Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Uglesjel skrev:

Det er jo ergerlig når debatten er saklig og mange har komment med godt formulerte argumenter å svar. Jeg skrev i går en laaaang svar til noen her. Men 10 minutter etter så var det "borte". Ikke fikk jeg noe melding fra mod om jeg hadde overrekker regelverket eller ei. Om det er slik at de nye mod's bare tar seg til rette og rydde unna. Så må de gamle mod's trå inn og kom tilbake, slik at man får en sammenheng av det som faktisk blir sagt og skrevet her.

De nye er svenske,men lost in translation, kanskje? Uansett, alle offtopic-innlegg blir vel moderert bort snart, så noen svar kommer vel ikke 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Skrottefar skrev:

De nye er svenske,men lost in translation, kanskje? Uansett, alle offtopic-innlegg blir vel moderert bort snart, så noen svar kommer vel ikke 

Spiller ingen rolle om dem er svensk eller kinesiske. Poenget er at dem kan ikke holde på slik. Det ødelegger jo trådene som ligger i rampelyset. Imens jeg har svart her nå så har tråden atter en gang blitt ryddet. For nå står svarer som er 6-7 timer gamle stående. Imens de nyeste fra 1-2 timer er borte.

Endret av Uglesjel
  • Liker 8
Skrevet

Det er helt utrolig at denne bloggen fortsatt eksponerer barn på høyt nivå, i tillegg til en rekke andre lovbrudd (brudd på markedsføringsloven og alkoholloven). Dette er dokumentert tidligere i tråden. Viser også til linker:

https://influencere.wordpress.com/cbe-brudd-pa-alkoholloven/

https://influencere.wordpress.com/cbe-reklame/

Jeg kan ikke forstå hvordan noen fortsetter med denne eksponeringen når man ikke vet konsekvensene av dette. Man kan gjette - og håpe - på at det går bra og at barnet synes det er greit, men hva hvis ikke? 

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, Sukkertøy skrev:

Det er helt utrolig at denne bloggen fortsatt eksponerer barn på høyt nivå, i tillegg til en rekke andre lovbrudd (brudd på markedsføringsloven og alkoholloven). Dette er dokumentert tidligere i tråden. Viser også til linker:

Jeg kan ikke forstå hvordan noen fortsetter med denne eksponeringen når man ikke vet konsekvensene av dette. Man kan gjette - og håpe - på at det går bra og at barnet synes det er greit, men hva hvis ikke? 

Vil nå heller si at det er ille når foreldrene faktisk vet hva konsekvensene kan føre til. Men bryr dem seg? Vel.. Ikke av det jeg har sett hvertfall. Hadde barnan blitt fotografert bakfra hele veien. Så hadde man ikke noe og si på det. For da ville ingen vite hvordan dem så ut etc.

• Liker 4
Skrevet

Fra tilbakemeldings-avdelingen til Rampelyset står dette:

Sitat

På 24.6.2019 den 12.32, Forumansvarlig skrev:

Jeg har som sagt gitt beskjed om at de må skrive ryddemeldinger og passe på siterte innlegg, men siden det er et moderatorteam som jobber turnus og jeg kun er i kontakt med sjefen for teamet, kan det jo hende ikke alle får det med seg. Jeg skal gjenta beskjeden også via forumet.

Når det gjelder rapporter kan dere gjerne rapportere mer enn dere vanligvis gjør, og kanskje skrive hva slags regel dere ser andre bryte. De skal se over alt, men det er jo et omfattende regelverk å sette seg inn i. 

Forumansvarlig

Altså, å sette bort modereringen til noen eksterne hvor man kun har kontakt med en sjef uten å selv ha kontroll over hvem eller hvordan det modereres, ja, da blir det gale-matias 😒

• Liker 19
Skrevet
4 minutter siden, Skrottefar skrev:

Fra tilbakemeldings-avdelingen til Rampelyset står dette:

Altså, å sette bort modereringen til noen eksterne hvor man kun har kontakt med en sjef uten å selv ha kontroll over hvem eller hvordan det modereres, ja, da blir det gale-matias 😒

Så enig med deg. De nye mod's vil gå på en smell om dem ikke kjører seg riktig inn i de nye rutinene. Dem kan ikke forsette slik som de har gjort på sine forum før dem kom over hit, om jeg ikke tar feil. Gjerne rett på meg om jeg er på bærtur nå med svare mitt😂

• Liker 1
Skrevet

Har alltid lurt på en ting.. CBE sine tenner har sett helt annerledes ut før, det ser man lett når man Googler bilder av henne, nå er de kritthvite og tykke, hva slags behandling har hun tatt egentlig? 

Skrevet
1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Så enig med deg. De nye mod's vil gå på en smell om dem ikke kjører seg riktig inn i de nye rutinene. Dem kan ikke forsette slik som de har gjort på sine forum før dem kom over hit, om jeg ikke tar feil. Gjerne rett på meg om jeg er på bærtur nå med svare mitt😂

Jeg har lagt inn et svar i den aktuelle tråden på tilbakemeldinger også:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1287332-spørsmål-om-moderering/?tab=comments#comment-23630874

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Sukkertøy skrev:

Problemet er at vi ikke har noen, for eksempel en instans som går spesifikt på å få bloggere til å forholde seg til lover og regler. Forbrukerombudet til en viss grad, men det er ikke nok. Jeg mener Barneombudet også må tydeligere på banen. 

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Problemet er at vi ikke har noen, for eksempel en instans som går spesifikt på å få bloggere til å forholde seg til lover og regler. Forbrukerombudet til en viss grad, men det er ikke nok. Jeg mener Barneombudet også må tydeligere på banen. 

Helt enig! Det er å tide at barneombudet kommer på banen. 

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, Sukkertøy skrev:

Helt enig! Det er å tide at barneombudet kommer på banen. 

Så enig med deg. Men har ikke barneombudet vært på banen før? Mulig jeg har forveksle med andre tråder.

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, lysestake skrev:

Har alltid lurt på en ting.. CBE sine tenner har sett helt annerledes ut før, det ser man lett når man Googler bilder av henne, nå er de kritthvite og tykke, hva slags behandling har hun tatt egentlig? 

Hvis ikke det bare er LKE som har vært ute med malerkosten. 

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, Surikatt skrev:

Hvis ikke det bare er LKE som har vært ute med malerkosten. 

Googlet henne for å se de gamle bildene. Henne hennes har endret seg gradvis, og ikke noe som har skjedd over natten. Så hun har fått tannbehandling og bleking. Hun har også blogget om at hun har hatt tannregulering etc.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Uglesjel skrev:

Så enig med deg. Men har ikke barneombudet vært på banen før? Mulig jeg har forveksle med andre tråder.

Gjorde et raskt søk, og fant denne linken:

https://www.personvernbloggen.no/2019/04/10/foreldres-eksponering-av-barn/

Jeg siterer:

– Er opplysningene publisert mot barnets vilje?
– Publiserer foreldrene opplysningene om barnet for å fremme sine egne interesser eller rettigheter (for eksempel i forbindelse med en barnefordelingssak) 
– Opplysningenes art; er de for eksempel krenkende, er de latterliggjørende eller kanskje av seksualiserende karakter.

Saken gjelder riktignok publisering av et barns sykdom, men jeg synes disse punktene er interessante i denne debatten også. 

Jeg vil trekke frem punkt to spesielt - nemlig at bloggerens publisering av opplysninger er for å fremme egne interesser, nemlig ut fra et  økonomisk motiv. 

• Liker 14
Skrevet
52 minutter siden, lysestake skrev:

Er det ikke bare "lys og skygge"? 

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Kleenex skrev:

Jeg legger merke til at frontfiguren i netfit har fått en særdeles stor stuss eller bak om du vil? Henger dette sammen med en polstret bukse eller er buksa så tight og oppstrammende at selv jeg kan gå rundt med stor sprettrumpe i en slik bukse? Nå begynner jeg faktisk å lure på om det også finnes truser med rumpeinnlegg, gjør det det? Og er det vanlig å trene sånne bukser? 

Det fins så absolutt truser med innlegg ja. Om det er vanlig å trene med dem avhenger vel av formålet med trening: faktisk trening eller hvordan man ser ut. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
42 minutter siden, Luvinesta skrev:

Diskutere rumpa hennes og lete etter bilde av den i arkivet og på nett etter oppfordring av andre brukere. Ny milepæl der altså. Stumpen til bedriften. Særdeles viktig jobb og samfunnsnyttig. Endelig noen som setter fokus på dette.

Bloggeren selv var nok først ute med god margin, som du helt sikker vet: https://www.medier24.no/artikler/det-nye-tatt-med-buksa-nede-felt-i-pfu-for-lansering-av-fotballfrue-veske/361557

At leserne etter dette legger merke til hennes påfølgende stadige iscenesettelse av og fokus på baken sin i sine offentlige SoMe-kanaler burde hun jo være såre fornøyd med, skulle en tro.

Og at det skjer akkurat her inne burde i hvert fall ikke overraske henne, siden rumpestuntet i Det Nye også først og fremst var et temmelig patetisk forsøk på avledningsmanøver og latterliggjøring av redigeringsskandalen og kommentarfeltjukset hennes, som ble avslørt nettopp her på KG. Sånn i tillegg til å inneholde snikreklame for den nye veskekolleksjonen hennes da, noe Det Nye etterpå ble felt for i PFU.

Det er altså hvordan hun velger å bruke stumpen sin i det offentlige ordskiftet (sic) som er tema, og det er bloggeren selv som har brakt tematikken til torgs.

Endret av Aricia
  • Liker 35
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Emmy_H

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...