Gå til innhold

Hvorfor er egentlig menn her inne på Kvinneguiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Et offentlig forum tiltrekker seg mye forskjellig, kvinner, menn, ungdom. Men også mye rart, da tenker jeg på de mennene som bare skriver her i fylla for å spørre om flere er kåte, eller som er her for å komme i kontakt med kvinner på privat melding, og de mennene som hovedsakelig bare oppretter kvinnenedsettende og antifeministiske tråder for å spre kvinnefiendtlighet, som ikke har noe kunnskap om det de prøver å skape en diskusjon om, og som i andre tråder bare bidrar med kvinnenedsettende kommentarer eller kommentarer som promoterer og forsvarer giftig maskulinitet. Eksempelvis som å hevde at menn voldtar fordi de er naturlige jegere, at det ligger i menns fysiske biologi å være voldelig og i kvinnens natur å ikke trenge å nyte samleiet siden befruktning er mer avhengig av mannens utløsning enn kvinnens og annen misogyni. 

Hvorfor er dere her? Forstår de normale mennene som er her for å lære å bli en bedre partner, forstå seg på sin kjæreste eller få råd i familiære eller seksuelle spørsmål som angår han fordi han er i forhold med en kvinne eller prøver å forstå hvorfor han ikke er det og vil gjøre seg til et bedre kjæresteemne og ta i mot konstruktiv kritikk og velmente råd , men de mennene som er på Kvinneguiden og mener det er altfor mange kvinner her, som bare poster kvinnenedsettende og antifeministiske ting, som ikke er interessert i å bidra med noe reflektert men kun har en agenda om  å spre kvinnefiendtlighet og som ikke evner eller er interessert i å lytte eller lære hvordan kvinneproblemer faktisk er for kvinner. 

Er dere psyke? Jeg har sett flere sammenligne dere med konspirasjonsteoretikere og syns det stemmer ganske bra, det virker som dere har en veldig ensidig og urasjonell virkelighetsoppfattelse og er like closed minded som de ekstreme konspirasjonteoretikerne og ikke verken vil høre eller sette dere inn i de rasjonelle fakta. Det blir ganske ekstremt og psykt sånn enkelte brukere her er

Anonymkode: 83295...053

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det kvinnefiendtlig å si at det ligger i menns natur å være voldelig?

Anonymkode: fc5fb...b10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det kvinnefiendtlig å si at det ligger i menns natur å være voldelig?

Anonymkode: fc5fb...b10


Å utøve partnervold er et holdningsproblem, og ikke et biologisk problem som kvinner skal finne seg i fordi "det ligger i menns natur". Herregud. 

Uansett overså du poenget men du er kanskje selv en av de som kun er her for å spre kvinnefiendtlighet og provosere kvinner og aldri klarer å delta med reflekterte svar på det trådene handler om

Anonymkode: 83295...053

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn på KG er litt sånn Pompel & Pilt:

- Diskutere
- Provosere
- Briljere
- Maltraktere
- Romansere
- Nedgradere
- Konversere
- Argumentere
- Pervertere
- Problematisere

Og noen er kvinnehatere.
Men de aller fleste er nok her for å diskutere litt og lese om hva som rører seg i hodet på damene og andre menn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:


Et offentlig forum tiltrekker seg mye forskjellig, kvinner, menn, ungdom.
Hvorfor er dere her?

Er dere psyke?

Anonymkode: 83295...053

Tja - kan man ikke bare være interessert i å snakke med folk på forskjellige forum?

Kvinneguiden er en spesiell plass ettersom man til forskjell fra freak.no, ikke verdsetter intellektualitet, og tillater overdreven bruk av anonym bruker.

Så slik sett er det som å se på et togkræsj i sakte kino, med diverse galninger om bord av begge kjønn. Og togkræsj kan være underholdende, spesielt for å observere moderatorer som leker barnehagetanter hele dagen lang og fjerner alt som bare nok folk (les: kvinner) ikke liker å lese.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De trudde sikkert det var en "Kvinne guide" 😂😂😂

Anonymkode: 9ffb9...bb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, OhGawdNo skrev:

Kvinneguiden er en spesiell plass ettersom man til forskjell fra freak.no, ikke verdsetter intellektualitet, og tillater overdreven bruk av anonym bruker.

Så slik sett er det som å se på et togkræsj i sakte kino, med diverse galninger om bord av begge kjønn. Og togkræsj kan være underholdende, spesielt for å observere moderatorer som leker barnehagetanter hele dagen lang og fjerner alt som bare nok folk (les: kvinner) ikke liker å lese.


Har ikke sett deg bidra i noen av de intellektuelle trådene her inne om barneoppdragelse, ungdom og kultur, politikk, samfunnsproblemer, skadelige holdningsproblemer som fører til seksuell trakasser og overgrep,  eller om helse?  

Eller mener du at det bare er semifilosofiske tråder om LSD og ayahuasca tripper og meningen med livet for en hasjrøyker på 38 år som viser at man "verdsetter intellektualitet" siden du trekker inn freakforumet som en kontrast? 

Mange av trådene her inne er for å sette samfunnsproblemer og politiske problemer mer i fokus, for å gjøre samfunnet bedre. Men så kommer det noen tog dundrende fra andre forumer som egentlig heller bare skulle holdt seg på dem med holdninger som akuratt du viser her om at du ikke er interessert i noen viktige temaer kvinner skriver om fordi du allerede har bestemt deg for at kvinner er dritt og dumme og enkle. Siden du opplever at moderatorene fjerner det du skriver så handler ikke det om at det er noe som kvinner ikke liker å lese men at det er regelbrudd som for eksempel fake news eller trakassering, altså ikke veldig intellektuelle kommentarer/tråder akuratt..

Anonymkode: 83295...053

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

intellektuelle trådene

Vil ikke si at noen av trådene på KG kan kategoriseres som "intellektuelle tråder".

Anonymkode: 8a818...790

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De trudde sikkert det var en "Kvinne guide" 😂😂😂

Anonymkode: 9ffb9...bb0


He,he! Ja men det hadde i og for seg vært mer forståelig det, det hender at det er gutter og menn her som for eksempel spør etter råd til foreplay for å tenne kvinnen, eller trenger guiding til å forstå seg på en situasjon de har med en kvinne enten det er en barnefordelingssak eller et crush på en kollega.  

Men de som bare er her for å spre kvinnefiendtlighet blir i samme kategori som mennesker som har som hovedhobby å trolle på internett som forskning har vist at er psykisk syke, og som mennesker som er hjernevasket av konspirasjonsteorier fordi de ikke ønsker å lytte til eller tilegne seg noe virkelig kunnskap. Ikke er de ute etter å lære , ikke evner de å lytte eller forstå, ikke har de fakta å legge frem i påstandene og diskusjonene de deltar i. Det er som en vegg eller en robot som bare har stilt seg inn på kvinnehat rett og slett.  Jeg skjønner ikke hva som har gjort at de har en så fiendtlig oppfatning av kvinner at de faktisk går til det skrittet å oppsøke et kvinneforum bare for å spre mer av de forvrengte standpunktene dems og kvinnefiendtligheten dems.

Det kan ses i sammenheng med tilnærmingen til kvinner som incels har, at de bare vil provosere fordi da får de hvertfall en viss form for oppmerksomhet fra damer og at det gjør at de føler seg litt bedre eller noe, er jo sånn med alle drittsekker, de føler seg bedre av å hate på andre og tråkke andre ned men det de egentlig trenger er psykisk helsehjelp for enkelte av brukerne her minner om personer med schizoid og vrangforestillingsdiagnoser. De er ikke engang åpne for å diskutere og gjør de det så poster de mer ting som ikke stemmer med virkeligheten eller linker til en eller annen kvinnefiendtlig konspirasjonsvideo på youtube. 

Tenk hvor gærne kvinner hadde blitt sett på om noen av oss hatet menn så mye at vi regsitrerte oss på alle herreforumer for å poste konspirasjonsvideor av afrikansk seksualitet med kjempekuker og sa at det er sånn verden er og alt annet er ondskap og dumskap, og daglig postet at menn fortjente å bli voldtatt, kunne takke seg selv som ble utsatt for vold, var kravstore om de sa til partnern sin at de ikke fant seg i å bli slått eller bedratt mer, og at likestilling var skapt av djevelen selv fordi menn var ikke verdige nok til å bli sett på som likeverdig og det lå i deres biologiske fysikk å være slaver siden de var så sterke :P Er jo sånn enkelte av de mannlige brukerne her inne holder på mot kvinner! 

Anonymkode: 83295...053

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:


Har ikke sett deg bidra i noen av de intellektuelle trådene her inne om barneoppdragelse, ungdom og kultur, politikk, samfunnsproblemer, skadelige holdningsproblemer som fører til seksuell trakasser og overgrep,  eller om helse?  

Høres mer ut som sosiologiske problemer.

Siste tråden jeg deltok i, handlet om pedofili (og politikk rundt det, samt ungdomskultur) og den er sperret fordi kvinneguiden liker ikke slike tråder og vil gjerne renske vekk all informasjon som går mot andre løsningsforslag enn 'drep dem alle sammen'.

Quote

Mange av trådene her inne er for å sette samfunnsproblemer og politiske problemer mer i fokus, for å gjøre samfunnet bedre.

Virker mer som om det er #metoo-sutring og fullstendige banaliteter som postes av folk som er på mentalt 20-års nivå.

Angående freak.no så kan jo de kritiseres for sitt, men idioti av typen 'jeg vil bare si min mening uten å underbygge den med argumenter', har mye lavere toleranse der.

Quote

Men så kommer det noen tog dundrende fra andre forumer som egentlig heller bare skulle holdt seg på dem med holdninger som akuratt du viser her om at du ikke er interessert i noen viktige temaer kvinner skriver om fordi du allerede har bestemt deg for at kvinner er dritt og dumme og enkle.

95% av alle oppfinnelser som er patentert i amerika, er eid av menn. De 'viktige temaene' som du mener kvinner her skriver om, kan jeg ikke se finnes, jeg leser mest om graviditet, underliv, emosjonelle forstyrrelse, barn og så videre.

Quote

Siden du opplever at moderatorene fjerner det du skriver så handler ikke det om at det er noe som kvinner ikke liker å lese men at det er regelbrudd som for eksempel fake news eller trakassering, altså ikke veldig intellektuelle kommentarer/tråder akuratt..

Jeg skrev at tråden var sperret. I påvente av 'opprydning'.

Men ja, jeg forventer at enkelte ting blir fjernet, som for eksempel at jeg mener pedofile bør få hjelp og at det er motproduktivt å kalle for strengere straffer ETTER at ting har gått galt.

Hvis det gjør meg lite intellektuell, og du mener jeg bør holde meg unna dette forumet fordi her diskuterer kvinner 'viktige ting' (og jeg som mann på et kvinneforum liksom automatisk mener at kvinner er 'dritt og dumme'), så tror jeg du projiserer litt vel mye.
Kan jeg anbefale at du tar en kritisk selv-vurdering på hvem det er som har dårlig holdning og kjeklehumør her?

 

Forøvrig er en god del av ankepunktene du kommer med, ting du med fordel kan skylde på moderatorene for ikke å rydde opp i. Dritt tiltrekker seg som kjent fluer, og tar man ikke en utvask med å slå ned på tullball så har man kun seg selv å takke. Så har du så mye å klage på her, er det kanskje du som med fordel kan undersøke om det finnes bedre debatt-arenaer hvor du hadde trivdes mer i blandet selskap.

Endret av OhGawdNo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere menn her enn kvinner, så spørsmålet bør vel heller bli hvorfor er det kvinner her?

Anonymkode: 4cdde...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ardwinna skrev:

Menn på KG er litt sånn Pompel & Pilt:

- Diskutere
- Provosere
- Briljere
- Maltraktere
- Romansere
- Nedgradere
- Konversere
- Argumentere
- Pervertere
- Problematisere

Og noen er kvinnehatere.
Men de aller fleste er nok her for å diskutere litt og lese om hva som rører seg i hodet på damene og andre menn.

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere menn her enn kvinner, så spørsmålet bør vel heller bli hvorfor er det kvinner her?

Anonymkode: 4cdde...16f

Hvordan vet du at det er flere menn her? Håper for guds skyld at det ikke stemmer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er her bare for å tulle og sette folk opp mot hverandre. På jobben min er det en gruppe som har dette som en slags hobby og gir hverandre «poeng» i forhold til hvor mange sinte innlegg som kommer.

Dette er relativt unge menn og kvinner med krevende jobber som trenger å «nullstille» noen ganger gjennom dagen, og da ser det ut til at blant annet KG blir brukt til slikt.

Det er vel dette som kalles for å trolle?

Anonymkode: 4c9df...cbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, OhGawdNo skrev:

Høres mer ut som sosiologiske problemer.

Siste tråden jeg deltok i, handlet om pedofili (og politikk rundt det, samt ungdomskultur) og den er sperret fordi kvinneguiden liker ikke slike tråder og vil gjerne renske vekk all informasjon som går mot andre løsningsforslag enn 'drep dem alle sammen'.

Virker mer som om det er #metoo-sutring og fullstendige banaliteter som postes av folk som er på mentalt 20-års nivå.

Angående freak.no så kan jo de kritiseres for sitt, men idioti av typen 'jeg vil bare si min mening uten å underbygge den med argumenter', har mye lavere toleranse der.

95% av alle oppfinnelser som er patentert i amerika, er eid av menn. De 'viktige temaene' som du mener kvinner her skriver om, kan jeg ikke se finnes, jeg leser mest om graviditet, underliv, emosjonelle forstyrrelse, barn og så videre.

Hvis det gjør meg lite intellektuell, og du mener jeg bør holde meg unna dette forumet fordi her diskuterer kvinner 'viktige ting' (og jeg som mann på et kvinneforum liksom automatisk mener at kvinner er 'dritt og dumme'), så tror jeg du projiserer litt vel mye.
Kan jeg anbefale at du tar en kritisk selv-vurdering på hvem det er som har dårlig holdning og kjeklehumør her?

 

Forøvrig er en god del av ankepunktene du kommer med, ting du med fordel kan skylde på moderatorene for ikke å rydde opp i. Dritt tiltrekker seg som kjent fluer, og tar man ikke en utvask med å slå ned på tullball så har man kun seg selv å takke. Så har du så mye å klage på her, er det kanskje du som med fordel kan undersøke om det finnes bedre debatt-arenaer hvor du hadde trivdes mer i blandet selskap.


Vet ikke om jeg så den tråden du snakker om men har sett andre tråder om pedofili og overgrep hvor menn nekter for at det er et problem som hovedsakelig utføres av menn, og heller ikke er interesserte i å diskutere problemsløsninger eller årsaker enten det rammer menn eller kvinner. 

Metoo er ikke sutring eller banalt, metoo tok opp et stort samfunnsproblem som skjer verden over og rammer absolutt alle kvinner i verden men ved å kalle det for sutring og et banalt problem så viser du at du er en av de mennene her som har kvinnefiendtlige holdninger selv. 

Mener du at overgrep ikke finnes? partner vold ikke finnes? kjønnslemlestelse ikke finnes? homodrap ikke finnes? fiendtlighet mot fargede og transpersoner ikke finnes? tvangsekteskap ikke finnes? sexisme ikke finnes? og undertrykking av kvinner ikke finnes? I så fall er du lite intellektuell ja, beklager å si det! 
Og det var du som kom inn i tråden her å sa at kvinnene her ikke kommer med eller verdsetter noe intellektuelt, så derfor skrev jeg at du visst allerede har en holdning om at kvinner er dumme for det er jo ikke riktig at vi ikke verdsetter noe intellektuelt, men tydeligvis har du akuratt den agendaen jeg tar opp i hovedinnlegget mitt i denne tråden. Kvinnene her diskuterer også andre ting enn barn, graviditet, underliv og emosjonelle forstyrrelser men du velger å se det du vil fordi du fra før undervurderer , undertrykker og har en kvinnefiendtlig holdning til kvinner. 
Jeg lagde en tråd om at nå vil regjeringa skrumpe inn pappapermen og fars rettigheter med barn, ikke en eneste mann svarte i den tråden mens i tråder om undertrykking av kvinner og kvinners rettigheter så renner det inn med menn som syter om at kvinner skal bare holde kjeft for menn er også undertrykt men det er tydeligvis ikke fordi de faktisk bryr seg om de områdene menn undertrykkes på, men noe de sier bare for å få ha en unnskyldning til å hetse og undertrykke kvinnene enda litt mer. 
 

Anonymkode: 83295...053

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er flere menn her enn kvinner, så spørsmålet bør vel heller bli hvorfor er det kvinner her?

Anonymkode: 4cdde...16f

Godt spørsmål. Jeg mistenker at en del av mennene bevisst kjører samme taktikk som innvandrermennene i Sverige som har klart å trakassere og shame bort alle kvinnene fra torgene og nå har alle kremplassene helt for seg selv. Blir det mange nok av det slaget lykkes de sikkert her også, og det tror jeg det kan bli. De hyggelige(..?) mennene som kunne ha bremset dem lar dem i stedet få være så grenseoverskridende de bare vil. Derfra kommer det aldri noen kritikk. Noen ganger litt skrekkblandet fnising, men vanligvis er det bare stille, og da tror de selvsagt at slik oppførsel er akseptabel. Så for å svare på spørsmålet ditt, vi er her fortsatt fordi vi ikke frivillig vil gi opp stedet vårt selv om det har tapt seg, men det kan være at vi før eller senere må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, OhGawdNo skrev:

Høres mer ut som sosiologiske problemer.

 

Sosiologer kalles ofte for intellektuelle. Har du, som intellektuell, ikke fått med deg det? Ellers er jeg som kvinne ganske drittlei av menn som ska diskutere meningen med livet. De ender fryktelig fort opp i nihilisme. Ferdig med det der i begynnelsen av tyveårene.

Anonymkode: c0bf4...01b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ardwinna skrev:

Menn på KG er litt sånn Pompel & Pilt:

- Diskutere
- Provosere
- Briljere
- Maltraktere
- Romansere
- Nedgradere
- Konversere
- Argumentere
- Pervertere
- Problematisere

Og noen er kvinnehatere.
Men de aller fleste er nok her for å diskutere litt og lese om hva som rører seg i hodet på damene og andre menn.

Det samme gjelder dere kvinner. Men la oss late som dere er perfekte.

Anonymkode: e0534...ae9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjelder dere kvinner. Men la oss late som dere er perfekte.

Anonymkode: e0534...ae9

Jeg så ikke på denne lista som et sidestikk til menn. Den er vel helt OK og ganske nøytral? Ja, kvinner gjør det samme her.

Anonymkode: c0bf4...01b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...