Jump to content
AnonymBruker

Tjukt garn i en gressgrønn farge?

Recommended Posts

AnonymBruker

Tenker å strikke et skjerf og har så lyst på et grønt....veit du om noen garnleverandører som har grønn i tjukt garn? 

Anonymkode: 18d39...819

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilken garnkvalitet tenker du på? Ull, bomull, alpakka, blandingsgarn..?  

Anonymkode: 8943d...a85

AnonymBruker

Har sett hos Pickles.no også kan du se på strikkemekka.no

Anonymkode: 58be1...875

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken garnkvalitet tenker du på? Ull, bomull, alpakka, blandingsgarn..?  

Tenkte noe varmt og godt...ikke bomull,men kan vere blanding:)

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har sett hos Pickles.no også kan du se på strikkemekka.no

Anonymkode: 58be1...875

Takk for tips....men veit ikke hvordan jeg skal leite,er så mange sorter...

AnonymBruker

Har kikka litt rundt for deg nå. Det ser ut som det kan være vanskelig å få tak i gressgrønt tykt garn. Jeg finner derimot flere i skogsgrønn, det blir jo noe mørkere i fargen, finnes også en del i olivengrønn, som går mer over i gulgrønt. Altså mye å velge i, bare ikke akkurat den fargen du ønsker. Og det er jo typisk! 

Annonse

^^Belle^^

Drops Eskimo har gressgrønn. Jeg har faktisk strikket et skjerf i det garnet i akkurat den fargen selv for lenge siden kom jeg på nå. :jepp: 

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har kikka litt rundt for deg nå. Det ser ut som det kan være vanskelig å få tak i gressgrønt tykt garn. Jeg finner derimot flere i skogsgrønn, det blir jo noe mørkere i fargen, finnes også en del i olivengrønn, som går mer over i gulgrønt. Altså mye å velge i, bare ikke akkurat den fargen du ønsker. Og det er jo typisk! 

Tusen takk for at du kika rundt:)) 

AnonymBruker
58 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Drops Eskimo har gressgrønn. Jeg har faktisk strikket et skjerf i det garnet i akkurat den fargen selv for lenge siden kom jeg på nå. :jepp: 

Tusen takk....ja der var rette fargen:)) hvilke pinner brukte du? Tips til bra nettside å bestille fra? Er ingen som sleger drops her...

^^Belle^^
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk....ja der var rette fargen:)) hvilke pinner brukte du? Tips til bra nettside å bestille fra? Er ingen som sleger drops her...

Det var dette jeg strikket, og jeg antar jeg brukte pinnestørrelsen i oppskriften. Så 8mm altså.

Jeg har ikke noen fast nettbutikk jeg pleier å handle fra. Pleier som regel å google det jeg skal ha, og så sammenligne priser. Ser at Adlibris har Eskimo til 13 kr nøstet, mens Garnius har 14 kroner.

Vera Vinge

Pickles Cozy fins i en litt sånn gressaktig farge. Det er en annen prisklasse enn Drops Eskimo, da. Men veldig mykt og godt. 

Yoncé

Alafoss lopi er et ganske tykt garn, og har en farge som heter lysegrønn.

Edited by Yoncé

AnonymBruker
16 timer siden, Vera Vinge skrev:

Pickles Cozy fins i en litt sånn gressaktig farge. Det er en annen prisklasse enn Drops Eskimo, da. Men veldig mykt og godt. 

Takk for svar...var på butikken i går og fann Sandnesgarn,modig heter garnet...nydelig grønnfarge. Når det gjelder garn er eg litt rar....ser aldri på,prisnbare eg finn det eg vil ha :) då eg skulle betale vart det over 300 for to nøster og en rundpinne,15mm..... Så det blir en dyr hals. Homoå butikken sa at det holder med to nøster....men ser ikke sånn ut. 

Annonse

AnonymBruker

Ts igjen....har no strikket en gressgrønn hals i perlestrikk med garnet Modig.....men syns den ble for tjukk og la seg ikke fint i halsen....hm:))

onyx

Jeg har ikke erfaring med garnet, men om du strikker fast så vil du også få et fastere og stivere stoff. Det kan hjelpe å gå opp i pinnestørrelse.