Kollontaj Skrevet 3. oktober 2019 #9321 Del Skrevet 3. oktober 2019 https://tuckify.com/ Bedriften som CBE skal jobbe for. Man leier klær. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cissacissa Skrevet 3. oktober 2019 #9322 Del Skrevet 3. oktober 2019 5 timer siden, MissLucy skrev: jeg tenker at det er kjempespennende og veldig positivt, at det er den nye måten å gjøre det på, og jeg satt faktisk og lette etter noe artikler jeg har lest om motemerker som satser på utleie og ideen om sirkulær mote. Fant bare en i farten: https://melkoghonning.no/har-utleie-en-plass-i-moteindustrien/ Men at CBE er involvert i slike tiltak er helt nytt for meg. Hvis det stemmer skal jeg stille meg fremst i heiagjengen. Hvordan blir det rent skattemessig når man leier ut (og tjener penger på) sponsede klær? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 3. oktober 2019 #9323 Del Skrevet 3. oktober 2019 (endret) Litt om klima på generell basis med litt CBE inni: Klima er interessant og er ett fagfelt det jobbes med mye fra alle kanter nå for tiden. Det vi ser er at vårt forbruk, levestil og slitasje på moder jord gjør til at temperaturen innen 2050 vil ha økt med ca 2,5 grader. Okei, sier noen - men jeg vil ha det varmt, sier noen, og ser ikke problemet. Det som er problemet er at som konsekvens av måten vi forvalter moder jord, så vil vi oppleve bl.a annet at havet stiger med 0,5m-2 meter. Hvis du f.eks bor i Steinkjær så betyr det at hele havneområdet vil ligge under vann i 2050 med 2 meters havstigning. Link her til presentasjon om klimaarbeid i Trøndelag: http://www.miljokommune.no/Documents/Klima/Klimasats veiledning/Stein Arne Andreassen.pdf Vi vil oppleve at breer smelter, endringer i dyreliv og fauna (som vi enda ikke aner konsekvenser av), matproduksjon vil bli langt vanskeligere. Helsen vår er utsatt, og med sjansen for økt storm, orkan, og til og med tornadoer her i lille norge - som ellers er forskånet for naturkatastrofer i stor grad, står livene i større fare enn noensinne. Vi vil se mer til jordras, elver som går over bredder og stormflo. Kommunene får ikke lengre lov å godkjenne bygging av nybygg i rasutsatte områder uten at de samtidige påtar seg forsikringskonsekvensene ved evt katastrofe (Ref sak i Gudbrandsdalen hvor Gjensidige har søkt om regress etter at de to ganger måtte dekke oppbygging i samme område). De fleste av oss tenker at det er så lite vi kan gjøre selv som ett menneske, men det stemmer ikke! Dersom hver menneske i Norge bruker 1 mindre plastpose hver uke i året, utgjør det 52 poser i året gange 5 millioner mennesker. Det blir mye plastposer!! Dersom vi la linja an litt å fokusere mer på matkvalitet og kortreist mat foran prisen på maten, så vil prisen på god, økologisk og kortreist mat gå ned og drittmaten pakket i unødig plast med unødig mye emballasje vil gå opp i pris. Sunnere er det også. Kan vi sykle, eller ta toget til jobb? Vi sparer både CO2 og vi går, slik at vi blir sunnere, vi får ikke diabetes, vi trenger ikke å belaste helsenorge med sykdommer og dermed vil vi forbruke mindre forbruksmateriale i helsetjenestene, som stort sett er plaster, sprøyter, emballasje, engangshansker, søppelposer etc. Det som er forskjellen på meg og på Caroline, er at Caroline har mye større påvirkningskraft enn meg. Så hvis Caroline viser at hun bruker mindre klær, reiser litt mindre (kanskje tar møtene sine på skype?), kjøper kortreist mat og gjenbruker ting, så vil hun påvirke flere til å ta de små grepene enn hva jeg gjør. Klart at det finnes sponsorer på å redde jorda også. Den lokale slakteren f.eks, eller hvis Skien kommune lager en grønn lunge, eller sykkelkampanje med Caroline i fronten som leverer ungen i barnehagen.Hun kan lage seg drivhus i hagen. Mulighetene er mange. Jeg har startet mitt i det små. Jeg kjøper kun lokale egg f.eks, fisk bør også komme rett fra fiskebåten. Har kjøpt slakt av elg nå i jakttiden osv. Sliter litt med klærne da. Har SÅ lyst å kjøpe nye, men jeg skal sy om det som har blitt for stort til meg istede. Også har jeg ett uendelig stort forbruk av elektroniske duppeditter som bør skjerpes. ps: det finnes de som mener at klimakrisen ikke har med CO2 å gjøre, men med vindretningen. Endret 3. oktober 2019 av CabinCruiser 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 3. oktober 2019 #9324 Del Skrevet 3. oktober 2019 26 minutter siden, Kollontaj skrev: https://tuckify.com/ Bedriften som CBE skal jobbe for. Man leier klær. Jobbe for som annonsør? Eller være medeier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 3. oktober 2019 #9325 Del Skrevet 3. oktober 2019 7 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Jobbe for som annonsør? Eller være medeier? Ut fra artikkelen har hun gått inn som investor, ikke med penger men med arbeidsinnsats. I klartekst betyr det nok at hun vil reklamere for firmaet uten å ta betalt. Som investor får hun aksjer, som hun senere kan få utbytte på hvis dette lykkes og firmaet tjener penger. Blir interessant å se hvordan dette merkes, for CBE sitter da som medeier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 3. oktober 2019 #9326 Del Skrevet 3. oktober 2019 (endret) 54 minutter siden, CecilieX skrev: Ut fra artikkelen har hun gått inn som investor, ikke med penger men med arbeidsinnsats. I klartekst betyr det nok at hun vil reklamere for firmaet uten å ta betalt. Som investor får hun aksjer, som hun senere kan få utbytte på hvis dette lykkes og firmaet tjener penger. Blir interessant å se hvordan dette merkes, for CBE sitter da som medeier. Takk for svar😊 ser at de søker etter flere investorer så det er bare investere for de som er interessert. Ser også at tv2 er allerede på ballen i forhold til markedsføring https://www.tv2.no/underholdning/10827903/ Vi får se hvor mange umerkede innlegg som blir publisert og hvor mye bruk av egne barn for å promotere dette. Konseptet i seg selv er jo veldig bærekraftig og miljøvennlig. Endret 3. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 3. oktober 2019 #9327 Del Skrevet 3. oktober 2019 5 timer siden, Lin10 skrev: Tror ikke de opplever noe av dette som jobb. Badeland, lekeland, oppdekket bord til alle måltider, turer i norsk natur og bare være sammen. Fantastisk opplevelse for en familie. Klart barna ikke opplever dette som noen jobb - tror du virkelig CBE og LKE forteller dem i hvilket øyemed de blir brukt på bloggen? Problemet er bare at disse «fantastiske opplevelsene» du sikter til kommer med en ganske så høy pris for de minste. Fordi mamma og pappa vet de genererer penger i kassa. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 3. oktober 2019 #9328 Del Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, CabinCruiser skrev: Det viser nok at vi er en del med forskjellige oppfattelser i denne tråden. For jeg oppfatter ikke ett innlegg som omhandler CBEs inntak av vin som årsak til at hun går opp i vekt som ett innlegg som kritiserer hennes størrelse på klær. Jeg oppfatter det som om at man sier "sjekk så feit Caroline har blitt av all vinen". For all del, alle mennesker har ting som man kan kriteres for, men at Caroline har lagt på seg fettvekt og må ligge unna sukker er vel en av de tingene vi ikke trenger å snakke om. Kroppen hennes har langt fra høy fettprosent. Det blir da jeg mister respekten i det som blir skrevet og det for meg fremstår som "surmaga kritikk og hets fra heksene på KG". Tenker det samme. Jeg mener denne delen av dette innlegget til @Pjolterbeist var unødvendig: "Man kan jo saktens spørre seg om det er viljestyrken det skorter på. Med det treningsregimet CBE later å ha, må følgelig de etterhvert normale kvinneformene komme fra et annet sted, nærmere bestemt kostholdet. Kanskje noen bør opplyse CBE om at alkohol faktisk er sukker. Og siden CBE liker å kose seg med vin til stadighet, så kan det tenkes at det er der synderen for vektøkningen ligger." Hvorfor hun har fått mer former, om det er vin, kosthold eller viljestyrke har ingen av oss noe med. Jeg er enig i at det ikke er god reklame for klærne å presse seg inn i for små klær, det er kritikk av selve bedriftens markedsføring. Men i å spekulere i hvorfor hun har mer former enn før blir ufint. Alle ser at caroline ikke er samme str som i 20 årene (selv om hun påstått i kommentarfelt at verken str, vekt eller rompe har forandret seg på 15 år) men hun ser utrolig mye bedre og sunnere ut nå. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 3. oktober 2019 #9329 Del Skrevet 3. oktober 2019 8 timer siden, Lin10 skrev: Synes det er et godt svar. Er sikker på at leserne liker å se henne i ulike klesplagg. Jeg synes det er så flott at CBE kan gjøre akkurat det hun selv ønsker. Det er så lett å miste seg selv, når en blir utsatt for kritikk for det meste av det man gjør. Klær som ikke brukes mer, går til gjenbruk og til glede for andre. Ser forøvrig at brukere her inne tydeligvis har kommet inn på kommentarfeltet til CBE og lurt på både størrelse på klærne og antall klær hun bruker.., kan ikke tenke meg at CBE går i tøy som oppleves som små. En må bare godta at hun bruker x- small eller small. Kan ikke forstå fokuset på det, eller bry seg med det overhode. Anorakkene er forresten knallfine, har selv👍🏼 1. Ulike klesplagg: det er IKKE variasjon eller ulike klesplagg når det er samme klær i ulike farger. Det er som å si jeg har 10 forskjellige klær, når det eneste som skiller er at det er ulike farger på de 10 t-skjortene. 2. Mange mennesker går i klær som er for små. Ikke alltid man henger med i sin egen kroppsutvikling. Men de fleste er privatpersoner og er ikke sponset av firma for å fronte deres klær, i motsetning til cbe.no. Flatterend for kropp og klær er det ikke, uansett hvem det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 3. oktober 2019 #9330 Del Skrevet 3. oktober 2019 Jeg går mye i fjellet og på turer sammen med venner som så absolutt hadde hatt råd til å stille i splitter nye antrekk for hver gang vi er på tur, men ingen av dem gjør det. Vi bruker selvfølgelig den samme jakken og buksa, utenom når været krever at vi har andre klær. Ingen av oss har den samme jakken i flere forskjellige farger.... helt sykt dette forbruket hun liksom "inspirerer" til Absolutt ingen jeg kjenner, har samme jakke i flere forskjellige farger, uansett hvor god råd dem har. CBE er en miljøversting av rang! Men det blir vel sånn, når vitsen er å ta seg ut på bilder, men nye klær og gapesmil, som tydeligvis betyr mere enn å faktisk nyte naturen og naturopplevelser. Det finnes bare et ord for dette forbruket, og det er kvalmt! Hjelper lite å skrive om roser i kinnene og gode opplevelser, når det hele egentlig dreier seg om nye klær på hvert eneste innlegg. Hvorfor ikke la den vakre naturen stå i fokus for en gangs skyld??? Evner ikke frua å skjønne at folk blir dritt lei kaffekopp, gapesmil og overforbruk absolutt hele tiden? 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 3. oktober 2019 #9331 Del Skrevet 3. oktober 2019 (endret) Disse jakkene fra twentyfour er overalt, på TV og på IG. De må være takknemlige for at CBE reklamerer for disse klærne gratis. Særlig med tanke på hvor mye det koster å reklamere på TV og at de sparer rundt 60-70.000 kr på at CBE reklamerer uten å få betalt (siden det ikke er merket som reklame). Endret 3. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 3. oktober 2019 #9332 Del Skrevet 3. oktober 2019 7 timer siden, Lin10 skrev: Tror ikke de opplever noe av dette som jobb. Badeland, lekeland, oppdekket bord til alle måltider, turer i norsk natur og bare være sammen. Fantastisk opplevelse for en familie. Nei, de er for små til å forstå hvilken rolle de spiller oppi dette og det gjør det enda verre. Hadde du likt å finne høstferien din i tekst og bilder på Internett uten at du visste noe om det eller noen spurte deg om det var greit? De er ikke bare sammen selv om det ser slik ut. De har tatt hundre eller tusenvis av bilder, mor har planlagt garderoben og hva som tar seg ut på bilder, de må ta bilder når barna har ryggen til og planlegger alle innleggene de publiserer rundt dette. Se litt bak fasaden de gjemmer seg bak. Det er ikke slik foreldre bør utsette barna sine for i det som skulle vært en høstferie. Heller sfo takk. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 3. oktober 2019 #9333 Del Skrevet 3. oktober 2019 I lys av «4 like anorakker» er jeg spent på hvordan de skal vinkle denne markedsføringen av denne butikken de skal investere i. Det blir jo unektelig litt vanskelig å lage en troverdig historiefortelling der de skal sirkulere brukte klær hvis de fortsetter å forbruke nytt tøy på samme viset som før. Men hvem vet, kanskje de virkelig går all in og får en tydeligere miljøprofil på bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 3. oktober 2019 #9334 Del Skrevet 3. oktober 2019 8 minutter siden, CecilieX skrev: I lys av «4 like anorakker» er jeg spent på hvordan de skal vinkle denne markedsføringen av denne butikken de skal investere i. Det blir jo unektelig litt vanskelig å lage en troverdig historiefortelling der de skal sirkulere brukte klær hvis de fortsetter å forbruke nytt tøy på samme viset som før. Men hvem vet, kanskje de virkelig går all in og får en tydeligere miljøprofil på bloggen. Og særlig med tanke på det ikke er firma CBE som har handlet inn disse, men privatpersonen (siden ingen av produktene er merket med reklame). Så firma tenker miljø men ikke privatpersonen? Jeg blir forvirret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 3. oktober 2019 #9335 Del Skrevet 3. oktober 2019 Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt og avsporinger. Måne, admin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 3. oktober 2019 #9336 Del Skrevet 3. oktober 2019 Dagens kommentarfelt er festlig. Jeg ler faktisk høyt. Hun er så utrolig høy på seg selv. Makalaust. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #9337 Del Skrevet 3. oktober 2019 43 minutter siden, CecilieX skrev: I lys av «4 like anorakker» er jeg spent på hvordan de skal vinkle denne markedsføringen av denne butikken de skal investere i. Det blir jo unektelig litt vanskelig å lage en troverdig historiefortelling der de skal sirkulere brukte klær hvis de fortsetter å forbruke nytt tøy på samme viset som før. Men hvem vet, kanskje de virkelig går all in og får en tydeligere miljøprofil på bloggen. håper det. Jeg håper virkelig at denne nye satsingen ikke bare blir et nytt sted å dumpe voldsomme mengder klær som ikke burde vært kjøpt in the first place. Ble litt skeptisk da jeg leste at konseptet er å levere inn pent brukte klær for å få en tilgodelapp på pent brukte klær som andre har levert inn. Litt redd for at enkelte kan bruke det som fretex, bare mot penger. Jeg trodde det skulle være utleie/abonnement på nye klær, som man ikke eier, men leverer tilbake, for å slippe å kjøpe nytt. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 3. oktober 2019 #9338 Del Skrevet 3. oktober 2019 10 minutter siden, Halle-Palle skrev: Dagens kommentarfelt er festlig. Jeg ler faktisk høyt. Hun er så utrolig høy på seg selv. Makalaust. Janei... Det er ikke lett å være Caroline. Først får hun kritikk for å fly for mye, men nå som de ferierer i Norge får hun kritikk for å kjøpe for mange (identiske) klær. Som hun sier, folk blir nok ikke fornøyde før hun har kombinerte fjellsko/tøfler 🙄 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #9339 Del Skrevet 3. oktober 2019 3 minutter siden, Felis skrev: Janei... Det er ikke lett å være Caroline. Først får hun kritikk for å fly for mye, men nå som de ferierer i Norge får hun kritikk for å kjøpe for mange (identiske) klær. Som hun sier, folk blir nok ikke fornøyde før hun har kombinerte fjellsko/tøfler 🙄 det er så bedriten stråmannsdebatteknikk hun holder på med, at jeg blir bare sur. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 3. oktober 2019 #9340 Del Skrevet 3. oktober 2019 (endret) 12 minutter siden, Felis skrev: Janei... Det er ikke lett å være Caroline. Først får hun kritikk for å fly for mye, men nå som de ferierer i Norge får hun kritikk for å kjøpe for mange (identiske) klær. Som hun sier, folk blir nok ikke fornøyde før hun har kombinerte fjellsko/tøfler 🙄 «Ferie»?? Hun klarer ikke å skrive riktig definisjon på denne hardt sponsede turen engang. Klima avtrykket til denne bloggeren er passert grensen for i år for flere måneder siden. Gidder ikke å begynne å ramse opp en gang. Flyturer eller ei. Endret 3. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå