Sandin Skrevet 12. november 2019 #11041 Del Skrevet 12. november 2019 4 minutter siden, Levina skrev: Bare det å kunne dra på Cruise og oppleve Disney World er fantastisk. Det er ikke alle barn som får muligheten til det. Penger er ikke alt, men god økonomi gir mange muligheter og trygghet. Sikkert hyggelig for ungene, for all del, men hvorfor er det nødvendig at barn får disse mulighetene? Disney world er sikkert utrolig morsomt, og man ender med å kjøpe med seg en hel haug med ting man overhodet ikke trenger. Miljøavtrykket er stort. Tror du virkelig den turen dit var tryggere og mer nyttig for ungene enn en mer miljøvennlig ferie kan være? 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 12. november 2019 #11042 Del Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, Sandin skrev: Sikkert hyggelig for ungene, for all del, men hvorfor er det nødvendig at barn får disse mulighetene? Disney world er sikkert utrolig morsomt, og man ender med å kjøpe med seg en hel haug med ting man overhodet ikke trenger. Miljøavtrykket er stort. Tror du virkelig den turen dit var tryggere og mer nyttig for ungene enn en mer miljøvennlig ferie kan være? Det er vel ikke noe som er nødvendig, men det er jo hyggelig å gi barna ulike opplevelser hvis en har mulighet til det. De var jo på sykkelferie i sommer i Norge også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 12. november 2019 #11043 Del Skrevet 12. november 2019 (endret) @Levina Har Caroline Berg Eriksen blitt en selektiv person som er skeptisk, undersøkende og kritisk i sitt valg av samarbeidspartnere? Nei, dokumentasjon: Caroline Berg Eriksen repostet løgnen til samarbeidspartneren Coverbrands om at hun hadde designet hårspennene:https://influencere.wordpress.com/2019/08/02/caroline-berg-eriksen-hvem-la-ut-designet-av/ Valg av samarbeidspartner (Kremmerhuset) med dårlig oppførsel på instagram: https://influencere.wordpress.com/2019/05/13/caroline-berg-eriksen-samarbeidspartner-og-kundebehandling/ Endret 12. november 2019 av LeiaO Fjernet sitering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimoni Skrevet 12. november 2019 #11044 Del Skrevet 12. november 2019 Ingen stor bragd å trene til halvmaraton når man er hjemmeværende, LKE. Å skryte av seg selv om løpeprestasjonene sine er bare flaut og helt latterlig, når man ikke har annet å gjøre enn å gå hjemme og redigere konas bilder. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 12. november 2019 #11045 Del Skrevet 12. november 2019 (endret) @Levina At Caroline Berg Eriksen er trygg på sin egoistiske tankegang (hun ønsker å vise frem barn ut fra eget behov, selv om det ikke er til barns beste) er som nevnt over ikke et argument. Det er bare en dårlig bortforklaring. Var det ikke noen innsamlingsaksjoner i Sarpsborg før Caroline Berg Eriksen startet sitt prosjekt (som minner mer om å vise seg frem, jf. blogginnlegg med sponset bil)? . Jo, viser til "Stor giverglede i Sarpsborg" (2016). Endret 12. november 2019 av LeiaO Fjernet sitering + la til tekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 12. november 2019 #11046 Del Skrevet 12. november 2019 8 minutter siden, Sandin skrev: Slik jeg ser det er CBE sin hovedutfordring fremover å klare å følge trenden med miljø- og forbruksfokus. Å velge å reklamere for Goodiebox er i mine øyne et dårlig valg i så måte. Hun burde etter mitt syn fronte gjenbruk og gjerne omsøm. Hun hadde noen kjøleskapsbilder en stund som var helt meningsløse, men å legge opp en ukesmeny med fokus på kortreist og bærekraftig mat er mer i tiden. Profilen til bloggen er ikke gjenbruk, men leser at de privat er mijøbevisste ved at de kildesorterer, plukke opp søppel rundt i naturen og ikke minst gir klær de ikke trenger mer, til andre. Kjøttfrie middager er noe de også har regelmessig. Fin leveregel: «Noen kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre noe» 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 12. november 2019 #11047 Del Skrevet 12. november 2019 (endret) 1 time siden, Levina skrev: Hun har selv svart på spørsmål rundt dette med å vise barna sine i eget kommentarfelt for 1-2 uker siden. Hvis man leser hva hun skiver der, så får man med seg hvilke tanker hun har rundt det. Hun har også skrevet at er det noe hun ikke tar hensyn til så er det folks meninger inne på diverse forumer. Hun er trygg på de valg hun gjør og står inne for det. Hun mener at det som vises totalt sett er til barnas beste. Dette er jobben hennes og barna har hatt unike opplevelser. Bare det å kunne dra på Cruise og oppleve Disney World er fantastisk. Det er ikke alle barn som får muligheten til det. Penger er ikke alt, men god økonomi gir mange muligheter og trygghet. Derfor så flott at hun velger å hjelpe andre barnefamilier nå i julen og gi tilbake til andre. Vet at det er flere slike prosjekter i andre byer og flott at de tok initiativ til dette i Sarpsborg. De viser barna gode verdier som nestekjærlighet og tenke på andre som ikke har det like greit som de❤️ Ærlig talt. Flotte utenlandsferier er ikke akkurat noe den jevne barnefamilie må poste sin nakne rumpe på internett for å få til. Tvert i mot så virker det nærmest som en menneskerett for norske barnefamilier å dra på utenlandsferie minst en gang i året. Noe som først og fremst er bekymringsverdig - mtp klimakrisen. Vi trenger heller ikke at profesjonelle påvirkere som CBE fronter miljøkatastrofer som cruiseskip: https://forskning.no/fritid-klima-transport/cruiseskip-er-klimaverstinger/1347455 Det virker heller ikke som om CBE er spesielt rik i fht andre. Med tanke på det lave utdanningsnivået hennes så tjener hun mye, ingen tvil om det, men det er altså ingenting oppsiktsvekkende ved å bo i et hus til 8 millioner i Norge i 2019. Dersom man skal snakke om en økonomi som imponerer i dagens samfunn så må man heller skjele til bloggeren Julianne Nygård, som bor med sin flykaptein i en fasjonabel funkisvilla på Vollen til 22 millioner. Endret 12. november 2019 av Ultiva 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 12. november 2019 #11048 Del Skrevet 12. november 2019 2 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev: At Caroline Berg Eriksen er trygg på sin egoistiske tankegang (hun ønsker å vise frem barn, selv om det ikke er til barns beste) er som nevnt over ikke et argument. Det er bare en dårlig forklaring. Var det ikke noe slikt i Sarpsborg før Caroline Berg Eriksen startet sitt prosjekt (som minner mer om å vise seg frem, jf. blogginnlegg med sponset bil)? . Jo, viser til "Stor giverglede i Sarpsborg" (2016). Det er alltid noen som vil ha ulike baktanker med alt hun foretar seg. Flott at de har tilgang til bil i den perioden de holder på. Kjempefint at flest mulig bidrar slik at flest mulig trengende barnefamilier skal få hjelp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 12. november 2019 #11049 Del Skrevet 12. november 2019 8 minutter siden, Levina skrev: Det er vel ikke noe som er nødvendig, men det er jo hyggelig å gi barna ulike opplevelser hvis en har mulighet til det. De var jo på sykkelferie i sommer i Norge også. Og den sykkelturen har hun fått mye, og velfortjent ros for. Det bør kunne være mulig å gi ungene ulike opplevelser som ikke innbefatter miljøverstingen cruise og langdistanseflyging. I tillegg har hun sagt at de vil dra dit igjen. 1 minutt siden, Levina skrev: Profilen til bloggen er ikke gjenbruk, men leser at de privat er mijøbevisste ved at de kildesorterer, plukke opp søppel rundt i naturen og ikke minst gir klær de ikke trenger mer, til andre. Kjøttfrie middager er noe de også har regelmessig. Fin leveregel: «Noen kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre noe» Nei, profilen er nyrik russer. De plukker søppel foran kamera. Miljøengasjementet strekker seg ikke lenger enn det. Hun må gjerne kjøpe Goodiebox for min del, men jeg ser ikke poenget med å tjene seg rik på å reklamere for slike ting. Hvis hun er så fantastisk ettertraktet som du hevder, så burde det jo være mulig å finne samarbeidspartnere med en litt annen miljøprofil? Så kan hun jo bruke alle pengene hun tjener på det til å kjøpe allskens ræl uten å fronte det. Kjøttfrie middager er vel rimelig vanlig. Jeg er hverken miljøaktivist eller veganer, men jeg har flere kjøttfrie middager i uken. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 12. november 2019 #11050 Del Skrevet 12. november 2019 (endret) @Levina det du kaller baktanker, kaller andre etiske refleksjoner. 😉 Jf. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/541/?tab=comments#comment-24312861 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/542/?tab=comments#comment-24313714 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/542/?tab=comments#comment-24314239 Endret 12. november 2019 av LeiaO Fjernet sitering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 12. november 2019 #11051 Del Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, Glemtbrukernavnet skrev: Det du kaller baktanker, kaller andre etiske refleksjoner. 😉 Jf. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/541/?tab=comments#comment-24312861 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/542/?tab=comments#comment-24313714 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/542/?tab=comments#comment-24314239 Folk som ønsker å hjelpe andre og bruker sin tid på dette, og uten økonomiske baktanker er jeg helt sikker på både har reflektert over og har erfaring med at alt rundt dette blir behandlet på en respektfullt måte, med diskresjon for de som ønsker det. Kan aldri tenke meg at CBE eller LK ønsker å krenke noen på noe som helst måte. Dette handler om nestekjærlighet og det er et fint budskap..synes nå jeg da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 12. november 2019 #11052 Del Skrevet 12. november 2019 13 minutter siden, Sandin skrev: Nei, profilen er nyrik russer. De plukker søppel foran kamera. Miljøengasjementet strekker seg ikke lenger enn det. THIS! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 12. november 2019 #11053 Del Skrevet 12. november 2019 (endret) @Levina Så lenge de skriver om prosjekt "Omvendt julenisse" på bloggen, kan du ikke påstå med sikkerhet at der ikke finnes noen baktanke(r). Det er kun de som vet, men troverdigheten deres er lav, slik at man kan ikke stole på deres ord, jf. https://influencere.wordpress.com/2019/02/17/cbe-no-lognene-rundt-bilderedigering/ Uansett, hvis de hadde reflektert, ville de for eksempel ha forstått at de bør være tydelige ovenfor eventuelle søkere om man kan risikere å få besøk av den sponsede bilen (som ble presentert i blogginnlegget - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/04/omvendt-julenisse-ostfold/). Nå kan det være at mange lar være å søke pga det er uklart. Det virker heller ikke så gjennomtenkt at folk må sende inn søknad til to personer som i årevis har drevet bedriften sin kritikkverdig. Jeg personlig hadde aldri søkt om hjelp fra de to ut fra hvordan de har fremstått og fremstår via sine SoMe-kanaler. For min del lyser det ikke akkurat "nestekjærlighet" av Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen, jf. deres oppførsel på nettet, eksempelvis: https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/ https://influencere.wordpress.com/cbe-logner-og-juks/ https://influencere.wordpress.com/cbe-bruk-av-barn-i-some/ Jeg lurer på når de vil forstå at atferden deres i SoMe (inkludert eksponering av barn) ødelegger ryktet og troverdigheten deres - som er det de skal selge inn hos annonsører. Endret 12. november 2019 av LeiaO La til dokumentasjon og tekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 12. november 2019 #11054 Del Skrevet 12. november 2019 12 timer siden, Levina skrev: Deler ikke din oppfatning der nei. Det er vel en grunn til at folk blir blokkert eller at bedrifter svarer høflig tilbake, og selvfølgelig ikke tar « klagen» til etterretning. I CBE tilfeller som er en av Norges største bloggere og den som også tjener mest, så har hun samarbeidspartnere som vet hvem denne bloggeren er og hva hun står for. Det er ikke lenge siden hun vant en pris som annonsører har stemt frem. Hun har høy troverdighet i bransjen. Jeg lurer på, vet DU hvem hun er og hva hun står for? For etter mange år med henne som profilert blogger, så gjør fortsatt ikke jeg det. Om jeg skulle kjøpt en julegave til CBE så hadde jeg seriøst ikke visst hva hun liker eller har interesse for, spennvidden er fra underlivsspray, som forøvrig IKKE går under hygiene, men tvert om kan skade bakteriekulturen der nede, og til sykkelbukser med rumpeinnlegg. Hvem CBE er som person er faktisk helt umulig for meg å si, den endrer seg hele tiden etter hvem som betaler for hva, CBE har rett og slett blitt til et fysisk reklamemagasin hvor hun er arket reklamen printes på. Hun involverer også sine barn i dette, fordi det dessverre er sånn at barn gir klikk, det gir treff. Jeg aner jo ikke om CBE anbefaler meg noe fordi hun faktisk liker det og står for det, eller fordi hun har fått betalt for å gjøre det, og dermed kamuflerer det inn med venninnerollen sånn at leseren skal tro at CBE vil ditt beste og du kan stole på at akkurat DET produktet/klesplagget er the shit, helt til en eller to dager senere hvor hun har en ny yndlingskjole eller produkt hun bare ikke kan leve uten. Tror du samarbeidspartnere sitter og har lange møter, og diskuterer hvor på moral- og verdiskalaen en blogger eller influenser er? Om du ikke har merket det så er ikke DET et fokus eller et problem for et firma som tar snarveier og som i størst sak er interessert i å tjene penger, da finner man den med mest klikk eller oppmerksomhet og blest, og kjører på med reklame. Så er det de som ikke er klar over hvem de inngår samarbeid med og konsekvensene som kan komme i kjølevann av det. For meg så trenger ikke en seriøs bedrift å inngå kortvarige samarbeid med shady bloggere, en seriøs bedrift vet at det er som å pisse i buksa for å holde seg varm, og når folk benytter seg av forbrukermakten sin og informerer mer detaljert om bloggeren, så sier det om hvem som er seriøs og ikke. Et firma som blokkerer folk på sosiale media fordi de har et spørsmål om relasjonen, er IKKE et seriøst firma, og det er også med på å skade omdømmet til bloggeren i og med at voksne, seriøse og kjøpesterke kvinner som regel ikke assosierer seg med slik shady business, men hva vet vel jeg. Bloggere og influensere er, mer eller mindre, medias store yndling, og du finner ikke så veldig mye info om hva som skjer i kommentarfelt eller andre SoMe der, avisen kan gjerne trykke en artikkel som handler om at de ønsker å skjerme barna, mens det fortsatt foregår full eksponering i deres kanaler. Ikke alt er som CBE og mannen vil at det skal se ut, så jeg anbefaler alle som vurderer et samarbeid med CBE å lese seg godt opp på innleggene om henne på https://influencere.wordpress.com/ 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 12. november 2019 #11055 Del Skrevet 12. november 2019 1 time siden, Sandin skrev: Slik jeg ser det er CBE sin hovedutfordring fremover å klare å følge trenden med miljø- og forbruksfokus. Å velge å reklamere for Goodiebox er i mine øyne et dårlig valg i så måte. Hun burde etter mitt syn fronte gjenbruk og gjerne omsøm. Hun hadde noen kjøleskapsbilder en stund som var helt meningsløse, men å legge opp en ukesmeny med fokus på kortreist og bærekraftig mat er mer i tiden. Det strider mot alt hun står for. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 12. november 2019 #11056 Del Skrevet 12. november 2019 (endret) 1 time siden, Levina skrev: De er privilegerte på alle områder. Jobben til CBE har gitt de økonomisk trygghet og nå har begge foreldrene en mer fleksibel hverdag enn folk flest. De er ikke mye borte fra barna på jobbreiser, de er veldig tilstede som familie. CBE kunne helt sikkert vært med på mange eventer og røde løpere, men det er tydelig at hun velger morsrollen. Hun er glamorøs på bilder og en estetiker, men virker som en ujålete og jordnær person som er opptatt av nære verdier som familien. Det er ingen av oss som vet noe om fremtiden, men jeg hadde ikke vært bekymret for den familien. Du er like dårlig på «historiefortelling» som bloggeierne. Det er noe av det dummeste jeg har lest på de de siste 200 sidene. Det finnes ingen gode argumentet for at griske foreldrene skal bruke mindreårige i egen kommersiell virksomhet #fødtmedsponsipanna. Endret 12. november 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 12. november 2019 #11057 Del Skrevet 12. november 2019 1 time siden, Levina skrev: De er privilegerte på alle områder. Jobben til CBE har gitt de økonomisk trygghet og nå har begge foreldrene en mer fleksibel hverdag enn folk flest. De er ikke mye borte fra barna på jobbreiser, de er veldig tilstede som familie. CBE kunne helt sikkert vært med på mange eventer og røde løpere, men det er tydelig at hun velger morsrollen. Hun er glamorøs på bilder og en estetiker, men virker som en ujålete og jordnær person som er opptatt av nære verdier som familien. Det er ingen av oss som vet noe om fremtiden, men jeg hadde ikke vært bekymret for den familien. Ikke enig. Mesteparten av tiden sees/oppleves gjennom et kamera eller en mobil. I tillegg kommer tiden det tar å rigge/iscenesette situasjoner. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 12. november 2019 #11058 Del Skrevet 12. november 2019 Ujålete? 😑 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 12. november 2019 #11059 Del Skrevet 12. november 2019 2 timer siden, Levina skrev: De er privilegerte på alle områder. Jobben til CBE har gitt de økonomisk trygghet og nå har begge foreldrene en mer fleksibel hverdag enn folk flest. De er ikke mye borte fra barna på jobbreiser, de er veldig tilstede som familie. CBE kunne helt sikkert vært med på mange eventer og røde løpere, men det er tydelig at hun velger morsrollen. Hun er glamorøs på bilder og en estetiker, men virker som en ujålete og jordnær person som er opptatt av nære verdier som familien. Det er ingen av oss som vet noe om fremtiden, men jeg hadde ikke vært bekymret for den familien. Alt det der er jo bare synsing! 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 12. november 2019 #11060 Del Skrevet 12. november 2019 8 minutter siden, Medici skrev: Alt det der er jo bare synsing! Jeg føler at akkurat dette går igjen i hele tråden. De som kritiserer enkelte sider og aspekter ved personen og firmaet CBE ( VELDIG vanskelig å skille mellom privtperson og firmaet i og med at de selv flytter denne grensen etter hva som passer) har bevis å komme med, direkte og konkrete hendelser å bygge kritikken på og handlinger de faktisk har gjort. Det er jo derfor innleggene her for stå, fordi de kan bevises av flinke folk som, blant annet feks, samler det og legger det på en plass, igjen https://influencere.wordpress.com/ eller laster opp imgur eller noe annet, poenget her er at folk uttaler seg på bakgrunn av ting som har foregått. Da er det litt synd at det blir totalt oversett av den andre parten her, og man blir møtt med en betraktning som er deres personlige tolkning av personen. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå