AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #1 Del Skrevet 12. februar 2019 Jeg kolliderte med en elg for noen år siden og har etter denne episoden hatt angst for at det skal skje igjen når jeg er ute i trafikken med den lille bilen min. Siden jeg har fokus på problemet så legger jeg merke til at så å si alle elgskilt settes opp i svinger og på uoversiktlige steder. Hva tenker de med...? Det må da være mye mere hensiktsmessig å sette skiltene på steder hvor det er oversiktlig slik at vi kan se når de skal krysse vegen....Oppgitt! Anonymkode: 01cd4...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #2 Del Skrevet 12. februar 2019 De setter vel opp skiltene der elgene vanker? Mener du at elgene skal endre rute? Anonymkode: fcc57...4a7 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #3 Del Skrevet 12. februar 2019 ? Altså.. Det er jo bra at sjåfører får en påminnelse om å senke farten litt i svinger og der det er uoversiktlig. Eller tror du at elgen tror at den skal krysse veien der det er satt opp skilt?😅 Anonymkode: f5ead...a68 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 12. februar 2019 #4 Del Skrevet 12. februar 2019 Ehm. Nå har ikke jeg førerkort, men er ikke skiltene satt opp der det er stor fare for nettopp at elg kan krysse veien? Elgen går jo bare ut den, og ser seg ikke etter skilt hvor den kan gå over. Det er leit at du har opplevd det du har opplevd, men skiltene er der for en grunn, og kan ikke se hvorfor de er farlige. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 12. februar 2019 #5 Del Skrevet 12. februar 2019 Elgen driter i hvor skiltene står. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krampus Skrevet 12. februar 2019 #6 Del Skrevet 12. februar 2019 Følg heller med i veikanten på hvor det er mye spor. Skiltene forteller bare det kan være elg, ikke hvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #7 Del Skrevet 12. februar 2019 Skiltene viser jo hvor elgene skal gå 🙄 Anonymkode: 01cd4...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 12. februar 2019 #8 Del Skrevet 12. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skiltene viser jo hvor elgene skal gå 🙄 Anonymkode: 01cd4...422 Ja, og i Vegvesenet har de ansatt egne elgtrenere som lærer opp elgene i hvor de skal trekke, lizzm ? Nei, her er det nok vi som må rette oss etter naturen: elg følger trekkruter som de har brukt i årevis. Trekker elgen et sted, så blir det satt opp skilt i forkant av de stedene elgene vanligvis krysser vegen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #9 Del Skrevet 12. februar 2019 Dette er en gammel morsomhet som da ikke er morsom lenger siden den er oppbrukt. Anonymkode: f6d1c...e09 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #10 Del Skrevet 12. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skiltene viser jo hvor elgene skal gå 🙄 Anonymkode: 01cd4...422 Du får finne på noe bedre, denne er gammel og umorsom. Anonymkode: a6cd6...4bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 12. februar 2019 #11 Del Skrevet 12. februar 2019 Herregud, den var så dårlig at jeg ikke forsto at den var ment som en morsomhet engang 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 12. februar 2019 #12 Del Skrevet 12. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kolliderte med en elg for noen år siden og har etter denne episoden hatt angst for at det skal skje igjen når jeg er ute i trafikken med den lille bilen min. Siden jeg har fokus på problemet så legger jeg merke til at så å si alle elgskilt settes opp i svinger og på uoversiktlige steder. Hva tenker de med...? Det må da være mye mere hensiktsmessig å sette skiltene på steder hvor det er oversiktlig slik at vi kan se når de skal krysse vegen....Oppgitt! Anonymkode: 01cd4...422 Hva i....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #13 Del Skrevet 12. februar 2019 Hvordan skal noen egenrlig vit hvor elg og rådyr krysder bilvei? De er vel ikke tankeleswre? Elg-lesere? Anonymkode: 7efe8...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #14 Del Skrevet 12. februar 2019 Hvorfor er disse skiltene livsfarlige? Anonymkode: a7d59...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 12. februar 2019 #15 Del Skrevet 12. februar 2019 Kjempe god idé. Kan vi ikke bare fjerne alle elgskiltene? Da er jo hele elg problemet løst. Da kan vi jo kjøre uten å engste oss. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #16 Del Skrevet 12. februar 2019 Skaff deg en lavere bil, så kjører du bare under elgen istdf. Anonymkode: 696d2...1c8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elán Skrevet 12. februar 2019 #17 Del Skrevet 12. februar 2019 I nærområdet der jeg bor, vet jeg ca hvor det særlig går mye elg og rein. I disse områdene, er jeg automatisk mer oppmerksom. Altså, i områder med mye skog/fjell, bør du være mer oppmerksom på at det er en viss elgfare selv om det ikke er skiltet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #18 Del Skrevet 13. februar 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Dette er en gammel morsomhet som da ikke er morsom lenger siden den er oppbrukt. Anonymkode: f6d1c...e09 Jeg hadde ikke hørt den før og fikk meg en liten latter Anonymkode: a670b...63c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 10. mars 2019 #19 Del Skrevet 10. mars 2019 På 13.2.2019 den 3.41, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke hørt den før og fikk meg en liten latter Anonymkode: a670b...63c Jeg også 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå