Isild Skrevet 28. februar 2019 #1061 Skrevet 28. februar 2019 41 minutter siden, Rubella skrev: Helt enig der, faktisk. Er ikke sånn sprøytemiddelfobiker selv. Spiser ikke syltetøy, men det er fordi jeg ikke liker konsistensen på det Foretrekker Cola Zero framfor Pepsi Max, men ellers synes jeg kjøleskapet så helt normalt ut. Minus bananene og urtene. De har jeg framme! Ikke mye hjemmesylting og antisprøytemidler her heller. De aller færreste holder på med/har tid til det med mindre det er noe helt spesielt tror jeg. Mer bevisst på hva frukt og grønt inneholder av det kan vi sikkert bli, og velge alternativer på NOE. Dette kjøleskapet var helt normalt. Jeg har også bananene og urtene fremme (og der fikk jeg kanskje svaret på hvorfor urtene jeg kjøper ligger visne utover benken uken etter jeg har kjøpt de 😅 De burde kanskje stå kjølig.. ) 4
Gjest nimbus Skrevet 28. februar 2019 #1062 Skrevet 28. februar 2019 47 minutter siden, Pust skrev: Det er ikke synet av den bare huden som er et problem, det er svetten man legger igjen etter seg, på apparatene. Hvem vil vel bade i andres svette ...? Hvem svetter så lite når de virkelig trener at det ikke blir søkkvått rett gjennom en t-skjorte uansett? Man bør legge et håndkle på benken, en tynn treningstopp hjelper da ingenting for å beskytte apparatene mot svette. Jeg klarer i hvert fall fint å lage en dam gjennom en t-skjorte, og også å lege fine svetteavtrykk av rumpe og lår tvers gjennom shorts/tights.
Emilie112 Skrevet 28. februar 2019 #1063 Skrevet 28. februar 2019 2 minutter siden, nimbus skrev: Hvem svetter så lite når de virkelig trener at det ikke blir søkkvått rett gjennom en t-skjorte uansett? Man bør legge et håndkle på benken, en tynn treningstopp hjelper da ingenting for å beskytte apparatene mot svette. Jeg klarer i hvert fall fint å lage en dam gjennom en t-skjorte, og også å lege fine svetteavtrykk av rumpe og lår tvers gjennom shorts/tights. Men nå har aldri denne bloggen hatt spesielt fokus på hygiene akkurat. Vi snakker en blogg som reklamerer for underlivsspray ( alle vet vel at om det lukter vondt av underlivet må man vaske seg!) , gå uten truse i offentlige tilstelninger, bruke laaange påsatte negler og blant annet susser med hundene. Blir ikke overrasket over at bloggen også fronter lite klær under trening. Samtidig som hun ikke bruker truse når det trenes.. det er jo litt ekkelt .. 21
Snaskesnusken Skrevet 28. februar 2019 #1064 Skrevet 28. februar 2019 (endret) Når det gjelder antrekk som er passende eller ikke på treningssenter kan de som er interessert lese denne: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RW3Ox/treningssenter-maatte-tydeliggjoere-kleskoder Eriksens usunne fokus på kropp i egen blogg er ikke rettet mot kvinner i det hele tatt. Bloggen minner meg mer om Vi Menn (har ikke lest bladet på lenge men kan huske at det var mindre kroppsfokus der enn på Eriksens kommersielle blogg). Dette bladet hadde i motsetning til Eriksen interessante tema og artikler. Endret 28. februar 2019 av Snaskesnusken 25
PecanPie Skrevet 28. februar 2019 #1065 Skrevet 28. februar 2019 2 timer siden, miamiamia skrev: De som liksom skal være så flinke innen ernæring... hva i alle dager gjør de med den type mat i kjøleskapet? Jeg ser veldig (ikke noe?) økologisk først og fremst. Altså, barna blir gitt mat med sprøytemidler. Trodde en ernæringsekspert visste bedre. Pepsi Max har kunstig søtning (jeg ble blokka for mange år siden da jeg gikk inn i en debatt med LK om kunstig søtning. Så må gå inn på insta via en annen konto jeg har. Salat på poser... altså, snakk om miljøsvin. Tenker de aldri overbruken av plast? Jeg tenker... de har noen tusen følgere som lar seg inspirere. Hva med å fronte lokalt og økologisk kjøtt? Kun øko frukt og grønt, lage hjemmelaget syltetøy osv. Hun som "er så flink på kjøkkenet og finner på oppskrifter på egenhånd" burde jo heller hatt et kjøleskap med nesten alt laget fra bunnen av. DET hadde inspirert det! Nei, jeg er ikke misunnelig. Bare lufter en tanke om at hun kunne fått seg en skikkelig inspirerende blogg om hun viste at hun kunne faktisk bry seg litt om miljøet og lage ting fra bunnen av. Jeg er ikke uenig med deg, men samtidig tenker jeg at dersom CBE skulle begynne å fronte low waste, må det være gjennomført. Da holder det ikke med et kjøleskap med minimalt med plastpakninger og bambustannbørste. De jeg følger på IG som lever etter low/zero waste-tankegangen virker som jordnære damer (det er vel egentlig bare damer, antar at det er de som legger sånt ut på IG) som setter pris på de nære og få ting. De reparerer, kjøper brukt, har fokus på kortreist mat med lite innpakning. Det er en så total kontrast til det livet CBE vil selge meg. Jeg finner inspirasjon i et kjøleskap som er akkurat passe fullt av mat jeg er glad i, og det er et pluss om det maten er oppbevart i glass framfor plast, i bivoksark framfor folie eller uten innpakning i det hele tatt (om jeg hadde bodd i Oslo hadde jeg nok vært stamkunde på for eksempel Mølleren Sylvia). Altså er jeg nok ikke i målgruppen til CBE, det er heller ikke dit jeg går for å se på «fridge goals» (om det finnes). 19
Gjest nimbus Skrevet 28. februar 2019 #1066 Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, Emilie112 skrev: Men nå har aldri denne bloggen hatt spesielt fokus på hygiene akkurat. Vi snakker en blogg som reklamerer for underlivsspray ( alle vet vel at om det lukter vondt av underlivet må man vaske seg!) , gå uten truse i offentlige tilstelninger, bruke laaange påsatte negler og blant annet susser med hundene. Blir ikke overrasket over at bloggen også fronter lite klær under trening. Samtidig som hun ikke bruker truse når det trenes.. det er jo litt ekkelt .. Godt poeng. Nå ser det jo uansett ikke som hun trener i nærheten av hardt nok til å svette uansett, så sånn sett blir det ganske OT å diskutere svette og trening i denne tråden 🤐
Halle-Palle Skrevet 28. februar 2019 #1067 Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, nimbus skrev: Hvem svetter så lite når de virkelig trener at det ikke blir søkkvått rett gjennom en t-skjorte uansett? Man bør legge et håndkle på benken, en tynn treningstopp hjelper da ingenting for å beskytte apparatene mot svette. Jeg klarer i hvert fall fint å lage en dam gjennom en t-skjorte, og også å lege fine svetteavtrykk av rumpe og lår tvers gjennom shorts/tights. Dette er virkelig svært uinteressant å vite. 12
MorUgle Skrevet 28. februar 2019 #1068 Skrevet 28. februar 2019 Det er råenkelt å lage syltetøy. Ferske/fryste bær, røres med litt sukker eller sukrin. Tar max 10 min. 6
Bestemorskogmus Skrevet 28. februar 2019 #1069 Skrevet 28. februar 2019 26 minutter siden, MorUgle skrev: Det er råenkelt å lage syltetøy. Ferske/fryste bær, røres med litt sukker eller sukrin. Tar max 10 min. Kan til og med kjøpe frosne bær 😃 Regner ikke med at bærplukking i skog og hage prioriteres i den supertravle hverdagen. Iallfall ikke ettersom det i såfall måtte blitt dokumentert. 1
Kleenex Skrevet 28. februar 2019 #1070 Skrevet 28. februar 2019 6 timer siden, nimbus skrev: Hvem bestemmer hva som er normalt da? jeg trener alltid i kun sportsbh (og tights eller shorts) fordi det er det mest behagelige og gir meg best bevegelsesfrihet. Nå trener jeg ikke på treningssenter da, så slapp helt av, du lommer aldri til å plages av synet av den syndige magen min. Med mindre vi tilfeldigvis er i svømmehallen eller på stranden en gang da. Eller har du problem med å se litt magehud der også kanskje? Kanskje du burde konsentrere deg om å trene når du er på trening i stedet for å glo på alle andre og sladre om hvordan de ser ut? Hvem vil bade i andres svettefest? Ja takk til litt mere enn litt tøy på treningssentra 13
gladidag Skrevet 28. februar 2019 #1071 Skrevet 28. februar 2019 8 timer siden, Macimba skrev: I min verden var alt det de hadde i kjøleskapet innafor. Min og....eller ikke Pepsi Max da.... cola zero er mye bedre😉😉 Og henge seg opp i at barna ikke får økologisk mat!! Eeehhh...? 13
Gjest nimbus Skrevet 28. februar 2019 #1072 Skrevet 28. februar 2019 3 timer siden, Halle-Palle skrev: Dette er virkelig svært uinteressant å vite. Ah, my bad, trodde det var av sterk allmenn interesse.
frk.Helene Hare Skrevet 28. februar 2019 #1073 Skrevet 28. februar 2019 6 timer siden, PecanPie skrev: Jeg er ikke uenig med deg, men samtidig tenker jeg at dersom CBE skulle begynne å fronte low waste, må det være gjennomført. Da holder det ikke med et kjøleskap med minimalt med plastpakninger og bambustannbørste. De jeg følger på IG som lever etter low/zero waste-tankegangen virker som jordnære damer (det er vel egentlig bare damer, antar at det er de som legger sånt ut på IG) som setter pris på de nære og få ting. De reparerer, kjøper brukt, har fokus på kortreist mat med lite innpakning. Det er en så total kontrast til det livet CBE vil selge meg. Jeg finner inspirasjon i et kjøleskap som er akkurat passe fullt av mat jeg er glad i, og det er et pluss om det maten er oppbevart i glass framfor plast, i bivoksark framfor folie eller uten innpakning i det hele tatt (om jeg hadde bodd i Oslo hadde jeg nok vært stamkunde på for eksempel Mølleren Sylvia). Altså er jeg nok ikke i målgruppen til CBE, det er heller ikke dit jeg går for å se på «fridge goals» (om det finnes). På vegne av alle (fanatiske) low/zero waste, miljøfrikere, hippier og treehuggers takker jeg for den hyggelige beskrivelsen. De fleste jeg kjenner med denne livsstilen og tankegangen gjør ikke dette fordi vi vil bli sett, men fordi vi bryr oss om fremtiden. Det er ikke ment som kritikk til andre som ikke går like langt, men jeg tenker at det er viktig å normalisere en mer bærekraftig livsstil. Et skifte fra "vanlig" forbruk skjer veldig gradvis, og det må være lov. Om jeg hadde hatt pengene og plattformen til Eriksens så hadde jeg brukt den for det den var verd. Om de hadde gjort en 180 graders vending mot en grønnere stil så hadde jeg vært den første som hadde gitt dem stående ovasjoner - helt uironisk. Og tenk hvilke enormt viktige aktører de kunne hanket inn. 1 time siden, gladidag skrev: Min og....eller ikke Pepsi Max da.... cola zero er mye bedre😉😉 Og henge seg opp i at barna ikke får økologisk mat!! Eeehhh...? Dette med økologisk mat til barn (og voksne) har vært en ganske vanlig greie de siste ti årene. Det handler like mye om å bygge vaner som ernæring, men det er nok spesielt det siste mange av oss er opptatt av. Kosthold og trening er to av temaene bloggen er bygget rundt, ergo er det forståelig at dette er blant de tingene folk er opptatt av. 8
Emilie112 Skrevet 28. februar 2019 #1074 Skrevet 28. februar 2019 I dagens innlegg reklamerer cbe.no endelig for noe fornuftig: fondssparing. Det er kjempe bra ! 👏👏👏 Samtidig klør jeg meg i hodet: hva er egentlig tanken bak firma? Hva vil de? De reklamerer med alt fra glufsespray til melkesjokolade, snekkerfirma til Stabburet, cruise til mumikopper og bæreseler (som de ikke klarte å sette på sikkelig og borte baret feil..) , oppblåsbar hottub til treningsklær, og nå fondssparing.. altså, hæ? 21
Gjest Speilvegg Skrevet 28. februar 2019 #1075 Skrevet 28. februar 2019 Oppblåsbar hottub til treningsklær? 🤔
frk.Helene Hare Skrevet 28. februar 2019 #1076 Skrevet 28. februar 2019 18 minutter siden, Emilie112 skrev: I dagens innlegg reklamerer cbe.no endelig for noe fornuftig: fondssparing. Det er kjempe bra ! 👏👏👏 Samtidig klør jeg meg i hodet: hva er egentlig tanken bak firma? Hva vil de? De reklamerer med alt fra glufsespray til melkesjokolade, snekkerfirma til Stabburet, cruise til mumikopper og bæreseler (som de ikke klarte å sette på sikkelig og borte baret feil..) , oppblåsbar hottub til treningsklær, og nå fondssparing.. altså, hæ? Penger, mer penger. Når man ikke har en visjon utover det blir merkevaren (i den grad de har noen tydelig merkevare) preget av det. Personlig lurer jeg på hvor de fantastisk deilige sviskene ble av. 19
Snaskesnusken Skrevet 28. februar 2019 #1077 Skrevet 28. februar 2019 Oppblåsbar hva for noe til treningsklær?? Hvordan fungerer dette og hva er formålet?
Snaskesnusken Skrevet 28. februar 2019 #1078 Skrevet 28. februar 2019 20 minutter siden, Emilie112 skrev: I dagens innlegg reklamerer cbe.no endelig for noe fornuftig: fondssparing. Det er kjempe bra ! 👏👏👏 Samtidig klør jeg meg i hodet: hva er egentlig tanken bak firma? Hva vil de? De reklamerer med alt fra glufsespray til melkesjokolade, snekkerfirma til Stabburet, cruise til mumikopper og bæreseler (som de ikke klarte å sette på sikkelig og borte baret feil..) , oppblåsbar hottub til treningsklær, og nå fondssparing.. altså, hæ? De vil tjene penger og er som poteten som kan brukes til alt.. De reklamerer for all slags greier som de ikke har peiling på. 13
sofabord Skrevet 28. februar 2019 #1079 Skrevet 28. februar 2019 5 minutter siden, Snaskesnusken skrev: De vil tjene penger og er som poteten som kan brukes til alt.. De reklamerer for all slags greier som de ikke har peiling på. Rettelse; de har jo peiling på alt. 6
Snaskesnusken Skrevet 28. februar 2019 #1080 Skrevet 28. februar 2019 1 minutt siden, sofabord skrev: Rettelse; de har jo peiling på alt. De fremstiller seg slik iallefall.. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå