle ønske man nådde som veldedig organisasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Levina skrev:

Jeg forstår virkelig ikke problemet her. Både CBE og Redd barna ønsker å hjelpe mennesker, men det dere bidrar med er å kritisere. Jeg synes det er en trist utvikling, men ikke overrasket. Redd barns ønsker å nå flest mulig med budskapet sitt og bruker nå influencere, som har en betydelig påvirkningskraft. Det en vet om CBE lesegruppe er at de fleste er ressursterke og mange er småbarnsforeldre.  Mange ønsker å hjelpe istedenfor å kritisere og dermed er i målgruppen. Hva du gir, vil du få igjen er et budskap mange tenker på i julen. 

Nei, det er åpenbart at du ikke forstår problemet. Det at den "ressurssterke" lesergruppen hennes åpenbart ikke forstår problemet ER problemet. For de fleste andre er det meget klart. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Nei, det er åpenbart at du ikke forstår problemet. Det at den "ressurssterke" lesergruppen hennes åpenbart ikke forstår problemet ER problemet. For de fleste andre er det meget klart. 

Nei, hverken jeg eller Redd barna forstår problemet. Det kun her inne sannheten råder. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Levina skrev:

Jeg forstår virkelig ikke problemet her. Både CBE og Redd barna ønsker å hjelpe mennesker, men det dere bidrar med er å kritisere. Jeg synes det er en trist utvikling, men ikke overrasket. Redd barns ønsker å nå flest mulig med budskapet sitt og bruker nå influencere, som har en betydelig påvirkningskraft. Det en vet om CBE lesegruppe er at de fleste er ressursterke og mange er småbarnsforeldre.  Mange ønsker å hjelpe istedenfor å kritisere og dermed er i målgruppen. Hva du gir, vil du få igjen er et budskap mange tenker på i julen. 

@Levina Hva tenker du om at så mange flere av disse ressurssterke småbarnsforeldrene (dine ord, jeg har ikke sett noen dokumentasjon på dette) trykker liker på bildet av barna enn på det viktige innlegget om barn som fryser? 

Tenker du at det en en god reklame for en veldedig organisasjon? 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøken Scott skrev:

Har fått svar fra Redd Barna. Er svært skuffet over deres tolkning av barns rett til privatliv. Men da vet man hvor de står mtp barns vern, og med det avslutter jeg støtten til Redd Barna. Det finnes heldigvis gode alternativer. 

"Takk igjen for din tilbakemelding. Vi setter pris på både ris og ros fra våre støttespillere når vi tester ut nye aktiviteter. 
Denne julen tester Redd Barna ut flere nye markedsaktiviteter, da vi ser at de tradisjonelle kanalene vi har pleid å bruke blir mindre effektive ettersom årene går. 
Alle våre aktiviteter evalueres fortløpende og alle kommentarer vi får fra våre engasjerte støttespillere vil selvsagt inngå i våre vurderinger. 
Når det gjelder din tilbakemelding om Caroline Berg Eriksens brudd på barnekonvensjonen, så regner vi med at det her menes retten til privatliv. Det har ikke vært vår vurdering at denne bloggen bryter barns rett til privatliv. Allikevel respekterer vi din tilbakemelding om at Redd Barna helst ikke skulle ha brukt denne typen kanal til kommunikasjon og det tar vi til etterretning i vårt videre arbeid. Dersom du ønsker å si opp en fadderavtale hos Redd Barna, er det fint om du oppgir adresse eller telefonnummer - så skal vi selvfølgelig hjelpe deg med å stanse denne. Ha en fortsatt god dag!"

 

22 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Jeg svarte Redd Barna slik. Er spent på om jeg får svar...

"Jeg vet ikke hva deres vurderinger er basert på, jeg håper virkelig ikke det inkluderer Instagram og Snap hvor barna utleveres hensynsløst? Visste dere at disse barna har over 50.000 ufrivillige Googletreff? Jeg er rett og slett litt sjokkert over dere nå. Det er heldigvis et økende fokus på eksponering av barn på sosiale medier, og man håper jo at dette skal bli helt uakseptabelt etter hvert. Slik sett motarbeider Redd Barna et svært viktig arbeid ved å bruke slike influencere. 
Det er fryktelig synd. Alle barn burde ha rett til å danne sin egen digitale identitet når det måtte passe dem. Samtykkekompetansen er ikke tilstede hos så små barn. Barnekonvensjonen sier noe om at handlinger som berører barn skal være til barnets beste. Å eksponeres for tusenvis av mennesker daglig er ikke det. Eller vurderer dere det slik at det er det? Legger ved et viktig innlegg fra kulturredaktør Sarah Sørheim.
https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/kommentar-caroline-berg-eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-det-er-kanskje-lov-men-ikke-greit-sarah-soerheim

Virkelig? Folk her inne går jo helt av skaftet når det gjelder dette med Redd Barna. Jeg er enig med dem i sin vurdering ang CBE og 50 000 google treff?  Det er villedende,,da det  er helt andre ting som kommer opp når man søker.  Hadde tallet vært riktig ville det si over 20 delinger pr dag siden eldste jenta ble født,

Er ikke det viktigst at budskapet når flest mulig? kanskje greit å legge ballen død. Redd Barna har gitt sitt svar. Dette er lavmål. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prudens skrev:

 

Virkelig? Folk her inne går jo helt av skaftet når det gjelder dette med Redd Barna. Jeg er enig med dem i sin vurdering ang CBE og 50 000 google treff?  Det er villedende,,da det  er helt andre ting som kommer opp når man søker.  Hadde tallet vært riktig ville det si over 20 delinger pr dag siden eldste jenta ble født,

Er ikke det viktigst at budskapet når flest mulig? kanskje greit å legge ballen død. Redd Barna har gitt sitt svar. Dette er lavmål. 

 

29 500:

https://www.google.com/search?client=avg&q=nelia+berg+eriksen 

10 800:

https://www.google.com/search?client=avg&ei=WJDmXfD_NOT0qwHY_brIAg&q=naia+berg+eriksen&oq=naia+berg+eriksen&gs_l=psy-ab.3..0i7i30j0j0i333.33857.35296..35945...0.0..0.114.484.3j2......0....1..gws-wiz.......0i30j0i7i5i30.oaM4BEb0Oio&ved=0ahUKEwjwi8CA9pnmAhVk-ioKHdi-DikQ4dUDCAo&uact=5

Det er ikke nødvendigvis viktig å nå flest mulig. Det er mye viktigere å nå de rette personene, og det er mye som tyder på at CBEs lesere ikke nødvendigvis forstår budskapet, eller reagerer på det.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar det så lang tid å pakke inn de 48 pakkekalenderne? Hun putter dem jo i gavepose og klister tall på de før hun setter de i trappa. Man skulle tro det var en times arbeid?

Endret av CabinCruiser
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Hvorfor tar det så lang tid å pakke inn de 48 pakkekalenderne? Hun putter dem jo i gavepose og klister tall på de før hun setter de i trappa. Man skulle tro det var en times arbeid?

hun er vel ikke spesielt effektiv....

jeg lurer mest på hvorfor de skal pynte juletre i helgen. Gjorde de ikke det forrige helg? Kan de ha glemt at de har et juletre i en av stuene?

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Hvorfor tar det så lang tid å pakke inn de 48 pakkekalenderne? Hun putter dem jo i gavepose og klister tall på de før hun setter de i trappa. Man skulle tro det var en times arbeid?

Guri meg, de har jo travle dager, må vite . Klart de ikke kan nå det... det skal rigges til fotografering i dusjen der fruen står med en kaffekopp, i tillegg til andre bilder, så skal disse tinnsoldatene som er kjempestore danderes rundt i det stooooore huset, i tillegg til å pakke opp de ørten andre kartongene med julepynt . Sånt tar på kreftene. 

Da er det jammen meg godt med kakao med krem og en god julefilm om kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Raggis skrev:

Guri meg, de har jo travle dager, må vite . Klart de ikke kan nå det... det skal rigges til fotografering i dusjen der fruen står med en kaffekopp, i tillegg til andre bilder, så skal disse tinnsoldatene som er kjempestore danderes rundt i det stooooore huset, i tillegg til å pakke opp de ørten andre kartongene med julepynt . Sånt tar på kreftene. 

Da er det jammen meg godt med kakao med krem og en god julefilm om kvelden. 

Har like mye julepynt, om ikke mer, og jeg er ferdig, det inkluderer rundvask 😎 Men huset mitt er bare halvparten da. Og så har jeg jo muligheten mellom 17 og 22 da, minus den tia KG tar da. Eller stjeler.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Hvorfor tar det så lang tid å pakke inn de 48 pakkekalenderne? Hun putter dem jo i gavepose og klister tall på de før hun setter de i trappa. Man skulle tro det var en times arbeid?

LKE må sikkert ta x antall bilder mens fruen holder på med det, og da skal jo positur og kamera-vinkel være korrekt, lyset må være riktig, gjerne litt naturlig skygge også slik at det ikke behøver å bli så mye etterarbeid, så da tar det jo fort lang tid 🤣

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Har like mye julepynt, om ikke mer, og jeg er ferdig, det inkluderer rundvask 😎 Men huset mitt er bare halvparten da. Og så har jeg jo muligheten mellom 17 og 22 da, minus den tia KG tar da. Eller stjeler.

For meg er det en gåte at noen kan ha et rom fylt med kartonger som det er julepynt i, men det er selvsagt opp til hver enkelt hvor mye man pynter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser for meg fruen og mannen kjøre gedigne tinnsoldater rundt på sekketraller i herskapeligheten...😂😂😂ser de ikke selv hvor ufrivillig komisk det er?

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner lenker til dokumentasjon av eksponeringen CBE driver med på daglig basis. Jeg finner ikke lenkene, kan noen hjelpe meg her? Jeg mener å huske at det ble laget en blogg med infoen på?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prudens skrev:

 

Virkelig? Folk her inne går jo helt av skaftet når det gjelder dette med Redd Barna. Jeg er enig med dem i sin vurdering ang CBE og 50 000 google treff?  Det er villedende,,da det  er helt andre ting som kommer opp når man søker.  Hadde tallet vært riktig ville det si over 20 delinger pr dag siden eldste jenta ble født,

Er ikke det viktigst at budskapet når flest mulig? kanskje greit å legge ballen død. Redd Barna har gitt sitt svar. Dette er lavmål. 

 

Mellom 1.06 og 10.06 varl CBE på IG-stories 31 ganger.  - https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/ Det er 3,1 ganger per dag. Barna figurerer svært ofte i SoMe - særlig i stories på IG. 

Det er viktig at budskapet når ut til flest mulig. Derfor er det helt merkelig at man bruker noen til å fronte en slik kampanje som hr fått mye kritikk offentlig for at hun ikke ivaretar sine barns privatliv - det gjør jo at budskapet blir lite troverdig - og man tror at hun gjør det bare for pengene. Litt rart at hun samme dag legger ut god og gratis reklame for delikat rømmesild - samtidig som hun altså har fått betalt for å  inspirere folk til å gi penger til trengende barn. 

Min bekymring er jo at Redd Barna ved å reklamere via omstridte kanaler nettopp IKKE når ut med det riktige budskapet når de bruker feil kanal.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...