Mynlen Skrevet 4. november 2019 #10661 Skrevet 4. november 2019 57 minutter siden, pøbelsara skrev: Vet du hva - dette hendler ikke om å "ta " henne - dette handler om min ÅPENBARE forundring over at de ikke kjenner reglene. Det er ikke smålig å mene at en som lever av å reklamere for ting i bloggen sin, ikke kjenner reglene etter 10 år i bransjen. Og etter å ha fått diverse medieoppslag fordi hun ikke følger reglene. Spons er spons. Spons til et veldedig formål, er kjempeflott, men det er likefullt spons - og det SKAL merkes. Kan du forestille deg alle smutthullene folk hadde klart å finne frem til hvis det var lov med umerket reklame i ikke-kommersielle sammenhenger? Når næringsdrivende sponser noe, skal folk kunne vite at det er spons. Også når de gir noe bort - de nevnes jo og firmanavnet eksponeres på bilder. Jeg kan legge til at hvis en forening får støtte fra næringslivet og gir reklameplass som motytelse så er det mva-pliktig omsetning så snart verdien overstiger 50 000. 11
Kollontaj Skrevet 4. november 2019 #10662 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Jeg tenker at hvis Cbe hadde opprettet en egen nettside til nisseprosjektet sitt, så hadde det vært veldig mye lettere for dem - og alle andre - å skille mellom kommersiell og ideell virksomhet også. Det hadde vært mest redelig. Nå skal disse innleggene komme vekselvis med vanlige reklameinnlegg og Disney-jul, det er umusikalsk. 19
Kollontaj Skrevet 4. november 2019 #10663 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, Mynlen skrev: Jeg kan legge til at hvis en forening får støtte fra næringslivet og gir reklameplass som motytelse så er det mva-pliktig omsetning så snart verdien overstiger 50 000. Og det er vel omtrent det CBE fakturerer for ett blogginnlegg. 9
Skrottefar Skrevet 4. november 2019 #10664 Skrevet 4. november 2019 17 minutter siden, Jonas Bie skrev: For å utdype litt: Dette prosjektet er ment å omfatte flere av de større influenserne etter hvert, noe vi ser for oss kan hjelpe dem også litt, med å fjerne stempelet som overfladiske og pengegriske egoister, som kun bruker jula kommersielt. Nå får de sjansen til å vise seg som ekte medmennesker, ved å invitere samfunnets svakere hjem til seg på julemiddag, eller servere ribbe og pinnekjøtt i egne lokaler. De får dele denne kvelden med fremmede. Barn og øvrig familie er naturligvis også velkomne. Når vi velger å starte med Caroline og Lars-Kristian skyldes det deres engasjement i omvendt julenisse både her i Sarpsborg, og fra tiden i Skien. Og også pga. CBEs åpenbare "juleglede"🙂 Som sagt er lokal presse involvert, og vi jobber med å få på plass en filmproduksjon av dette. Vel, unnskyld min skepsis, for selv om prosjektet er vel og bra, så er jeg redd for at grunnen til at noen av disse "overfladiske og pengegriske egoistene" blir med på dette er nettopp det å forsøke å fremstå som noe annet enn det de er og dermed også få økt oppmerksomhet på en positiv måte, noe de vil tjene på i etterkant. Jeg sier ikke at det er sånn det er, men det er det jeg frykter 22
virkelig Skrevet 4. november 2019 #10665 Skrevet 4. november 2019 5 minutter siden, pøbelsara skrev: Avsporing? Vedkommende driver et veldedig juleprosjekt og ønsker publisitet rundt det og tenker å spørre CBE om å bli med. Hvorfor er det avsporing? Det skjønner vel du også ? Det er avsporing fra hva tråden handler om . Vedkommende har da ingenting med bloggeren å gjøre. Uansett hvilke planer vedkommende har 6
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. november 2019 #10666 Skrevet 4. november 2019 10 minutter siden, Mynlen skrev: Jeg kan legge til at hvis en forening får støtte fra næringslivet og gir reklameplass som motytelse så er det mva-pliktig omsetning så snart verdien overstiger 50 000. Såpass, enda større grunn til å skille prosjekt «omvendt julenisse» fra «Caroline Berg Eriksen» blogg, og Treasures AS. Begge «virksomhetene» har samme firma -adresse også og samme nøkkelpersoner i viktige roller.
Lana01 Skrevet 4. november 2019 #10667 Skrevet 4. november 2019 1 time siden, Jonas Bie skrev: Kjempeflott at CBE og LK arrangerer Omvendt Julenisse, uansett hvilke motiver enkelte vil tillegge dem. Så vidt jeg har forstått er Caroline svært glad i jula. Selv jobber jeg i en organisasjon der vi jobber frivillig på julaften, og før jul formidler vi kontakt mellom hjelpetrengende, og de som åpner sitt eget hjem julaften. Dette med å få dårligere stilte inn i eget hjem på selveste julaften er noe folk ser på som en fin opplevelse, og som en berikende erfaring for barn. Derfor kommer vi til, i samarbeid med lokal presse, å ta kontakt med CBE for å undersøke om de er interessert i å bidra i år. Enten stille med åpent hjem (antall gjester etter avtale med familie og i.ft boligens størrelse), eller som kokk/servitør julekvelden. Deres engasjement i Omvendt Julenisse gir meg håp om at de vil være positivt innstilt. Hvis du er seriøs. hvorfor i all verden, tar du det her på KG? Det virker bare veldig lite proft. 14
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. november 2019 #10668 Skrevet 4. november 2019 9 minutter siden, Lana01 skrev: Hvis du er seriøs. hvorfor i all verden, tar du det her på KG? Det virker bare veldig lite proft. Hvorfor er det plutselig useriøst? Det er Norges største diskusjonsforum?
Rockas Skrevet 4. november 2019 #10669 Skrevet 4. november 2019 48 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg tenker at hvis Cbe hadde opprettet en egen nettside til nisseprosjektet sitt, så hadde det vært veldig mye lettere for dem - og alle andre - å skille mellom kommersiell og ideell virksomhet også. De har det. https://www.omvendtjulenisseostfold.com 7
Lana01 Skrevet 4. november 2019 #10670 Skrevet 4. november 2019 2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Hvorfor er det plutselig useriøst? Det er Norges største diskusjonsforum? 🙄 ingen seriøse aktører vil gå å sladre på et forum, før de får i gang et evnt samarbeid. 7
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. november 2019 #10671 Skrevet 4. november 2019 Akkurat nå, Nebel86 skrev: I og med Brukeren "Jonas Bie" skrev for tre timer siden at han ikke hadde vært forundret over om bloggerparet selv publiserte negative kommentarer på sin egen blogg for å få blest så tviler jeg på at dette "prosjektet" er godt ment eller oppriktig. Den tidligere kommentaren er beleilig nok slettet av brukeren selv nå da. Men om det stemmer og ikke er bare latterligjøring eller for å vise hvor "lite" hjelpsomme de er så er det veldig bra, men har mine tvil. Når selv "Omvendt julenisse" prosjektet blir hakket i stykker så er det hvertfall ikke noe tvil om at det er personen bak bloggen som skal tas. Flott tiltak som vil sørge for at mange får det bedre i julen. Prosjektet har allerede vært oppe å gått i flere år, uten at et bloggektepar har driftet det? Ingen mener at prosjektet er negativt, men at det er veldig uheldig å bruke sin kommersielle kanal for å fronte denne og koblingene blogg/prosjekt. Ellers så tenker jeg at hvis dette blir gjort ryddig så er det kjempebra for de som har utbytte av dette.
pøbelsara Skrevet 4. november 2019 #10672 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, Rockas skrev: De har det. https://www.omvendtjulenisseostfold.com så bra! hvis de poster logoene til sponsorene der istedet for i den kommersielle bloggen, vil det være mindre rolleblanding og mindre gråsoner rundt merking av sponset. Fin side. 22
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. november 2019 #10673 Skrevet 4. november 2019 (endret) Slettet Endret 4. november 2019 av lillesnøfnugg
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. november 2019 #10674 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, pøbelsara skrev: så bra! hvis de poster logoene til sponsorene der istedet for i den kommersielle bloggen, vil det være mindre rolleblanding og mindre gråsoner rundt merking av sponset. Fin side. Enig!
Rockas Skrevet 4. november 2019 #10675 Skrevet 4. november 2019 Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev: Det er det opprinnelige prosjektet og Østfold mangler? Siden jeg linker til heter Omvendt julenisse Østfold. 1
pøbelsara Skrevet 4. november 2019 #10676 Skrevet 4. november 2019 (endret) 12 minutter siden, Nebel86 skrev: I og med Brukeren "Jonas Bie" skrev for tre timer siden at han ikke hadde vært forundret over om bloggerparet selv publiserte negative kommentarer på sin egen blogg for å få blest så tviler jeg på at dette "prosjektet" er godt ment eller oppriktig. Den tidligere kommentaren er beleilig nok slettet av brukeren selv nå da. Men om det stemmer og ikke er bare latterligjøring eller for å vise hvor "lite" hjelpsomme de er så er det veldig bra, men har mine tvil. Når selv "Omvendt julenisse" prosjektet blir hakket i stykker så er det hvertfall ikke noe tvil om at det er personen bak bloggen som skal tas. Flott tiltak som vil sørge for at mange får det bedre i julen. Vet du - jeg har ingen som helst interesse av å hakke i stykker et godt initiativ - men jeg synes de bør følge regelverket uansett hva de skriver om i bloggen. Endret 4. november 2019 av pøbelsara 20
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. november 2019 #10677 Skrevet 4. november 2019 (endret) 2 minutter siden, Rockas skrev: Siden jeg linker til heter Omvendt julenisse Østfold. Aha, skjønner 👍🏼 Enig med @pøbelsara at det var en flott side. Det er jo den som er interessant for folk flest, hvor fant du linken til siden @Rockas Endret 4. november 2019 av lillesnøfnugg
Rockas Skrevet 4. november 2019 #10678 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev: Aha, skjønner 👍🏼 Enig med @pøbelsara at det var en flott side. Det er jo den som er interessant for folk flest, hvor fant du linken til siden @Rockas I innlegget til Caroline
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. november 2019 #10679 Skrevet 4. november 2019 (endret) 13 minutter siden, Rockas skrev: I innlegget til Caroline Ok, takk for info 👍🏼😊 Det er flott at det ligger link på KG også nå. Endret 4. november 2019 av lillesnøfnugg
miss spjåk Skrevet 4. november 2019 #10680 Skrevet 4. november 2019 7 timer siden, virkelig skrev: Akkurat det med omvendt julenisse som dette konseptet er ble vel startet opp i Skien for noen få år tilbake, og nå starter CBE opp i Østfold/Sarpsbord. Tror ikke akkurat dette er andre steder, selv om det finnes flere muligheter til å hjelpe folk som er vanskeligstilte . Og hvorfor er det feil å tro at hun har hjertet på rette plassen ? Hun setter igang noe som er et flott tiltak, som ganske sikkert er tidkrevende og koster dem mye av tiden deres. Og det er ikke sånn at de tjener på dette selv i form av penger på konto. Dette er mye mer enn hva den vanlige mannen i gata gjør , og det er flott hun kan bruke sin posisjon til å hjelpe og få andre til å bidra slik at vanskeligstilte barnefamilier kan få muligheten til å gi barna sine en fin jul Ser ut som om dette er akkurat det samme konseptet som "God Jul, lille venn" , som startet opp i Drammen allerede i 2012. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå