Gå til innhold

Når skal jeg sette eggløsningssprøyte?? Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle på ultralyd dag 12 for å finne ut av når jeg skal sette eggløsningssprøyte men gynekologen hadde full timebok. Ba meg ta eggløsningstester og sette da eggeløsningssprøyte

 

jeg har problemer med eggløsning så skjønner ikke hvordan skal jeg vente eller må skal jeg sette eggløsningssprøyte?? Har fått blinkende smiley på clear blue eggløsning digital test (andre sag idag)  skal på ultralyd snart men er redd for å gå glipp av dette. Noen med erfaring??

 

plz hjelp

Anonymkode: 302d3...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du spesifisere i hvilken sammenheng du skal sette sprøyta?

Anonymkode: 1fa52...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du spesifisere i hvilken sammenheng du skal sette sprøyta?

Anonymkode: 1fa52...fa6

Mangel på eggløsning ifølge gynekologen. Ble bare forvirret. Hun ba meg ta eggløsningstest når den er positiv sette eggløsningsprøyte. Men hvordan hvis jeg har mangel på eggløsning? Er sååå forvirra og redd for å gå glip av denne pp

Anonymkode: 302d3...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår dessverre ikke dette. Tror du bør kontakte gynekolog ved første mulighet. 

Anonymkode: 1fa52...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde byttet til den testen som kun gir en smiley (altså ikke blinkende). Ser for meg at det kan bli litt forvirrende med blinkende smiley flere dager på rad. At eggløsningstest blir positiv viser kun at du har LH-stigning, ikke at eggløsning skjer. Ring gynekologen i morgen og hør hva du skal gjøre. 

Anonymkode: c6846...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde byttet til den testen som kun gir en smiley (altså ikke blinkende). Ser for meg at det kan bli litt forvirrende med blinkende smiley flere dager på rad. At eggløsningstest blir positiv viser kun at du har LH-stigning, ikke at eggløsning skjer. Ring gynekologen i morgen og hør hva du skal gjøre. 

Anonymkode: c6846...842

Så fast smiley kommer før når det er en økning i LH?

Jeg skal snakke med gyn imorra. Er bare for å gå glipp av tiden og at det kan forsent med eggløsningssprøyta 

Anonymkode: 302d3...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun brukt den testen som kun gir en fast smiley. Alle de andre dagene er det bare en sirkel. Har forstått at det er en test som viser de fire mest fruktbare dagene? Og det er del vel ingen vits i å bruke penger på når en skal kun konstatere eggløsning (de er vel dyrere?). Ser for meg at den passer best til de som prøver på vanlig måte. 

Anonymkode: c6846...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les pakningsvedlegget til testen, jeg mener du skal få en fast smiley på den testen du bruker. Først blinkende, deretter fast. Men ettersom det er viktig at du setter sprøyta på rett tidspunkt anbefaler jeg deg å ringe gynekologen i morgen og spørre om råd der. 

Anonymkode: c6846...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun brukt den testen som kun gir en fast smiley. Alle de andre dagene er det bare en sirkel. Har forstått at det er en test som viser de fire mest fruktbare dagene? Og det er del vel ingen vits i å bruke penger på når en skal kun konstatere eggløsning (de er vel dyrere?). Ser for meg at den passer best til de som prøver på vanlig måte. 

Anonymkode: c6846...842

Ååh det visste jeg ikke 😭😭 

Skal jeg da vente til det blir fast smil før jeg setter sprøyta?

 

problemet er at gynekologene vet jo ikke om alle disse testene. Fikk bare beskjed om hvis jeg får positiv. 

Anonymkode: 302d3...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Les pakningsvedlegget til testen, jeg mener du skal få en fast smiley på den testen du bruker. Først blinkende, deretter fast. Men ettersom det er viktig at du setter sprøyta på rett tidspunkt anbefaler jeg deg å ringe gynekologen i morgen og spørre om råd der. 

Anonymkode: c6846...842

Jeg har ringt flere ganger. Får ikke tak i dem. Altfor opptatte. Har time snart men er redd for å gå glipp av. 

 

Har lest mye rundt det. Tror m fast smil kommer når det stigning i LH og det er det som jeg må ha?!! Åh skikkelig irriterende 

Anonymkode: 302d3...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er stigning i LH du skal ha. Er derfor jeg mener det kan bli forvirrende med disse blinkefjesene. For det er LH som er viktig i denne sammenhengen. Det du har er en veldig avansert test, strengt tatt ikke nødvendig. Men det er jo fortsatt håp om at du får fast fjes, så ikke gi opp :) 

Anonymkode: c6846...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er stigning i LH du skal ha. Er derfor jeg mener det kan bli forvirrende med disse blinkefjesene. For det er LH som er viktig i denne sammenhengen. Det du har er en veldig avansert test, strengt tatt ikke nødvendig. Men det er jo fortsatt håp om at du får fast fjes, så ikke gi opp :) 

Anonymkode: c6846...842

Tusen takk for hyggelig svar. 

Håper jeg får fast snart da 🤷‍♀️

Anonymkode: 302d3...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) Jeg må bare spørre om en ting, sånn at jeg ikke feilinformerer deg. Har gynekologen sagt at du skal kjøpe akkurat den type test du har nå eller er det en du kjøpte på eget initiativ?

Anonymkode: c6846...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men sliter selv med manglende eggløsning så er nysgjerrig på denne sprøyten. Har du prøvd noe annet for å få eggløsning eller er sprøyten første tingen gynekologen prøver? Jeg har blitt satt på letrozol, men syns jeg ofte leser om at folk har blitt raskt gravid etter el sprøyten. 

Uansett- lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig :) Jeg må bare spørre om en ting, sånn at jeg ikke feilinformerer deg. Har gynekologen sagt at du skal kjøpe akkurat den type test du har nå eller er det en du kjøpte på eget initiativ?

Anonymkode: c6846...842

Nei spurte apoteket og de anbefalte meg det 😕 hadde jeg vist hadde jeg kjøpt enten smil eller ikke

Anonymkode: 302d3...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tussi2018 skrev:

Hei! Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men sliter selv med manglende eggløsning så er nysgjerrig på denne sprøyten. Har du prøvd noe annet for å få eggløsning eller er sprøyten første tingen gynekologen prøver? Jeg har blitt satt på letrozol, men syns jeg ofte leser om at folk har blitt raskt gravid etter el sprøyten. 

Uansett- lykke til 😊

Hei :)

nei jeg tok kontakt privat og orket ikke faslegen og lang ventetid hos spes. 

 

Privat gyn forklarte situasjonen og ga meg alternativer (prøve selv litt til, prøve letrozol, eller letrozol i 5 dag + sprøyta). 

Gikk for siste alternativ for å bli raskere gravid. 

Anonymkode: 302d3...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig å få det alternativet med en gang 😊 Jeg går også til privat. Men hos meg mistenker de PCOS så kan være det blir annerledes da. Cyster på eggstokkene osv.

Oppdater gjerne her på hva det ble til ned sprøyten og hvordan det går 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så deilig å få det alternativet med en gang 😊 Jeg går også til privat. Men hos meg mistenker de PCOS så kan være det blir annerledes da. Cyster på eggstokkene osv.

Oppdater gjerne her på hva det ble til ned sprøyten og hvordan det går 😊

Min var i grense til en cyste og muuuuulig cyster hadde jeg Sa gynekologen. Hun jeg går til er utrolig flink og søt. Hvilken senter går du til?

Anonymkode: 302d3...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...