Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Ultiva skrev:

Her legger du et voldsomt press på en bedrift som inntil nå nylig ikke har bidratt med noe som helst. Ja, de donerer flere søppelsekker (!!!) med klær til Fretex hvert år og kaller det miljøvennlighet og gavmildhet (😱). Men det å måke plass i klesskapene sine til stadig nye shoppingbonanzaer, er noe HELT annet enn å invitere hjemløse inn i egen stue på julekvelden.

Jeg spør deg om du i det hele tatt har sett bilder fra julaften hjemme hos dette paret. Det går i fire stk stivpyntede mennesker, i et stivpyntet og svært høytidelig, glanset hjem, hvor alt er nøye timet og tilrettelagt i ukesvis for å kunne se mest mulig delikat, eksklusivt og vellykket ut.

Hvor hen i dette bildet tror du det er et fnugg av sjans for å plassere en hjemløs eller tre?

Jeg bare syns du har helt urealistiske forventninger, ved å skrive det jeg har uthevet. Det å invitere ensomme/fattige mennesker hjem til seg på julaften er nok (dessverre) forbeholdt de mest generøse, nestekjærlige og samfunnsopptatte menneskene. Og hvordan du mener at den ekstremmaterialistiske og kroppsfikserte reklamebloggen Treasures passer inn i det her, det skjønner jeg ingenting av. Legg heller tid og energi i mer realistiske bidragsytere, det er mitt råd.

jeg tror ikke nødvendigvis det ville vært så veldig hyggelig for en vanskeligstilt familie å bli invitert inn der heller. Rub it in liksom. Da foretrekker jeg konseptet til Omvendt nisse med å gi mat og gaver til å feire hjemme hos seg selv, sammen med sine egne. Det er vel ikke grunn til å tro at vanskeligstilte familier har et større ønske enn andre om å feire julen med vilt fremmede?

Her må vi skille mellom familier som er økonomisk vanskeligstilte, som jeg forstår er de Omvendt nisse mener å treffe, og de som er ensomme men ikke nødvendigvis vanskeligstilte, og som en tredje kategori de som er hjemløse og mangler alt. Disse gruppene trenger forskjellig hjelp, og utganspunktet må være å respektere hva de trenger. En eneforsørger med dårlig råd trenger mat og gaver til å feire med sine egne, men de trenger ikke å sitte hjemme hos en fremmed influencer på julaften. Hvorfor skulle det være noe attraktivt for dem?  En som er hjemløs har liten nytte av en rå ribbe, og vil ha glede av å bli invitert et sted. Det betyr ikke nødvendigvis at vedkommende ville trives så veldig godt hjemme hos en influencer. Antagelig ikke. Kanskje det er bedre med et større arrangement for den gruppen? Ensomme eldre derimot - de vil sikkert kunne ha glede av å komme hjem til en familie, enten de blogger eller ikke.

Endret av MissLucy
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis frua og fruemannen virkelig hadde åpnet hjemmet sitt for noen som sitter alene og er ensomme i julen, DA hadde dem faktisk fått min respekt også. De har jo masse plass og overflod med mat, så hvorfor ikke?  Det er mange andre enn de som er hjemløse og bor på gata som har dårlig råd og er ensomme, som kunne tenkt seg noen å dele julaften med. Feks eldre mennesker og enslige foreldre som ikke har noen å feire jul sammen med.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua ser like ubekvem ut på  IG bildene fra graviditeten som på innleggene hun legger ut på Netfit. Lite inspirerende. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline og mannen kan ikke ha fremmede til middag på julaften. Dette er en dag som paret sikkert gleder seg til å vise fram på sosiale medier, og i motsetning til barna er kanskje de potensielle klar over sin rett til privatliv. Hvordan skulle det foregå? -Unnskyld, kunne du ta med deg tallerkenen din og flytte deg litt? Vi skal ha bilde av bordet, pynten, lysene, vinglassene, kanskje akevittglass (med eplejuice i, sannsynligvis😉), ungene og bikkjene, og da sitter du litt i veien...

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
3 timer siden, Tabris skrev:

Du trekker faktisk sammenligning fra CBE til ei som har vært delaktig i mord?

Shit, når man tror tråden ikke kan bli verre...

Det er en gigantisk logisk brist at en brukers innlegg skal brukes som bevis for en hel tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Felis skrev:

Caroline og mannen kan ikke ha fremmede til middag på julaften. Dette er en dag som paret sikkert gleder seg til å vise fram på sosiale medier, og i motsetning til barna er kanskje de potensielle klar over sin rett til privatliv. Hvordan skulle det foregå? -Unnskyld, kunne du ta med deg tallerkenen din og flytte deg litt? Vi skal ha bilde av bordet, pynten, lysene, vinglassene, kanskje akevittglass (med eplejuice i, sannsynligvis😉), ungene og bikkjene, og da sitter du litt i veien...

Uansett hvor fattig og ensom jeg hadde vært, ville jeg heller tilbrakt juleaften alene i en barhytte i skogen, framfor å være gjest der. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ultiva skrev:

Her legger du et voldsomt press på en bedrift som inntil nå nylig ikke har bidratt med noe som helst. Ja, de donerer flere søppelsekker (!!!) med klær til Fretex hvert år og kaller det miljøvennlighet og gavmildhet (😱). Men det å måke plass i klesskapene sine til stadig nye shoppingbonanzaer, er noe HELT annet enn å invitere hjemløse inn i egen stue på julekvelden.

Jeg spør deg om du i det hele tatt har sett bilder fra julaften hjemme hos dette paret. Det er fire stk stivpyntede mennesker, i et stivpyntet og svært høytidelig, glanset hjem, hvor alt er nøye forberedt og tilrettelagt i ukesvis for å kunne se mest mulig delikat, eksklusivt og vellykket ut på sosiale medier.

Hvor hen i dette bildet tror du det er et fnugg av sjans for å plassere en hjemløs eller tre? 

Jeg bare syns du har helt urealistiske forventninger, ved å skrive det jeg har uthevet. Det å invitere ensomme/hjemløse mennesker hjem til seg på julaften er nok (dessverre) forbeholdt de mest generøse, nestekjærlige og samfunnsopptatte menneskene. Og hvordan du mener at den ekstremmaterialistiske og kroppsfikserte reklamebloggen Treasures passer inn i det her, det skjønner jeg ingenting av. CBE kan ikke servere på suppekjøkken halve julaften, hun skal gå med gallakjole og LV-stiletter, lage instagramvennlig julemiddag og ta bilder av sine barn bakfra med nykrøllet hår for å samle likes på SoMe.

Legg heller tid og energi i mer realistiske bidragsytere, det er mitt råd. For saken din er jo god som gull.

✌️👏

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MissLucy skrev:

jeg tror ikke nødvendigvis det ville vært så veldig hyggelig for en vanskeligstilt familie å bli invitert inn der heller. Rub it in liksom. Da foretrekker jeg konseptet til Omvendt nisse med å gi mat og gaver til å feire hjemme hos seg selv, sammen med sine egne. Det er vel ikke grunn til å tro at vanskeligstilte familier har et større ønske enn andre om å feire julen med vilt fremmede?

What she said! ⬆️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinjitzu

Altså, mest sannsynlig pynter hun bordet klart kvelden før eller på morgenen, så de rekker da fint å ta bilder før en evt gjest kommer. Og jeg ser ingen grunn til at det skulle være mindre hyggelig å feire jul hos dem enn hos en hvilken som helst annen vilt fremmed familie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for svar til slettet innhold, latterliggjøring, brukerdebatt og spekulasjoner med svar. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man virkelig er interessert i at debatten om dette temaet skal bli best mulig følger man opp de beste og mest nyanserte innleggene, og rapporterer de åpenbare regelbruddene. Dvs hvis poenget er saken, ikke debattantene.

Når man derimot følger opp kun de verste innleggene med argumenter som at de ugyldiggjør alle andre innlegg og standpunkter i tråden, og det helst sekunder etter at et innlegg er postet, da fremstår det mildt sagt ikke som at det er saken som motiverer for å delta i tråden. Og da når man liksom ikke fram til dem man snakker om (og symptomatisk nok ikke til) - hvis nå det skulle være poenget.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.11.2019 den 11.43, Revenge o'Cavatina skrev:

Uansett hvem av bloggeierne det er som svarer i kommentarfeltet, så bør de snarest og uten forsinkelse starte på et smilekurs som tar for seg grunnleggende kundeopplevelse og omdømmebygging for nybegynnere. Det de bedriver i eget kommentarfelt er så lite voksent, og overhodet ikke profesjonelt for en bedrift og ingen fordel om de ønsker å bli tatt seriøst.

Noe jeg per dato ikke gjør.

Sånn blir man etter årevis med kun seg selv i fokus. Lars Kristian Eriksen mener de er oppegående? Det paret der er de mest usympatiske jeg kan tenke meg. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke har blingset; ingen rene reklameinnlegg etter 24.10, kun ett med annonselenker og ett som er merket med egne spenner. 12 dager, altså. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
9 timer siden, Tabris skrev:

Du trekker faktisk sammenligning fra CBE til ei som har vært delaktig i mord?

Shit, når man tror tråden ikke kan bli verre...

Shit, når man lager stråmann av ingenting? Brukeren sammenlignet ikke CBE med noen som har vært delaktig i mord, men forklarte tydelig at bedrifter (DNB) er selektive til hvem de velger å samarbeide med. Snakk om å juble over noe man lissom kan ta alle brukere  på 🙄

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, Kollontaj skrev:

Hvis jeg ikke har blingset; ingen rene reklameinnlegg etter 24.10, kun ett med annonselenker og ett som er merket med egne spenner. 12 dager, altså. 

Netfit har det vært reklame for men det er jo ikke utenfrakommende annonsør. For så vidt alright for leserne det er betydelig mindre reklame enn før, for reklameinnleggene virker ofte pinlig påtatte. Men jeg undres over hvor firmaet tjener penger? Hvis inntekten på skattelisten reflekterer deltakelse på Bloggerne er det i så fall trist for hvem ønsker å leve av å selge barna sine. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt julenisse-prosjektet er kjempeflott :duskedame:Helt uavhengig av om engasjamentet er ektefølt eller image-bygging. For det kan ikke presiseres kraftig nok at CBE-konseptet trenger et mer positiv image. Jeg er nok ikke den eneste som fortsatt har klar erindring av CBE poserende ved overdådig frokostbord i luksussuite på hotellrom mens hun ser ned på de hjemløse på gaten. Det er mye image-oppbygging å jobbe med og da kommer veldedighet godt med. Uansett hvilke tanker som ligger bak er det vinn for vanskeligstilte. :Nikke:

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Inocybe skrev:

Omvendt julenisse-prosjektet er kjempeflott :duskedame:Helt uavhengig av om engasjamentet er ektefølt eller image-bygging. For det kan ikke presiseres kraftig nok at CBE-konseptet trenger et mer positiv image. Jeg er nok ikke den eneste som fortsatt har klar erindring av CBE poserende ved overdådig frokostbord i luksussuite på hotellrom mens hun ser ned på de hjemløse på gaten. Det er mye image-oppbygging å jobbe med og da kommer veldedighet godt med. Uansett hvilke tanker som ligger bak er det vinn for vanskeligstilte. :Nikke:

Signerer denne. Dette prosjektet er kjempeflott, og det er jo virkelig på tide at CBE bruker sin påvirkningskraft til noe fornuftig. Men å dra det derfra til å nærmest skulle gi henne dårlig samvittighet fordi familien ikke inviterer inn hjemløse eller står på suppekjøkken på julaften, det blir for dumt. Men jeg ønsker jo at dette initiativet skal føre til en blogg med mer mening, selv om jeg ikke holder pusten mens jeg venter. En vinkling vekk fra ekstremmaterialisme og overforbruk hadde vært kjærkommen, og gitt et sårt påtrengt løft i omdømmet (jamfør "guilty pleasure"-prisen fra egen bransje). 

Endret av Ultiva
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å håpe men hun fornekter seg ikke. Bursdagsbonanza innlegget med en oppsummering av eldstes bursdager vitner om et enormt overforbruk og forsøpling rettet mot egne barn, andres barn og foreldre. Hun må gjerne leke julenisse men hun er og blir den samme. For et kvalmt innlegg. 

Endret av Surikatt
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...