Gå til innhold

Tjukt garn i en gressgrønn farge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker å strikke et skjerf og har så lyst på et grønt....veit du om noen garnleverandører som har grønn i tjukt garn? 

Anonymkode: 18d39...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken garnkvalitet tenker du på? Ull, bomull, alpakka, blandingsgarn..?  

Anonymkode: 8943d...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett hos Pickles.no også kan du se på strikkemekka.no

Anonymkode: 58be1...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken garnkvalitet tenker du på? Ull, bomull, alpakka, blandingsgarn..?  

Anonymkode: 8943d...a85

Tenkte noe varmt og godt...ikke bomull,men kan vere blanding:)

Anonymkode: 18d39...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har sett hos Pickles.no også kan du se på strikkemekka.no

Anonymkode: 58be1...875

Takk for tips....men veit ikke hvordan jeg skal leite,er så mange sorter...

Anonymkode: 18d39...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikka litt rundt for deg nå. Det ser ut som det kan være vanskelig å få tak i gressgrønt tykt garn. Jeg finner derimot flere i skogsgrønn, det blir jo noe mørkere i fargen, finnes også en del i olivengrønn, som går mer over i gulgrønt. Altså mye å velge i, bare ikke akkurat den fargen du ønsker. Og det er jo typisk! 

Anonymkode: 8943d...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drops Eskimo har gressgrønn. Jeg har faktisk strikket et skjerf i det garnet i akkurat den fargen selv for lenge siden kom jeg på nå. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har kikka litt rundt for deg nå. Det ser ut som det kan være vanskelig å få tak i gressgrønt tykt garn. Jeg finner derimot flere i skogsgrønn, det blir jo noe mørkere i fargen, finnes også en del i olivengrønn, som går mer over i gulgrønt. Altså mye å velge i, bare ikke akkurat den fargen du ønsker. Og det er jo typisk! 

Anonymkode: 8943d...a85

Tusen takk for at du kika rundt:)) 

Anonymkode: 18d39...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Drops Eskimo har gressgrønn. Jeg har faktisk strikket et skjerf i det garnet i akkurat den fargen selv for lenge siden kom jeg på nå. :jepp: 

Tusen takk....ja der var rette fargen:)) hvilke pinner brukte du? Tips til bra nettside å bestille fra? Er ingen som sleger drops her...

Anonymkode: 18d39...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk....ja der var rette fargen:)) hvilke pinner brukte du? Tips til bra nettside å bestille fra? Er ingen som sleger drops her...

Anonymkode: 18d39...819

Det var dette jeg strikket, og jeg antar jeg brukte pinnestørrelsen i oppskriften. Så 8mm altså.

Jeg har ikke noen fast nettbutikk jeg pleier å handle fra. Pleier som regel å google det jeg skal ha, og så sammenligne priser. Ser at Adlibris har Eskimo til 13 kr nøstet, mens Garnius har 14 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickles Cozy fins i en litt sånn gressaktig farge. Det er en annen prisklasse enn Drops Eskimo, da. Men veldig mykt og godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alafoss lopi er et ganske tykt garn, og har en farge som heter lysegrønn.

Endret av Yoncé
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Vera Vinge skrev:

Pickles Cozy fins i en litt sånn gressaktig farge. Det er en annen prisklasse enn Drops Eskimo, da. Men veldig mykt og godt. 

Takk for svar...var på butikken i går og fann Sandnesgarn,modig heter garnet...nydelig grønnfarge. Når det gjelder garn er eg litt rar....ser aldri på,prisnbare eg finn det eg vil ha :) då eg skulle betale vart det over 300 for to nøster og en rundpinne,15mm..... Så det blir en dyr hals. Homoå butikken sa at det holder med to nøster....men ser ikke sånn ut. 

Anonymkode: 18d39...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts igjen....har no strikket en gressgrønn hals i perlestrikk med garnet Modig.....men syns den ble for tjukk og la seg ikke fint i halsen....hm:))

Anonymkode: 18d39...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med garnet, men om du strikker fast så vil du også få et fastere og stivere stoff. Det kan hjelpe å gå opp i pinnestørrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...