Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, PallePalle skrev:

Hvis det er sånn at hun får penger for redd barna innlegget.. altså. Samtidig som hun spør oss om å donere gaver og penger til sitt eget prosjekt tjener hun penger på en annen veldedig organisasjon. Veldig mixed signals. Hun har vel ikke svart ennå om det er betalt eller ikke, men jeg merker at det betyr ganske mye for hvor stor tillit jeg har til henne. 

Skulle nesten ønske jeg bodde i nærheten, kunne det vært gøy å melde seg på for å se hvordan julenissen hennes funker. 

Redd Barna har bekreftet at det er et betalt oppdrag

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, PallePalle skrev:

Hvis det er sånn at hun får penger for redd barna innlegget.. altså. Samtidig som hun spør oss om å donere gaver og penger til sitt eget prosjekt tjener hun penger på en annen veldedig organisasjon. Veldig mixed signals. Hun har vel ikke svart ennå om det er betalt eller ikke, men jeg merker at det betyr ganske mye for hvor stor tillit jeg har til henne. 

Skulle nesten ønske jeg bodde i nærheten, kunne det vært gøy å melde seg på for å se hvordan julenissen hennes funker. 

Redd Barna har vel bekreftet at de har brukt penger på influencere i denne kampanjen. 

Ellers antar jeg at bloggeier i sitt sedvanlige jeg, hvor hun vet best, har gått for en annen vinkling enn "t-skjorte og kulde", som vi ser andre har brukt, og heller kjørt fotomodellbilder av seg selv iført ulike sponsede produkter foran en sponset kakkelovn til 100k pluss. Kun for å få fram kontrasten varme/kulde selvsagt.

Redd Barna tar seg ikke bryet med like/kommentere posten, sier kanskje sitt..

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg har fått svar fra Redd Barna.

Jeg undret meg over bruken av CBE (som eksponerer barn) opp mot Redd Barna sitt engasjement for barns rettigheter. 

Svaret er som følger: 

«Takk for at du engasjerer deg i barns rettigheter!

Julen 2019 har Redd Barna valgt å bruke en rekke influencere som kanal for å spre budskapet om vår juledugnad, med mål om å varme 100.000 barn før jul. Blant disse er Caroline Berg Eriksen, som tidligere år har bidratt med engasjement og innsamlinger til Redd Barna på eget initiativ. Sammen med oss brenner hun for sakens kjerne - varm et barn, og hun ønsket å dele kampanjen på sine flater.

Vi ønsker å være så effektive som mulig med midlene våre, og denne julen har vi testet ut samarbeid med influencere for å nå en bredere målgruppe med vårt julebudskap. Vi har gjort en avtale med et byrå og ikke med hver enkelt influencer. På grunn av det viktige budskapet i kampanjen har vi kunnet gjennomføre aktiviteten til lavere kostnader enn normalt.

Vårt mål er å gi varme og trygghet til så mange barn som mulig denne julen og vi er takknemlige for alle som bidrar til dette, både privatpersoner, kjente ansikter og bedrifter.

Takk for tilbakemeldingen din, og ha en god dag videre!»

Vennlig hilsen/kind regards,

Xxx| Redd Barna | Giverkonsulent

Storgata 38, 0182 Oslo, Norwaywww.reddbarna.no

Telephone number: Giverservice 22990900

Email:

Det er altså brukt et byrå, og det er betalt penger. Igjen er det slik at CBE ikke gjør noe gratis, hun tar seg betalt også fra veldedige organisasjoner. Merk også at Redd Barna ikke svarer på spørsmålet mitt rundt etikken i å bruker en influencer som bryter barnekonvensjonen på daglig basis. 

Hvis det fortsatt skulle være noen tvil om hvorvidt carolinebergeriksen.no har mottatt betaling for Redd Barnas Juledugnad.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin metode da, få betalt fra veldedig organisasjon 1 og få andre til å betale veldedig organisasjon 2. jeg skal spørre dem om ikke jeg kan få betalt for gavene jeg leverer hvis jeg verver et par givere til. Neida.

Det er overdose av glans på det magasinet nå. Alt er jo bare tull.

null tillit herfra. Nei, under null, langt under 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg

Og noen lurer på hvorfor bedriften CBE får så mye kritikk? Det er åpenbart at det er berettiget. Som noen nevnte her, samler inn penger/gaver/donasjoner til eget prosjekt og tar betalt for å reklamere for Redd barna. Snakk om dobbeltmoralisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til @loffen :smilyblomst: som påpekte at hjernen min har tatt tidlig juleferie (mine ord) - retter innlegget fra Røde Kors til Redd Barna, som er samarbeidet under diskusjon.

———

Jeg undres - hvem er initiativtaker her?

Er det Redd Barna som har kontaktet United Influencers? Eller - er det United Influencers som har kontaktet Redd Barna og solgt seg inn?

Uansett hvilken vei dette har foregått, så skjønner jeg ikke hvordan Redd Barna tør. Kjøpe en pakke fra flere influencere, uten at de har avtale med den enkelte. Har de gjort grunnarbeidet og undersøkt hva de knytter merkevarenavnet sitt til...?

Hvem er det egentlig som får størst uttelling her? 

Har ikke en avtale som dette, hvor div. influencere med frynsete rykte får vise fram at Redd Barna, som generelt har stor kredibilitet og tillit i samfunnet, satser på dem vel så stor verdi - om ikke større - for influencere selv...?

Hvem er det egentlig som låner ut sitt navn til hvem her?

Hadde influencere og UI gjort dette av sitt gode hjerte, så ville det vel vært naturlig å fronte en utvalgt god sak gratis - for litt sårt tiltrengt goodwill?

Endret av Eveliina
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
8 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Jeg tenker at det sier ganske mye om CBE og mannen, all den makten de har, og ikke bare hvordan de velger å bruke den og godene de har anskaffet seg, men også hvordan de ser seg selv. 

Det er nok ikke en tilfeldighet at to andre influencere har på seg hvit tskjorte i snøen i reklamen for Redd barna, det var nok et spesifikt ønske fra Redd barna når de betalte UI for oppdraget.  Cbe visste nok godt hva som ble forventet, men valgte å ikke bare gi blanke i det, men også å bruke et oppdrag betalt av noen til å reklamere for andre igjen. Det er jo ikke noe sjel eller personlighet igjen i dette bloggerparet, det er bare et tomt skall. 

Onkel skrue meets Ebenezer Scrooge. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Eveliina skrev:

Jeg undres - hvem er initiativtaker her?

Er det Røde Kors som har kontaktet United Influencers? Eller - er det United Influencers som har kontaktet Røde Kors og solgt seg inn?

Uansett hvilken vei dette har foregått, så skjønner jeg ikke hvordan Røde Kors tør. Kjøpe en pakke fra flere influencere, uten at de har avtale med den enkelte. Har de gjort grunnarbeidet og undersøkt hva de knytter merkevarenavnet sitt til...?

Hvem er det egentlig som får størst uttelling her? 

Har ikke en avtale som dette, hvor div. influencere med frynsete rykte får vise fram at Røde kors, som generelt har stor kredibilitet og tillit i samfunnet, satser på dem vel så stor verdi - om ikke større - for influencere selv...?

Hvem er det egentlig som låner ut sitt navn til hvem her?

Hadde influencere og UI gjort dette av sitt gode hjerte, så ville det vel vært naturlig å fronte en utvalgt god sak gratis - for litt sårt tiltrengt goodwill?

Ikke Røde Kors, men Redd Barna vel! :overrasket: 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, loffen skrev:

Ikke Røde Kors, men Redd Barna vel! :overrasket: 

Himmel....! Hvor var tankene mine?? Retter, så ikke sprer misforståelser.

Takk! :smilyblomst: 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Eveliina skrev:

Du stiller veldig gode spørsmål som gjør dette ormebolet enda større, hvem har egentlig stilt opp for hvem her, og hvem får mest ut av det? Basert på at redd barna ikke har kommentert CBE sitt innlegg, og de standard epostene de svarer folk med, så tenker jeg de sitter nå og er lettere i villrede om hva som egentlig har skjedd.. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Og eksponeringen er komplett, først innlegg for Redd barna, neste innlegg av egne barn med fjes fullt synlig. 

Endret av lillesnøfnugg
Fjernet ordet «full frontal». I skade for å støte noen som ikke skjønner bedre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Og noen lurer på hvorfor bedriften CBE får så mye kritikk? Det er åpenbart at det er berettiget. Som noen nevnte her, samler inn penger/gaver/donasjoner til eget prosjekt og tar betalt for å reklamere for Redd barna. Snakk om dobbeltmoralisme. 

Jeg leste bloggen for mange år siden og etter det har jeg fått med meg store negative avisoverskrifter om diverse juks etc. Synes selve bloggen er utrolig kjedelig og har derfor ikke engasjert meg i den eller denne tråden tidligere. Men nå begynner jeg å forstå kritikken veldig godt. Dette opplegget er utrolig usmakelig! Tror flere enn meg nå forstår hvordan de egentlig driver og hva de faktisk kommer unna med..

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Og eksponeringen er komplett, først innlegg for Redd barna, neste innlegg full frontal av egne barn. 

Der er så.. ironisk at jeg vet ikke hva jeg skal si, er det et stikk til oss her i tråden eller er de virkelig så blinde at de ikke ser hvordan det der ikke passer sammen? 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Eveliina skrev:

:kyss: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua og mannen burde fått en pris for årets sleipeste og ufordragelige par, sånn som de holder på. Bruke andres nød, fattigdom og elendighet til å tjene penger på det. Det er så usmakelig og stygt at jeg har ikke ord.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...