Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Så godt skrevet av Fru Johansen. Kjenner jeg er utrolig skuffet over Redd barna! Ja, de gjør utrolig mye bra, men de skal jo stå opp for alle barn! Å bruke mammabloggere som viser gang på gang at inntekten er viktigere enn barnas rettigheter og identitet, er ikke å stå opp for disse barna. Å bruke de bloggerne som så og si daglig utleverer egne barn er så skivebom at man må sette spørsmålstegn ved organisasjonens markedsføring og troverdighet. 

Det kan godt hende CBE.no aldri fikk en t-skjorte (selv om troverdigheten deres som er på bunn nivå, taler mot dem), men det er jo en merkelig måte å reklamere for Redd barnas gode sak på. Som en annen sier,  det beskrives jo av hva de som kommenterer er opptatt av. Klokke, genser, utseendet...Det er jo så utrolig overfladisk, og mangler helt sjel, varme og troverdighet! Tenk å bruke andre ting du er blitt sponset med i et sånn innlegg? Det sier jo absolutt alt om denne bedriften. 

Jeg var positiv til omvendt julenisse, jeg forstår nå at jeg nok en gang var for naiv, det handler aldri om noe annet enn dem selv i bedriften CBE.no. Utrolig trist skue! Og det hjelper ikke at man nok en gang pøser på med et bildet av barna på IG. De virker helt i utakt med absolutt alt og alle! Fatter ikke at det er mulig! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Nå har Redd Barna takket Caroline Berg Eriksen også. 

Den teksten må ha sittet langt inne når de så bildet de skulle kommentere, virkelig. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det sier det meste at bildet av barna allerede har dobbelt så mange likes som RB-innlegget. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar fra Redd Barna. Er svært skuffet over deres tolkning av barns rett til privatliv. Men da vet man hvor de står mtp barns vern, og med det avslutter jeg støtten til Redd Barna. Det finnes heldigvis gode alternativer. 

"Takk igjen for din tilbakemelding. Vi setter pris på både ris og ros fra våre støttespillere når vi tester ut nye aktiviteter. 
Denne julen tester Redd Barna ut flere nye markedsaktiviteter, da vi ser at de tradisjonelle kanalene vi har pleid å bruke blir mindre effektive ettersom årene går. 
Alle våre aktiviteter evalueres fortløpende og alle kommentarer vi får fra våre engasjerte støttespillere vil selvsagt inngå i våre vurderinger. 
Når det gjelder din tilbakemelding om Caroline Berg Eriksens brudd på barnekonvensjonen, så regner vi med at det her menes retten til privatliv. Det har ikke vært vår vurdering at denne bloggen bryter barns rett til privatliv. Allikevel respekterer vi din tilbakemelding om at Redd Barna helst ikke skulle ha brukt denne typen kanal til kommunikasjon og det tar vi til etterretning i vårt videre arbeid. Dersom du ønsker å si opp en fadderavtale hos Redd Barna, er det fint om du oppgir adresse eller telefonnummer - så skal vi selvfølgelig hjelpe deg med å stanse denne. Ha en fortsatt god dag!"

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Det har ikke vært vår vurdering at denne bloggen bryter barns rett til privatliv.

Enig, skuffende!

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillesnøfnugg skrev:

Og eksponeringen er komplett, først innlegg for Redd barna, neste innlegg av egne barn med fjes fullt synlig. 

Og raskt dobbelt så mange likerklikk på barnebildet som det hjertevarme Redd barna innlegget... 

Ressurssterke og høyt utdannede følgere?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Har fått svar fra Redd Barna. Er svært skuffet over deres tolkning av barns rett til privatliv. Men da vet man hvor de står mtp barns vern, og med det avslutter jeg støtten til Redd Barna. Det finnes heldigvis gode alternativer. 

"Takk igjen for din tilbakemelding. Vi setter pris på både ris og ros fra våre støttespillere når vi tester ut nye aktiviteter. 
Denne julen tester Redd Barna ut flere nye markedsaktiviteter, da vi ser at de tradisjonelle kanalene vi har pleid å bruke blir mindre effektive ettersom årene går. 
Alle våre aktiviteter evalueres fortløpende og alle kommentarer vi får fra våre engasjerte støttespillere vil selvsagt inngå i våre vurderinger. 
Når det gjelder din tilbakemelding om Caroline Berg Eriksens brudd på barnekonvensjonen, så regner vi med at det her menes retten til privatliv. Det har ikke vært vår vurdering at denne bloggen bryter barns rett til privatliv. Allikevel respekterer vi din tilbakemelding om at Redd Barna helst ikke skulle ha brukt denne typen kanal til kommunikasjon og det tar vi til etterretning i vårt videre arbeid. Dersom du ønsker å si opp en fadderavtale hos Redd Barna, er det fint om du oppgir adresse eller telefonnummer - så skal vi selvfølgelig hjelpe deg med å stanse denne. Ha en fortsatt god dag!"

Jeg ville spurt de tilbake hva de baserer denne uttalelsen på. I og med at veldig mye av eksponeringen foregår på andre arenaer enn blogg. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kollontaj said:

Tror det sier det meste at bildet av barna allerede har dobbelt så mange likes som RB-innlegget. 

Jeg har merket meg at det virker som instabildene er rangert slik når det kommer til antall likes:

1. Barnebilder
2. Lettkledde bilder av bloggeier
3. "Delikate bilder"
4. Reklameinnlegg

Jeg ser altså ingenting som tyder på at det er lønnsomt for annonsører å benytte seg av cbe som kanal.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Frøken Scott Ok. Da trekker jeg min støtte også. Jeg fikk et svar som var langt mer ydmykt enn ditt, derfor antok jeg at de kanskje selv så at de hadde gjort et dårlig valg. Er kjempeskuffet over at Redd Barna har slike verdier mtp eksponering av barn!

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Det var et passivt-aggressivt svar! Det er jo direkte pinlig at de vurderer slik de gjør, og de kan umulig ha fått med seg at CBE er svært flittig bruker av Instagram og snapchat - og at svært mye eksponering foregår der. 
UI er gode på salg, det er helt klart. Lurer på hvor mye Redd barna betalte for jobben? Hvis hver influencer fikk femti tusen - fikk UI like mye per influencer? 🤔

Jeg avslutte min støtte til Redd barna.

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så tenker jeg at det IG-bildet er et in your face til alle oss som kritiserer. Synd at de bruker barna til sånn, men det bare forsterker mitt inntrykk av hva slags vurderinger de legger ril grunn for avgjørelsene sine. 

Jeg håper for deres skyld at de barna aldri blir kritiske til at de har vært lokkemat for å øke engasjementet i mors some-kanaler. 

Og så håper jeg at noen av de som har uttalt seg om barns rett til å være anonyme og forme sin egen digitale identitet, kommer på banen igjen og gjentar hva de har sagt før om dette. 

Jeg får forøvrig helt vondt  i magen av å se hvor mye mer engasjement bildet av barna gir enn bønnen om å hjelpe fattige barn. Det sier litt om folks prioriteringer. Og antakelig ganske mye om hvorfor eksponeringen fortsetter. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pust skrev:

Det var et passivt-aggressivt svar! Det er jo direkte pinlig at de vurderer slik de gjør, og de kan umulig ha fått med seg at CBE er svært flittig bruker av Instagram og snapchat - og at svært mye eksponering foregår der. 
UI er gode på salg, det er helt klart. Lurer på hvor mye Redd barna betalte for jobben? Hvis hver influencer fikk femti tusen - fikk UI like mye per influencer? 🤔

Jeg avslutte min støtte til Redd barna.

De sender det samme svadagenererte svaret til alle som henvender seg. Det blir for dumt og for enkelt gjort av dem.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Og så tenker jeg at det IG-bildet er et in your face til alle oss som kritiserer. Synd at de brukwr barna til sånn, men det bare forsterker mitt inntrykk av hva slags vurderinger de legger ril grunn for avgjørelsene sine. 

Jeg håper for deres skyld at de barna aldri blir kritiske til at de har vært lokkemat for å øke engasjementet i mors some-kanaler. 

Og så håper jeg at noen av de som har uttalt seg om barns rett til å være anonyme og forme sin egen digitale identitet, kommer på banen igjen og gjentar hva de har sagt før om dette. 

Jeg får forøvrig helt vondt  i magen av å se hvor mye mer engasjement bildet av barna gir enn bønnen om

å hjelpe fattige barn. Det sier litt om folks prioriteringer. Og antakelig ganske mye om hvorfor eksponeringen fortsetter. 

Jeg håper at noen kan tagge Redd barna og spør hva de tenker om forskjellen på engasjementet ang deres ‘annonse’ og salg av en en barndom. Barnebildet fikk mer enn dobbelt så mange likerklikk på få timer enn bildet hvor fruen ser drømmende inn i flammene mens hun visstnok tenker over hvor heldig hun er. 

Dette må da være dårlig butikk for RB?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Lei av svarte fredager og mandager i cyberspace? I dag er det #givingtuesday! En motvekt til de siste dagenes kjøpsfest. Bli med på årets viktigste juledunad! 👉 reddbarna.no/jul Denne julen blir barn tvunget til å leve i krig, nød og kulde. Du kan gi dem varme og trygghet.
Takk for at du bryr deg. ❤️ »

Redd Barna feirer altså Giving Tuesday med å samarbeide med dronningen av kjøpebonanza

https://www.facebook.com/116953027941/posts/10159309355392942?d=n&sfns=mo

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Godt valg av Redd barna! Dette scorer de godt på. :jepp: 

Jeg er redd de har kjøpt katta i sekken ved å kjøpe en UI-pakke til redusert pris. Redd Barna er så store at de fint kunne ha brukt budsjettet sitt på noe annet.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tror ikke de er helt enige internt i Redd barna om hva som er brudd på privatliv. 

Ja, for det vet du. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...