Klink Skrevet 5. oktober 2019 #9421 Del Skrevet 5. oktober 2019 Jeg for min del syns det er viktigere å tenke på hva jeg selv gjør for miljøet enn hva naboen gjør for miljøet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. oktober 2019 #9422 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) 7 minutter siden, Klink skrev: Jeg for min del syns det er viktigere å tenke på hva jeg selv gjør for miljøet enn hva naboen gjør for miljøet. Du vet at det går ann å ha to tanker i hodet på en gang? Å engasjere seg i at andre også skal være klimavennlige er viktig selv om man selv er det. Glad for at @spisoppmaten eksisterer, slik at hun kan både passe på egne saker og informere andre om hvordan det bør gjøres. Endret 5. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. oktober 2019 #9423 Del Skrevet 5. oktober 2019 1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev: Du vet at det går ann å ha to tanker i hodet på en gang? Å engasjere seg i at andre også skal være klimavennlige er viktig selv om man selv er det. Glad for at @spisoppmaten eksisterer, slik at hun kan både passe på egne saker og informere andre om hvordan det bør gjøres. Informere ja, hittil er det ikke noe som er pålagt fra myndighetene, selv om det burde bli det. Altså hvorfor dra i gang dette etter en tur cbe har vært på i Norge (uten fly i det minste) og uten at klærne hennes ble skrevet om i det hele tatt. Hun skrev ikke hvilket merke det var på hverken jakke eller sko. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. oktober 2019 #9424 Del Skrevet 5. oktober 2019 13 minutter siden, Klink skrev: Jeg for min del syns det er viktigere å tenke på hva jeg selv gjør for miljøet enn hva naboen gjør for miljøet. Hvis man vil slippe lys på det man driver med er det ikke noe sjakktrekk å blogge hvert minutt av hverdagslivet. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. oktober 2019 #9425 Del Skrevet 5. oktober 2019 17 minutter siden, Klink skrev: Informere ja, hittil er det ikke noe som er pålagt fra myndighetene, selv om det burde bli det. Altså hvorfor dra i gang dette etter en tur cbe har vært på i Norge (uten fly i det minste) og uten at klærne hennes ble skrevet om i det hele tatt. Hun skrev ikke hvilket merke det var på hverken jakke eller sko. Merkene skrev hun om i kommentarfeltet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. oktober 2019 #9426 Del Skrevet 5. oktober 2019 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Merkene skrev hun om i kommentarfeltet. Fordi noen spurte? (her vet jeg ikke, men kanskje noen lurte på hvilken jakke det er?) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 5. oktober 2019 #9427 Del Skrevet 5. oktober 2019 33 minutter siden, Klink skrev: Jeg for min del syns det er viktigere å tenke på hva jeg selv gjør for miljøet enn hva naboen gjør for miljøet. Jeg bryr meg heller ikke så mye om hva naboen gjør, men hva såkalt influensere poster i sine komersielle kanaler syns jeg er svært viktig. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. oktober 2019 #9428 Del Skrevet 5. oktober 2019 10 minutter siden, Aricia skrev: Hvis man vil slippe lys på det man driver med er det ikke noe sjakktrekk å blogge hvert minutt av hverdagslivet. Men hun skrev ingenting om klær eller miljø i blogginnlegget? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. oktober 2019 #9429 Del Skrevet 5. oktober 2019 Akkurat nå, Halle-Palle skrev: Jeg bryr meg heller ikke så mye om hva naboen gjør, men hva såkalt influensere poster i sine komersielle kanaler syns jeg er svært viktig. Ja og jeg fatter ikke hvorfor det er så himla viktig. Er bare et overfladisk menneske som skriver tull i en blogg. La henne bli usynlig og slutt å gi henne oppmerksomhet. Vipps ikke viktig lenger. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 5. oktober 2019 #9430 Del Skrevet 5. oktober 2019 37 minutter siden, CabinCruiser skrev: Enig i at verdensøkonomien er bygd på handel, men pga klimautfordringene vi står ovenfor er verdensøkonomien i større fare enn noensinne. Det investeres f.eks ikke lengre i pensjonsfond som har klimaverstinger som profil, f.eks har de store i norge nå besluttet å ikke investere i pensjonsprofiler i Equinor blant annet. Rett og slett fordi det er for usikker investering. Dermed MÅ Equinor på ett eller annet tidspunkt snarlig ta beslutninger om tiltak som øker deres klimaverdi i framtiden. Det er en start, men det er på langt nær nok. Det produseres altfor mye av alt, kun rent forbruk. Om man får ned forbruket, går store deler av verdens varehandel konkurs. Det skaper såpass store jordskjelv i verdensøkonomien at global oppvarming og plast ikke blir like viktig lenger. Spørs om det skjer en markant forbedring før verden imploderer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. oktober 2019 #9431 Del Skrevet 5. oktober 2019 1 time siden, Klink skrev: Men hun skrev ingenting om klær eller miljø i blogginnlegget? Når man har valgt å leve som en offentlig person og har som uttalt mål å påvirke vil det selvsagt bli veldig synlig når man er svært i utakt med samtiden og opinionen med det man velger å fronte. Folk har sett på totaliteten av høstferieinnleggene hennes, og de deler sin reaksjon på summen av det hun viser fram - dvs en absurd mengde nesten identiske turantrekk til en liten ukes hotellferie på Geilo. Leserne hennes legger to og to sammen og tenker selv - litt synd for bloggeren at hun blir så bakpå i forhold til hva de hun skriver for faktisk er opptatt av, og at hun øyensynlig ikke hadde forutsett hvordan disse innleggene ville måtte bli oppfattet akkurat nå, rett etter feks Greta Thunbergs tale i FN. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 5. oktober 2019 #9432 Del Skrevet 5. oktober 2019 4 minutter siden, Aricia skrev: Når man har valgt å leve som en offentlig person og har som uttalt mål å påvirke vil det selvsagt bli veldig synlig når man er svært i utakt med samtiden og opinionen med det man velger å fronte. Folk har sett på totaliteten av høstferieinnleggene hennes, og de deler sin reaksjon på summen av det hun viser fram - dvs en absurd mengde nesten identiske turantrekk til en liten ukes hotellferie på Geilo. Leserne hennes legger to og to sammen og tenker selv - litt synd for bloggeren at hun blir så bakpå i forhold til hva de hun skriver for faktisk er opptatt av, og at hun øyensynlig ikke hadde forutsett hvordan disse innleggene ville måtte bli oppfattet akkurat nå, rett etter feks Greta Thunbergs tale i FN. Sånn blir det når aviser er rekvisitter og ikke en kilde til nyheter, ref innlegget fra Geneve. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eevee Skrevet 6. oktober 2019 #9433 Del Skrevet 6. oktober 2019 15 timer siden, Klink skrev: Ja og jeg fatter ikke hvorfor det er så himla viktig. Er bare et overfladisk menneske som skriver tull i en blogg. La henne bli usynlig og slutt å gi henne oppmerksomhet. Vipps ikke viktig lenger. Tull på en blogg som genererer millioner. Viktig å få med seg. Det er en bedrift med ansatte som har en inntekt. Da kan de ikke gjøre hva de vil. Om du føler hun er viktig eller ei har da ingenting å si. Skal vi bare overse hennes handlinger og la hun bli uviktig? De som skriver konstruktiv kritikk av diverse bedrifter sløser tiden din? Kontruktive forhold, som du syns er viktig eller ei, må belyses og evt settes tiltak på! Om det er CBE, Trump, barnevernet, regjeringen eller en hotellkjede har da ingenting å si. Å belære folk om hva som skal være viktig er en smule nedlatende btw. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. oktober 2019 #9434 Del Skrevet 6. oktober 2019 5 minutter siden, Eevee skrev: Tull på en blogg som genererer millioner. Viktig å få med seg. Det er en bedrift med ansatte som har en inntekt. Da kan de ikke gjøre hva de vil. Om du føler hun er viktig eller ei har da ingenting å si. Skal vi bare overse hennes handlinger og la hun bli uviktig? De som skriver konstruktiv kritikk av diverse bedrifter sløser tiden din? Kontruktive forhold, som du syns er viktig eller ei, må belyses og evt settes tiltak på! Om det er CBE, Trump, barnevernet, regjeringen eller en hotellkjede har da ingenting å si. Å belære folk om hva som skal være viktig er en smule nedlatende btw Hadde det vært konstruktiv kritikk det var snakk om så hadde saken vært en annen. Hadde vi blant annet klart å diskutere eksponering av barn (som hun ikke er så ille på lenger? ), eller et unormalt og skadelig fokus på kropp som retter seg mot unge mennesker uten å gå til angrep på alt hun gjør, så hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Hva faen spiller det for rolle hvilken str hun velger å ha på klærne sine, eller hvor mange versjoner hun har av en jakke. Ja hvis dette var umerketreklame burde hun selvfølgelig bli rapportert. Ellers, betyr det ingenting. De færreste unge jenter i dag har cbe som noe forbilde uansett. Hun er gammelt nytt. Vel er ganske mange her som er mye mer nedlatende mot andre mennesker enn meg. Jeg mente ikke å være nedlatende selvfølgelig, men sette et litt nytt perspektiv på ting her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 6. oktober 2019 #9435 Del Skrevet 6. oktober 2019 9 minutter siden, Klink skrev: Hadde det vært konstruktiv kritikk det var snakk om så hadde saken vært en annen. Hadde vi blant annet klart å diskutere eksponering av barn (som hun ikke er så ille på lenger? ), eller et unormalt og skadelig fokus på kropp som retter seg mot unge mennesker uten å gå til angrep på alt hun gjør, så hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Hva faen spiller det for rolle hvilken str hun velger å ha på klærne sine, eller hvor mange versjoner hun har av en jakke. Ja hvis dette var umerketreklame burde hun selvfølgelig bli rapportert. Ellers, betyr det ingenting. De færreste unge jenter i dag har cbe som noe forbilde uansett. Hun er gammelt nytt. Vel er ganske mange her som er mye mer nedlatende mot andre mennesker enn meg. Jeg mente ikke å være nedlatende selvfølgelig, men sette et litt nytt perspektiv på ting her. Eksponeringen av barna er ikke så ille lenger? Så lenge barna opptrer daglig på instastory/snap vil jeg si eksponeringen er massiv. Hun var by far den verste på denne stikkprøven i juni. https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/ 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 6. oktober 2019 #9436 Del Skrevet 6. oktober 2019 Barna har vært i sosiale medier hver dag i denne ferien. I alle innleggene på bloggen og de har vært på IG-stories når jeg har vært innom der. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. oktober 2019 #9437 Del Skrevet 6. oktober 2019 10 minutter siden, Vipser skrev: Eksponeringen av barna er ikke så ille lenger? Så lenge barna opptrer daglig på instastory/snap vil jeg si eksponeringen er massiv. Hun var by far den verste på denne stikkprøven i juni. https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/ 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Barna har vært i sosiale medier hver dag i denne ferien. I alle innleggene på bloggen og de har vært på IG-stories når jeg har vært innom der. Åja, syns det var en periode der barna ikke var så mye avbildet. Evt bare avbildet så man såg ryggen til dem eller noe. Da har hun ikke blitt bedre på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. oktober 2019 #9438 Del Skrevet 6. oktober 2019 (endret) 3 minutter siden, Klink skrev: Åja, syns det var en periode der barna ikke var så mye avbildet. Evt bare avbildet så man såg ryggen til dem eller noe. Da har hun ikke blitt bedre på det. Hun skrev jo i kommentarfeltet til Kremmerhuset at hun ikke brukte barna i reklame på bloggen, det de «glemte « å skrive var at de har tatt av på IG story, hvor ungene blir eksponert daglig og flere ganger i løpet av dagen. Hun skrev også i samme kommentarfelt at det ikke var noe kroppsfokus i bedriften deres, kort tid etterpå ble både blogg og IG bombadert med bilder av daglig leder sin kropp. Endret 6. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 6. oktober 2019 #9439 Del Skrevet 6. oktober 2019 16 timer siden, Klink skrev: Ja og jeg fatter ikke hvorfor det er så himla viktig. Er bare et overfladisk menneske som skriver tull i en blogg. La henne bli usynlig og slutt å gi henne oppmerksomhet. Vipps ikke viktig lenger. Dette har du helt rett i. Men er hun egentlig så veldig kjent eller viktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eevee Skrevet 6. oktober 2019 #9440 Del Skrevet 6. oktober 2019 (endret) 1 time siden, Klink skrev: Hadde det vært konstruktiv kritikk det var snakk om så hadde saken vært en annen. Hadde vi blant annet klart å diskutere eksponering av barn (som hun ikke er så ille på lenger? ), eller et unormalt og skadelig fokus på kropp som retter seg mot unge mennesker uten å gå til angrep på alt hun gjør, så hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Hva faen spiller det for rolle hvilken str hun velger å ha på klærne sine, eller hvor mange versjoner hun har av en jakke. Ja hvis dette var umerketreklame burde hun selvfølgelig bli rapportert. Ellers, betyr det ingenting. De færreste unge jenter i dag har cbe som noe forbilde uansett. Hun er gammelt nytt. Vel er ganske mange her som er mye mer nedlatende mot andre mennesker enn meg. Jeg mente ikke å være nedlatende selvfølgelig, men sette et litt nytt perspektiv på ting her. Men kan du ikke heller da oppfordre til å overse usakelig kritikk og hets som tull, og la kritikkverdig aktører som CBE og konstruktiv kritikk få oppmerksomhet? Hvorfor må noe usakelig kritikk og nedlatende kommentarer overskygge all kontruktivt, og hele debatten blir ødelagt? Det er viktig at vi blir flinkere til hva vi reagerer på. Du skal reagere på eksponering av barn (med eller uten ansikt i fokus), kroppspress og juks og løgn innad i en bedrift. Og evt reagere mindre på het og kommentarer som ikke tilfører debatten konstruktiv kritikk. Overse slikt og la det «vipps bli borte». Det er du, og vi som må endre fokuset! Edit: som privatpersonen Caroline har det ikke så mye å si hvor mange eksemplarer av samme jakke hun har, men som bedriften CBE som velger å publisere og med det reklamere for overforbruk er det uheldig. Det er som om bedriften har bodd under en stein de siste årene. Og at bedriften CBE til stadighet forteller sine lesere at XS fortsatt er størrelsen uavhengig av graviditet og aldring er også uheldig. Hva Caroline bruker er ett fett, hva CBE fronter og bevisst velger å publisere er vesentlig. Endret 6. oktober 2019 av Eevee 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå