Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Spiller de Yatzy, eller bare later hun som? Siden de sitter der med en vanlig Yatzy blokk og kaster med 6 terninger. MaxiYatzy bruker 6 terninger, mens 5 terninger på vanlig Yatzy.

Viktig å skille mellom privatpersonen Caroline og bedriften CBE. Hva Caroline gjør vet vi lite om. Jeg har de siste årene tolket så å si alt på bloggen som CBE, og da blir mye på «lat». For eks posering for sykkeltur (men sykkel har flatt dekk), tur i skogen med hele familien (men alle har plettfrie klær uten én flekk), trappeløp-trening (men ikke én svetteperle), spising av 20 vitaminbjørner som snacks (for så å legge de ned i esken igjen for det er kun anbefalt å spise to pr. dag), sette jentene med ryggen til foran den perfekt dekorerte juletrappen (bare trist), sette varm stekepanne og glass med juice i sengen, foreldre kyssende bak og barna linet opp foran («sitt HELT stille nå! Og ikke se i kamera jenter, dere er «anonyme») etc etc. Bilder på bloggen er for illusjon, ingen/lite rot i virkeligheten. Yatzy er vel intet unntak... :( 

EDIT: At hun bommet og skrev Yatsy og ikke Maxi er ikke poenget med innlegget, bare for å legge den død. Føler jeg kan forutse CBE sin argumentasjon hadde jeg skrevet dette i kommentarfeltet, og alt annet hadde blitt oversett 🙃

Endret av Eevee
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Klink skrev:

Ja, da fikk vi oppklart det. Ingen vil vel gå med slitte og ødelagte klær. Selvfølgelig viser hun seg ikke fram i det. 

Noe er IKKE ødelagt selv om det er brukt så "det vises". Det var det jeg mente med mitt innlegg, ikke at påvirkere må gå med ødelagt tøy eller så slitt at det det er upassende utenfor husets vegger. 
De viser aldri at de har ting som ser brukt ut. Til og med fjellstøvlene til CBE er det ikke en flekk på. Snakk om å legge lista. 

Og et PS til "ingen vil vel gå med slitte (og ødelagte) klær. Jeg tar det med slitt: jo, mange av klærne mine er slitt. Det betyr ikke at de er stygge, eller at det er fornuftig å bytte ut alle sammen og hvert fall ikke så fort du ser at det er brukt eller slitt.. Jeg har normalt økonomi, så det er ikke det det står på. 

Edit: bare så det er sagt, det er blader på skoene hennes i siste innlegg, så det var å dra det litt langt. Men stort sett er ting plettfrie, da. Ikke virkelighetsnært og jeg skjønner jo at det er en front, det bare passer ikke når de plutselig skal gi seg ut for å ha andre holdninger. 

Endret av Spøkelse
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Felis skrev:

Joda, se linken til Kollontaj. Det skulle vel strengt tatt vært merket som reklame også, selv om Vestlia sikkert er glad han glemte det?! Men jeg unnskylder han i dette tilfelle, for alle vet at man blir lite fokusert når kaffen ikke kommer når den skal. Som altså ikke er før desserten - ikke etter desserten, men TIL desserten 😂

Lasse har tydeligvis ikke vært så mye i feks Frankrike, der ingen har fått kaffe TIL desserten noensinne. :lur: :kaffekopp: 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 6.35, LittleMermaid skrev:

Hun burde velge det hun trives best i. Punktum! Smålig av folk å begynne å kommentere hva slags klær og str folk bruker 🙄

Hun kan velge akkurat hvilken størrelse hun ønsker på fritiden sin. Når hun er på jobb og tar bilder for å reklamere for klær, bør klærne være i riktig størrelse uavhengig av om hun trives best i for små størrelser.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 23.14, Halle-Palle skrev:

Hvorfor tror du at hun publiserer slike kommentarer egentlig?

Jeg postet to mye mindre kritiske og konfronterende kommentarer som ikke ble godkjent. Fordi de var saklig kritisk og ikke egnet til å provosere de som er bekymret for ‘stakkars Caroline’ tenker jeg. 

Jeg har en idé om hvorfor. Kanskje det hjelper på trafikken? Fruemannen kjeder seg og synes det er gøy med litt action? Mulig de ikke skjønner hvor negativt det kommer ut når bloggeieren svarer, så la meg kalle det "ufint", i kommentarfeltet? En leser på bloggen, legger inn en kommentar på at frua svarer på en mening, noe som ikke gir så mye mening ifg den som kommenterer...  Sånn går no dagan. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommentarfeltet under Sophie Elises nyeste innlegg er faktisk oppløftende lesning. Hun har publisert en tekst der hun forsvarer/forklarer egen dobbeltmoral når det kommer til klimautfordringene, men leserne hennes kjøper det virkelig ikke. Et stort flertall av kommentarene er kritiske (og konstruktive) til budskapet hennes. De forventer mer. Dette står i stor kontrast til CBEs kommentarfelt, der man sables ned om man ytrer skepsis til bloggens klimaprofil. 

Er virkelig Sophie Elises lesere mye mer opplyst enn CBE sine? Eller er det sensuren som gjør at disse kommentarfeltene ser så vidt forskjellige ut? 

Edit: Jeg snakker om dette kommentarfeltet her: https://sophieelise.blogg.no/et-aerlig-svar-pa-all-kritikken.html#kommentarer (link direkte til blogg)

Endret av ssophie
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom kommentarfeltet om alle jakkene hennes i går. Syns det er direkte pinlig at en "oppegående" voksen tobarnsmor ikke forstår seg på hvor miljøgris hun er og miljøsvineri hun fronter ved å stille opp med forskjellige plagg på hver tur. At utseende og farger på klær er viktigere enn budskapet. Og når mange kommenterer det overser hun kritikken. Hva er poenget med å proklamere at hun fortsatt bruker xs? Klærne sitter ikke fint på henne. Det er upraktisk med en turbukse som sitter som et pølseskinn. Mobilen i lomma viser at den er limt fast til henne.

Det skinner igjennom at disse menneskene kun går den turen for å blogge om det og vise seg frem fremfor å faktisk fronte å komme seg ut på tur. Nysminket, øyebryn on fleek. 

Jeg kjøpte min vindjakke på Tise. Den bruker jeg til alt, for jeg trenger egentlig ikke flere jakker. Egentlig. Hadde vært digg med mange flere så klart, så kunne jeg byttet etter behov og vær. Men jeg har ikke samvittighet til å kjøpe flere.

Håper virkelig hun kan se lyset snart og endre taktikken sin. Jeg tror hun ville fått flere lesere og behold mange fler om hun viste mer av det ekte liv. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sannelig ikke, jeg om hun ville klart å få tilbake igjen flere lesere hvis hun la seg på en annen tone. per i dag er det jo kun når det er krangling i kommentarfeltet at det er noe engasjement i kommentarfeltet - ellers er det bare en sånn 8 - 10 "Å, så pen du er" og "hvor har du kjøpt //insert klesplagg//.

Det er merkelig at hun ønsker å ha det sånn. Måten hun redigerer det kommentarfeltet på, får meg til å tenke unge tenåringer - hun slipper igjennom masse som er ufint mot kritikere - folk som synes et hvert spørsmål er hets og utidig innblanding. Som hun takker for eller sier seg helt enig i. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jeg vet sannelig ikke, jeg om hun ville klart å få tilbake igjen flere lesere hvis hun la seg på en annen tone. per i dag er det jo kun når det er krangling i kommentarfeltet at det er noe engasjement i kommentarfeltet - ellers er det bare en sånn 8 - 10 "Å, så pen du er" og "hvor har du kjøpt //insert klesplagg//.

Det er merkelig at hun ønsker å ha det sånn. Måten hun redigerer det kommentarfeltet på, får meg til å tenke unge tenåringer - hun slipper igjennom masse som er ufint mot kritikere - folk som synes et hvert spørsmål er hets og utidig innblanding. Som hun takker for eller sier seg helt enig i. 

Tillegg: Og den ene gangen jeg skrev i kommentarfeltet hennes og undertegnet med nikket mitt herfra (et SAKLIG innlegg) slapp hun gjennom en leser som kalte meg drittkjerring. Så hun burde virkelig ikke snakke for høyt om netthets og folkeskikk.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen ikke sikkert at alle som angriper kritikerne bor et annet sted enn i Sarpsborg. Hvem er disse menneskene som hevder at klimasaken har gått for langt, man må få kose seg og kjøpe det man vil? Jeg kjenner ingen sånne, men de finnes altså i akkurat dette kommentarfeltet. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er i grunnen ikke sikkert at alle som angriper kritikerne bor et annet sted enn i Sarpsborg. Hvem er disse menneskene som hevder at klimasaken har gått for langt, man må få kose seg og kjøpe det man vil? Jeg kjenner ingen sånne, men de finnes altså i akkurat dette kommentarfeltet. 

Går litt ut av CBE-diskusjonen for jeg ville bare si at klimasaken er en høyprioritet hos kommuner og myndigheter, og det å regulere våre (altså borgernes) rettigheter til å "gjøre som vi vil" kommer til å presses i endring pga regulativer. Grunnen til at vi har elbiler i norge er pga regulering fra myndighetene. Vi kommer nok til å se begrensninger i eget forbruk ganske snarlig uansett hvem som vil eller ikke vil. Plastposeregulering blant annet. Større avgifter på flyreiser. Regulering av møtevirksomhet via web, fokus på kortreist mat i stat og kommune, fjerning av parkeringsplasser på arbeidsplasser osv osv.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Kollontaj skrev:

Jeg trodde heller ikke det, men de finnes. 

Jeg har en jobb der jeg treffer mange folk fra ulike samfunnslag, og ignoransen er sjokkerende. Jeg blir helt paff faktisk. Ignoransen ser ut til å henge sammen med lav utdanning og sosiokulturell bakgrunn. En manglende evne til å se sitt eget ansvar i en samfunnsmessig større sammenheng, og liten vilje til å endre seg. (Begge deler passer for såvidt godt på bloggeren). Jeg har kolleger som i fullt alvor forteller at de kaster tøy som barna har vokst ut av på fyllinga. Og Greta Thunberg får gjennomgå. Tro det eller ei. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter
1 time siden, CecilieX skrev:

Jeg trodde heller ikke det, men de finnes. 

Jeg har en jobb der jeg treffer mange folk fra ulike samfunnslag, og ignoransen er sjokkerende. Jeg blir helt paff faktisk. Ignoransen ser ut til å henge sammen med lav utdanning og sosiokulturell bakgrunn. En manglende evne til å se sitt eget ansvar i en samfunnsmessig større sammenheng, og liten vilje til å endre seg. (Begge deler passer for såvidt godt på bloggeren). Jeg har kolleger som i fullt alvor forteller at de kaster tøy som barna har vokst ut av på fyllinga. Og Greta Thunberg får gjennomgå. Tro det eller ei. 

Har samme inntrykk som deg. Følger en del interiørkonto og samme holdningene finnes der.

Den store massen kjøper jo "billig ræl i massevis" - det er sånn billigkjedene tjener seg rike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer dessverre aldri til å komme dit hvor miljøet er viktigst. Dersom alle skulle sette fokus på miljø, gjenbruk, shoppestopp osv vil verdensøkonomien kollapse fullstendig. Den er i stor grad bygget på handel. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua har lite nytt å komme med ser jeg. På insta så deler ho masse fra tidligere turer. Begynner hun å gå tom for innhold på blogg og andre some? Skulle nesten tro det var mer enn nok å fylle bloggen med nå som dem har sponset opphold på Vestlia. Så langt har hun ikke inspirert meg til å ville ha noe opphold på Vestlia resort iallefall.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lillesnøfnugg
8 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Frua har lite nytt å komme med ser jeg. På insta så deler ho masse fra tidligere turer. Begynner hun å gå tom for innhold på blogg og andre some? Skulle nesten tro det var mer enn nok å fylle bloggen med nå som dem har sponset opphold på Vestlia. Så langt har hun ikke inspirert meg til å ville ha noe opphold på Vestlia resort iallefall.

Eneste jeg forbinder med Vestlia nå er bruk av barn i reklame, bare det er nok til at jeg aldri kommer til å bestille noe opphold der. Selv om VP ga et mye bedre inntrykk av hotellet enn CBE. Hjelper ikke å dra med seg flere kilo kamerautstyr når bildene er totalt bak mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Eneste jeg forbinder med Vestlia nå er bruk av barn i reklame, bare det er nok til at jeg aldri kommer til å bestille noe opphold der. Selv om VP ga et mye bedre inntrykk av hotellet enn CBE. Hjelper ikke å dra med seg flere kilo kamerautstyr når bildene er totalt bak mål. 

Bruk av barn og overforbruk av klær inspirerer dessverre lite. Greit nok at de fleste av oss har flere jakker til ulikt bruk og vær, men det er nok et fåtall som har samme jakke i 4-5 ulike farger.... Jeg kjenner ingen som har det ihvertfall.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
17 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Bruk av barn og overforbruk av klær inspirerer dessverre lite. Greit nok at de fleste av oss har flere jakker til ulikt bruk og vær, men det er nok et fåtall som har samme jakke i 4-5 ulike farger.... Jeg kjenner ingen som har det ihvertfall.

Samme her, og så bra er ikke disse Twenty four jakkene at man må ha de i 4-5 farger. Finnes ikke troverdig i det hele tatt.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Vi kommer dessverre aldri til å komme dit hvor miljøet er viktigst. Dersom alle skulle sette fokus på miljø, gjenbruk, shoppestopp osv vil verdensøkonomien kollapse fullstendig. Den er i stor grad bygget på handel. 

Enig i at verdensøkonomien er bygd på handel, men pga klimautfordringene vi står ovenfor er verdensøkonomien i større fare enn noensinne.

Det investeres f.eks ikke lengre i pensjonsfond som har klimaverstinger som profil, f.eks har de store i norge nå besluttet å ikke investere i pensjonsprofiler i Equinor blant annet. Rett og slett fordi det er for usikker investering. Dermed MÅ Equinor på ett eller annet tidspunkt snarlig ta beslutninger om tiltak som øker deres klimaverdi i framtiden.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...