Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

@Levina

Hvilken spesifikk bruker er det du refererer til som bedriver persondebatt av personen bak firmaet og bloggen, og gidder du eventuelt å henvende deg direkte til/rapportere denne brukeren? Og på forhånd takk for at du heretter utøver redelig debattskikk.

Endret av Revenge o'Cavatina
fjernet sitering som inneholdt regelbrudd
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, MissLucy skrev:

det er ikke helt riktig. Offentlig påtale er hovedregelen, men i noen tilfeller har vi privat påtale. https://snl.no/privat_straffesak

Det har ikke noen relevans for saken, som er påstanden om at man er avhengig av at foreldrene anmelder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, jabx skrev:

Det har ikke noen relevans for saken, som er påstanden om at man er avhengig av at foreldrene anmelder.

?

Du reagerte på -  sitat fra https://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/

"..... Det er problematisk at barn er avhengig av at foreldrene krever påtale for privatlivskrenkelser etter straffeloven....".

https://snl.no/privat_straffesak viser til at et eksempel på privat straffesak er saker om krenkelse av privatlivets fred (se personvern).

Om du mener det er feil,  kan du eventuelt ta det opp med jurist Grønvold (som har skrevet det du er uenig i).  😊

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Se og hør er på saken, her fra Se og hør sin IG. Teksten er at bloggeren tjener millioner (som det var noe nytt). Håper neste runde i se og hør er om den syke eksponeringen som en del av denne millioninntekten. Altså bikkjene har større personvern 🤯

https://www.instagram.com/seoghoer/?hl=nb

4EA7279B-BA3E-4DDA-AF41-18CB03A96BD2.jpeg

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kollontaj skrev:

Tror ikke noen fra Treasures AS ønsker noe mer fokus på verken omsetning eller regnskap siden det gikk så dårlig i 2018 sammenlignet med 2017. Vil anta det derimot ble jublet etter siste artikkels «vinkling», siden det knapt nevnes (men lenkes til) forrige artikkel om de sterkt synkende salgsinntektene. 

De solgte leiligheten sin i Oslo, noe som tydeligvis ble inkludert i dette plutselige overskuddet. Det betyr ikke at det ikke er annonsørflukt for Treasures, bare fordi bedriften, som også holder på med verdipapirer, omsider fikk solgt leiligheten sin. Det har faktisk ingenting med annonsørinntekt å gjøre.

Endret av Ultiva
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Halle-Palle skrev:

Ingen innlegg eller kommentarer siden fredag?

Begynner hun å bli slapp ;) 

Siden økonomien tydeligvis er på topp, og vel så det, så trenger de ikke anstrenge seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesertallene på lørdager er såpass lave (17-18000) at CBE.no kanskje ikke legger energi i helgeinnlegg. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å invitere til middag hjemme med gallakjole, høyhælte sko, hvit skjorte og bukseseler?  Føles som jeg bor på en annen planet. Eller er det bare for å ta seg bra ut på bloggen? Er det så mange som egentlig er interessert i hvordan hun dekker et bord? 

Endret av Surikatt
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Surikatt skrev:

Er det vanlig å invitere til middag hjemme med gallakjole, høyhælte sko, hvit skjorte og bukseseler?  Føles som jeg bor på en annen planet. Eller er det bare for å ta seg bra ut på bloggen? Er det så mange som egentlig er interessert i hvordan hun dekker et bord? 

Det er en ganske annen stil enn vi er vant med her, men det er greit. Forskjellige folk har forskjellig stil. 

Noe skal hun jo fylle bloggen med, og bordpynt er hun god på. 

Så lenge det holder ungene borte er alt helt greit. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Surikatt skrev:

Helt vanlig det, for fine folk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Surikatt skrev:

Det må da være greit innhold på bloggen? Hvis hun holder ungene borte fra tekst og bilder, synes jeg det er langt innafor som bloggfyll. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Halle-Palle skrev:

Ingen innlegg eller kommentarer siden fredag?

Begynner hun å bli slapp ;) 

Kvantiteten er dårligere og dårligere. Hun tar seg ofte fri på lørdager, i tillegg til at det er mye færre inlegg enn i de første årene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Surikatt skrev:

Gallakjole faktisk . Hun skriver at det er en topp og skjørt fra Zara . Alle jeg kjenner pynter seg når de er invitert bort en lørdagskveld eller inviterer selv. Det er vel koselig at folk kler seg pent. Og det er mange som lar seg inspirere av bordpynting, det finnes egne kontoer på Ig for dette

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surikatt skrev:

Gallakjole er vel å ta hardt i.... og sånn ellers er det sikkert sånn nyrike pynter seg for vennemiddag. Særlig hos dette paret fordi hun pynter seg til trengsel i enhver snledning - det være seg fastelavensfest i barnehagen, foreldremøte på skolen osv osv

Endret av Raggis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Surikatt skrev:

Litt vel stivt for min smak, jeg kan godt ha et pent dekket bord, men gallaantrekk er ikke helt min stil, og vennene mine er pyntet, men avslappet de også. 
CBE er gjerne ganske stivpyntet i de fleste anledninger, men henne om det. 
Borddekking og ideer til det er det flust av på feks Pinterest, så om det stemmer at hun har «fått masse spørsmål om bordet» vet jeg ikke, men det var et fint pyntet bord, det skal hun ha.

Synes forøvrig svaret hennes til en leser angående VG-artikkelen som også er tidligere omtalt her vitner om en arrogant og kvalm holdning til bruk av barn ifht spons på blogg. Ikke at jeg er overrasket...🙄 

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/01/hallovenn/#comments

Endret av Aquarius04
La til
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Litt vel stivt for min smak, jeg kan godt ha et pent dekket bord, men gallaantrekk er ikke helt min stil, og vennene mine er pyntet, men avslappet de også. 
CBE er gjerne ganske stivpyntet i de fleste anledninger, men henne om det. 
Borddekking og ideer til det er det flust av på feks Pinterest, så om det stemmer at hun har «fått masse spørsmål om bordet» vet jeg ikke, men det var et fint pyntet bord, det skal hun ha.

Synes forøvrig svaret hennes til en leser angående VG-artikkelen som også er tidligere omtalt her vitner om en arrogant og kvalm holdning til bruk av barn ifht spons på blogg. Ikke at jeg er overrasket...🙄 

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/01/hallovenn/#comments

«Leste artikkelen og kan ikke se at det der hadde noe med oss å gjøre.» er altså svaret hennes. Måten det formuleres på «det der» som om reklameinnlegg med barn eller innlegg som de kan ha fordi de har barn, er heeelt fremmed for dem og noe de aldri ville drømt om å ha. Det er nesten litt festlig - om det ikke var så trist. 

(Kilde er samme som over i sitert innlegg)

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kollontaj skrev:

«Leste artikkelen og kan ikke se at det der hadde noe med oss å gjøre.» er altså svaret hennes. Måten det formuleres på «det der» som om reklameinnlegg med barn eller innlegg som de kan ha fordi de har barn, er heeelt fremmed for dem og noe de aldri ville drømt om å ha. Det er nesten litt festlig - om det ikke var så trist. 

(Kilde er samme som over i sitert innlegg)

absurd. Det er vel få her i landet "det der" treffer bedre enn familien Eriksen af Treasures.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MissLucy skrev:

absurd. Det er vel få her i landet "det der" treffer bedre enn familien Eriksen af Treasures.

Nettopp. De har da hatt flere reklamer siden i sommer med barneklær så vidt jeg husker, ingen av disse reklamene vil være effektive dersom de ikke jevnlig viser ungene på blogg, IG og IG-story. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...