Gå til innhold

Styr med ny jobb, og dårlig respons fra leder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rett før juleferien i desember fikk jeg tilbud om ny jobb, som jeg takket ja til. Leder sa at kontrakten skulle komme min vei snart, men at det antagelig ble et par dager ekstra pga julen. Vi avtaler opplæringsvakter 7-10 jan. I slutten av romjulen purrer jeg på kontrakten som enda ikke har kommet, og det tar noen dager før jeg får svar at hun trodde jeg hadde fått den. Den skulle visst sendes fra HR. 

Fredag 4. januar mottar jeg kontrakten. 

Tydeligvis fungerer det slik:
1. Først må du returnere kontrakten (per post) slik at du kan få et brukernavn
2. Så må du ta fire e-læringskurs som må gjennomføres før du kan hente ut ansattkort dagen etterpå
4. Du må dra til arbeidsstedet for å hente ut ansattkort
 

Med andre ord var det null sjans for meg å få gjort noe av dette før oppstart. Møtte opp 7. januar og fikk låne noe arbeidstøy som var alt for smått i størrelsen, ettersom du trengte ansattkort for å hente ut tøy. Fikk heller ikke lært ting på pcen ila disse opplæringsdatene, ettersom man må stikke ansattkortet inn i tastaturet for å få logget inn. Noe jeg da ikke hadde.

Fikk dette brukernavnet siste dagen på opplæring. Deretter var deres portal nede for disse e-læringskursene man skulle kunne ta hjemme, slik at det bare fungerte internt. Heldigvis gikk det på min andre jobb (samme internett), slik at jeg fikk tatt de etter hvert. Deretter dro jeg tilbake til denne nye arbeidsplassen på en av fridagene mine (1t hver vei) for å få hentet ut dette ansattkortet. Da jeg skulle logge inn på lønnsystemet (samme som vi bruker på andre jobben) får jeg beskjed om at jeg ikke er lagt inn der. mao får jeg ikke godkjent de vaktene jeg har jobbet (opplæringen) og får dermed ikke lønn i februar for disse.

Uansett: jeg får e-post fra nærmeste leder om jeg ønsker en opplæringsvakt til, og eventuelt hvilke datoer i februar jeg kan jobbe. Jeg sier takk til dette, og gir henne datoer. Får ikke noe svar.

Noen dager etterpå sender jeg en e-post og spør noen spørsmål, og sier jeg nå har fått fikset det meste, og er klar til å jobbe, men at jeg dessverre ikke er superfleksibel om dagen pga praksis via studiet (hun var klar over dette fra før). Dette var 28 januar - og jeg har ikke fått svar enda.

 

Helt ærlig så mister jeg helt lysten til å jobbe der. Masse rot, dårlig oppfølging, ting går treigt, får ikke svar. Opplæringsvaktene var dårlig organisert og jeg fikk svært lite ut av det. Jeg har uansett en annen jobb, så jeg lider ikke inntektsmessig. Derimot syntes jeg det er ganske treigt at jeg har takket ja og gått igjennom alt dette styret, også er det bare stille derifra.

Hva burde jeg gjøre? Sende ny e-post med vakter jeg kan jobbe i mars, og late som ingenting?

 

Anonymkode: ad27c...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gitt det en sjangse på 2-3 mnd og sett da. Kan jo hende det blir bedre. 

Anonymkode: 36c3a...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gitt det en sjangse på 2-3 mnd og sett da. Kan jo hende det blir bedre. 

Anonymkode: 36c3a...4c0

Jeg jobber ikke der fast, jeg er ekstravakt. Så må vel egentlig ta initiativ til flere vakter selv får jeg inntrykk av (siden det er stilt fra den siden). 

Anonymkode: ad27c...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn klager for mye. spesielt kvinnfolk.Har det for godt.

Anonymkode: 530f4...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn klager for mye. spesielt kvinnfolk.Har det for godt.

Anonymkode: 530f4...3cb

Dette er ikke et relevant svar på tråden min. 

Anonymkode: ad27c...d0e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser poenget ditt, dette var mye rot. Dog tenker jeg at kanskje alt rotet før og etter jul KAN forklares med hvor håpløst ting fungerer i Norge rundt juletider (det er ikke bare hos deg). 

Stusser mer over SÅ dårlig oppfølging fra leder av ny ansatt når du ikke har fått svar på flere e-poster på flere uker. Kan være at leder har det travelt og har hatt dårlig anledning til å følge opp mail (eller bare er veldig dårlig på å følge opp mail, noen mennesker er slik). Ville tatt en telefon til leder og hørt. Skjønner at du er skeptisk. 

Anonymkode: daa52...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotet rundt juletider kan tilgis. Men jeg stusser over at leder ikke har fulgt deg bedre opp for å få deg igang. Det kan være det har vært mye stress for leder i denne perioden, og at hun rett og slett ikke har rukket over. Det kan være at hun har slitt med personlige ting. Forklaringen kan være så mangt. Hvordan opplever andre ansatte leder? Har de opplevd like mye rot og tull? 

Det kan lønne seg å ta en direkte prat med leder, ikke bare sende mail. Så får du vurdere hvor viktig denne jobben er for deg, og om du heller hadde fått bedre utbytte andre steder. Det sagt, så kan du ha i bakhodet at ekstravakter er de som går mest for lut og kaldt vann de fleste steder, dessverre.

Anonymkode: 2db1a...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...